Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus: Vláda neumí řešit problémy

Před rokem byl Václav Klaus zvolen prezidentem. Co se za ten rok změnilo? Uspěl vůbec ve své funkci? A jak si počínal v domácí a zahraniční politice? Na tyto otázky odpověděl prezident v rozhovoru pro MF DNES, který se odehrál na zámku v Lánech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Windows Media Frajer

unie vysaje ČR jako ODULA
Kdo by měl tedy sedět dnes místo Klause na Hradě, když ho tak krizujete - máte TEĎ lepšího? Kterého unijního řiťolezce si radši přejete? Chcete tam Gotta, Haška, nebo některého z černoprdelníků? A co svěží nikotin Motejl? Máme i ženy - chcete tam Buzíkovou či fotogenickou favoritku Marvanovou? Doufám, že byste tam dnes nechtěli toho, kdo v přímém souboji s Klasem prohrál - většina z Vás už totiž neví, ani jak se jmenoval a jak vůbec vypadá.
0/0
1.3.2004 15:08

ehups

69% a za par let 99%
Cesky folk si Vaska zaslouzi. Jen narod jako Cesi muze mit za presidenta cloveka, ktery se podilel na vyvoji 90.let a zhasnul svetlo pri rozkradani majetku. Jen tak zavistivy a sovinisticky narod muze mit za presidenta cloveka,   ktery je v dusi nacionalista a vyvolava nacionalisticke vasne jak v 19.stoleti. Ale je nam nastaveno zrcadlo jaky narod je.  Jeste tech 30% lidi emigruje a pak uz bude mit Vasek vysnenych 99% supportu od obyvatel. Go ahead!
0/0
1.3.2004 10:37

jhanus

Re:
Trestem pro tenhle národ už byl Václav Havel a nyní je to tahle vláda neschopných popletů. Klaus na hradě je už začátek rozhřešení a kus světla na konci levicového souciálně inženýrského tunelu.
0/0
1.3.2004 11:12

daneta

Klaus: Vláda neumí řešit problémy
Pokud někomu vadí politici, má volit jiné. Pokud chceme trestat politiky za jejich neschopnost nabídnout kvalitní kandidáty a kvalitní program, určujme procento naplnění sněmoven a parlamentů procentem naplnění volebních uren. Nevidím jediný důvod ke 100% účasti stran a poslanců, pokud volební účast byla 50%. Ušetřili bychom náklady na zastupitele a nevoliči by byli zastoupeni neposlanci.
Smůlou by bylo, kdyby díky volební účasti jsme nakonec neměli poslance žádné, přímo jsme si volili ministry a vládu, a stejně tak je i odvolávali...ale to by asi u stávajících poslanců neprošlo.
0/0
1.3.2004 10:03

amam

evropská unie
S názory pana Klause na evropskou unii se naprosto ztotožňuji a mám z toho obavy co nás bude od května čekat.
0/0
1.3.2004 7:16

ehups

Re:
Mam vlastni zazitky s panem Klausem z 90.let. Zaplat Pan Buh za vstup do  EU. A ne do Asie kam bychom s panem Klausem a jeho friends z Komunist Party(Kocarnik,Dlouhy) dosli
0/0
1.3.2004 11:15

SMUTNÝ

já jsem taky šťastný "svobodný občane"
 hned ze dvou důvodů. Za prvé že pan profesor je jenom jeden a nebude se klonovat. Za druhé, že bude strašit na Hradě už jenom tři roky. Já osobně ho označuju termínem Ješita I. největší. Jestli jste jeho fanoušek, tak založte fanklub s Luckou Modrou a nechte se adoptovat.
0/0
29.2.2004 22:51

Dan 1

Re:
Prezident se nevolí na 4 roky. A může být zvolen i 2x za sebou. Takže dobrou noc a hezkých následujících 9 let.
0/0
29.2.2004 23:00

Blackshield

Re:
No kéž by. Kdyby tam měl strašit figurka Pithart nebo Sokol vytažený bůhvíodkud a následně označen za nejlepšího kandidáta, tak bych asi vážně uvažoval o zdravém rozumu našich poslanců a senátorů. A rád se dívám na protažené ksichty pánů Rumla, Pilipa, Mejstříka a podobných zkrachovalců
0/0
29.2.2004 23:03

Dan 1

Re:
Jestli bude příští volba už přímá, tak to Klaus má v kapse už teď.
0/0
29.2.2004 23:12

Vaclav Hanus

Klaus: vlada neumi resit problemy, ...
...ktere jsem ji zanechal.
0/0
29.2.2004 18:04

svobodny obcan

president za ktereho se nemusime stydet
Vaclav Klaus jako president je clovek na svem miste. Ma to v hlave perfektne usporadane. Ma absolutne bezchybne nazory, pod ktere se mohu podepsat.
PS: Pan americky velvyslanec byl asi velice prekvapen, ze cesky presiden ma nazor. Predtim byl zvykly na hloupeho Vasika, ktery zadny nazor nemel a pouze papouskoval po lidech, kteri pro nej byli autoritou.
Jsem stasten, ze Havel je pryc a ze nasimpresidentem je clovek jako Vaclav Klause.
0/0
29.2.2004 16:11

karoten

Re: Vy že jste "svobodný občan"???
Špíš oddanej vazal...potřebujete jistotu kterou dostáváte prostřednictví jednoduchýho vidění světa - jako obchodního řetězce. Ani netušíte že Vám uniká celá další dimenze.
0/0
1.3.2004 14:41

navratil03

Pan Klaus
Pan Klaus není ani génius ani tupec, je to normální politik (nutno uznat, že jeden z těch nadanějších v ČR), který svými vyhraněnými názory polarizoval český národ. Jeho nejlepší krokem bylo odstoupení z pozice předsedy ODS, kterým tím dal opravdovou šanci vrátit se do vlády (mohl to udělat dříve, ale "better late than never"). Je asi více uznáván v ČR, pro zahraničí to není žádný velký státník není. Václav Havel ať už zaslouženě nebo ne, byl opravdový symbol, a jeho jméno mělo ve světě váhu. Na závěr jedna otazka do pléna, uznal Klaus někdy nějakou chybu a nebo je ve svých očích "Mr.Perfect".
0/0
29.2.2004 14:28

juton

Re:
Vždy a zásadně Mr.Perfect. Když se něco nepovedlo, vždy za to mohli ONI! Jako ve fotbale. Když se vyhraje, pak fotbalista říká: JÁ jsem byl v pohodě, JÁ jsem dobře běhal... Ale když prohrají, pak: MY jsme byli nesehraní,  NÁM to dnes nějak nešlo...
0/0
29.2.2004 14:44

Dan 1

Havel byl uznáván
landsmsanšaftem, levovými intelektuály a Kongresem USA. Obyčejní lidé sem tam tušili, že to byl nějaký spisovatel a nejvýraznější z disidentů. Ale vpodstatě nikdo nerozuměl jeho pseudofilosofování o nepolitické politice, takovým nesmyslům ani rozumět nelze. Zatímco většina Čechů dobře vnímala protiklad deklarované nadstranickosti a tvrdě stranických hradních intrik. Lidé, jak se ukazuje, chtějí prezidenta ČR, ne planety. Včera jsem se bavil s jedním cizincem o zákonu o Benešovi a Klausově reakci. Řekl mi, že nám takového prezidenta závidí. Prezidenta, který se zájmy českého státu dokáže postavit. A jestli ho v Zimbabwe neznají, mi nevadí. Na závěr otázka pro vás: uznal někdy nějaký politik politickou chybu? Zejména od současné vlády bych očekával, že se posype popelem tak, že jim z něj nebude koukat ani hlava.
0/0
29.2.2004 14:48

navratil03

Re:
Uznal, naposled premiér Špidla po odstoupení Kužvarta, ale i jiní. V případě prezidenta Havla, v USA nešlo jen o kongres a levicové intelektuály, a někdy je velice důležité mít prezidenta, kterého svět zná a uznává.
0/0
29.2.2004 16:30

Dan 1

Jistě,
ale takovéto celoplanetární, ne-li celogalaktické faux-pas může udělat jen náš pan premiér. Já neříkám, že Havla ve světě neznali, ale opakuji, že jen jakýsi symbol čehosi. Doba disidentů je dávno pryč a teď potřebujeme politika, který víc, než planě snít, a uklánět se do všech stran, ale zastupovat zájmy ČR.
0/0
29.2.2004 16:35

navratil03

Re:
Dvakrát vedle, za prvé Kužvartovo faux-pas je daleko od celogalaktického, za druhé pokud hájíte zájmy ČR, potřebujete, aby druhá strana naslouchala. Na rozdíl od Václava Klause, Václav Havel tuto pozornost měl. 
0/0
29.2.2004 22:08

Dan 1

Re:
Kdyby mi někdo lezl do rekta, nepochybně bych si toho povšiml také a zvýšil bych pozornost.
0/0
29.2.2004 22:11

jhanus

Re:
Hlavně je důležité mít prezidenta, který státu pomáhá a neubližuje a Havel se staral jen sám o sebe a o své oblíbence a podle mého dělal všechno pro to, abychom na něj dlouho nezapomněli a to se mu bohužel podařilo.
0/0
29.2.2004 22:21

svobodny obcan

Re:
Vaclav Havel je opravdu jen symbol. Je to ikona necoho, co ani neni pravda. On je jen neco, co z nej udelala media - zapadni i nase komunisticke.
Jedna otazka do plena: Uznal nekdy Havel nejakou svou chybu (a bylo jich pozehnane). Ja o zadnem uznani chyby nevim.
0/0
29.2.2004 16:08

jhanus

Re:
Myslím, že Václav Havel vývoji tohoto státu uškodil ze všech polistopadových politiků nejvíce. Zablokoval volební zákon, který by konečně přinesl odpovědnost vlád za svoje činy a zrušil by možnost neustálých nejapných výmluv na koaliční kompromisy. Tím tento stát poškodil na mnoho mnoho let dopředu. Neustále mluvil o čestnosti a čistotě - sám čile obchodoval s Junkovým Chemapolem. Prostě kázal vodu a pil víno. Současně si myslím, že podstatnou měrou znevěrohodnil standardní politický systém, protože jsme my blbci neustále volili úplně jiné lidi, než Havel chtěl, aby nám vládli. Typickým příkladem jeho neuvěřitelné zákulisní  práce je Tošovského vláda - nevadí, že je lidi nevolili a těm lidem nevěřili - hlavně jsou sympatičtí Havlovi.
0/0
29.2.2004 16:48

GhorX

Re:
Malý detail, který o Vašich názorech vypovídá vše : Václav Havel žádný zákon nezablokoval, pouze podal proti jeho existenci stížnost k ústavnímu soudu. Teprve tato instituce po odborném přezkoumání došla k závěru, že je jeho část neústavní. Komentovat zbytek Vašich lží nemám chuť.
0/0
29.2.2004 18:11

jhanus

Re:
Takže ho zablokoval, protože to schvaloval Havlův ústavní soud po "opravdu objektivním  expertním" posouzení. Pravda se někdy holt nedá moc okecat a už i současnost tuto pravdu jednoznačně potvrzuje - prostě tenhle zákon by republice pomohl a nemohli by vládnout šeďáci a vymlouvat se jeden na druhého.
0/0
29.2.2004 22:04

juton

Re: jhanus
Nejvíce našemu státu škodí nekritičtí vlezdoprdelkové a je jedno, ke které patří straně. Tebe bych tipoval na anální horolezectví panu Klausovi, i když on by byl ten poslední, který by si to přál. Bez Havla, chtě nechtě, naše republika by ve světě neměla už vůbec žádné jméno. Díky Klausovi určitě ne.  Oni ti Václavové jsou každý jiný. To je normální. Tak si to uvědomte dříve, než ze sebe začnete chrlit ty svoje splašky. To spíše svědčí o vaši nízké inteligenci, nic víc.
0/0
29.2.2004 20:17

jhanus

Re:
To je asi podobné jako světově uznávaný Mandela, který naprosto zničil jeden prosperující stát a nastartoval proces totálního rozpadu jihoafrické ekonimiky. Jinak z Tvojí strany mnoho urážek, mnoho papouškování obecných kliše, ale argumenty a pravda žádná.
0/0
29.2.2004 22:11

navratil03

Re:
No jestli "my blbci" znamená při 60% účasti u voleb a dejme tomu 30% preferencím ODS, se jedná o méně než 20% možných voličů, tak to není tak velký počet "blbců".
0/0
29.2.2004 22:06

jhanus

Re:
Já si nevzpomínám, že by někdy Havlovi kamarádi a favorité přelezli přes 8 procent a většinou je naštěstí ani volební zpravodajství příliš nezaznamenalo.
0/0
29.2.2004 22:15

jhanus

Re:
Myslím, že Václav Havel vývoji tohoto státu uškodil ze všech polistopadových politiků nejvíce. Zablokoval volební zákon, který by konečně přinesl odpovědnost vlád za svoje činy a zrušil by možnost neustálých nejapných výmluv na koaliční kompromisy. Tím tento stát poškodil na mnoho mnoho let dopředu. Neustále mluvil o čestnosti a čistotě - sám čile obchodoval s Junkovým Chemapolem. Prostě kázal vodu a pil víno. Současně si myslím, že podstatnou měrou znevěrohodnil standardní politický systém, protože jsme my blbci neustále volili úplně jiné lidi, než Havel chtěl, aby nám vládli. Typickým příkladem jeho neuvěřitelné zákulisní  práce je Tošovského vláda - nevadí, že je lidi nevolili a těm lidem nevěřili - hlavně jsou sympatičtí Havlovi.
0/0
29.2.2004 21:59

juton

Ekonomie není exaktní věda
a prezident Klaus jako Pan Ekonom to ví. Na rozdíl od některých zde přispívavších a hlavně na rozdíl od většiny novinářů. Přečíst si v učebnici několik pouček a potom jimi mlátit kolem sebe hlava nehlava, to umí každý. Jenomže Klaus jako ekonom a politik si byl dobře vědom souvislostí. Musel brát v úvahu dopad opatření na obyvatele různých regionů, nezaměstnanost,  možnost nových pracovních míst a další a další. Věděl, že kdyby po "učebnicové" privatizaci v některých oblastech přišlo o místo najednou několik desítek tisíc lidí, byla by to katastrofa politická, ekonomická i sociální. Vzít pojmy deregulace, privatizace a podobně  a volat, že  je třeba to udělat ihned, okamžitě,  to je právě  to nepřijatelné zjednodušení, které Klaus  odmítal. Konečně, kdyby to bylo tak jednoduché, tak by za těch šest let  svou ekonomickou vizi v pohodě dokončil. Jenomže novináři, kteří mají v hlavě tak akorát zbytky ekonomie marxistické, svými zjednodušenými  tezemi vytvářejí dojem, že že je vše snadné. A to není pravda .
0/0
29.2.2004 13:55

DeeI

Svůj nástup do pozic pojali jako revoluci
Nová mladí sílakoalice válcovala kohokoli, kdo stál v cestě jejím dynamickým předákům, které následoval dav přátel a přítelkyň. Zkušení ministerští a ostatní státní úředníci stáhli krovky, zaujali zákopovou obranu, nic nedělají jenom příkazy nadřízených o poskytování dotací tam či onam. Nevadí že příkazy přichází ve formě SMS. Nic jiného dělat nelze, hrozí padáky. Dobrá doba.
0/0
29.2.2004 12:07

jhanus

NEBEZPEČNÁ VLÁDA
Souhlasím s tím, že tahle vláda není kompetentní. Dokonce si myslím, že se jedná o velmi nebezpečnou skupinu lidí, kteří buď neví, co dělají (potom patří spíše k manuální práci) nebo ví, co dělají a potom je to promyšlený podvod. Na tom, co se dělo za vlády Zemana a co se děje za Špidly není absolutně nic pozitivního a vede nás to do totálních pekel a většina novinářů na ty hrůznosti vůbec nereaguje a stále blekotá, co všechno Klaus zkazil. Přeci není možné, aby tenhle stát stále beztrestně vedli lidi jako Špidla, Škromach, Svoboda, Součková, Gross, Palas, Rouček, Kavan, Buzková a spol. Každý přeci musí vidět jejich úroveň a že každý týden jejich vlády budeme muset v budoucnu rok napravovat. Kdyby podnikatel hospodařil jako oni -  dávno by ho zavřeli a jim to prošlo a prochází. Stydím se za vládu a bojím se - vypadněte prosím. 
0/0
29.2.2004 11:44

Blackshield

Re:
To víš, nikdo je k odpovědnosti nepožene, tak si nahrabou, kde můžou. Měli by to pozavírat za vlastizradu
0/0
29.2.2004 11:49

jhanus

Re:
Mě fakt ale nejvíc uráží jejich úroveň a to jak pod záminkou vzletných řečí nás vedou do úplného propadliště - a nikdo se nebrání. Není přeci možný, že by inteligentní člověk věřil těm hrůznostem, co hlásaj a prosazujou
0/0
29.2.2004 11:55

Blackshield

Re:
Správně řečeno. Ale ty považuješ Grosse strojvůdce či Špidlu archeologa za inteligentní lidi? Nebo právníka na ministerstvu financí za něco normálního? Každý normální premiér neschopného ministra odvolá. A Součková se tam pořád drží... A tak by šlo pokračovat do nekonečna...
0/0
29.2.2004 11:57

jhanus

Re:
Špidla si za celý život vydělal na starou škodovku a malý baráček - přeci takovýhle chlap nemůže řídit stát - nebo může, ale dopadne to přesně tak jak teď. Vláda nechopných a šedivých neumětelů.
0/0
29.2.2004 12:06

Blackshield

Re:
Přesně tak. A proto
0/0
29.2.2004 13:27

navratil03

Re:
Výborně, jsem rád že má tahle republika tolik odborníků, v Americe tento problém zamotal hlavu vládě prezidenta Clintona, ale čeští experti to mají v malíku. Zkuste se všichni zamyslet, co tato reforma obnáší, a pak kritizujte.
0/0
29.2.2004 22:36

Blackshield

Re:
Neříkám, že to je jednoduchý! Ale chtělo by to aspoň nějakou koncepci a ne lítat od zdi reality ke zdi slibů! Mimochodem, kdyby Součková prosadila aspoň to zpoplatnění, tak neřeknu ani popel. Ale je tam dva roky a práce žádná.
0/0
29.2.2004 22:57

jhanus

Re:
Pane, já se nad touto reformou zamýšlím vlastně neustále, protože tady žiju a týká se mě a bohužel je mi z těch zamyšlení moc moc špatně a podobné pocity mají snad všichni z mého okolí a to je každý z trošku jiné sociální skupiny. Okrádat lidi a potom nechat politiky a úředníky, aby je zase někomu milostivě vydali je ta nejhorší cesta do socialismu. Nenašel jsem snad jediný vládní návrh zákona, který by tuhle repuliky neposouval do řiti, ale k prosperitě.
0/0
1.3.2004 8:00

@mike@

Re:
100% souhlas. Česká vláda je nejhúře fungující firma v ČR. Už jen její rozpočet je poměrně recesistický. Žádný fungující podnik by si nic takového nemohl dovolit. Hospodaření bez hospodářů není hospodaření ale plýtvání. Rozdělování peněz na základě sympatií a ne potřeb je také alarmující. Navíc udržování neschopného politika (nášeho zaměstnance) ve funkci je více než smutné. Když zaměstnanec nestačí na svou práci a navíc jeho jednání vede ke zruinování přiděleného resortu, musí přece s omluvou odejít, uvolnit místo někomu schopnému a už se nikdy neukázat. Jak toto zajistit? Viz http://svdp.webpark.cz
0/0
1.3.2004 10:02

zvo

Mně se nerado odpovídá, protože bych si chtěl zachovat svobodu setkat se s kýmkoli z deseti milionů
Vyhybava odpoved,jestli se predstavitel naroda setkal se synackem nedavno zesnuleho poularniho tatinka naroda Grebenicka.Jinymi slovy, ze ano.!
0/0
29.2.2004 10:08

svobodny obcan

Re:
Rekl jasne, ze ne.
0/0
29.2.2004 10:31

bluewind

proc porad sudetaci?
Proc v kazdem prispevku o Klausovi  MfD propira Sudetaky nebo Benese? Proboha vzdyt je 60 let po valce,  zadny majetek jim nikdo neda, tak se na to vy v MfD vykaslete a prestante s tim porad ,uz je to trapny jak to porad vytahujete, jako kdyby to byl hlavni problem kterym lidi zijou......asi jste z jiny planety .....blby nebo navedeny - Sudetakama asi
0/0
29.2.2004 2:55

svobodny obcan

konecne mohu byt hrdy na presidenta me vlasti
Klaus jako presindent je clovek na svem miste. Ma to v hlave perfektne usporadane. Ma absolutne bezchybne nazory, pod ktre se mohu podepsat.
PS: Pan americky velvyslanec byl asi velice prekvapen, ze cesky presiden ma nazor. Predtim byl zvykly na hloupeho Vasika, ktery zadny nazor nemel a pouze papouskoval po lidech, kteri pro nej byli autoritou.
Jsem stasten, ze Havel je pryc a ze mame za presidenta Klause.
0/0
29.2.2004 2:02

hey2

Ze to rika prave on...
> Klaus: Vláda neumí řešit problémy
Ze to rika prave on, ktery v te vlade leta sedel a byl u jejiho zrodu . A ze nam ukazal jak se resi problemy ....
0/0
29.2.2004 0:35

MrViki

Re:
Právě proto nám to říká. Když byl ve vládě, tak se problémy opravdu řešily (viz. balíčky v době krize). Dnes je vláda v čele se Špidlou směšná, neboť není schopná navrhnout rozumnou cestu ze současné krize. Už aby se do vlády dostala ODS, která sice navenek možná působí arogantně, ale odborně je pořád na vyšší úrovni, než zbytek politických stran u nás.
0/0
29.2.2004 10:45

bezdomova

liberarni???
Rozciluje se, ze musel podepisovat malo liberarni zakony. Mozna proto ze je nemohl sam vymyslet. Tak jako vymyslel regulovany najem, zavedl regulaci mezd, popripade "liberarne" omezil zahranicni obchod. Zcela liberarne vymyslel ceskou cestu privatizace kde zcela liberarne pomahal prevadet majetek do nezodpovednych rukou, hlavne ze ceskych. Zcela liberarne stoji na strane tech, kteri si mysli, ze diky stehovani(resp.emigraci)musi clovek prijit o veskery majetek. Me by zajimalo co v te jeho hlave znamena ono liberarni www.bezdomova.net
0/0
28.2.2004 20:06

Vaclav Hanus

Re: jak to myslis?
Proc myslis, ze pro stehovani (resp. emigraci)  musi prijit o veskery svuj majetek?
0/0
28.2.2004 20:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.