Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak rychle jet městem? Třicítkou

V českých městech by mohla v budoucnu platit třicetikilometrová rychlost. Výrazně by to snížilo počet dopravních nehod, které se stanou. V Německu se úřadům podařilo zavedením třicetikilometrové rychlosti snížit počet nehod o 20 procent ve vybraných ulicích v centrech měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krivis

Pitomost
Je to naprostá pitomost, nejlepší byla ta 60 - člověk moh jet v poho na 4 a motor jen tak brblá. padesátkou se na 4 jet nedá a na 3 už to trochu jde do otáček, tak to víc žere, ale 30 - fuj!!! hlavně ty kolony by pak městem projížděly ještě delší dobu. navrhuju petici za znovunavrácení 60...
0/0
17.3.2004 15:42

davexx

V čem je rozdíl
Nepadla tady, podle mého názoru, ta nejdůležitější věc, která měla být už v článku. V čem je ten podstatný rozdíl mezi 30 km/h a 50 km/h. Kupodivu v rychlosti dojezdu z místa A na místo B se tento rozdíl zas až tak nepromítne, protože v hustém městském provozu často zastavujeme a na rychlosti neušetříme, místy přímo naopak (například, když se dva proudy vozidel řadí mezi sebe, tak to jde při nižší rychlosti mnohem plynuleji). Ten nejpodstatnější rozdíl vidím v brzdění. Mějme vozidlo jednoucí rychlostí 30 km/h, které musí prudce zabrzdit (třeba kvůli chodci) a stihne to na poslední chvíli, takže zastaví těsně před nárazem - nic se nestane. A mějme stejné vozidlo za stejných podmínek jednoucí rychlostí 50 km/h. To samozřejmě na stejné dráze neubrzdí, to ví každý, ale už málokdo si dal tu práci vypočítat si, jakou rychlostí narazí do překážky! Mnozí se jistě budou divit, když řeknu, že je to v tomto případě rychlost 40 km/h! To je ten podstatný rozdíl. Kdo tomu nevěří, ať si to vypočítá, stačí k tomu znalosti z fyziky základní školy.
0/0
17.3.2004 12:29

Kleki Petra

Re:
Tak přestože jsi neuvedl žádnou vzdálenost, vycházím z toho, že jde o to, jakou rychlost bude mít auto jedoucí padesátkou v bodě, kde auto jedoucí třicítkou už bude stát. Matematicky pěkný příklad, ale to je tak vše. Ad absurdum dotaženo by bylo ještě lepší jezdit třeba desetikilometrovou rychlostí, nebo prostě nejezdit vůbec. Kromě toho by mne zajímalo, jestli třeba autobusům tu padesátku zachovají, pak by stálo za to jezdit MHD a konečně by se tedy něco udělalo na podporu hromadné dopravy. Jiný efekt nevidím a  celkově je tato myšlenka pitomá jako Marie Kabrhelová. Nesnížíme taky rychlost na dálnicích, třeba na tu padesátku ? Jasné je přece jediné : kdo jezdí jako kanec, přesvědčen o své řidičské dokonalosti, i na ledu na letních, neb jest génius a ostatní jsou stádní blbci, bude jako kanec jezdit dál. Zodpovědný člověk takováto omezení k ničemu nepotřebuje. Šlo by jen o další opruz a zvýšení pravděpodobnosti, že policajti vyberou víc na pokutách, a v případě dostatečného snížená rychlosti možná ušetří i za radary, protože rychlost auta vzdáleného od nich sto metrů si stačí spočítat do doby, než k nim dojede.
0/0
17.3.2004 14:32

krivis

Re:
good opinion!!!!
0/0
17.3.2004 15:43

davexx

Re:
Vzdálenost není důležitá, pokud se jedná o jinak stejné podmínky, je to skutečně teoretický příklad, protože v praxi by byl výsledek díky reakční době ještě horší. Asi se Vám ještě nikdy nestalo, že jste na sídlišti tak tak ubrzdil před zničehonic přebíhakícím dítětem, jinak byste nebagatelizoval rozdíl mezi 30 km/h a 50 km/h. Nikdo nemluví o zavádění padesátky na dálnici, ale v hustě osídlených oblastech skutečně 30 km/h šetří životy. V Holandsku jsou města, kde se už opravdu 30 km/h jezdí a kupodivu přestali být mrtví chodci ve městě (ono totiž i když to auto ve 30 km/h toho chodce opravdu srazí, tak to 9 z 10 chodců přežije, narozdíl od 50 km/h, kdy přežije sotva 5 z 10). Naprosto souhlasím, že zodpovědný člověk takové omezení nepotřebuje. Ale ruku na srdce, kolik řidičů se na našich cestách chová opravdu ohleduplně?
0/0
18.3.2004 9:06

Kleki Petra

Re:
O jednom takovém řidiči vím jistě a je pravda, že jsem skutečně v hustě obydlených oblastech před náhle vběhnuvším dítětem nikdy dupat na brzdu nemusel. Sám v takové vilové čtvrti bydlím a nejezdím tam podle čísel na tachometru, ale podle toho, co vidím. Nepamatuji se, že bych v podobném místě tu třicítku překročil, ať už na sloupech bylo cokoli. Zato jsem mnbohokrát zažil situaci opačnou, kdy přes uváděnou 20 km rychlost vylízané pako pálilo takovou ulicí dobře sedmdesátkou, značky neznačky.
0/0
18.3.2004 11:22

glaku

Čechy krásné Čechy mé...
Dáte značku 50, jezdí se 65.
Dáte 30, bude se jezdit pajdou.
Takoví ˇprostě jsme.
Ale jen přejedeme do ciziny, pajdu dodržujeme ....
0/0
17.3.2004 12:25

Densemann

V Praze by měly být prahy!!!
Na rychlost bych se vykašlal. Po celé Praze bych rozmístil po 20m příčné prahy.
0/0
17.3.2004 11:35

pinguinone

Re:
kdyz vidim,jak ty silnice vypadaji,myslim si ,ze uz tam jsou...
0/0
17.3.2004 12:17

dousak

Re:
občas jsou i podélné, různé další šikany. Hotovej tankodrom
0/0
17.3.2004 14:19

Vaclav Hanus

Nejde pouze o nehodovost..
Jde i o hygienu(hlucnost). A v neposledni rade o zpusob regulace. Shledavam tento zpusob regulace motorismu v cetrech mnohem stastnejsi, nez pomoci poplatku jako v Londyne, ktere by znevyhodnovaly prijmove slabsi obcany... max 30km/h je skvela myslenka!!!
0/0
17.3.2004 11:33

pinguinone

Re:
..technika spalovacich motoru neni Tva silna stranka..
0/0
17.3.2004 12:18

Vaclav Hanus

Re: silny motor pod zadkem je zase silna stranka tve osobnosti...neni-liz tak?
0/0
17.3.2004 12:45

!!!

Re:
nejde o silny motor. i s blbym fackem musis podradit, takze nesnizis otacky, spalujes tedy stejne, jen po mnohem delsi dobu. tak si to secti.
0/0
17.3.2004 14:02

Vaclav Hanus

Re: pro !!!
Myslim, ze tva tvrzeni by obsatala v pripade posuzovani rychlosti plynule jizdy. Treba na okruhu. Ale mam za to, ze v pripade reaalneho zpusobu jizdy v mestske aglomeraci, priskokem vpred (z 0 na 90, posleze zase na nul, pak zase na 90,...krizovatky, prechody, zatacky,...) ztraci tva argumentace smysl...Ale priznam se, ze propocty jsem nedelal...jen pocitam s tim, ze Nemci, v tech mestech, kde to zavadi je delali..
0/0
18.3.2004 9:22

Vaclav Hanus

Re: A'propos
Chces mi naznacit, ze nemci v Berline jsou blbi?
0/0
17.3.2004 13:00

Evilman

Re:
Němci v Berlíně nevím, ale ty ano.
0/0
17.3.2004 21:36

Vaclav Hanus

Re: jsi popleteny, neumis ani odpovedet na to, na co se te lide ptaji
Ty bys mel radeji jit cistit boty Martinu Jahnovi...nesahas mu po kotnik
0/0
18.3.2004 9:15

Vaclav Hanus

Re: vyse uvedeny prispevek byl urcen 'evilman'
0/0
18.3.2004 9:17

Septisin

matky-teroristky
Těším se na den kdy budu potřebovat souhlas pražských matek k nastartování motoru...
0/0
17.3.2004 10:31

Evilman

Platíme daně!!
Tak nám postavte silnice a dálnice. Zatím jen preferujete ty, co neplatili a nikdy platit nebudou!
0/0
17.3.2004 9:24

VitaminS

To se mi snad zda
Pri 30 nevzrostou emise ? To je dobrej kec, ted pri 50 se necha po rovince na tu 4 jet, jinak tak 3 (stoupani, ale pri 30 to jasne vypada na 2 (stoupani) pokud si nikdo nelibuje v poskakujicim motoru pracujícím na minimální otáčky.
0/0
17.3.2004 8:48

davexx

Re:
To přece záleží na autě. Třeba v Porsche mám ve městě pořád zařazenou jedničku, mimo město dávám někdy dvojku a trojka je k něčemu až na dálnici, pokud má člověk na pokuty.
0/0
17.3.2004 12:16

plesnivec

Re:
Ty jooooooooooooo, ty jsi dobreeeej!!!
0/0
17.3.2004 15:46

Evilman

Re:
ty brepto.
0/0
17.3.2004 21:37

dousak

Re:
koupil jsem si "elektrobabetu". Konečně nebudu překážet a snad si s ní i zadpředjíždím
0/0
17.3.2004 14:22

freevenca

To snad není ani možné
To a bychom už radějí chodily pěšky.Vždyť padesátka je hrozná,kde je potom třicítka.Na vině jsou především chodci.Kdyby nechodily přes cestu jako by to byl chodník nebylo by tolik nehod.Chodci si myslí že mají přednost a tak do vozovky vkročí aniž by se podívali zdali něco nejede.Copak je to spravedlivé?Proč na to mají doplácet řidiči?
0/0
17.3.2004 4:33

davexx

Re:
Jendak, pokud se jedná o přechod, pak chodci opravdu mají přednost, jenom řidiči to stále ne a ne pochopit (a nejvíce mrtvý chodců je právě na přechodech a v drtivé většině právě vinou řidiče). A taky by mne zajímalo, co je na tom nespravedlivého, platilo by to pro všechny a basta. Mi by se to líbilo, jenom by mne zajímalo, jestli by to platilo i pro jízdní kola, protože na něm bez problému třicítkou jezdím, ale když nemám tachometr, tak to těžko poznám.
0/0
17.3.2004 12:19

dousak

Re:
tuhle jsem dostal pokutu za jízdu na kole 75km/h v obci. (jezdíval jsem kdysi závodně) Nic mi nepomohla výmluva, že tacháč nemám. Vyhláška říká jen o povolené rychlosti, a ne o tom, kolik ti ukazuje/neukazuje tachometr. Takže stálo mně to kilo bez účtenky a zároveň obdivný pohled hezké policistky.
0/0
17.3.2004 14:24

davexx

Re:
Takže to si asi budu muset dávat pozor i na kole.
0/0
18.3.2004 9:08

Vaclav Hanus

Re: treba proto, ze...
....jsou to ridici, kdo usmrcuje chodce, nikoli chodci, kteri usmrcuji ridice..
0/0
17.3.2004 13:02

krivis

Re:
moje řeč!
0/0
17.3.2004 15:44

herulinka

To
musí být docela pakárna. Samozřejmě existují úseky, kde je to víc než vhodné, ale řidiči by si měli uvědomit, jaký je stav nejen jejich schopností, ale vozovky a vůbec přehlednost atd. Pokud vybudujou všude obchvaty měst a obcí a přijmou taková opatření, aby nedocházelo k zácpám, tak prosím. Ale tvrdím, že když někam jedu a nevidím za roh deset metrů, tak si asi zpomalím...neboli ten, kdo tam jede jako hovado, pro toho bude takový předpis stejně k ničemu. Mimochodem, není tu někde Isbjoerna? Možná by osvětlila ještě nějaké podmínky, za kterých takové omezení platí...:-)
0/0
16.3.2004 21:16

vandor

Re:
 
0/0
17.3.2004 8:53

Cueoqx

...
Já mám na místech kde je to bezpečné (dobrý rozhled, žádná škola, nemocnice, domov důchodců...) problém se vejít do 70ti :-)))))
0/0
16.3.2004 21:12

Ulrich

NE!
O bezpečnost svou a své rodiny jako chodců se postarám sám. A jako řidič chci zase sám rozhodovat, jaká rychlost je vzhledem k místu, denní době, viditelnosti, povrchu, hustotě provozu apod. rozumná.
0/0
16.3.2004 20:53

_xxxx

Re: Souhlas
Jedině tím, že vláda prakticky znemožní přemísťování se z jednoho místa do druhého pomocí automobilu, klesne tím úmrtnost lidí na silnicích!
0/0
16.3.2004 21:05

2Mac7

Re:
Jak se postaráte o bezpečnost své rodiny jako chodců ?
0/0
16.3.2004 21:16

Evilman

Já jsem pro.
V centrech měst a ve vysloveně obytných zónách a čtvrtích plných zeleně klidně 30. Ale potom chci postavit obchvaty měst, u velkých měst i vnitřní ringy a velké ringy (periferique, MKAD). Postavte více podzemních silnic (jako tomu je třeba ve Vídni, Duesseldorfu). Postavte nové dálniční tahy, vytvořte síť paralelních dálnic a silnic pro motorová vozidla. Zkoordinujte systémy veřených doprav a parkovacích míst (P+R) a pak si klidně svoje obytné bloky třeba uzavřete závorama. Nás v nich taky nebaví jezdit a proplétat se. Nemáme jinou volbu.
0/0
16.3.2004 20:25

krop

cooo?
Tak to je mazec. Jak se k tomu muze hlasit nekdo pres ekopolitiku? Kazdej prece vi, jakej zychlstni stupen bude mit zarazenej takovejch 60% ridicu !!!! Prej EKO !!! Jo jako EKOnomika ! Zvednout prodej benzinu, tojo...
0/0
16.3.2004 20:24

pakous

wow
Ja bych zmenu vital. Cyklisti si to budou hasit 35 a vice v levem pruhu. Tim by se mohl snizit pocet nehod, jelikoz kazdy pak bude jezdit po meste na kole.  
0/0
16.3.2004 20:18

karoten

Re: Na Nuseláku ale nehorázně fouká
Požaduju asistenční skříňové vozidlo vždy jako zástěnu v patřičným směru!
0/0
17.3.2004 11:06

mukr

30
zkoušeli ty paka jet třicítkou, dovedete si představit ten provoz. to by bylo na infarkt.
30 ani na tacháku nemám :-)
0/0
16.3.2004 19:38

reno17

___
Tak tohle je zase taková blbost, že to tady určitě zavedou nejpozději do roka, to je podle mne skoro jistá věc..  jen se budou muset nechat upravit a překalibrovat tachometry, při 20 - 30 km/h to často neukazuje nic. Utěšuje mne pouze, že až se jim podaří omezit, zregulovat, znemožnit a zakázat skoro všechno, budu už snad, dá-li Bůh, pod drnem..
0/0
16.3.2004 19:25

lenkami

A nebo by se mohlo jezdit
dvacítkou. Akorát nevím, jak by ti, co jezdí auty, vydělávali na daně a sociální pojištění na nezaměstnané, důchodce a maminky s kočárky, kteří bezcílně bloumají po chodnících a přechodech...
0/0
16.3.2004 19:12

old fashioned Vince

Myslím,
že když to funguje v Německu i v USA, tak by to mohli nejlepší řidiči (tedy ehm Češi ) skousnout taky, ne? Jelikož postihy a pokuty jsou v CR k ničemu - jedině omezit rychlost ve městě na 30
0/0
16.3.2004 17:46

honkar

30km/h - blbost
Spis bych TVRDE pokutoval ty, co to pade nedodrzuji. Jinak bysme taky mohli chodit pesky...
0/0
16.3.2004 16:27

marijne

Vláda...
30 km/h se mi moc nezamlouvá, už tak mám problém dodržet pade, ale když už se nám tu jízdu vláda chystá znepříjemnit, proč taky neudělá něco pro chodce a cyklisty? Jsou místa, kde se s chodci vůbec nepočítá - prostě tam chybí chodníky, a cyklisti, ti aby jezdili v pangejtu
0/0
16.3.2004 15:33

marijne

Re:
A když už jsem u těch cyklistů, nedávno si mi jeden messenger postěžoval, že je poliši pokutují za jízdu na chodníku - na to mají čas, řešit kraviny - co má asi tak dělat, když je centrum samá pěší zóna 
0/0
16.3.2004 15:40

mibury

Re: marijane
Opravdu nechápu co má dělat cyklista na chodníku. A co znám messengery, jezdí jak hovada a nerespektují takřka nic. Chápu, chcou to stihnout, ale mohli by respektovat ostatní.
0/0
16.3.2004 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.