Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamera odkryla šokující praxi v sociálním ústavu

Ústav pro mentálně postižené muže ve Svatém Janu u Příbrami má potíže. V úterý v něm začala mimořádná kontrola kvůli reportáži Já, ošetřovatelka, kterou v něm skrytou kamerou natočilo ostravské studio České televize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vel

prachy
Jestli pak máte tušení kolik mají Ti postižení peněz? Oni dostávají důchod a když nemají příbuzné, tak s jejich penězi hospodaří ústav. Jsou to poměrně vysoké částky a myslím, že redaktoři měli zabrousit do tohoto tématu. Možná by objevili nepříčetného maroda, který musí být neustále pod dohledem, že má automobil. Ale jezdí s ním třeba energetik, či jiný zaměstnanec ústavu. Mám dojem, že fronta na mytí je pouze špička ledovce.
0/0
11.3.2004 21:46

prejety_medvidek_koala

to jsou vsichni krome me tak vypatlany?? :)
slysel nekdy nekdo slovo sprcha?? (takova ta vec  s dirama co z ni tece voda ...)
0/0
11.3.2004 15:56

antisvejk

ČR=ORIENTACE NA STÁT
NĚKDO MOŽNÁ JEŠTĚ NEVÍ JAK SOCANŠTÍ GAUNEŘI  ŠKODÍ PROSAZOVÁNÍM NAPŘ. STÁTNÍ PÉČE  O DĚTI (O ÚROVNI NETŘEBA PSÁT) A BOJUJÍ PROTI MIMOÚSTAVNÍ.  JE TO HUMUS, ALE PŘÍČINOU JE U ČESKÝ SOCIÁLNÍ VOLIČ.....
0/0
11.3.2004 15:26

iuos

rodina
a co na to příbuzní klientů? 
0/0
11.3.2004 14:08

Nedobik

Re: Příbuzní na ně seřou,
protože jsou rádi, že se jich zbavili. Normální morálka této společnosti.
0/0
11.3.2004 15:31

vsevjed

PŘEDIMENZOVANÉ!!!!!
Zdravim, mam kamáráda který ve Svatém Jáně pracoval na civilní službě 1,5roku. Vše kromě hromadného koupání je přehnané. Trochu faktů:
1- rozmixovaná jídla jim musí dávat když nemají zuby a jsou třeba na úrovni 3letého dítěte a to že to smíchávají¨s kompotem nikdy nedělali, hlavní jídlo samostatně a kompot taky (maximálně přidávali do hl. jídla trochu mléka aby to byla kašička)
2-Ve S:Jáně jsou 2 patra dole se koupou sami kluci a nahoře hromadně, jelikoš je tam prz jeden boiler tak vodu vyplacají kluci ze spoda a ne hoře jim nic nezbyde...(je tam jeden případ který se hrozne rád koupe a v podstatě se jenom špiní aby se mohl zase vykoupat....)
3-sítě na postelích. Vůbec se tomu nedivím po tom co jsem slysel čeho jsou chovanci schopni. např. Chovanez z ničeho nic dostal amok a začal kolem sebe rozhazovat nábytek, sestry musely utéct a jen ho mohli pozorovat kukátkem..... takových podobných věcí jsem slyšel více...
tod vše jen je tohrozně přefouknuté.... zdravim
0/0
11.3.2004 13:57

Dedalus

gerontopsychiatrie
v PL Bohnice to vypada presne stejne a nikoho tam to nijak zvlast nestve:-( teda stvalo to me - sanitarku an brigade a jeste civilkare Ondru. ale pokusy o vylepseni pristupu k pacientkam (treba nenadavat jim do posr.nejch svini) se se zvlastnim pochopenim nesetkaly.
0/0
11.3.2004 12:26

houbeless

Re:
ze by to vypadalo v Bohnicich stejne se mi nejak nezda ...
Navstevy tam jsou celkem neomezene, takze kazdy muze videt co a jak se tam s jeho pribuznym deje. Ze jsou nektere sestry treba nevsimave je jina vec ...
Ale treba v PL Petrohrad jsou navstevy ve stredu 13-15 a pak v nedeli. Na oodeleni se nesmi, navstevy probihaji ve specialni mistnosti. Takze vubec nevis, co se s nima deje normalne ...
0/0
11.3.2004 14:27

Milka007

Vedení má odpovědnost !
I za porušení lidského přístupu k lidem ! Tak, že není pravdou, že by paní ředitelka opravdu něměla zvážit svůj odchod, nebo rezignaci na svou funkci.
Mé zážitky jsou podobné, možná v lec čem horší. Takové praktiky se dělají i v jiných státních zařízení a dříve to byla přímo katastrofa. Odbornost totiž ráda skrývá svou daň nevědím některých lidských jedinců - bohužel.
0/0
11.3.2004 12:16

ca-ro

ošetřovatelky
 to nakonec odnesly  no to je opravdu možné jen v našem státě. Přitom ryba smrdí od hlavy....A podle toho, jak reagovala paní ředitelka (viděla jsem onu reportáž a běhal mi mráz po zádech), má tato dáma sama máslo na hlavě...
0/0
11.3.2004 9:19

monstrum

Úspora
Snažily se ušetřit vodu a tím i peníze a ještě je za to potrestali. Tomu říkám demagogie.
0/0
11.3.2004 8:33

lapa1234

Snadné pravomoce pro státní úředníky!
Ve státní zprávě stále pracují, magoři jako je Ředitelka ústavu Marie Zámostná !
0/0
11.3.2004 8:21

lom01

stát....
Opět se ukázalo, že tam, kde něco organizuje stát, to prostě fungovat pořádně nebude nikdy. Hlavní problém není ani v ředitelce, ani v ošetřovatelkách (to jsou jen hloupé ženské, které udělají, co se jim řekne), ale v tom, že u nás se postižení lidé segregují do státních megalomanských velkokapacitních velkovepřínů, do kterých stát dá trochu peněz a to je vše. A na individuální péči pro postižené stát peníze nedá, protože by to pak neměl pod kontrolou. To je ta největší špína, proto musí ti lidé být nahečmaný jako dobytek. Já bych tam ihned umístil Škromacha, Součkovou a Špidlu, aby si taky něco užili.    
0/0
11.3.2004 0:24

antisvejk

Re: Přesně
Je to tak
0/0
11.3.2004 15:28

eman1

Reportáž
Šokující praxe, byla dobrá reportáž. Navrhuji ale udělat reportáž třeba v nemocnici , když má jít babička domu, jak se některé "děti" dokážou přetrhnout "už aby ji meli doma". Co takhle vidět že mi syn už přišel do bytu, dal mi věci do krabice, a že vlastně nevím kde je teď vůbec mám? Že babku pustí domů a že večer už je zase zpátky v nemocnici. Že dědula už to radši v 80 vzdá, protože už ho domů nechtěj. Komu se za to dá výpověď? Dvoum sestrám co mají na starost 20 lidí na směně za 8 čistýho ? Zdravotnictví a sociální služby potřebují reformu a to od základu, to je můj názor.
0/0
10.3.2004 22:41

GhorX

.
Omlouvání ředitelky ústavu na tomto fóru považuji za pokrytectví. Ústava zajišťuje mentálně postiženým lidem lidské zacházení a ředitelka ústavu je v tomto postu jedině a výhradně proto, aby takové podmínky zajišťovala. Pochopitelně je mi jasné, že není všemocná, ale pokud měla objektivní důvody, pro které nemohla situaci zlepšit, měla žádat nápravu po nadřízených, nebo veřejně navrhnout uzavření ústavu. Fakt, že svojí neschopností a leností zaviněnou situaci "vyřešila" trestáním a propouštěním zaměstnanců, jen potvrzuje můj dojem, že na svém místě nemá co dělat.
0/0
10.3.2004 17:31

ivet2003

super reportáž
Dekuji Ceske televizi na tuto reportaz, byla vynikajici. Jen tak dal! Je to smutne, ale je to tak, ze podobne praktiky a zpusoby pece jsou vyuzivany i v jinych ustavech socialni pece. A to mluvim z vlastni zkusenosti, co jsem videla na vlastni oci...
0/0
10.3.2004 17:07

Egoista

Ctu dobre?
Takze propusteny byly nakonec osetrovatelky? Tu reportaz jsem videl, a ty zenske delaly maximum. Ono je snadne nekoho dusit v havarijnich podminkach, nechat ho drit, a kdyz dojde na prusvih, jeste to na nej hodit. Odejit mela pani reditelka, ona bere plat za odpovednost za chod ustavu. A ta odpovednost se neresi propustenim zamestnancu, diky jejichz obetavosti to i po jejich skrtech stale mohlo fungovat. Hnus. Ceska specialita - horentni plat vedeni, ktere nevede, a ani v prusvihu za nic nenese odpovednost.
0/0
10.3.2004 14:15

vitamin C

Re: přesně tak to bohužel v Čechách chodí
Jediné poctivé řešení je, že odstoupí předevšim ředitelka, i když po tom, co doposud předvedla se toho nejspíš nedočkáme.
0/0
10.3.2004 16:21

marwill

odpovednost???
Chyba a odpovednost je na vedeni ustavu. At mi nikdo nerika, ze o tomhle ta reditelka nevedela. Na druhou stranu je to o penezich a o lidech. Ve zminene reportazi nebylo videt, ze by se sestry k chovancum chovaly nejak spatne, hrube. Mlatil nebo bil je tam nekdo? Ze koupani bylo takove jake bylo....2 sestry na cely barak, no nevim kdo by to cele stihal, jedine snad Superman. A zabery chovancu v postelich se sitemi .... je to pro jejich bezpecnost a taky pro bezpecnost personalu, pokud je to nutne. Ono je lehke prijit na 'par dni' do ustavu a byt z toho v soku a udelat takovou reportaz. Meli te redaktorce dat vyprat ty zamatlany site a povleceni od vykalu. To taky musi nekdo udelat, samo se to neudela. V te reportazi taky nebyly az ty nejtezsi pripady, mnohde je to uplne o necem jinem, nemohouci, lezici atd. Jidlo - dejte tem lidem do ruky pribor. Nebo jeden pripad - chovanec dostal k jidlu parek. Mel zdrave zuby, kousaci reflex v poradku. Co se stalo, ukousl velky kus a ten mu uvizl v krku a byl maler. Muselo se na pohotovost. Tak, a dejte tem lidem rizky a ja nevim co v celku. Zdravy to asi nepochopi. Ta reporterka tam mela byt a hlavne delat s temi lidmi alespon 3 mesice, asi by zmenila nazor nez kdyz tam byla jen 'na navsteve'.
0/0
10.3.2004 13:33

Fluffy

Re:
Ale to, ze jsou tam jen dve sestry je prave jeden z problemu. Stihat to potom nemohou. To je jasne.
S tim pevnym jidlem nesouhlasim. Pod dozorem mohou jist normalni jidlo naprosto v bez problemu.
A ty site? No ja vim, ze jsou pro jejich bezpecnost. Jenom by me zajimalo co se asi stane kdyz se jim chce na zachod a jsou tam jen ty dve sestry na cely barak. To potom doopravdy musi prat hodne povleceni.
0/0
10.3.2004 14:05

marwill

Re:
Tak to chodi. Je malo lidi (za ty penize...) a pak to takhle ale vypada. V jedne nocni smene 1 clovek s odpovidajicim vzdelanim a dalsi (vetsinou jen jeden k dispozici) bez patricne kvalifikace. Tak jak to pak maji delat. Az bude 1 sestra na 2-3 chovance, asi to bude vypadat jinak. At nam pi. redaktorka predvede, jak to bude delat kdyz bude mit na starosti 15 chovancu. To bude pokoukanicko.
Ale ono se to keca.....
0/0
10.3.2004 15:00

Jytka

Meli by se zamerit i na domovy duchodcu
Podobne se chovaji i k lidem v domovech duchodcu, kteri jim nejenze nechavaji skoro cely duchod, ale jeste jim sestry pokradou jejich osobni veci. Kdyz prijdeme na navstevu jsou jako miliusove, ale jen odejdeme, dostavaji na jidlo suche rohliky a dostanou vyprask, kdyz neudrzi stolici.
0/0
10.3.2004 12:14

Ketner

!
Názor v článku zmiňované V. Boškové http://respekt.inway.cz/diskusniforum/index.php?cislo_clanku=102
0/0
10.3.2004 12:02

Radek B.

.
Ehm... A když se v tom ústavu budovaly koupelny, nebylo lepší tam dát místo van sprchy?
0/0
10.3.2004 11:42

slonicko_sedmitucne

cereny kriz
Cerveny kriz sveho casu taktez pozitivne ohodnotil kvalitu rekreacniho tabora pro  sveho casu nase zidovske spoluobcany.
Ale vseho do casu.
Tu osetrovatelku muze zitra srazit auto a zbytek zivota bude delat pod sebe. Treba potom dotstane podobnou osetrovatelku jako byla sama.
0/0
10.3.2004 10:21

fleret

ne vsechny ustavy jsou
na tom podobne,jako ustav kravky Zamostne.Jsou ustavy,kde chovanci maji nalezitou peci,byly vybudovány i bazeny s rehabilitaci.Zamostna & comp. je priklad obycejneho lidskeho hovada a mela byt okamzite vyhozena,ale az pote,co si naha vystoji frontu (to by musel byt pohled) a bude vykoupana ve vode po chovancich.Oduvodneni by melo byt totozne s oduvodnenim jejim.Mimochodem - Sudajev Capajev trpi prirozenou demenci a mel by byt izolovan.........
0/0
10.3.2004 8:59

Sudajev

Re:
Ty jsi zase hulil, co, že plácáš nesmysly.
0/0
10.3.2004 9:36

Kytickaa

Re:
na předchozích stránkách jsi opravdu inteligentně tvrdil,že mentální postižení se dá poznat ještě před narozením...samozřejmě,pokud jde o Downův syndrom a jiné genetické odchylky to ano.Ale!!!! můj syn je po této stránce v  pořádku a jen chybou doktorů před 17 lety při porodu je postižený...sice ne tak jako "děti" z té reportáže(viděla jsem ji),ale také asi nikdy samostatný plně nebude...IQ má zatím 85,ale špatně se vyjadřüje....je celou dobu doma a chodil do zvláštní školy... Tak změň mínění...
0/0
10.3.2004 21:02

Sudajev

Re:
To je mi líto. Špatně jsi pochopil příspěvěk, asi jsem se vyjádřil moc hrubě a neotesaně.
0/0
10.3.2004 21:11

astro

Re:
Sudajev byl loni úředně prohlášen za kreténa, ale bohužel nebyl umístěn do žádného z našich vynikajících ústavů...
0/0
10.3.2004 10:03

Nedobik

Re: Mohu to dosvědčit!
Nikde ho nechtějí do ústavu!
0/0
11.3.2004 15:39

animl

requiem
Myslím, že Requiem pro panenku je dosti výstižný film a že se moc k lepšímu nezměnilo
0/0
10.3.2004 8:53

V1kt0r

Re:
ten film byl vymluvny, ale ne vystizny. myslim, ze se za nej Renc dokonce jendou lehce omluvil
0/0
10.3.2004 13:36

papazian

Otřesné!
Kapitalistický český stát selhává v nejzákladnějších funkcích, proč tomu je? Proč se argumentuje, že nejsou peníze?Generace našich předků peníze na nejzákladnější fungování sociální péče měli a my je prý nemáme? Proč platíme miliardy do zahraničí za pochybná soudní rozhodnutí (nesmyslně podepsaná ochrana investic s USA, kdy i neúspěch zaplatíme ve výši 32 mild Kč)? A co Humen za 2 mld? A co další kauzy?  Proč stát nepožaduje náhradu těchto škod po skutečných vinících? Proč jsou peníze na okázalé večírky  zbohatlíků a  na útraty na golfových hřištích, které nakonec musel dokonce zaplatit stát soukromému sektoru (např. golf. hřiště Karlštejn)?  Proč bankovní sektor tak masově krachoval a zanechal za své podnikání v 90. letech takové dluhy, ze kterých se ještě dnes nejsme schopni vzpamatovat? Šokující praxe není jen v sociálním ústavu, je to důsledek nefungujícího systému. Zodpovědnost nesou i ti, co k volbám nechodí a nyní jsou v šoku.
 
0/0
10.3.2004 8:38

Milkman_Dan

Re:
No zkus se podivat do mezinarodnich smluv na netu ministerstva vnitra a zjistis, ze tech smluv o ochrane investic je podepsano vicero i s jinymi zememi. Je to bezna praxe a funguje to tak vsude. Co se tyce bankovniho sektoru, obcas se stane, ze banka zkrachuje. Odpoved na tvou otazku se naleza v poslanecke snemovne Parlamentu CR. Tehdy, v 90. letech byla u moci ODS. Byly schvaleny zakony o odskodneni klientu bank. Presto, kdyz zkrachovala nejaka banka, dostali jeji klienti naprosto nesmyslne od poslanecke snemovny vyjimku a bylo jim na ukor statu vyplaceno vsechno... Takze asi tak... 
0/0
10.3.2004 9:44

_Sandstorm_

Re:
Nazývat náš stát kapitalistickým je opravdu nemístné přehánění. A pokud si myslíš, že za komunistů byla lepší péče, tak nevíš, o čem mluvíš - to byly teprve koncentráky!
 
A co se týče vyhazování peněz, jak popisuješ, tak s tebou souhlasím. Akorát se nejedná o chybu kapitalismu nebo demokracie, ale o české (slovanské) specifikum.
0/0
10.3.2004 10:11

karoten

Re: Zcela tak
Je třeba rozpouštění v kávě EU dokud ta netuší....
0/0
10.3.2004 11:06

Jahod

Re:
Hele na golf mi nesahej. Socialni system byl uplne stejny za bolsana i za kapitalismu. Vzdycky se najde nekdo kdo chce svoji praci odflaknout a nekoho vosere. Osetrovatelky oserou chovance. Ty napriklad muzes prave osirat sveho zamestnavatele tim, ze si ctes noviny. Urednik te vosere poslanim pro jina lejstra, ktera treba ani nepotrebuje, ale nechce se mu delat. Prodavacka ti proda tejden stary mliko. NENI TO O SYSTEMU, JE TO O ZODPOVEDNOSTI LIDI, vuci sobe i praci. Okazale vecirky nemaji nic spolecnyho s tim, ze v ustavech je malo zodpovednych lidi.
0/0
10.3.2004 10:48

Meganna

HM...:)))
PÁNOVÉ, dam je tu pomálu... ...HELE ,PÍŠETE SUPER...CO,TO JE JEDNO... ...ALE V PŘÍRODĚ SE DĚJOU VĚCI...JAK SE PROTAHUJE ZIMA...ZAČÍNAJ TY PIPINKY,CO VÁM ZPÍVAJ POD OKNAMA...teda těm,co maj v pořádku ušiska...:)...UMÍRAT VYSÍLENÍM...K JARU JICH TOTIŽ ZAJDE HLADY NEJVÍC... ...COŽ JE ŠKODA...neboť veškerý zpěv pak musí obstarat naší veselí romští spoluobčané.... ....TAKŽE HOĎTE NA PARAPET nebo VEN TROCHU SEMÍNEK  ,VLOČEK a pár voříšků... .... NEBUĎTE LENOŠI...PTÁCI JSOU VELICE POTŘEBNÝ.... ....MY BLONDÝNY SI NA PTÁKY POTRPÍME...... .....A nepište,to,co chcete napsat....hi,hi,hi....ty ptákoviny o PTÁKÁCH.... ...A NASYPTE TY SEMÍNKA  A VLOČKY .... HODNÝ KLUCI... .... Meg....JO A DĚKUJI IDNES,že mi nesmázne tuhle reklamu na krmení ptactva...
0/0
10.3.2004 8:22

gloria

Re:
Doporucuji Vam ustavni lecbu.
0/0
10.3.2004 8:41

vandor

Re: reklamní šot
RENAULT MÉGANE
0/0
10.3.2004 8:41

Sudajev

Re:
Neboj dostávají dost, alespoň u nás.
0/0
10.3.2004 8:45

Meganna

Re: HM...:)))
... ...to sem ráda...teda jestli myslíš dost zobání... ..Meg...
0/0
10.3.2004 9:15

Milkman_Dan

Re:
My mame na zahrade 3 krmitka a 4 budky  Bydlime u lesa a na ty orisky a slunecnicovy seminka co tam sypem, beha z lesa veverka  Je to docela sranda videt veverku v krmitku
0/0
10.3.2004 9:47

Meganna

Re: HM...:)))
Závidím Ti ten les... ...Veverky sou mazaný a srandovně kecaj...taky jich pár mám na chajdě...černý i zrzky... ...Meg...
0/0
10.3.2004 9:56

Sudajev

Re:
Jenže ty černý vytlačují naše domácí zrzky, protože jsou dravější.
0/0
10.3.2004 10:43

Egoista

Re:
Smim se zeptat - tva uchylka se jmenuje jak?
0/0
10.3.2004 15:34

JJe

Mě to vůbec nepřekvapuje
O situaci v takovýchto zařízeních se šušká léta. A že kontroly nikdy nic neodhalily? Legrační argument - všichni známe, jak to funguje v případě, že je nahlášena (a že se o ní vždycky ví dopředu) nějaká kontrola. To není, jako když přijeli do ČR inspektoři z EU zkontrolovat zařízení pro zpracování masa - když odmítli akceptovat seznam zařízení doporučených k návštěvě, který jim předložili naši činitelé (zvyklí na takovouto praxi) a vybrali si namátkově.
0/0
10.3.2004 8:11

iuos

rodiče
nějak jsem si nevšiml, že by někde byla uvedena reakce rodičů nebo příbuzných klientů (= oněch postižených). že by je to nezajímalo? čekal bych aspoň trestní oznámení nebo tak něco. nebo jsem se přehlédnul? nebo je jim to jedno - prostě si udělali dítě, který se holt nepovedlo, tak ho šoupnou do ústavu?
0/0
10.3.2004 7:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.