Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nižší dávky dohnaly Romy k rabování

Východní Slovensko zažívá rabování prodejen potravin. V pátek odnesla skupina padesáti Romů, včetně dětí, z obchodu v Čierné nad Tisou zboží za padesát tisíc korun. Dvě prodavačky byly zraněny. Něco podobného chtěla udělat jiná skupina Romů v sobotu v obci Trhoviště v okrese Michalovce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mimis

isbjoerna
Holka, jestli neznas nas socialni system tak nehodnot, nekritizuj a hlavne nerad. Nekolik mych kamosek dobrovolne odeslo ze zamestnani, proto ze se memohly divat na to, kolik u nas tahle skupina lidi dostava na pridavky. Je to radove o tu nulu vic, nez normalni lide. A s tim vezenim? Kdyz se u nas otevirala nova veznice, tak jsme byli prijemne prekvapeni komfortem pro budouci noclezniky. Ti lide tam maji lepsi podminky, nez studenti na vysokoskolskych kolejich. A kdyz nekdo nema zajem o pomoc..... To je pak tezke, to si uvedom jako prvni. Potrvdil mi to jeden kamarad, ktery je shodou okolnosti taky .... No, rekl, ja jsem cikan..
 
 
0/0
23.2.2004 20:08

Isbjoerna

Re:
Inu, dnes vidim, ze v CR neni zajem problem resit. Ale pred nekolika dny se me tu nekdo ptal na reseni - dala jsem mu priklad/navrh na prvni kroky k reseni.
Z tech sesti set prispevku zde se domnivam, ze problem s Romy v CR prakticky neexistuje, jen sem nekolik desitek zavistivcu a rasistu nadava na Romy a vymýslí si nejaké zlocinecké príbehy, aby svou zavist a nenavist "objektivne potvrdily".
 
Jestlize vezni u vas ziji lépe a na vyssi urovni nez Romove a studenti na vysokoskolskych kolejich, je to nazorna vizitka:
  • vaseho statu (jsou-li vase tvrzeni pravdiva)
  • urovne informovanosti ceskych obyvatel (jsou-li vase tvrzeni mylna)
  • socialniho upadku vasi spolecnosti (jsou-li vase tvrzeni lzivá)
 
0/0
24.2.2004 11:41

pinguinone

Re:
leckdo jde i v Nemecku na zimu do vezeni..to jen tak na okraj
0/0
25.2.2004 12:56

El Kojot

Podpora romů nejlepší cesta do pekl
Jestliže se na slovensku a také u nás nevzpamatují jsme opravdu na nejlepší cestě do pekla. Je třeba zareagovat promtně, poslat tam armádu a všechny natvrdo zavřít. Moc bych se s tím nepatlal. Zároveň bych zakázal působnost pseudohumanistickým občanským sdružením, nadacím, apod., které ty cikány ke všemu ještě podněcují, aby mohli čerpat granty.
0/0
23.2.2004 17:33

huhu007

Nekonečná solidarita kazí charakter
Rómská komunita by mohla vyprávět. Bohužel, za podobné patologické společenské praktiky nemající daleko do definice komunismu (každý bude makat podle scvých schopností - tedy jedenhodně a druhý vůbec a každému podle jeho potřeb - tedy 52% platu vám stát sebere a dá je tzv. sociálně nepřizpůsobivým protože oni samozřejmě potřebují minimálně totéž co pracující občam ne-li víc).
0/0
23.2.2004 14:16

miciangora

nevypadá to,
jakože existuje cesta jak z toho ven.Očekávám, kdy začnou rabovat Červeňákovi, protože jim sociálka nedala dávky, poté, co získali třištvrtě melounu.
0/0
23.2.2004 8:55

BomberSSkin

Ani 1000 let
Zdravim vsechny. Ja neverim, opakuji NEVERIM, tomu, ze by je za nejakych deset nebo dvacet let nekdo predelal. Kdyz ma nekdo skoro 1000 roku na to, aby se predelal a prizpusobil spolecnosti, v niz chce existovat (po strance kulturni), a neudela to - no nevim, jestli to ma vubec smysl, ale o necem to rozhodne svedci. Vzkaz vsem tem evropskym radilkum: ale ale panove a damy, vazeni Evropane! Jak je mozne, ze nechcete volny pohyb osob? Hele, tady kazdej z Vas je nejak moc moudrej, ale pockejme, az se hranice otevrou a vsichni cikani se k Vam nahrnou. Nebude to pak zas Vas problem? (viz srdecne privitani cikanu ve Finsku, Velke Britanii....a la zpatecni let do CR). A dale, omlouvat nekoho, ze ma "jinou" kulturu a na tomto zaklade mu tolerovat status prizivnika, no to teda fakt sorry, jestli z Vasich danii ano, tak z mych rozhodne ne. Proc Vy vsichni, kteri se jich zastavate, nezridite KONTO CIKANSKA NADACE a neposlete tam aspon pulku sveho platu? A svym detem pak vysvetlujte, proc nemate na hracky pro nej, urcite to pochopi, Vy takzvani "humanisti" ohanejici se jakousi etikou (=alibismus). Ale na druhou stranu uznavam, ze jsou i Romove, kteri nejsou cikani, ale o tech tu, myslim, nemluvime, ze jo?
0/0
23.2.2004 6:57

oranzovej

Utan
to svobodny obcan: můj příklad s opilým řidičem byl opravdu mimo mísu.
Na druhou stranu, jak daleko je od názoru, že někdo může jezdit s pěti pivy k tomu, aby opravdu řídil. Může být někdo rasista bez toho, aby se rasisticky projevoval?
0/0
22.2.2004 20:48

svobodny obcan

Re:
Blizko. Je blizko od nazoru k cinu. Z druhe strany nemuzes prece nekoho soudit za nazor. Ovsem za navadeni k trestnemu cinu ano.
Takze pokud nekdo verejne prohlasi, ze "cigani jsou spinava banda prizivniku, kteri jen natahujou ruku" tak je to legitimni nazor.
Pokud vsak nekdo verejne prohlasuje, ze "cigany je treba postrilet nebo poslat do plynu" je to navadeni k vrazdeni a tudiz trestny cin.
 
0/0
22.2.2004 21:32

Montaigne

Re:
Odpověď: Ano, může. Protože rasista je také ten, kdo svou činností , jakkoliv myšlenou, podněcuje k nenávisti proti nějaké rase. Svoji činností jsou tedy největšími rasisty různí pomatení tzv. ochránci lidských práv jako Uhl, Jařab, Šabatová a také paradoxně tzv. romští aktivisté a poradci.
0/0
23.2.2004 7:50

svobodny obcan

Re:
Ano to je pravda. K tem velkym podnecovacum k rasismu patri take Klara Samkova-Vesela.
0/0
23.2.2004 10:20

oranzovej

Re: Utan
Prosím o vysvětlení rasismu u jednoho příkladu.
Na silnici zdechne romské rodině Žigul. Okolo pojede podnikatel v A8 a odtáhne je do servisu. Cestou potkají několik dalších účastníků silničního provozu. Předpokládejme, že 30% z nich (Češi jsou proslulí svou tolerancí) pocítí nenávist vůči Romům. Je podnikatel rasista z toho důvodu, že je odtáhl do servisu a po cestě vyvolal nenávist proti rase?
0/0
23.2.2004 14:45

pinguinone

Re:
podnikatel tahnouci cikana na lane.. jo tak akorat se smyckou kolem krku..:)
0/0
23.2.2004 15:30

oranzovej

Re: Utan
Jenže ten by vzbudil nenávist jen u 5% okolojedoucích.
0/0
23.2.2004 17:24

2Mac7

Re:
Daleko víc nenávisti vzbudí podnikatel s A8 proti sobě
0/0
25.2.2004 13:05

Wax=xxx=

Pěkná tečka
Za všechno můžou komunisti.
0/0
22.2.2004 18:51

Sudajev

Re:
Jo a podle Špidly Klaus!
0/0
22.2.2004 18:53

Wax=xxx=

Re:
A za všechno může jeden velký žid co tahá za ty provázky.
0/0
22.2.2004 19:17

mnauprsk

Re:
Ne, za všechno můžeš ty!
0/0
23.2.2004 0:29

Sudajev

Důležité upozornění
Takže já si to dovolím shrnout, z dnešní diskuze to vypadá tak, že mrtvý cikán pardon kvůli Dan1 Rom je dobrý Rom, a basta a potom nejede vlak a šmitec.
0/0
22.2.2004 18:39

atvar

az je nizsi davky dozenou k praci
... tak to bude teprve bomba.
0/0
22.2.2004 18:32

salam-hnusajn

Nebojte se
oni si cikáni zas najdou cestičku. Krást budou posílat děti a ty jsou trestně nepostižitelné. A když už zavřou nějakýho, tak to pro něj bude neskutečná výhra. Takový luxus co bude mít v kriminále nemá většina z nich ani doma a ještě k tomu spousty uzenáčských kamarádů a příbuzných - paráda.
0/0
22.2.2004 16:53

Isbjoerna

Re:
Veta: "Takový luxus co bude mít v kriminále nemá většina z nich ani doma" stoji opravdu za zamysleni. Pripada mi otresne, jestlize ma nekdo doma padminky k ziti, ktere jsou horsi nez v kriminale.
0/0
22.2.2004 17:10

Sudajev

Re:
Sami si je udělali dobře jim tak!!!!!
0/0
22.2.2004 17:16

YFNA

Re:
kazdy sveho stesti strujcem...
0/0
22.2.2004 17:18

Isbjoerna

Re:
Pravda, ale ocekavala bys od nekoho, kdo zije za horsich podminek, nez jake by ho cekaly ve vezeni, ze se bude snazit ctit zakony? Já ne, já bych ocekávala, ze se bude snazit sve podminky zlepsit - i za cenu, ze prekroci zakon a skonci ve vezeni.
0/0
22.2.2004 17:21

salam-hnusajn

Aha
takže podle tebe každý kdo nemá uspokojivé podmínky k žití má začít překračovat zákon?
Probuď se, středověk už skončil
0/0
22.2.2004 17:32

Isbjoerna

Re:
Nepsala jsem, ze on to delat, ale ze (realisticky myslici clovek) by takove jednani ocekaval.
 
Neznam vase socialni pomery, ale u nas je zakon, ze se kazdemu musi dostat socialniho minima (mozna prave proto, aby se zabranilo kriminalite z duvodu chudoby). Nestaci-li jeho prijem, dostane socialni pomoc (penize, zbozi) od statu.
 
Ulohou statu neni jen vybirat dane, ale i postarat se o socialne slabe.
0/0
22.2.2004 17:41

YFNA

Re:
ONI maji jine mysleni, jine hodnoty. jejich kredo je, ze maji PRAVO loupit a vrazdit, a to od prirody. neocekavam, ze to pochopis, protoze ses v zivote s necim takovym nesetkala... a to je fajn... bud rada
0/0
22.2.2004 17:46

Isbjoerna

Re:
Neverim, ze by bylo principielniho rozdilu mezi Cechem a Romem. Romove v CR ziji v tezkych socialnich podminkach = globalni odmitnuti Romu vetsinou ceskeho obyvatelstva. Dokud se tento postoj nezmeni, neni cesty tyto problemy resit.
 
Tyto problemy znam mnohem dele nez vy. U nas zije nekolik kultur vedle sebe. Nebylo to vzdy harmonicke, ale globalni socialisacni programy bezi jiz asi 30 let - a nesou plody.
 
Vis kolik bílých Cechu okrade kazdym rokem Nemce, Brity nebo Francouze pri navsteve CR? Nikdo z nas nerekne, ze Cesi jsou narod zlodeju. A to nemluvim o Cesich, kteri masove kradou v Rakousku.  
0/0
22.2.2004 17:58

YFNA

Re:
tyhle nazory neslysim poprve - ver mi, nikdy ses s podobnym fenomenem nesetkala, (myslim romy) a tak to nemuzes posoudit - jine mysleni, jine hodnoty, jina kategorie nez ta, ve ktere by se daly zevseobecnovat zkusenosti nabyte s lidmi odkudkoliv jinud... zlati turci, marokanci, atd... uplne jine kafe...
0/0
22.2.2004 18:19

Isbjoerna

Re:
Nechci se tu zadneho naroda dotknout, ale kde/kdo nas nejvice okradli, bylo v CR a byli to bílý Cesi. Byla jsem na trech kontinentech v nejruznejsich kulturach, ale okradeni jsme byli jen v CR! Zlodeji byli bankovni urednici, obsluha v restauracich, pruvodcí ve vlaku a spousta dalsich.
 
P.S. Romy jsem v Nemecku videla, nevim, kolik jich tu zije ale nejmene 200.000 mozna i milion. Nejsou s nimi zadne vaznejsi problemy nez s jinymi lidmi. Ale fakt je, ze ziji jinak, jenze my je nechame zit jejich zivot.
0/0
22.2.2004 18:36

YFNA

Re:
tak to by ses asi dost divila, kdybys poznala jejich cesky kolorit...  nastehovat se do baracku vedle tebe romove, tak ho nejprve uplne znici (vysklit okna pri rvacce nebo jen tak pro zabavu, vytrhat parkety a udelat s nima ohnicek v kuchyni, pokalet celou zahradu, co jde odstroubovat a prodat) a pak, az by na chleba nebylo, tak by te prisli prepadnout a sebrat ti 7 euro padesat (protoze bys doma prozirave uz radsi zadnou hotovost nemela) na rozloucenou by te nektery z nich pozvracel...
a velice rychle bys zmenila nazor
0/0
22.2.2004 18:55

Isbjoerna

Re:
Jsou-li cesti/slovensti Romove "tak hrozni", je to dusledek podminek, v jakych v CR ziji, protoze v jinych zemich se Romove chovaji "tak-nejak-prijatelne".
0/0
22.2.2004 19:06

YFNA

Re:
tak to nevim... sama jsem se nekolikrat stala pasivne svedkem toho, jak romove zlikvidovali barak, jim prideleny, aby meli slusne bydleni...
0/0
22.2.2004 19:10

svobodny obcan

Re:
To neni pravda.  Cigani jsou problem i v jinych zemich - v Anglii, ve Francii. Tam je vsak nechali kocovat, nesmi do mesta a nedostavaji zadne socialni davky jako u nas.
0/0
22.2.2004 19:11

wildge

Re:
Je to dusledek toho, ze v Cesku, Slovensku, ale treba i Madarsku, se diky stedremu socialnimu systemu da zit, i kdyz vsichni v dane skupine dlouhodobe nepracuji. Pokud nechteji pracovat (a kazdy musi pracovat podle toho, co umi - kdyz toho umi malo, dostane malo), nemuzou chtit penize na zivot. Nikoho to neopravnuje krast (a to ani z moralniho hlediska). Vsimni si, ze i kdyz lidi byli v historii chudi, tak se ve vetsine vsemozne snazili vylepsovat okoli sveho obydli a svuj zivot. Tahle mensina dela presny opak! Je to dusledek toho, ze znaji jediny zpusob obzivy - natahnutou ruku. Tedy neco, co je v zapadni civilizaci naprosto neprijatelne (ono to neni prijatelne v zadne civilizaci, ktera chce neceho dosahnout). Co kdyby si misto vykradani obchodu zacali obdelavat kousek zahradky? Verim, ze par aru by rodine aspon na par mesicu vylepsilo zivot. Starat se o zahradku muze i uplny hlupak, na to nejsou potreba extra skoly.
0/0
22.2.2004 19:20

Isbjoerna

Re:
Mozna, ze jsou to ty socialni davky. Mozna by bylo lepsi reseni, kdyby se jim ponechal jejich "kocovny" zpusob zivota s kratkodobou praci. Ale nejdulezitejsi je jejich akceptance. Kdyz jim das pocit, ze jsou to lide stejne hodnoty, zaradi se jich vetsina do nejakeho "kouta spolecnosti". Psala jsem tu, ze v Nemecku jich zije hodne v "koloniích", ale nekteri jsou integrovani v "normalni" spolecnosti.
 
P.S. V Nemecku existuje pojem "Mundraub" (ukrast neco do pusy = z hladu). Kdo krade z hladu, neni potrestan. Priklad: jdes do supermarketu a ukradnes dosu s gulaschem a snís ten gulasch, nechaji te bezet, kdyz reknes, ze mas hlad a nemas praci/penize.
0/0
22.2.2004 19:40

herulinka

Re:
Jak to dělají, že se to nezneužívá? Kdyby tohle bylo u nás, dovedu si představit ty davy tmavých (ale nejen jich) jak útočí na obchody v domění, že je nechají být...
0/0
22.2.2004 19:51

Isbjoerna

Re:
Nevim, jak jini, ale ja zbozi zaplatim, protoze vydelavam .
Ale problemem neni kradez jidla, spise jsou to CD, computer-game a pod. Tam se vsak zapoji policie.
0/0
22.2.2004 20:07

YFNA

Re:
no vidis... v cechach kdyz se zapoji policie, tak se tomu rika rasyzmus...
0/0
22.2.2004 20:21

wildge

Re:
Uvedom si, ze oni nekradou z hladu, ale proto, aby meli na chlast a na cigarety a protoze je k tomu nuti lichvari. Lichva je nelegalni, ale v cikanskem prostredi se toleruje. Sami Cikani si nepreji, aby ji policie vysetrovala, pripadne aktivne vysetrovani zabranuji. Jak tohle zastavit? (Za 2000 korun se da na Slovensku nakoupit dost zakladniho jidla, aby clovek prezil. Je pravda, ze na nic jineho nezbyde. Ale nikdo nemuze cekat, ze stat, ktery je chudy sam o sobe jim budu platit radovanky na dluh, ktery bude zplacet vetsina.)
0/0
22.2.2004 21:54

miciangora

Re:
to sice může, ale jen něco vypěstuje, tak mu to soukmenovci ukradnou.
0/0
23.2.2004 13:31

svobodny obcan

Re:
"Nikdo z nas nerekne, ze Cesi jsou narod zlodeju. A to nemluvim o Cesich, kteri masove kradou v Rakousku." - to je logicky nesmysl, protoze druha veta vyvraci tu prvni a navic je ta druha veta drzost.
Ty jsi videla nejakeho Cecha krast v Rakousku ? Ja zadneho takoveho neznam. A pokud tam nekdo s Ceskym pasem kradl, nebyl to nahodou Cigan z Ceska ?!
0/0
22.2.2004 19:06

Isbjoerna

Re:
Skutecnost, ze Cesi masove kradou v Rakousku, neznamena, ze Cesi jsou narod zlodeju. Jen z toho vyplyva, ze nekteri Cesi kradou. Nic vic.
Na tu drzost se jed podivat do Rakouska. Rakusakum uz dosla trpelivost. V soucasne dobe stoji dva Cesi pred soudem - ukradli turistum lyze - v hodnote pres 300.000 Kc. Lze cist i v iDNES . Jedna se o bílé Cechy. Vice nez 30.000 Nemcu prislo v CR o sve auto. Dopadeni zlodeji (casto organisovane bandy, ktere spolupracuji s ceskymi uredniky!) jsou bílí Cesi. .
 
Muzes si delat zivot jednoduchy, veskerou ceskou kriminalitu hazet na Romy, ale to nezmeni nic na realne situaci.
0/0
22.2.2004 19:27

George33

Re:Co takhel přestat radit
30000 němců přišlo v česku o auto. Tak hochu dobře poslouchej nejméně 15000 takto odcizených aut byl pojistný podvod. Možná , že by němec přestože se jedná o kulturní náreod z bohatou minulostí nemusel radit nám čechům. Oni vaši lidé když překročí hrynici zvláště ty z východu se dokážou chovat taky jako prasata
0/0
22.2.2004 19:52

svobodny obcan

Re:
Presne tak . O tech pojistnych podvodech Nemcu jsem take slysel. A chovani Nemcu na vychode, kde "si mohou vse dovolit" je znama smutna zkutecnost.
Pozn: neni to hoch, ale pani :)
0/0
22.2.2004 20:14

Isbjoerna

Re:
A za ten pojistny podvod jdou Cesi do vezeni kvuli kradezi auta?
0/0
22.2.2004 22:41

svobodny obcan

Re:
To je prekrucovani.
Tady zaznelo, ze cast z tech 30.000 kradezi aut jsou pojistne podvody Nemcu.
0/0
22.2.2004 23:01

pinguinone

Re:
.Ty nevis ,ze je Nemecko pupek civilisace ?
0/0
23.2.2004 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.