Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vraždě nešlo zabránit, říká učňův spolužák

Vražda učitele ve Svitavách zaskočila všechny. Proč učitelovi žáci nepomohli? "Nedalo se. Byl to šok. Chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, co se děje. Vyběhl jsem ze třídy pro pomoc a srdce mi tlouklo jako nikdy v životě," říká svědek útoku, který si přál zůstat v anonymitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nargaroth

Je to boj
Já za tím učitelem zase tolik nestojím, líbí se mi co napsala Tinsel. Mám to ve škole podobný a byly doby, kdy jsem o něčem podobným uvažoval. Žiju jenom jednou a nenechám si od nějakýho buzeranta co si myslí, že je učitel národů, zkazit mládí a vzpomínky na školu. (Nic proti zavražděnému, mluvím o mém matikáři, který zatím žije.)
0/0
8.3.2004 23:13

pepe31

hledáte vinu?
chlapec beze jména je inteligentní psychopat. jeho rodiče to měli poznat dávno a citlivě ho směřovat, aby si vštěpil základní priority. učitel (čest jeho památce) zřejmě žáka hrubě neodhadl a to byla základní chyba. plyne z toho ponaučení? snad jedině: kdo ti nevoní, toho si nevšímej.
0/0
5.3.2004 17:31

Kaniokova

Kantoři versus rodina
Taky jsme měli různé kantory, i takové, kteří už když se objevili, naskakoval nám třes ze vzteku. Ale NEVRAŽDILI jsme. Tento vzorec jednání si chlapec odněkud přinesl. Ten už byl jím přijat, což je proces. To pár let trvá, než někdo přejde od odmluvy k přímému zákeřnému útoku. Někdo to v něm odstartoval a živil. Někdo, komu se nedokázal bránit. Musel velmi dlouho něco zažívat, než k tomuto "řešení" dospěl. Jelikož to s tímto klukem nebylo ideální ani na předešlé škole, nebude to asi jen autorita kantorská, proti níž extrémně zaútočil. Počátky je nutno hledat někde dřív a blíž. Nedala bych ani zlámanou grešli za tu rodinu. Dítě, které vyrůstá v harmonické rodině, kde vládne dialog, kde se respektují různé názory, kde je možno si o všem povykládat, kde je pohlazení ale i mírný záhlavec v případě průšvihu, kde je veselí i důslednost, takové dítě si nezahrává s myšlenkou na řešení kudlou.
0/0
5.3.2004 14:48

tinsel

Dva osobní zážitky - z obou stran ...
když jsem chodila na gympl, měla jsem docela ráda matyku, měla jsem z ní jedničku, celou tu dobu. Ale v předposledním roce přišel novej kantor, kterej si, nevim proč, zasedl zrovna na mně. Jen přišel do třídy, tak např. prohlásil: dneska vám dám pár příkladů - tedy vám všem, mimo tady "novákové", ta zápolí se spočítáním prstů na ruce, co?"... No, prostě byl "nesmírně vtipnej", dělal si ze mně celé hodiny legraci za pobavení všech... Nebyl vulgární, to ne, to nemohu říct. Ale fakt je, že za poměrně krátkou dobu jsem byla v matyce opravdu blbá, dokonce jsem začala "chybět". Co následovalo jistě víte - během jednoho roku byl z jedničkářky propadák... Doma jsem brečela hrůzou, bála jsem se cokoliv komukoliv říct... Když si pak ředitel zavolal mámu, tak to nakonec vyřešili tím, že jsem přešla na jinou školu. Dodnes však jsem na to nezapomněla. A fakt je, že to v podstatě změnilo celý můj další život - předtím jsem plánovala studovat úplně něco jiného...
Druhý pohled se pak vztahuje k "dětem". Moje dcera dva roky učila na základce v 8. a 9. angličtinu. Občas jsem se tam šla podívat (děti nevěděly, kdo jsem a já dceři doma pak "kritizovala" styl výuky). A zírala jsem - přesně totéž, co tu popsali už mnozí: pár dětí se snažilo, pár dětí umělo anglicky perfektně (prázdniny v USA atd.), pár dětí totální spratci. Většinou z rodin "rychlokvašených milionářů či alespoň dobře prosperujících podnikatelů). Některé spolukantorky se dceři svěřily, že se svých žáků dokonce bojí, aby je oni či jejich rodiče (případně současní partneři jejich matek) někde "neprofackovali...
Rozhodně je pravda jedno - dávno, pradávno už nemají učitelé žádnou autoritu.... A chyba je i na straně rodičů, že nesledují, jestli se jejich dítě ve škole netrápí...
0/0
5.3.2004 13:24

MirkaPetrova

Sibl
Nechapu, proc je kazdej zdesenej ze zavrazdeni spatneho pedagoga Šíbla. Dospely si casto mysli, ze muzou pouzivat deti/mladez jako svuj terc, jako nekoho skrze ktereho si muzou vyridit ucty s jinymi dospelymi. Deti nemaji moznost se branit, proto voli extremni prostredky sebeobrany. Zadna skoda Sibla, konecne si ucitele uvedomi, ze jejich zaci nejsou hadry na umyvani podlahy.
0/0
5.3.2004 13:18

Michalll

Pedagog fušoval do
výchovy, zatímco měl předppoklady a byl placen za pouhé vzdělání.
Výchova je bolestný proces proměny osobnosti a předpokládá hluboký kontakt a pevný vztah. není to vojenský výcvik, kde je solidarita vojáků tak silná, že chirurgické zásahy kompenzuje.
Lépe tedy výchovu nechat rodině a příbuzenstvu, popř. studijnímu poradci který není méněcenný, nechce více, než může, je na to vycvičen.
Rodina tedy není sranda, pokud se v ní člověk nenaučí řešit své nesnáze, ztrácí smysl i záchranné zdravotnictví, policie a ostatní instituce jdoucí pod kůži. Řešení agresí se neosvědčilo ani v konfliktu muslimové versus svět.
Práce se nedá odfláknout beztrestně.
Michal, Libčeves, t. 603771186
0/0
5.3.2004 12:38

huhu007

Svědectví spolužáků
ukazuje na to, že zmíněný učeň byl velmi pravděpodobně psychopatický jedinec, stav agresivity u něj vygradoval víceméně náhodně, mohl to odnést kdokoli. Šlo dle výpovědí o zakřiknutého žáka, který zřejmě měl problémy již delší dobu (mohlo jít o cokoli od skrývané homosexuality až po psychické následky z šikany) a tyto problémy nemohl sám vyřešit. Protože je neventiloval navenek (je otázka proč), nikdo mu nemohl, nebo možná nechtěl pomoci. On sám, aby si zachoval tvář sám před sebou, hledal viníka svých problémů. Našel ho v tom mrtvém učiteli, který nevědomky kluka ještě popichoval tím, že měl říct vtip. Možná mu více empatie mohlo zachránit život. S postavením kantorů na školách to zeřejmě nesouvisí, nicméně pokud se tato otázka bude diskutovat, bude se jednat alespoň o jeden pozitivní vedlejší produkt oné tragické události.
0/0
5.3.2004 10:20

VITA11

vrah
psychicky jsme týrali učitelku,kradli znaky z aut "favorit","mercedes",chlastali pivo na bramborách,po škole,veškole,ale starý lidi jsme pustili sednout.A hlavně jsme nokoho nevraždili. Je to VRAH
0/0
4.3.2004 22:47

VitH

----
Stojím pevně za žákem.
0/0
4.3.2004 19:49

dawee

Re:
Tak se vrať zpátky na stromy. Tvoje názory jsou z doby kamenné. Stop vybíjení českých učitelů
0/0
4.3.2004 22:39

Magdon

Re: To věřím
Ty bys už na to šel s pistolí,viď?
0/0
5.3.2004 6:40

houdas

Re:
Tak se nech zavrit s nim a bude pokoj ty pablbe
0/0
5.3.2004 9:48

Chátra

Re:
A máš pro to nějaké vysvětlení? Je to vrah, nejspíš narušená osobnost a je možné že by to udělá znovu, bude-li mít příležitost...Toť můj skromný názor. Taky jsme se na učňáku flákali, chlastali, nechávali mizet součástky v dílnách, ale jakékoliv fyzické násilí vůči pedagogům bylo nemyslitelné. Chátra
0/0
5.3.2004 13:05

KnedloZeloVepro

Výzva pro kritiky učitelů
Ukažte, co umíte Vy všichni, co kritizujete VŠECHNY učitele, že Vám terorizují děti. Nezastávám se toho konkrétního učitele, protože provokoval, ale všech ostatních. Nemáte páru, jak je práce učitele náročná.
Modelová situace: Učíte například matematiku v deváté třídě a máte připravený poutavý výklad o povrchu koule. V první lavici si s nohama na stole nahlas zpívá Kája Mařík a přežvykuje u toho svačinu. Kája moc dobře ví, že si na Vás jeho matka stěžovala, že ho terorizujete. Ví, že jeho otec sponzoruje školu, takže je ředitel vždy na jeho straně. Ví, že si i ostatní rodiče na Vás stěžovali, že si neudržíte ve třídě pořádek, a tak jejich geniální děti nic neumí. Ví, že se nemusí učit, protože už má převedeno několik nemovitostí a jeho týdenní kapesné je několikanásobně vyšší než Váš měsíční plat. Ví, že se ho nemůžete dotknout., že ho nemůžete k ničemu donutit, aby se zklidnil. Jediné, co ho v tu chvíli baví je divadlo před spolužáky. Co v tu chvíli uděláte ???
0/0
4.3.2004 16:36

Isbjoerna

Re:
V teto chvili premyslim, jak to chodi na vasich skolach, jak asi funguje vas statni aparat a neprestavam .
 
Sedi-li Kája Mařík ve tride, kde ucis, zeptej se ho, jestli ho neni skoda pro podprumernou skolu, kde si ucitel ani neumi udelat poradek, a nabidni mu skolu jinou - privatni, hodne drahou, kterou si muze dovolit jen syn dobre situovaneho otce. Nabidni mu rozhovor s otcem, ze otci synkovy kvality pro skolu, ktera je na daleko vyssi urovni, potvrdis. Otci sdel svou starost o zdravy vyvoj jeho syna, ktery se kvuli svemu neobvyklemu nadani v normalni statni skole nudi, kde jeho talent nedostane patricne podnety. Jiste te napadne priklad z praxe, jak nadany genius upadl do stoky, protoze se mu nedostalo kvalitnich skol.
0/0
4.3.2004 16:56

Barunecka

Re:
Skola prijde o sponzora a ucitel je opetovne blb.
0/0
4.3.2004 17:06

KnedloZeloVepro

Re:
1. Neučím, ale o tom, jak to vypadá v školách vím své.
2. V danou chvíli Tě Kája pošle do p..., na Tvou nabídku Ti řekne, že se vys... (nerad používám tato slova, ale Kája by je nejspíš použil), situace se nezmění
3. Otec se bude divit, proč jeho údajně geniální syn propadá téměř ze všech předmětů a proč si na něho všichni stěžují jenom Ty ne. Potom si nejspíš postěžuje řediteli, že jeho učitelé neumí žáky zaujmout, nic je nenaučí a ještě je posílají na jinou školu, přestože on tolik přispívá na tuhle.
4. Ostaní žáci si budou doma na Tebe stěžovat, že jsi zase nezvládl ve škole situaci a nic je nenaučil. Těšte se na rodičák...
PS.  I státní škola může být kvalitní
0/0
4.3.2004 17:10

Isbjoerna

Re:
Z tveho prvniho liceni jsem mela dojem, ze Kája je objektivne problematicke dite a ze to tak vidi i reditel skoly.
Reknes-li jeho ocividne zaujatemu otci, ze jeho syn je nesnesitelny a neunosny, narazis na hluche ucho.
Reknes-li otci, ze Kája je sice vysoce nadany (jedno, jestli to je pravda), ale potrebuje induviduelni vyuku (drahou privatni skolu), kterou vsak zadna statni skola nemuze dat, a proto je Kája ve skole neuspesny, bude cerny Petr u otce.
Pro tak vyjimecne dite neni jednotna skola vhodna. Otec vi, jak chytry/hloupy jeho syn je. Muze se synem promluvit a usmernit ho, muze ho dat na jinou skolu..
V kazdem pripade musi jednat otec.
 
P.S. k tvemu P.S.: Souhlasim.
0/0
4.3.2004 19:37

Jerry2B

Re:
Kája je spokojený na téhle škole, protože mu to tak vyhovuje, nebude Tě poslouchat a bude si dál zpívat, takže nic nevyřešíš. Tady je king, protože tady může cokoliv. Obdivuje ho celá třída. Spolužačky mu omdlévají v náruči spolužáci závidí. Ty zatím ztrácíš autoritu i u ostatních.
Pohovor s otcem bude k ničemu, protože jemu to taky vyhovuje. Syn by totiž lepší školu nezvládl.  Je mu jasné, že ze soukromé školy by ho nejspíš vyrazili (někdy nepomůžou ani peníze). To že se syn ve škole nudí je samozřejmě Tvoje chyba. Nedokázals ho dostatečně zaujmout. Proto nic neumí a propadá. Ředitel Ti to případně vysvětlí.
0/0
4.3.2004 18:21

qoknu

Re: Isbjoerna
vím, že radíš z Německa, ale asi jsi nepostřehla, že ten Kája mařík už na lepší škole byl a musel z ní odejít právě na to učiliště. To určitě nebyla vina kantorů. Proč ho tam rodiče dali, když byl takovýc genius. A jen tak na okraj, ten chladnokrevně zavražděný učiltel měl pohybové omezení, takže pochybuji, že by se vyžíval v šikaně nemluvného žáka..Co když jej chtěl vyprovokat k mluvení, spolupráci ? Prostě u mě je ten kluk obyčejný chladnokrevný vrah.Kdyby to udělal někomu z vašich blízkých tak ho nebudete obajovat.
0/0
5.3.2004 7:49

Isbjoerna

Re:
  1. Netvrdim, ze je vina u kantoru
  2. Muj navrh se vztahuje na poznani, ze se jedna o problemove dite. Tento problem nemohou resit ucitele sami, ale jen ve spolupraci s rodici. Resit se to da dvema zpusoby:  a] dam rodici najevo, ze ma "mizerne" dite (tim asi mnoho nedosahnu) b] dam rodici najevo, ze jeho dite je "nejak vyjimecne", a proto potrebuji individuelni peci/pomoc (skoly i rodicu), kterou normalni skola nemuze dat. Ja osobne drzim variantu b] za plodnejsi. Ale v obou pripadech se musi otec pohnout a jednat, pripadne i zavolat odbornou pomoc. A to je nejdulezitejsi.
  3. Zadnym slovem jsem tu neschvalovala nasili ve skole - z zadne strany.
  4. Nasili neobhajuji. Ani kdyz nepostihlo me blizke.
 
0/0
5.3.2004 9:09

qoknu

Re:
Co víme, možná ten učitel poznal, že je problémový, že upozorňoval rodiče.´, že skutečně se snažil v tomhle konkrétním přídadě " podivného učně" nějak zapojit do života třídy atd. V našem domě žije s rodiči kluk  podivně labilní / rozvod rodičů, nevlastní otec, hádky., nadávky/. Málo chodí mezi kluky a když už jde tak máma na něho zavolá proč se nepřevlíkl. To stačí, aby ten kluk celý rudý šel  domů, ovšem vždy udělá nějakou škodu. Vzteky prokopne dveře do sklepa, plivne parádně na výtah. Teď je otázka co by udělal třeba kamarádovi, pokud by se ho nějak nešetrně dotkl. A nemusel by to být ani výsměch. To jen, že znám jedince, kterým stačí hodně málo k výbuchu neovládaného vzteku.
0/0
5.3.2004 10:58

hkpok

Re:
Kdyby věděl, že je zvláštní, tak ho blbě nešikanuje!!! To by dělal jenom úplný kretén.  Ne že by to tak být nemohlo.
Nejlepší způsob, jak introverta zapojit do života třídy, je z něj před třídou dělat blbce?!
Než se příště zapojíte do diskuze, zkuste zapnout mozek.
0/0
5.3.2004 11:03

picoun

Re: Knedlovepřo
Seč oftopik, borče. Než si začneš stěžovat, že svoji práci neumíš, přečti si základní literaturu k tématu (začni třeba u Cangelosi: Strategie řízení třídy). Založ si pak thread třeba na www.ceskaskola.cz a neotravuj tady. Tahle diskuse je v malinko širší dimenzi, než je tvore kantorská neumětelnost. PS: škoda, že se učitelé tak málo vzdělávaj a nepracujou na sobě. Možná by nemuselo docházet k takovému napětí mezi nimi a žáky
0/0
4.3.2004 19:12

jeenka

Re:
Samozřejmě počítám, že to s tím NEvzděláváním učitelů nepočítáš obecně. Můj otec je kantor a řekl bych že se vzdělává až moc. Jó až zase bude někdo mluvit o "odpracovaných" hodinách.
PS Vím, že jsem v této diskuzi také zcela off-topic, ale nadzvedne mě to, že na jedné straně se od učitelů vyžaduje vzdělávání a práce na sobě a na druhé straně se jim vyčítá 21 hodinový pracovní týden (toto nemyšleno na Tebe, nevím, jaký máš k tomuto postoj)
0/0
5.3.2004 11:23

KnedloZeloVepro

Re:
Nejsem mimo, borče. A nestěžuji si. Moje výzva byla reakce na to, že spousta  příspěvků popisuje všechny učitele jako diktátory a násilníky, což není pravda (i když se takoví najdou). Učitel to nemá jednoduché a bohužel nemá moc šancí s některými problémovými dětmi pracovat. Potom dochází k napětí.
Kantoři se vzdělávají a pracují na sobě mnohem více než lidé v jiných zaměstnáních a dělají to zadarmo ve svém volném čase Já nejsem kantor, ale pár pedagogických knih už jsem přečetl.
0/0
7.3.2004 19:04

annaskot

Re:
Milý zlatý to je přesně ten okamžik, kdy by si to měl zabalit a hledat si jinou práci!  Znám dost učitelů a podobnými komplexy netrpí. Kdyby se učitel nedíval na žáky jako na svoje podřízené a poddané, ale například jako rovnocenné kolegy..... žilo by se vám mnohem líp.
Někdy by neškodilo zalistovat starými pedagogickými učebnicemi....., ale fakt starými, třeba přepisy od Komenského.
0/0
5.3.2004 7:38

KnedloZeloVepro

Re:
Problém je v tom, že někteří žáci se jako na podřízené a poddané dívají na své učitele. "Oni jsou tu pro nás a my si s nimi můžeme dělat co chceme"
0/0
7.3.2004 19:11

Hollabrunn

Re:
Mám vlastní zkušenost - učitel nechtěl vidět šikanu ve třídě. Když to přestoupilo mez a celá věc se měla projednávat u psychologické poradně, tak učitelka žáku, který byl šikanován řekla:" No, je pátek, 12:30, vy děti jdete domů a já kvůli tomu, že tě šikanují musím vyplňovat nějaké papíry pro ředitele a poradnu." A to si myslím, že to není ojedinělý názor učitele. Protože oni ve skutečnosti pracují 8 měsíců /po odečtu všech prázdnin a volna během školního roku a další akce - návštěvy divadel, kin apod./ a navíc denně max. 6 hodin. Jestli se chtějí ohánět nějakou přípravou, tak tu chápu třeba v prvních letech učitelské praxe, ale když někdo učí zeměpis 20 let, tak si tu a tam poopraví název státu  nebo provincie, ale to ostatní je pořád stejné. Totéž platí i u ostatních předmětů, snad mimo občanské výchovy, kde se občas něco mění /vláda, parlament/. A kdy jste kdo viděl v poslední době učitele, jak domů táhne těžké tašky sešitů k opravě? Já naposledy v roce 1967..... a že mají malé výdělky? Když si to přepočítají na počet skutečně odučených hodin, tak jim to vychází na Kč 25 000,- hrubého.  Za nás bylo doučování zdarma - teď je za peníze.....pokud nevěříte, mohu jmenovat školu, kde tomu tak je za tiché podpory paní ředitelky. /že se nedává dětem potvrzení, to je jasné, takže nezdaněné černé příjmy???? / A že stoupá agrese? To je proto, že generace nejsou schopné žít v demokracii. Na náš je nejlepší bič a pak šlapeme i když potichu reptáme.  
0/0
5.3.2004 11:45

KnedloZeloVepro

Re:
Víte, co je zvláštní? Zatím ještě nikdo nedokázal vyřešit moji modelovou situaci s problémovým žákem. Nebo jste ještě nepochopili, že máte vyřešit daný okamžik a dopřednášet látku ?
Zatím každý z Vás, kdo by byl v kůži kantora, by zřejmě odešel z hodiny a nechal by žákům volný zbytek hodiny, odpoledne by si popovídal s otcem ( který by stejně žáka nepřeřadil, protože ví, že by nic jiného nezvládl a jinde by ho vyrazili), pak si šel něco nastudovat do knihovny a nakonec by dal výpověď pro svou neschopnost. Bravo, opravdu efektní řešení. Potom si na kantory stěžujte...
A přijde další učitel a dopadne úplně stejně. Pak přijde tvrdší, který si to nenechá líbit, tak ho žáci podříznou a bude pokoj...
0/0
7.3.2004 19:24

staghorn

Nevěřím vlastnímu zraku
Kolik se tu najde lidí, kteří dávají vinu tomu učiteli. Proboha proberte se. Podle většiny ostatních názorů to byl kantor náročnější, ale všichni se shodují, že naučil. A že měl také své mouchy, to máme každý a svůj podíl na tom má i věk. Nicméně názor, že by nějak vysloveně šikanoval či ponižoval žáky nepřevládá. Každý -náctiletý by si měl uvědomit, že až mu bude -sát, tak bude také jiný a, že to utíká rychleji, nežli si uvědomuje. Chybu ten učitel asi udělal, jako ji občas udělá i ten nejlepší, ale proto ho nemusí hned někdo rozkuchat kudlou.
Je zajímavé, že nikdo nehledá vinu u rodičů. Až bude můj syn dospívat a nebude mít žádné kamarády, nebudou ho zajímat dívky, nebude nikam chodit atd., tak si budu dávat sakra bacha co se děje, protože to není normální. A když se k tomu ještě připočte fakt, že už několikrát reagoval nepochopitelně agresivně na nicotnou příčinu, tak je jasné, že tu zaspalo více lidí. Například když bodl spolužáka vidličkou, kvůli cvrnknutí do ucha. Panebože. Když si vzpomenu kolikrát se ty moje menší radarové antény staly terčem podobné pozornosti, musel bych nosit po kapsách celý příborník :-)). Nebyl žádný sušínka a tak měl dávat najevo hned, když se mu něco nelíbilo a ne to v sobě skládat a pak bouchnout jak Vesuv. To je dost podlé jednání, které nemusí ten druhý vždy správně odhadnout.
Jeho chování vykazuje evidentní znaky psychicky narušené osobnosti a je až s podivem, kolik lidí se staví na jeho stranu. Proberte se. V afektu si nikdo nenese do školy basebalovou pálku nebo nůž, to je předem uvážený zločin a měl by být odměněn po zásluze.
0/0
4.3.2004 15:11

GhorX

Re:
Je mi zcela jedno, že zde na mrtvého kantora "převládá" nějaký názor. Znal jsem ho osobně a i po dlouhé době jsem ho vždy považoval za jednoznačně největšího zmetka, jaký mi život přivál do cesty. Často se stává, že si učitel na někoho zasedne - hraje v tom roli antipatie, vztahovačnost, nebo prostě hloupost. Ing. Šíbl si pravidelně vybíral svoji oběť, v každé třídě měl alespoň jednoho, komu dával (zcela bezdůvodně) zabrat. Bavilo ho ponižovat a urážet před celou třídou a několikrát nesl důsledky (ve formě nářezu). Měl ale také schopnost přesvědčit ostatní, že ponižování vybrané oběti není nic strašného. V kombinaci s tím, že si dával záležet na tom, že je na škole vlivná osobnost si málokdy dovolil na něj někdo stěžovat. Nemylte se, ing Šíbl nebyl slušný učitel, který občas trochu "ujel". Jeho charakter by snesl srovnání snad jen s charakterem důstojníka SS v koncentračním táboře.
0/0
4.3.2004 15:22

oranzovej

Re: Utan
To že byl "slušný učitel" jsem třeba já nikdy nenapsal. Nesnáším lidi zneužívající moc na ostatními víc než cokoli jiného, ale jako polehčující okolnost to tomu klukovi nepřičtu.
0/0
4.3.2004 16:05

Dan 1

Re:
To mu nepřičte ani soud, ovšem GhorXova informace do celé diskuse vnáší trochu světlo. Podobné pedagogy znám a měl jsem štěstí, že jsem jim jejich psychoteror uměl oplati psychoterorem o x řádů hroznějším. Ten kluk to neuměl...
0/0
4.3.2004 16:17

Isbjoerna

Re:
V Nemecku by ho advokat zkusil z toho dostat tim, ze hoch mel spatne detstvi (mama ho nekojila, tata ho bil, a nebo dokonce nemel zadneho tatu), nekdy to opravdu pomaha.
 
P.S. ohledne psychoteroru: Dekuji za varovne informce, dam si ted na tebe pozor .
0/0
4.3.2004 16:38

Dan 1

Re:
Neboj se, až na ten feminismus se nějak vždycky dohodneme  A možná, že mě přesvědčíš a stanu se vášnivým feministou, kdo ví...
0/0
4.3.2004 16:42

Isbjoerna

Re:
Nejsem feministka, takze nemohu slouzit. Ale slysela jsem, ze nejhorsi (nejradikalnejsi) feministky jsou - muzi!
0/0
4.3.2004 16:59

Dan 1

Re:
No já jsem feministka přímo militantní a mým vzorem je Frau Marx-Tomin a soudružka Kubata. http://www.kubata.nazory.cz/index.htm
0/0
4.3.2004 17:11

chroustík

Re: Soudružka Kubatá
je kráva nebeská, je vidět, že měla socialistické těžké dětství. Je otázkou, jestli si vůbec někdy vrzla, nebo je ještě panna.
0/0
5.3.2004 9:32

oranzovej

Re: Utan
Držím palce ohledně vášnivého feminismu. :-)
K tomu učiteli. Asi každý z nás někdy zažil buď přímo šikanu nebo pokus o šikanu atd. Já GhorXovi věřím, ale prostě nemůžu souhlasit s větami typu "dostal co si zasloužil" apod. A myslím si, že je to proto, protože ohrožení svého ega nepovažuji za ohrožení svého života.
0/0
4.3.2004 17:11

Dan 1

Re:
Já nehájím jeho právo vraždit. Jen se do něj umím vcítit a jsem rád, že jsem byl natolik silný, že nakonec se bál pedagogický sbor mě, ne já toho sboru a nastalo příměří. A znal jsem spolužáky tak psychicky týrané, že bych nebyl překvapen, kdyby to nezvládli. Na tom, že vraždit, krást a lhát se nemá, se ale asi shodneme.
0/0
4.3.2004 17:15

oranzovej

Re: Utan
Shodneme se i na tom, že celý případ ovlivňovalo mnohem více faktorů, že některých signálů si mělo okolí všimnout a zareagovat atd, atd. Ale není to omluva pro volbu takovéhoto řešení.
Měj se. Dneska mám jiný program než iBulvár. :-)
0/0
4.3.2004 17:27

Dan 1

Re:
I já jsem měl původně jiný program, ale jako zapálený feminista nebudu ženy vykořisťovat a zneužívat a rozhodl jsem se pro celibát.
0/0
4.3.2004 17:34

GhorX

Re:
Budiž, možná je "dostal, co si zasloužil" přece jenom silné kafe. Co byste řekl na "dostal to, o co si tak často koledoval" ? A už jsem to tady někde psal, uvědomte si, že šikanovaný člověk se může dostat do stavu, kdy pro něj i myšlenka na setkání s tyranem znamená velkou trýzeň. Duševně nedospělý člověk potom může sáhnout k radikálním řešením - útěkem, sebevraždou, napadením, nebo vraždou. Prostě a krátce, ing. Šibl soustavným ponižováním a zesměšňováním dohnal toho mladíka k vraždě, to je tomu, co si o tom myslím, nejpodobnější.
0/0
4.3.2004 17:21

oranzovej

Re: Utan
Myslíte, že se tak dlouho rochnil v těch malých šikanách, až narazil na někoho, kdo to řešil úplně jinak, než všichni ostatní před ním a že si nevšiml varovných signálů. Ve své samolibosti? Řekl bych, že tak to mohlo být. Jenže to hlavně znamená, že ten kluk byl sociálně nepřizpůsobivý a podle mne sociopat. A kantor narušená osobnost. Někde tady karoten napsal, že se neměli potkat. Je to na delší diskusi a já dneska už bohužel musím padat. Snad jindy.
0/0
4.3.2004 17:35

Transalp

Re:
Byt v pozici studenta slabsi jedinec, mohli jsme na iBulvar cist o sebevrazde - to by milej drahej ucitelskej cumel, co by stalo v dopise na rozloucenou. Pokud svuj cin student planoval, pak je to jen dukazem toho, ze psychicky tlak ucitele nebyl jen jednorazovou zalezitosti. Psychicke utoky jsou z jednoho pohledu horsi nez fyzicke - nasledky nejsou videt ocima,jako modriny a jizvy. A vek ucitele u mne sakra neni omluvou. To bych stejne tak moh hajit mladyho, ze on byl na uvedomeni si dusledku sveho jednani naopak prilis mlady a nezraly. Ten ucitel si svym chovanim dlouhodobe koledoval o poradnou pres tlamu. Utok studenta bude pravdepodobne opravnene kvalifikovan jako velmi neprimerena obrana pred psychickym tlakem ze strany ucitele a pujde sedet. Za chyby se plati, v tomto pripade na obou stranach.
0/0
4.3.2004 21:27

dawee

Re:
No, řečeno to bylo úchvatně, nicméně se ho to nijak neospravedlňuje. Nic není černobílé, jak se to tady spousta lidí snaží nastínit. Dělí se to tady na ty, co ospravedlňují žáka, druzí, co litují toho pedagoga. Můžou za to ale i lidi okolo - rodiče, spolužáci, vedení školy. Cožpak neexistují psychologické poradny? Poradci ve školách? Rodiče?... Jestliže byl tak dlouho "terorizován", tak si zajisté musel někdo všimnou odlišného chování, názorů atd. Jestli žádnou pomoc nehledal a vzal spravedlnost do svých rukou?... Kde to sme?!? Napařil bych mu vraždu prvního stupně!! Podle toho, co ten Šibl dělal uznávám, že byl pošahanej, ale takhle se problémy v civilizovaný společnosti prostě neřeší!!!
0/0
4.3.2004 22:27

staghorn

Re: může být,
ale pak svou zkušenost laskavě někde uveřejněte pod plným jménem. Takto tady využíváte anonymity internetu a útočíte na člověka, který se už nemůže bránit. Objektivně to vnuká dojem, že se bojíte pod své tvrzení podepsat, protože by se mohli najít oponenti, kteří by mohli poskytnout pohled ještě z další strany a Vaše tvrzení zpochybnit.
A i kdyby to byl takový parchant jak tvrdíte, tak to toho zakomplexovaného polomagora stejně neopravňovalo k takovémuto činu. O tom doufám snad není sporu.
0/0
4.3.2004 17:16

GhorX

Re:
Uvítám jakéhokoliv oponenta, který mi na základě své vlastní osobní znalosti mrtvého, které nabyl jako žák za posledních 20 let, vytvoří protiváhu. Může být klidně anonymní, poznám, jestli se v reáliích Svitavského učiliště někdy pohyboval. Je ale zajímavé, že zatím každý, kdo se k povaze ing. Šíbla vyjadřoval, ho buď osobně neznal, nebo nikdy nebyl v roli jeho podřízeného. S vyjímkou několika učňů, kteří se skrytou tváří (tv Nova) v podstatě podpořili to, co tvrdím. A zopakuji asi po desáté, že pokud je někdo obětí soustavného ponižování a týrání, nemá právo zabíjet - ale pokud to udělá, je to pochopitelné minimálně stejně, jako v případech žen, které zabijí své sadistické či pedofilní manžely.
0/0
5.3.2004 10:24

sphinga

Re:
Zhruba souhlasim s nazory,ktere zde napsal/GhorX/
Je jisty ,ze ten kluk je psychicky naruseny.Za jeho vychovu muzou predevsim rodice,ktere musi videt co jim vedele nich vyrusta za cloveka.Mely se snim radit,jake ma dalsi predstavy,co ho trapi,rozebirat s nim treba jeho nechut nebo nevztah k zenskemu pohlavi a zajmum vseobecne.Meli ho nechat vysetrit psychiatrem.Ja vim,ze je to tezke vysvetlit svemu diteti,ze se musi podrobit takovemu druhu vysetreni-ale spis mu naznacit,ze je to v jeho prospech a po vysetreni se uvidi co bude dal.Urcite by psychiatr dal najevo a naznacil dlasi cestu jak s pacientem nakladat a formovat ho.Pokud by zjistil,ze je opravdu velmi naruseny-musel by se lecit a brat tlumici medicamenty.Spolecnost se musi pokud to jde-chranit pred takovymi jedinci.
Dal souhlasim s verzi ,ze ucitel musel byt neskonale prase.Ponizovani zaku,zesmesnovani pred celym kolektivem tridy je priserne deprimujici pro ponizovaneho.Vetsina lidi se nedokaze temto stavum okamzite branit.V podstate to neni nic jineho-nez sikanovani cloveka,ktery ma moc nad ostatnimi lidmi.V kazdem pripade nese nejvetsi vinu-onen ucitel.Te kluk uz to jenom nemohl vydrzet jak se snim zachazi.I to napadeni druheho zaka bylo v podstate odreagovani jeho nahramadeneho stresu,ktery nemohl pouzit pred tim proti ucitely.
Kluk by nemel byt trestan,ale lecen.To je muj nazor.
0/0
4.3.2004 19:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.