Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spartakiádní vrah má šanci žít na svobodě

Nevysoký, vcelku sympatický mladý muž, nápadný jen velkolepým tetováním na obou pažích, tráví vleklé dopoledne v opavské psychiatrické léčebně se sluchátky walkmana na uších. Jmenuje se Jiří Straka. Známý je spíše pod přezdívkou spartakiádní vrah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nedobik

Už neplatí: KRADE JAKO STRAKA!
0/0
5.3.2004 13:28

Montaigne

Humanisti zase chtějí krev?
"V podstatě měl volný pohyb a rozšiřoval si vzdělání. Jenže po čase přišel několikrát pod vlivem drog a zkoušky prokázaly. že to nebyla marihuana, ale tvrdé drogy. Když se situace opakovala, samostatné vycházky mimo areál jsme mu museli zakázat. Mohl chodit ven jen s rodiči. Podle mě Straka v případě, že bude abstinovat, není svému okolí nebezpečný. Pod vlivem drog se však chování člověka naprosto nekontrolovatelně mění a v podstatě je možné všechno," tvrdí Bašný     
0/0
5.3.2004 9:29

2Mac7

šance
.... Podle psychiatra má Straka velkou šanci žít normální život...........  svým obětem šanci k životu vzal .
0/0
4.3.2004 22:03

menzl

Jirka Straka
Podle mě se nechal přeložit, protože mu do Bohnic přestali dodávat perník. Jistý R.N., který mu ho tam posílal, byl loni v březnu spolu s dalšími svými lidmi zatčen a hezkých pár let asi nevyleze. Doufám.
0/0
4.3.2004 18:01

Helene

divné
Paní bude mít strach z propuštěného léčeného Straky, ale nemá strach z lumpů, kteří léčení nejsou a běhají si po svobodě bez omezení.
0/0
4.3.2004 14:28

Montaigne

Chcete mě?
Nevysoký, vcelku sympatický mladý muž ..., v trestním rejstříku 4 vraždy. Stačí drahouškové?
0/0
4.3.2004 13:17

Pan_Vojtisek

mimochodem
... staci se vykastrovat a poslouchat psychowalkana a muzes zpet za mamou ? Odkdy  ma kastrat jina prava ?
0/0
4.3.2004 11:55

Pan_Vojtisek

absurdni
ucel trestu prece neni pouze fyzicka izolace chlipnych prasat ve smyslu ochrany spolecnosti... neni ten vychovny/odstrasujici efekt stejne dulezity? Zabil 4 zeny, 6 znasilnil - i kdyby byl sebesympatictejsi, bez kouli, libovolnych udu, jezdil na voziku a maloval pekne kraslice ... nezaslouzi si na svobodu, mezi slusne lidi.
0/0
4.3.2004 11:50

tomyc

Myslím, že nejde o to,
jestli je ještě nebezpečný nebo ne. Za šest znásilnění a čtyři vraždy měl dostat doživotí a zůstat ve vězení bez ohledu na jeho psychiatrický posudek. V článku se říká, že teď má možnost žít normální život. Za to, co udělal, by mu to nemělo být nikdy umožněno.
0/0
4.3.2004 11:44

bc23

Národ odborníků
Pánové, pánové - koukám, že vůbec nerozlišujete a mluvíte o věcech, o kterých nic nevíte. Chápu, že může mít paní na ulici strach, když jí řeknou, že propustí spratakiádního vraha, který znásilňoval a zabíjel. Ale že je tu spousta odborníků, kteří chápou, jak to je s chlapem, který je vykastrovaný a 9 let v péči lékařů? No comment.
A nemá to opravdu nic společného s přehnaným humanismem. Když to řeknu trochu hrubým srovnáním, tak je to asi jako kdyby jste odešli na nemocenskou a pak Vás do práce už nevzali, protože hrozí, že budete zase nemocní... Samozřejmě, že si Ti lékaři uvědomují, co udělal a určitě by ho nepustili, pokud by si nebyli alespoň na 99,9% jistí, že takového nic neudělá (mimo jiné taky nemá čím).
0/0
4.3.2004 11:22

lokutus

Re:
Za zabití 4 lidí by nikdy neměl opustit kriminál (léčebnu). A pokud ano, tak doufám, že ho někdo sejme!!!
0/0
4.3.2004 11:39

Pan_Vojtisek

Re:
A ty se dokazes vcitit do kuze kastrata? osobni zkusenost?
0/0
4.3.2004 11:52

micronimus

Re:
no , zatím to vypadá že o tom nevíš nic ty.
add1)to že je 9 let vykastrovaný neznamená že nemůže zabíjet dál a ani to není žádná zásluha za kterou by se měl dostat na svobodu (to už by pak nemohli uvěznit např vykastrovaného brutálního vraha protože je přece vykastrovaný)
add2) srovnávat nemoc s vraždami může jenom ignorant. Trest za vraždy a následnou izolaci od věřejnosti nelze srovnávat s návratem po nemoci. Trest je trest a krácení (či zlehčování trestu a izolace) trestu v tomto případě je zločin za který by odpovědní lékaři či soudci měli vzít zodpovědnost a to i do budoucna
add3) Ti lékaři o kterých hovoříš jsou právě Ti rádoby odborníci , kteří pak hořce litují že se mýlili ale už je většinou pozdě a přibyde pár křížků na hřbitovech za oběti právě těch "vyléčenejch" vrahů a odborných posudků našich rádobyodborníků.
add4) "...99,9% jistí, že takového nic neudělá (mimo jiné taky nemá čím). " tě musím vyvést z omylu, Straka nevraždil penisem jak by se mohlo zdát , ale škrtil
0/0
4.3.2004 11:57

jogy

to je zle
Toto snad neni pravda, niekto taky by uz nemal vzivote nic dobre zazit, kvoli takymto pripadom by mali zaviest trest smrti. Na druhej strane keby spravil nejaky financny podvod tak by ho boli schopny veznit a veznit, na hlavu postavne, vsetko je len o peniazoch...je mi z toho zle...
0/0
4.3.2004 11:10

VitaminS

Proc?
Muze mne nekdo vysvetlit, proc se vsichni zastavaji smejdu a pod.? Priklad: Zatceny mesmi mit u nas spotane ruce za zady, protoze je to nehummani. Pokud se kona demonstrace (MMF, NATO) a parta primitivu zacne rozbijet vylohy a utocit na policajty, tak vsichni mluvi o tom, jak se spatne meli na sluzebne, ze byli zadrzeni, ze nejakou chytli atd., ale ze oni zacali incident a treba zautocili na majetek, policajty, to je jim ukradeny. Fakt divna dnesni doba
0/0
4.3.2004 10:07

_Sandstorm_

Re:
A když jdeš náhodou okolo nakoupit a dostaneš dlažební kostkou, tak je to tvoje chyba. Jojo, divná doba, souhlas.
0/0
4.3.2004 10:22

VitaminS

Ani mne to neprekvapuje
Cim to je, ze mne to ani neprekvapi? Ano, odpoved je jednoducha, jsme v Cechach, kde ma kdejakej smejd vetsi prava nez slusnej a poctivej clovek.
P.S.:Kdyz se za nej reditel tak pekne primlouva, navrhuji jednoduche reseni. Za vsechno co ten uchyl provede, ponese rida spoluvinu, co vy na to?
0/0
4.3.2004 10:01

Tinker

Do Opavy s nim
Uff...jeste ze ho poslali z Prahy do Opavy, tady v Praze bych ho fakt nechtel! Mozna ze je vylecenej, ale mozna...
0/0
4.3.2004 9:52

Marťásek

Re:
Zpátky do Prahy, já ho tu v Opavě nechci.
0/0
4.3.2004 10:06

micronimus

a tak je to vždycky
zabiješ , znásilníš , uloupíš , o co jde . Dostal jsi 15 nebo 20 let ? Žádnej problém budeš-li hodnej po 5 ti letech můžeš spátky k mámě. Vždyť už jsi přece vyléčenej vrah tak za co tě trestat , pár let už nezlobíš, nikoho jsi přece v poslední době nezabil ani neznásilnil  tak co si s tebou budem lámat ve vězení hlavu. Ušetříme pár kaček za ubytování a stravu a adié. Hlavně nezlob, nikoho už nezabíjej ani neznásilňuj , to by jsi se mohl vrátit zpátky. Ale neboj, za pár let by jsi měl zase jednu ze svejch šancí na propuštění ale toho papírování co by jsme s tebou zase museli mít a doplňování seznamu mrtvol co po tobě zbývají , radši nemyslet , takže tytyty a už nezlob.
Vivat naše justice , vivat naše kocourkovské zákony !!!!!! Směle vpřed do Evropy, potřebujeme každý hlas i ten váš z vězení.
Ale pozor, ne abys jezdil na černo , nebo parkoval tam kde nemáš , nebo dokonce něco ukradl !!! Tytyty , to se přece nedělá , zloděje a přestupkáře nemáme rádi , ty si musí všechno odsedět až do konce , ale vrahy a úchyly všeho druhu ty my milujem , těm se nesmí ubližovat .
0/0
4.3.2004 9:45

DeDust

Re:
Jestli se vyse trestu nahodou neodvijela od veku pachatele v dobe spachani trestneho cinu... Ty justice... A jestli byl ve vezeni devet let, bylo to v podstate maximum. Jestli ti nevyhovuje system evropskeho prava (jiste nedokonaly), mas moznost vycestovat. Papa...
0/0
4.3.2004 10:02

_Sandstorm_

Re:
To není problém systému práva (natož pak evropského), ale výše trestních sazeb, potažmo rozhodnutí soudce, kam se v rámci rozpětí možné trestní sazby přikloní. Takže upaluj studovat. Papa...
0/0
4.3.2004 10:06

Aggata

Re:
Myslím, že studoval docela dobře. Jiří Straka dostal tehdy nejvyšší možný trest pro mladistvého. O rok mu jej zkrátila amnestie. Soudce tehdy nemohl rozhodnout  o nějakém vyšším trestu a nemyslím si, že je to tak jen v našem trstním zákoně.
0/0
4.3.2004 15:39

micronimus

Re:
já nikam cestovat nehodlám ale pár Straků a jinejch úchylů by jsme za hranice k našim evropským přátelům vyexpedovat mohli . Vůbec nejlepší by bylo je poslat k velkému bratru za oceán, tam by dostali rovnou elektrické křeslo. Nevím proč se ho všichni tak zastáváte ? Lidský práva ? Jaký práva měli ti co je zabil ? Úplně stejný jako on. Problém je v tom , že na vrahovi (ten většinou zbyde , oběť ne)  je možné ty skvělá lidská práva uplatnit
0/0
4.3.2004 10:09

ScipioAfricanus

Nevidim duvod
proc by mel odtud vycestovat clovek co nema problemy se zakonem a tenhle stat zivi ze svych dani. Naopak by meli byt vycestovani typci jako Strako and Co. + jejich zastanci nejlepe nekam do pryc.
0/0
4.3.2004 11:17

ROSES LIVE

Hmm, Hmm
Tady je to samý doktor mengele ! Kastrace, lobotomie ..., co jeste byste mu provedli ??
0/0
4.3.2004 9:43

miciangora

Re:
Já? no já bych mu provedla to, co proved on těm obětem.
0/0
4.3.2004 9:54

_Sandstorm_

Re:
Nastavil bych mu tvoji prdel. Ať se vrazi vyřádí na těch, kteří se jich zastávají...
0/0
4.3.2004 10:00

_Sandstorm_

Hm
Pokud není v současné přehumanizované společnosti zákonná možnost se té věci zbavit, tak bych ho nechat "uklouznout ve sprše". Už se to mělo stát dávno.
0/0
4.3.2004 9:36

Tyler_Durden

Splaceno
Myslite, ze devet let ve vezeni a deset let ochranne psychitaricke lecby je dostacujici na tzv. splaceni dluhu spolecnosti?
0/0
4.3.2004 9:30

VitaminS

Re:
V zadnyn pripade
0/0
4.3.2004 10:02

Montaigne

Proč ho nezaměstnat
jako asistenta manželky pana Drábka? Vždyť přece už není nebezpečnej!
0/0
4.3.2004 7:40

_Sandstorm_

Re:
   
0/0
4.3.2004 9:33

chroustík

Je otázkou,
kdy ho po propuštění sejme někdo ze známých či příbuzných těch 4 obětí.
0/0
4.3.2004 7:18

Pilat

tri okolnosti hovori v jeho prospech
a) prodelal leceni
b)je kastrovanej
c)spartakiady jsou zruseny
0/0
4.3.2004 6:10

juton

Re: Souhlas, ale...
ad a,b) zároveň s kastrací má být proveden i operační zákrok v mozku a to nemá. Takže je jako vyléčený alkoholik - kdykoliv do toho může spadnout znovu
ad c) začaly se konat všesokolské slety!
0/0
4.3.2004 6:51

gooogle

Re:
dyt si ksind
0/0
4.3.2004 8:11

P3P4

hhh
...zkratka takovy mily, ohleduplny vrah to je >]
0/0
4.3.2004 1:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.