Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Led na dálnici přinesl sérii nehod

Počasí opět trápí motoristy. Na dálnici D1 se v noci a ráno stala série nehod, které komplikují provoz. Na některých místech je silný mráz, namrzají i posolené vozovky. V noci na dálnici zemřeli při srážce kamionu s osobním autem dva lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

________________________________

policejní draci
Z tiskové zprávy Policie ČR „Stanovisko k nákupu a užití nových vozů typu FORD Mondeo ST 220 MY 2004, 3,0 V6 Duratec 24V“: „Pozdní příjezd silniční hlídky na místo havárie může znamenat ... navazující řetězové kolize dalších vozidel ... Včasné zajištění a regulace provozu v místech nehod může významnou měrou přispět ke snižování rozsahu a závažnosti takových kolizí.“ Ano, teď se ukázalo, že vozidlo s maximální rychlostí 250 km/h je pro příjezd k dálniční nehodě naprosto, ale naprosto nezbytné.
0/0
4.3.2004 18:36

Pilat

co to tam porad mate s tim namrzanim
kdyz je zima pada snih a mrzne, tvori se led a snehove jazyky kdyz zafouka vitr. tahle informace by mela vystacit vsem pro celou zimu ne?
0/0
4.3.2004 16:08

Ataturk

Re:
Neplatí pro Piráty silnic.
0/0
4.3.2004 16:29

fat_man

Aviatici
Bezkonkurenčně největší hovada jsou aviatici (=řidiči Avií). Jejich báječné vozy mají dvacet let propadlou technickou a šoféři jsou taky prasce.
0/0
4.3.2004 13:49

hulibrk1

kamioňáci
jo , kamioňáci jsou boží a ne jen po dálnici.
0/0
4.3.2004 11:41

mirroc

Mrtvých mohlo být na D1 i více...
Měl jsem to "štěstí" cestovat včera večer z Prahy na Brno po D1. Od 20.km až po. 170 km po ledě a většinou za hustého sněžení, většinou tak 60-70 km/h, někde i třicítkou. Byť za slušného počasí jezdím cca 150 km/h většinou v levém pruhu a ročně najezdím kolem 50 000 km, mám slušné auto s ABS i zimní gumy, na víc jsem si na tom skle netroufl. O to více mne překvapilo, když po cca 40-50 km jízdy na ledu už to tempo někteří nevydrželi a začali předjíždět kolonu rychlosti někdy i kolem stovky, vč. několika kamiónů.  Co udělá sebemenší prudký pohyb (brždění, prudké přeřazení či zatočení volantem) na této ledové ploše při této rychlosti, si z nich asi umí představit málokdo. Z tohoto pohledu je včerejší bilance mrtvých, zraněných i havárek "mírná". Subjektivně pochopitelně.
Na 170.km jsem to na D1 vzdal a vyjel jsem u Domašova mimo na starou brněnskou cestu. Tam nebyl led, pouze ujetý sníh.  Shodou okolností jsem projel kolem střediska údržby dálnic a silnic, a na to co se dělo na dálnici, tam panoval celkem klid. Za celou včerejší cestu po D1 jsem potkal dva sypače...
0/0
4.3.2004 11:10

JJe

Dneska ráno
- těsně před Černým Mostem místy úplně leská mladoboleslavská dálnice. Zpomalila jsem, protože prostě v první chvíli nevím, jestli je to jenom mokré nebo zledovatělé. Navíc v tomhle místě bývá dálnice často namrzlá - vystupuje nad okolní terén a kolem jsou jenom pole, takže ji nic před námrazou nechrání. Fascinují mě ale ti, kteří se ve stejném okamžiku v levém pruhu řítí hodně přes stovku - jak tohle mohou rozpoznat na dálku?
0/0
4.3.2004 10:35

hulibrk1

Re:
odpovím ti, nerozpoznají, něco takovýho je prostě vůbec nenapadne.
0/0
4.3.2004 11:45

FilipekS

včera večer - hrůza
včera večer jsem jel z prahy po českobrodské na český brod - a od běchovic jeden led - hrůza :( :( nazpátek jsem jel cca za hodinku (mohlo být něco okolo 21:30) a led tam byl stále, sypač jsem neviděl.
0/0
4.3.2004 10:00

REN_STIMPY

Re:
Joo souhlas, ta kolinska bejvaa v tomhle pocasi celkem o hubu.
0/0
4.3.2004 10:16

VitaminS

Re:
Sul nebude pusobit asi porad, co? Kdyz bude vetsi mraz, muzes to mit posolene treba trikrat a stejne to nebude fungovat
0/0
4.3.2004 10:17

FilipekS

Re:
v té době bylo ale přesně 0,0 a na zpáteční cestě -1,5 - a to sůl funguje.
0/0
4.3.2004 11:05

delbor

Sleduji
Je obrovská smůla, že když nějaký hazardér způsobí nehodu, vždycky nakonec ten mrtvý, nebo těžce zraněný s trvavými následky je ten nevinný. Nešlo by to nějak řešit "oko za dvě oči, zub za dvaatřicet zubů"?
0/0
4.3.2004 9:44

herulinka

Re:
Bohužel tohle už tak bývá, ani se nedá odhadovat, jestli z toho má viník později nějaké výčitky. Ale je to fakt, že většinou to odnese nevinný. Nenaděláme s tím ale nic.
0/0
4.3.2004 13:07

PEOPLETA

Čím větší volant, tím nižší IQ
Je to vidět každej den na silnici, profíci jezdí jak prasata. Čest výjimkám! Policajti si toho vůbec nevšímaj, asi čtou v manuálech jak ovládat radary a nebo počítaj palmáre.
 
0/0
4.3.2004 9:13

Jouda-

Re:
No, u nás asi už manuály nastudovali a v neděli jeden radar vytáhli do města. Změřili mi 61 a ohodnotili mě za 200,-. Zaplatil sem panu příslušníkovi velice ochotně a bez sebemenšího protestu - maje propadlou technickou :-D Každý ráno chodim do práce kolem fabriky kde se sjížděj kamiony ze všech koutů a občas při pohledu na jejich gumy nechápu že nemaj problémy na suchý silnici... natož na sebemenší námraze.
0/0
4.3.2004 9:38

VitaminS

Re:
Vzorek neni vsechno. Kdyz budes mit nacvakenej nakladak, tak te hmotnost nakladu logicky vylepsi prilnavost na suche vozovce. Na mokry by to uz mohl byt problem.
0/0
4.3.2004 10:19

Jerry2B

Re:
, On když se ten třicetitunový kolos rozjede, tak mu to sice při konstantní jízdě neklouže, ale když má potom rychle zabrzdit před nějakým vrakem, tak jede pořád. Proto je lepší se na poslední chvíli nacpat do vedlejšího pruhu před rozjeté osobáky-jim se přeci brzdí líp ... :-(
0/0
4.3.2004 11:23

Cukrmann

Silničáří vs. řidiči
ze zážitků na našich silnicích by bylo možno napsat horor, silničáři na silnice a dálnice kašlou, teda ne všude, a řidiči jezdí jak prasata, jestli to takhle půjde dál radši postavím auto doma na špalky a budu jezdit autobusem.
0/0
4.3.2004 9:00

taky občan

Re: To si ale nepomůžete
Prasata kamioňáci ( obzváště H, SK ) ohružují nejen osobní auta, ale i autobusy. A autobusáci jsou rovněž z 20 % závodníci, trochu i prasata, ze 40% lezoucí slimáci vytvářející havarijní situace při jejich předjíždění a těch zbývajících 40% rozhodně nepoznáte před nástupem do busu a i kdy tak co ?
0/0
4.3.2004 9:26

drevak_patlak

Re:
Autobusová doprava je daných podmínkách stejně nespolehlivá a stejně nebezpečná jako jízda osobním autem, srážka kamiónu s autobusem může přinést hodně mrtvých. Většina autobusáků jezdí slušně (i když výjimky existují) a možná proto těch nehod tolik není.
I tak je ale autobusová doprava pořád daleko nebezpečnější než vlaková (každý rok několik mrtvých z autobusu, loni kvůli Nažidlům o něco více). Cestující na ČD byl zabit naposledy tuším v roce 1998 (ale nevím přesně).
Jinak pro zajímavost dochvilnost dnešních vlaků Praha-Brno
R277 včas, EC75 +11, EC73 neznámo, R673 včas, EC279 +9
zpět: R670 včas, Ex570 včas, R652 včas, EC132 včas, EC70 +9, EC78 včas, R674 včas.
Není to špatné.
Jezděte vlakem!
0/0
4.3.2004 10:52

opas

Re:
Jo jasne, hlavne rychliky z Prahy na Slovensko, to je chutovka... Jen pul vagonu I. tridy navic v zime nevytopeny. Pruvodci se tvari jako ze jsou vsichni cestujici debilove, prasata hulej na chodbickach, spinavy zachody bez papiru atd... Uz to tady mockrat bylo...
Ceske drahy se zlepsuji, ok souhlas. Ale jak mam predem poznat ktery vlak je zlepseny, kdyz jich je tak 20% a zbytek je humus postaru? Radsi pojedu autem nebo busem...
0/0
4.3.2004 12:13

kanabis

Re:
Praha-Brno? Co tak Olomouc-Ostrava, jezdi na teto trace vubec neco vcas? Kdyz me spozdeni i Manager.....
0/0
4.3.2004 13:54

Patrik_

?
"Dva lidé nepřežili v sobotu večer srážku osobního ..."
Uf, co je dneska vubec za den, ja jen jestli nechodim do prace uz i v nedeli :)
0/0
4.3.2004 8:56

VitaminS

Re:
Takove male niance se na Idnes nerozlisuji. Sobota, streda nebo utery, hlavne ze to nebyl srpen
0/0
4.3.2004 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.