Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učeň bodl učitele celkem osmnáctkrát

Šedesátiletý učitel svitavského učiliště Bohumil Šíbl, kterého v pondělí ubodal k smrti přímo ve třídě během vyučování jeho žák, neměl šanci zákeřný útok přežít. Šestnáctiletý učeň své oběti zasadil celkem osmnáct ran.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Moriartus

skoro mě dojalo
jak se ve středu držela za Šíbla minuta ticha a všichni žáčci na všech školách stáli v pozoru a div nesalutovali. Připomělo mě to časy za starýho dobrýho bolševika, kdy byli lidé nuceni vyslovovat veřejně svůj souhlas i s tím co pokládali za lež a zločin. Podle toho co bylo zveřejněno se Šíbl choval jako prase a já bych si takového člověka vážit nemohl. Není dobré dělat z takových lidí hrdiny. Je to trochu jako se Slánským - nespáchal to za co byl odsouzen, ale smrt si zasloužil, protože to byla svině - tak nad jeho hrobem nebudu brčet a litovat ho, coby oběť justičního omylu.
0/0
11.3.2004 16:29

flabi

Scream
Nazdar profesore, chceš dnes ve škole zemřít?
0/0
10.3.2004 7:55

iuos

osmnáctka
se divím, že se tu ještě neobjevil nikdo, kdo by objasnil význam čísla osmnáct v tomhle případě. možná ho nutil říct vtip 18krát, nebo tak něco. to není možný, aby toněco nesymbolizovalo
0/0
9.3.2004 17:14

PC

debilita
Jeste nedavno jsem tady cetl poznamky, jak jsou Americane debilni, ze vrazdi ve skolach a to se v Cesku stat nemuze...... Ze by na Cechy ta debilita uz dosla?
0/0
9.3.2004 16:45

lkarban

To jsem zvědav
čím tu budete obhajovat útoky na záchranáře, když tu obhajujete vraždu učitele. Osobně si myslím, že ani status veřejného činitele ničemu moc pomůže, protože všeobecně vzrůstá agresivita mezi lidmi. Stačí si přečíst príspěvky, jak se pisatelé vyjadřují a jaká slova používají. Hold daň za to v jaké společnosti žijeme.
0/0
8.3.2004 11:42

Martin E.

Ucnaky
Vite vsichni cim to je? Je to tim ze se to stalo na ucnaku. Tim nechci zpochybnovat uroven techto skol, ale podle meho ciste osobniho nazoru by se to nemohlo stat na gymnaziu, protoze tam chodi vzdelani lidi. Osobne jsem navstevoval osmilete gymnazium a nikdy jsem se v nasi byvale tride nesetkal s zadnym projevem nasili, ale ani sikany, ke ktere prave na ucnacich casto dochazi. Dalsi pripad znam zase z Havirova, kde student ucnaku zavrazdil babicku kvuli 200,- Kč. Takze podle me na ucnaku neumi vychovavat slusne lidi, i kdyz tento pripad je ojedinely a nemohu jej globalne vztahovat na vsechny skoly tohoto zamereni, ackoli jista souvislost by se nasla.
0/0
7.3.2004 23:57

lkarban

Re:
Jaký typ školy vystudoval studet VŠ pedagogické, že napadl svého profesora baseballovou pálkou?
0/0
8.3.2004 11:51

AlienDUDE

sbírka kriplů
dokážu si docela dobře představit tomu klukovi pan učitel určite nedal nějakou zámínku - asi prostě patril do te vestiny pedagogu co si rada ulevuje svoje komplexy menecenosti z debilni prace za par slupek na nekterem ze svych zaku a po vecere onanuje radosti ze nekomu komplikuje zivot a prepocital se ... preju mu to, neverim ani 0.0001% ze to nevyprovokoval.
0/0
7.3.2004 16:17

MekGajvr

Re:
Já bych spíš řekl, že si svoje komplexy méněcennosti tady léčíš ty. Přesto ti ale přeju, abys ve svém životě nenarazil na někoho, kdo tě za tvá slova rozporcuje nožem ...
0/0
7.3.2004 18:36

hkpok

Re:
Čím míň arogantních blbů jako jste vy, tím míň naporcovaných
0/0
7.3.2004 19:00

GhorX

Re:
Učitel - žák je stejný vztah, jako velitel - voják. Žák - třída je stejný vztah jako dítě - rodina. Pokud učitel pravidelně žáka před kolektivem třídy ponižuje, může to dopadnout i takto, bohužel. Stejně tak boužel se Ing. Šíbl v šikaně vyžíval nejméně 20 let a byl v ní expert.
0/0
7.3.2004 19:52

Mewthree

Re:
Hele nejsi ty nahodou nejakej zamindrakovanej ucitel?Tvoje trapny reakce tomu odpovidaji. Asi si neuvedomujes detail ze ti lide co si na ucitele hraji to nemuseli delat, avsak do skoly se musi (neplati pro cikany) a tudiz ucitele vi co je ceka a ventilovat si to na zacich je 100% traparna a slaboduchost a ostatni hovadka pouze prihlizeji nebo obcas i prihodi protoze se boji aby se neco podobneho nestalo jim...
0/0
7.3.2004 21:05

Dony

Re: No,
ja kdyz si vzpomenu na chemikare Hrbka ze Sternberskyho gymplu, tak jsem si nejednou pral aby si nekde po ceste do prace zlomil vaz dobytek jeden. Osmnactkrat kudlou bych ho sice nikdy nevzal, ale dovedu si predstavit tu situaci kdy tomu klukovi z ucnaku ruplo v bedne a tomu kantorovi dal co proto ......
Ja jsem si s tim svinskym chemikarem  uzil taky dost. Ne ze by me jenom buzeroval a byl nefer, coz cini spouste kantorum nejspis poteseni, nebo si leci mindrak, ze si jich spolecnost dost nevazi. (Asi nejmarkantnejsi je to u starych kantoru....)  Ale kdyz uz jsem za nim prisel s tim, aby mi neco vysvetli, tak se mi vysmal do oci a poslal me pryc s tim, aby mi to vysvetlili chytrejsi spoluzaci.  Po letech, az jsem dostudoval,  jsem toho h@jzlika potkal na nadrazi. Kdyz jsem ho pozdravil, chvili vahal, ale trvalo mu asi pet sekund, nez me zaradil a pakoval se ode me dal. Asi jsem v nem vzbuzoval respekt. Ja mu ani nechtel dat do repy. Nemel jsem uz zapotrebi zahazovat se takovym zpusobem se starym dedkem a navic, takovych smejdu (i kdyz odborniku)  jako on jsem na vejsce potkal tuny. Jak je clovek starsi, tak takovy pripady lehceji vstrebava. Chtel jsem se ho jenom zeptat, jestli mu cinilo poteseni me  stresovat a ponizovat misto toho aby me neco naucil cou byla jeho napln prace zvlast kdyz jsem jevil zajem se neco naucit. Chemii do dneska nerozumim i kdyz bych rad. A doufam ze ten chemikar (dnes uz  "jen"  penzista) uz nikomu neskodi. A jestli jeste neumrel, tak bych si pral, aby mu tohle dal nekdo precist. 
Ing. David Labanc
0/0
9.3.2004 11:31

Fluffy

Zmena
Pomatuji si, ze nas ucitel na zakladce se taky vozil po jedne holce. Neustale ji zesmesnoval az zacala koktat a byla prerazena do pomocne skoly. Nikdo proti tomu nic neudelal, vsichni jsme to brali jako normalni.
Ucitele maji velkou moc nad detmi. Meli by sikanu poznat a zabranit ji a ne ji podporovat.
Ted budu hnusna, ale kdyby bylo vic tech ubodanych ucitelu snad by se uz nad sebou zamysleli a snazili se zmenit svuj pristup. Jsou deti, ktere potrebuji pomoc a ne zesmesnovani jeste i ze strany profesoru.
Nerada bych se i v Cechach dockala toho, ze si ti sikanovani vezmou do skoly pusku a zacnou strilet.....
0/0
7.3.2004 14:36

MekGajvr

Re:
A kolik znáš případů z vaší školy, kdy žáci v hodině vyrušovali nebo byli na učitele drzí? - Takže když to vezmem obráceně, tak podle tvojí logiky by za tyto prohřešky měl učitel vytáhnout kudlu a osmnáctkrát každého spratka píchnout do břicha, aby se ti ostatní rychle vzpamatovali a dávali při vyučování pozor?
0/0
7.3.2004 16:29

AlienDUDE

Re:
dalsi kripl
0/0
7.3.2004 16:47

Dony

Re:
To je opravdu kretenskej argument.
0/0
9.3.2004 11:38

old fashioned Vince

18 x
bodnul? A co když si jenom trénoval Hitchkokovu scénu ve sprše? To vás asi, selfmade-DYI-psychologové, ještě nenapadlo
0/0
7.3.2004 9:39

Freud Sofie

Moudrá vsuvka od E.Fromma
E.Fromm:"Největším nebezpečím pro společnost je tzv.normální člověk, který utkvěl ve své chronické normálnosti" WWW.XKO.CZ - Psychologie/Freud versus Fromm
0/0
6.3.2004 21:11

Freud Sofie

Kultůra nám prostírá "mlhavé" obzory?
Člověk není dobrý, ani zlý. Je takový, jak si ho přejeme vidět! S.Freud: "Clověk není pánem ve svém domě!" Má rada zní - učte se číst nevědomí!
0/0
6.3.2004 21:06

Kacenkin1

se proberte...
no tak byl zesměšňován, byl otloukánek, kantor se po něm vozil....ale copak je toto řešení ???
Proboha , víte kolik takovejch situací nastalo na všech školách v ČR z aposledních cca 20 let ????
No a kolikrát za tu dobu byl učitel 18x bodnut ?????
 
0/0
6.3.2004 20:58

Evilman

Re:
Takže budete souhlasit se mnou, že tento případ se měl stát už jen proto, aby fungovala statistika.
Navíc: tak dlouho se někdo štengruje, až 18 píchne.
Já fakt toho kluka chápu. Nebo dokážu pochopit.
0/0
6.3.2004 21:04

vladimirekk

Re:
jo, jo, měl si někde v tichosti podřezat žíly, jak ostatní, kteří to nazvládli a stal by se jen další položkou ve statistice, co?
 
Na školách jsou nejohroženější slabá děcka. Irituje mě přístup kantorů po svitavské události - statut veřejného činitele, taktické vesty, rámy .. ani jednoho z nich nenapadl dětský psycholog v každé škole.
 
 
0/0
7.3.2004 8:59

Evilman

Re:
jo, jo, měl si někde v tichosti podřezat žíly, jak ostatní, kteří to nazvládli a stal by se jen další položkou ve statistice, co?
 
Vážený pane, napsal jste něco, s čím souhlasím. Znám plno dětských - lidských osudů navěky pošlapaných taky "pedagogy". O těch se na iDnes nedočtete.
0/0
7.3.2004 12:04

xKillerX

Re:
Ne, mel se polejt benzinem nekde pekne pred lidma a pak skrtnout sirkou. Tenhle slabomyslny trend je v ceske spolecnosti cim dal, tim vic rozsireny. Problemy se maji resit a ne pred nimi utikat ze sveta. Osobne si vic vazim toho kluka, nez nejakyho pomatenyho fenixe. Stejne tak je mi milejsi zpusob palestinskyho sebevraha, nez nami oslavovany polosileny fenixove v nasi historii. Jejich ohnivy vystoupeni leda tak tyrana pobavilo, nikoliv mu zasadilo ranu.
0/0
7.3.2004 13:49

Fluffy

Re:
A kolik z tech otloukanku se pokusilo zabit nebo ma zpackanej celej zivot? 
0/0
7.3.2004 14:26

Evilman

Jeremy
spoke in class today!
Try erase it: from the blackboard.......
0/0
6.3.2004 20:53

Evilman

A přitom stačilo
jen 17x. Takové mrhání...
0/0
6.3.2004 20:50

Freud Sofie

Kdo umí číst nevědomí?
Nedávno jsem shlédl film "Hodný chlapec", který ukazoval tenkou hranici mezi zjevnou normálností a patologičností. Schodou okolností ten film běžel necelý den před onou událostí. Četl jsem zde řadu příspěvků, ze kterých lze vysledovat částečně pravdu - ikdyž dle mého názoru zůženou osobními konfiguracemi, potažmo zamlženým obzorem více či méně. Asi před dvěma týdny jsem četl vyjádření psychiatra C.Hoschla v nejmenovaných novinách, kde prezentoval onen zajímavý fakt. Anglie prý vyvezla kdysi do Austrálie své zločince, aby svou společnost ozdravila, respektivě vyčistila svou zemi před asociálními subjekty. Záměr se však neuskutečnil, jelikož byly exportovaní zločinci nahrazeni novými. Autor tím chtěl poukázat na dialektickou syntézu tzv.ctnostných občanů s tzv.patologických. Jako bych měl před očima východiska S.Freuda: "Vychovávejte děti sebelíp a vždycky to bude špatně" či "Soudce trestá nevědomě svou vinu".
 
0/0
6.3.2004 20:18

moonraker

...
Nejaky motiv ten zak mit musel. Neverim, ze k tomu doslo jen tak absolutne bezduvodne.
Neznam fakta ale tipoval bych to na takovouhle situaci :
Zejmena ty tichsi povahy ve tridach, takovi tridni otloukankove, malo kamaradu, proste outsideri, na kterych obvykle dokazuje kantor tride jak umi byt vtipny (na jejich ucet). I my jsme ve tride meli jednu takovou obet a jednoho (taky postarsiho kantora - vtipalka), byly jsme blbe decka, sami jsme se na tom rechtali kdyz toho chudaka znemoznoval.
Vetsinou se nedovedou branit, tak to jenom snaseji cela leta a pak jednoho dne ...
0/0
6.3.2004 15:22

Fluffy

To nechapu ?
Najednu stranu utok trval nekolik sekund, takze nikdo nestihl zareagovat, ale na druhou se nejednalo o utok v afektu, protoze ten zak mel cas zasadit mu 18 ran.
Taky jsem cetla, ze ho pry ten ucitel nejak zasmesnoval pred celou tridou.
0/0
6.3.2004 14:32

hkpok

Re:
Definice afektu z chytr´ých knížek
- prudce probíhající a výrazná emotivní reakce (např. strach, vztek, hněv), emoční výbuch
- prudce, ale krátce probíhající silná emoce s výraznějšími vnějšími projevy (mimika a pohyby vůbec), jako např. zuřivost, zděšení
Myslíte, že se to s 18 ranami neslučuje? Za půl minuty?
0/0
6.3.2004 14:45

Fluffy

Re:
To neni muj naroz , ale naroz reditele skoly:
Takový útok nemá nic společného s afektem, to se prostě nedá běžným způsobem vysvětlit. Je to selhání jednotlivce a těch osmnáct ran to dokládá," řekl Říha.
Jinak ale diky za definici
0/0
6.3.2004 14:53

hkpok

Re:
Tak pardon
V tom případě je pan ředitel jemně řečeno mimo mísu. Ale to už jsme všichni tušili, když zaměstnával toho nešťatníka-pedagoga.
0/0
6.3.2004 15:13

Fluffy

Re:
  Souhlas
0/0
7.3.2004 14:17

chose

5 let!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mel by pobodat vysetrovatelce muze a chtel bych videt, jak by prijala pro takoveho vraha trest 5 let s tim, ze ji za 5 let zabije treba dceru. Je to bordel.
0/0
6.3.2004 13:33

hkpok

Re:
Pravděpodobnost, že by ho její muž šinanoval a pak totéž dělala dcera je asi nulová.
Vy jste si zřejmě nevšimnul, že ten kluk nevraždil jen tak z plezíru či nějakého 'vnuknutí', ale bránil se učiteli.
0/0
6.3.2004 13:38

VITA11

Re:
"pak mi ještě 18krát spadnul na kudlu" ,bud je to magor a patří na 20let do léčebny a nebo je svéprávný .Kdyby u nás ve třídě v těch 16ti letech řešíl každý problém kudlou do břicha ,tak se do maturity pobijeme navzájem a vezmem sebou 5 učitelů. JE TO VRAH. A jestli dostane 5 yárů tak je to výsměch.
0/0
7.3.2004 20:48

chose

5 let!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
6.3.2004 13:32

George33

Vrah zůstává vrahem v 16 i v 50
Vrah je vrah věk zde nerozhoduje.Trest za úmyslné zmaření života doživotí bez možnosti propuštění. Pokud nešlo o nutnou obranu či krajní nouzi. Nelze tolerovat nebo zlehčovat vraždu.Učitel mohl být špatný mohl si zasednou mohl cokoliv. Řešením nebyla vražda. Za žádných okolností. Za vraždu , za zmaření lidského života za jakých koliv okolností doživotí.Člověk , který je schopen v 16 vraždy se nemůže napravit. Vyřaďme ho ze společnosti. Stejně jako ty , kteří zabijí na silnici jiného nemají po 15 letech vězení již nikdy právo řídit auto. Vyřadme , ze společnosti všechny , kteří nejsou ochotni akceptovat základní pravidla lidské společnosti.
0/0
6.3.2004 13:23

Fluffy

Re:
Vrazda ale ma polehcujici okolnosti. V tomhle pripade to byla sikana a zjevna psychicka nevyrovnanost toho zaka. Take si myslim, ze na veku/psychicke vyspelosti u pachatele zalezi.
A George jak myslis to vyradit je ze spolecnosti
 
0/0
6.3.2004 14:58

George33

Vrah je vrahem v 16 i 50
0/0
6.3.2004 13:15

Aferrado

Ostatní
Na tomto případu mi není jasná reakce ostatních žáků. To se ho nikdo nesnažil nějak zadržet? 30 sekund tam seděli jak trubky a koukali na to? Kdyby se střílelo, tak se nedivím, ale pár lidí člověka s nožem zvládne. Možná by to nepomohlo, ale třeba taky jo.
0/0
6.3.2004 12:38

moonraker

Re:
Prosimte nezvan kraviny!
Rozhnenej manik s kudlou v ruce nadelujici vpichy 3 krat za vterinu a ty bys proti nemu asi vystartoval s holyma rukama.
A ze jich tam bylo vic, to jako co znamena, ze sa behem tech 30 vterin meli domluvit na strategii zasahu a pak jej provest? Zejmena kdyz po prvnik ctyrech ranach bylo zrejme, ze to uz kantor stejne nerozchodi...?
0/0
6.3.2004 15:10

Bobo

VRAZDA !!!!!!
Ja se ani nedivim ze ho napadl ,protoze na nasi skole jsou taky nekteri ucitele kteri si mysli ze jsou mistri sveta a porad urazeji  ja bych je taky napadl ale rozhodne ne nozem  Take lidi co zabiji nekoho kvuli blbosti toho bych poslal na dozivoti do kubanske veznice
0/0
6.3.2004 10:31

gogol_jl

to MekGajvr + WildBoy
Jsou znamy pripady, kdy soud osvobodil "vraha", protoze uznal, ze obet utok vyprovokovala (sikana, tyranie ..). Je take asi rozdil mezi trvale nezvladatelnym a jednorazove jednajicim jedincem.
 
   Je take rozil mezi dospelym a dospivajicim jedincem ( ...Víte, kolik takových lidí ještě v životě potká?...)
 
A nakonec jeden skutecny pribeh:
 
Na ZS kam jsem kdysi chodil, se otravil zak z vedlejsi tridy (tehdy jeste svitiplynem), byl pod trvalou sikanou zakomplexovane ucitelky dejepisu. Prezil a dodnes zije ... na urovni asi 3 leteho ditete. Pozkozeni mozku bylo prilis velike. Tento zak obratil svou zoufalost proti sobe. Byl to take tichy a klidny kluk ....
 
Co vy n
0/0
6.3.2004 10:26

MekGajvr

Re:
Většina lidí běžně po kapsách nože nenosí - z toho se dá usuzovat, že se na tento čin dopředu připravoval. A jestli vám připadá osmnáct ran nožem jako přiměřená odplata za slovní invektivy, tak se raději co nejdříve nechejte vyšetřit u psychiatra, nebo tady brzy budeme číst o vás... 
0/0
6.3.2004 10:53

hkpok

Re:
Pokud mu v hlavě 'běžela' všechna příkoří za celý život, nejen od onoho učitele, je dost dobře možné, že než se ty představy vyčerpaly, chvíli to trvalo.
0/0
6.3.2004 13:16

celtic

?
18 krát? Já myslel že 17 krát...Zcela zbytečná informace.
0/0
6.3.2004 10:14

Aikon23

Kvalita školy, pedagogů a ředitele
Docela mě zajímá co na ten učnák říká školní inspekce. O kvalitě ředitele svědčí jeho vyjadřování v médiích :-)Je těžké když inteligencí převyšujete pedagoga a on to nezvládá ...pak to nemusíte zvládnout i Vy
0/0
6.3.2004 9:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.