Diskuze

Jak rychle jet městem? Třicítkou

V českých městech by mohla v budoucnu platit třicetikilometrová rychlost. Výrazně by to snížilo počet dopravních nehod, které se stanou. V Německu se úřadům podařilo zavedením třicetikilometrové rychlosti snížit počet nehod o 20 procent ve vybraných ulicích v centrech měst.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

krivis

17. 3. 2004 15:42
Pitomost
Je to naprostá pitomost, nejlepší byla ta 60 - člověk moh jet v poho na 4 a motor jen tak brblá. padesátkou se na 4 jet nedá a na 3 už to trochu jde do otáček, tak to víc žere, ale 30 - fuj!!! hlavně ty kolony by pak městem projížděly ještě delší dobu. navrhuju petici za znovunavrácení 60...
0 0
možnosti

davexx

17. 3. 2004 12:29
V čem je rozdíl
Nepadla tady, podle mého názoru, ta nejdůležitější věc, která měla být už v článku. V čem je ten podstatný rozdíl mezi 30 km/h a 50 km/h. Kupodivu v rychlosti dojezdu z místa A na místo B se tento rozdíl zas až tak nepromítne, protože v hustém městském provozu často zastavujeme a na rychlosti neušetříme, místy přímo naopak (například, když se dva proudy vozidel řadí mezi sebe, tak to jde při nižší rychlosti mnohem plynuleji). Ten nejpodstatnější rozdíl vidím v brzdění. Mějme vozidlo jednoucí rychlostí 30 km/h, které musí prudce zabrzdit (třeba kvůli chodci) a stihne to na poslední chvíli, takže zastaví těsně před nárazem - nic se nestane. A mějme stejné vozidlo za stejných podmínek jednoucí rychlostí 50 km/h. To samozřejmě na stejné dráze neubrzdí, to ví každý, ale už málokdo si dal tu práci vypočítat si, jakou rychlostí narazí do překážky! Mnozí se jistě budou divit, když řeknu, že je to v tomto případě rychlost 40 km/h! To je ten podstatný rozdíl. Kdo tomu nevěří, ať si to vypočítá, stačí k tomu znalosti z fyziky základní školy.
0 0
možnosti

Kleki Petra

17. 3. 2004 14:32
Re:
Tak přestože jsi neuvedl žádnou vzdálenost, vycházím z toho, že jde o to, jakou rychlost bude mít auto jedoucí padesátkou v bodě, kde auto jedoucí třicítkou už bude stát. Matematicky pěkný příklad, ale to je tak vše. Ad absurdum dotaženo by bylo ještě lepší jezdit třeba desetikilometrovou rychlostí, nebo prostě nejezdit vůbec. Kromě toho by mne zajímalo, jestli třeba autobusům tu padesátku zachovají, pak by stálo za to jezdit MHD a konečně by se tedy něco udělalo na podporu hromadné dopravy. Jiný efekt nevidím a  celkově je tato myšlenka pitomá jako Marie Kabrhelová. Nesnížíme taky rychlost na dálnicích, třeba na tu padesátku ? Jasné je přece jediné : kdo jezdí jako kanec, přesvědčen o své řidičské dokonalosti, i na ledu na letních, neb jest génius a ostatní jsou stádní blbci, bude jako kanec jezdit dál. Zodpovědný člověk takováto omezení k ničemu nepotřebuje. Šlo by jen o další opruz a zvýšení pravděpodobnosti, že policajti vyberou víc na pokutách, a v případě dostatečného snížená rychlosti možná ušetří i za radary, protože rychlost auta vzdáleného od nich sto metrů si stačí spočítat do doby, než k nim dojede.
0 0
možnosti

glaku

17. 3. 2004 12:25
Čechy krásné Čechy mé...
Dáte značku 50, jezdí se 65.
Dáte 30, bude se jezdit pajdou.
Takoví ˇprostě jsme.
Ale jen přejedeme do ciziny, pajdu dodržujeme ....
0 0
možnosti

Densemann

17. 3. 2004 11:35
V Praze by měly být prahy!!!
Na rychlost bych se vykašlal. Po celé Praze bych rozmístil po 20m příčné prahy.
0 0
možnosti

pinguinone

17. 3. 2004 12:17
Re:
kdyz vidim,jak ty silnice vypadaji,myslim si ,ze uz tam jsou...
0 0
možnosti

Vaclav Hanus

17. 3. 2004 11:33
Nejde pouze o nehodovost..
Jde i o hygienu(hlucnost). A v neposledni rade o zpusob regulace. Shledavam tento zpusob regulace motorismu v cetrech mnohem stastnejsi, nez pomoci poplatku jako v Londyne, ktere by znevyhodnovaly prijmove slabsi obcany... max 30km/h je skvela myslenka!!!
0 0
možnosti

pinguinone

17. 3. 2004 12:18
Re:
..technika spalovacich motoru neni Tva silna stranka..
0 0
možnosti

Septisin

17. 3. 2004 10:31
matky-teroristky
Těším se na den kdy budu potřebovat souhlas pražských matek k nastartování motoru...
0 0
možnosti

Evilman

17. 3. 2004 9:24
Platíme daně!!
Tak nám postavte silnice a dálnice. Zatím jen preferujete ty, co neplatili a nikdy platit nebudou!
0 0
možnosti

VitaminS

17. 3. 2004 8:48
To se mi snad zda
Pri 30 nevzrostou emise ? To je dobrej kec, ted pri 50 se necha po rovince na tu 4 jet, jinak tak 3 (stoupani, ale pri 30 to jasne vypada na 2 (stoupani) pokud si nikdo nelibuje v poskakujicim motoru pracujícím na minimální otáčky.
0 0
možnosti

davexx

17. 3. 2004 12:16
Re:
To přece záleží na autě. Třeba v Porsche mám ve městě pořád zařazenou jedničku, mimo město dávám někdy dvojku a trojka je k něčemu až na dálnici, pokud má člověk na pokuty.
0 0
možnosti

freevenca

17. 3. 2004 4:33
To snad není ani možné
To a bychom už radějí chodily pěšky.Vždyť padesátka je hrozná,kde je potom třicítka.Na vině jsou především chodci.Kdyby nechodily přes cestu jako by to byl chodník nebylo by tolik nehod.Chodci si myslí že mají přednost a tak do vozovky vkročí aniž by se podívali zdali něco nejede.Copak je to spravedlivé?Proč na to mají doplácet řidiči?
0 0
možnosti

davexx

17. 3. 2004 12:19
Re:
Jendak, pokud se jedná o přechod, pak chodci opravdu mají přednost, jenom řidiči to stále ne a ne pochopit (a nejvíce mrtvý chodců je právě na přechodech a v drtivé většině právě vinou řidiče). A taky by mne zajímalo, co je na tom nespravedlivého, platilo by to pro všechny a basta. Mi by se to líbilo, jenom by mne zajímalo, jestli by to platilo i pro jízdní kola, protože na něm bez problému třicítkou jezdím, ale když nemám tachometr, tak to těžko poznám.
0 0
možnosti

herulinka

16. 3. 2004 21:16
To
musí být docela pakárna. Samozřejmě existují úseky, kde je to víc než vhodné, ale řidiči by si měli uvědomit, jaký je stav nejen jejich schopností, ale vozovky a vůbec přehlednost atd. Pokud vybudujou všude obchvaty měst a obcí a přijmou taková opatření, aby nedocházelo k zácpám, tak prosím. Ale tvrdím, že když někam jedu a nevidím za roh deset metrů, tak si asi zpomalím...neboli ten, kdo tam jede jako hovado, pro toho bude takový předpis stejně k ničemu. Mimochodem, není tu někde Isbjoerna? Možná by osvětlila ještě nějaké podmínky, za kterých takové omezení platí...:-)
0 0
možnosti

vandor

17. 3. 2004 8:53
Re:
 
0 0
možnosti