Konečně
věcný, seriózní článek na téma ČSA. Kampaň proti ČSA roztáčená v médiích je jinak vedena ve stylu katastrofických filmů, totiž z katastrofální neznalostí problematiky. Nejsem příznivcem pana Tvrdíka. Osobně si myslím, že to není člověk na svém místě. Dostal se na to místo bez konkurzu, neumí anglicky... Snaží se prosadit nákup Airbusů v momentě, kdy je firma plná Boeingů, vycvičené posádky i pozemní personál na tento typ... Ale už tomu bohužel šéfuje, snad mu to půjde...
Média roztáčí velmi nekompetentní hru, která poškozuje ČSA. V tomhle vede ČT, která se na základě neuvěřitelných spekulací (viz jejich popis přistání v Rize) snaží vzbudit u lidí dojem, že létat s ČSA je ruská ruleta. ČSA jsou jedny s nejstarších aerolinií na světě, dnes plně srovnateklé se světovou špičkou. A i přes úbytek klientely, způsobený stejně za vlasy přitaženou mediální kampaní kolem terorizmu vydělávají a to na krátkých a středních tratích, což je malý zázrak. K firmě jako je tato by se mělo přistupovat více seriózně ze strany novinářů a ne ji očerňovat na základě anonymních e-mailů (ČT).
Závady, které se objevují na letounech ČSA jsou naprosto v normách. Objeví-li se při předletových prohlídkách a je-li k dispozici jiný letoun nic se neděje. V případě, že k závadě dojde za letu jsou stanoveny postupy jak to řešit pomocí mnohdy i ztrojených záložních systémů a posádky jsou na to cvičeny. Letový park ČSA není až na A310 nijak zastaralý a jak náletem, tak stářím letounů je vysoko nad průměrem běžným v alianci.
Velmi přísné předpisy pro jednotlivé fáze letu a vzájemná konrola pilotů zaručuje maximální možnou bezpečnost. Samozřejmě příroda na lidičkovské předpisy kašle a občas dovede pilotovi pěkně zatopit i přes to, že dodrží veškeré postupy a stanovená minima.
Piloti této společnosti nejsou žádní frajírci, ale vylétaní profíci většinou s velkým náletem na vojenských strojích. Na dva vážné incidenty z poslední doby, tailstrike+kontakt křídla