Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecký úřad: ČSA jsou kvalitní

České aerolinie v posledních týdnech stíhá jeden problém za druhým. Naposledy v pondělí neodstartoval stroj ČSA z New Yorku kvůli poruše na hydraulice. Letos to byl již devátý případ technické závady letadel ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fifty North

Konečně
věcný, seriózní článek na téma ČSA. Kampaň proti ČSA roztáčená v médiích je jinak vedena ve stylu katastrofických filmů, totiž z katastrofální neznalostí problematiky. Nejsem příznivcem pana Tvrdíka. Osobně si myslím, že to není člověk na svém místě. Dostal se na to místo bez konkurzu, neumí anglicky... Snaží se prosadit nákup Airbusů v momentě, kdy je firma plná Boeingů, vycvičené posádky i pozemní personál na tento typ... Ale už tomu bohužel šéfuje, snad mu to půjde...
Média roztáčí velmi nekompetentní hru, která poškozuje ČSA. V tomhle vede ČT, která se na základě neuvěřitelných spekulací (viz jejich popis přistání v Rize) snaží vzbudit u lidí dojem, že létat s ČSA je ruská ruleta. ČSA jsou jedny s nejstarších aerolinií na světě, dnes plně srovnateklé se světovou špičkou. A i přes úbytek klientely, způsobený stejně za vlasy přitaženou mediální kampaní kolem terorizmu vydělávají a to na krátkých a středních tratích, což je malý zázrak. K firmě jako je tato by se mělo přistupovat více seriózně ze strany novinářů a ne ji očerňovat na základě anonymních e-mailů (ČT).
Závady, které se objevují na letounech ČSA jsou naprosto v normách. Objeví-li se při předletových prohlídkách a je-li k dispozici jiný letoun nic se neděje. V případě, že k závadě dojde za letu jsou stanoveny postupy jak to řešit pomocí mnohdy i ztrojených záložních systémů a posádky jsou na to cvičeny. Letový park ČSA není až na A310 nijak zastaralý a jak náletem, tak stářím letounů je vysoko nad průměrem běžným v alianci. 
Velmi přísné předpisy pro jednotlivé fáze letu a vzájemná konrola pilotů zaručuje maximální možnou bezpečnost. Samozřejmě příroda na lidičkovské předpisy kašle a občas dovede pilotovi pěkně zatopit i přes to, že dodrží veškeré postupy a stanovená minima.
Piloti této společnosti nejsou žádní frajírci, ale vylétaní profíci většinou s velkým náletem na vojenských strojích. Na dva vážné incidenty z poslední doby, tailstrike+kontakt křídla
0/0
11.3.2004 13:47

Fifty North

Re:
s runwayí, způsobené podle neověřených informací střihem větru a přistání na jeden motor, způsobené ztrátou tlaku oleje, je možno pohlížet i z druhé strany, totiž jako na mistrně zvládnuté...
Létat s ČSA se nebojím a očerňující kampaň v médiích beru s velkou rezervou...
0/0
11.3.2004 13:55

Andel35

Re:
Plně souhlasím s tím, co zde napsal tento přispivatel, zřejmě člověk seznámený s problematikou letecké dopravy a létání obecně. Na rozdíl od senzacechtivých médií, které si pletou hodinky a holínky, a to nevědomky nebo záměrně. Jaká asi musí být objektivita jiných informací, které nedokážu posoudit sám, na rozdíl od problematiky letectví ?! Zřejmě jde skutečně o cílenou kampaň proti ČSA, která, zaplaťpánbůh, nepodléhá této histerii a stoprocentě dodržuje předpisy i za cenu pošpinění od problematiky neznalých novinářů, kteří dychtivě čekají na každé "uprdnutí" nejposlednějšího člena personálu. Jen tak dál, ČSA, držím Vám palce, ať se daří v nelehké konkurenci. Kolik startů - tolik přistání ! Jinak s panem Tvrdíkem v čele nesouhlasím, ale ten stav techniky neovlivní. (a to je dobře !)
0/0
15.3.2004 19:44

statid

RE
Raději si přečtu informace o tom, že se přišlo na závadu včas anebo se dokonce kvůli banalitě neletělo, než abych četla zprávu o pádu letadla s přáteli na palubě. Nemyslím si, že by tyto zprávy byly namířeny proti panu Tvrdíkovi, ale na druhou stranu bych přivítala pravdivé informace o tom, co se po jeho nástupu v ČSA děje. Dle některých zpráv došlo (v českém prostředí tak typickém) k výměně postů nezvyklým způsobem, hlavně si tam pan Tvrdík přitáhl generály, vojáky. Nic proti nim, ale letečtí specialisté to určitě nejsou. Pan Tvrdík svou mentalitou ohrozí ČSA v setrvání ve Sky Teamu, pokud se nadále bude chovat tak jak se chová. Všichni mu ubližují, podrtrhují mu nohy. Myslím si, že pan Tvrdík měl velmi dobrou koncepci reformy armády, ale vše pokazil svojí slabotou a ústupností. Nyní má " na starosti" lidské životy, a proto doufám, že situaci, kdy je pod lupou zvládne, protože ČSA v Evropě jsou oblíbené, známé jako spolehlivé.
0/0
11.3.2004 10:43

marte

Někdo chce spíše poškodit tvrdíkovu kliku...
Drobné potíže jsou stále, ale psát se o nich začalo až za tvrdíka.
0/0
11.3.2004 7:46

boygeorge

Re:
Obávám se, že kvalita služeb ČSA začala klesat již po odvolání pana Jakubšeho předchozí vládou. Ten měl skutečnou koncepci, dařilo se mu ji i naplňovat a ČSA šly nahoru. Ono než se projeví pokles kvality nějaký čas trvá a za Tvrdíka už je to patrné zcela zřejmě. Dnes to je ale už děs, běs - rušení letů bez oznámení, arogance personálu, nekvalitní služby, s ČSA už nelítám ani omylem.
0/0
11.3.2004 11:34

spiegel

komu to prospívá
To je zajímavé, že tyto noviny píší pouze o technických potížích ČSA. Připadá mi, že někdo má zájem poškodit ČSA. Jinak by psal vyváženě  i o potížích jiných leteckých společností.
0/0
11.3.2004 6:12

-Lucifer-

Re:
...a  o cem maj psat - o provoznich problemech Air France ? Pokud bys mel  denne sledovat podobne  problemy u vsech leteckych spolecnosti tak   IMHO zaplnis  podobnymi spravami denne celej  IDNES.  Jsou to proste bezne technicke problemy ktere se i bezne stavaj, neni proc kolem toho delat prilisny  humbuk.
0/0
11.3.2004 8:33

Sudajev

Totenkopf Air
0/0
11.3.2004 6:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.