Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je jim padesát a práci nenajdou

Máme tady mladý kolektiv, zní v uších třiapadesátileté Radce Weisbrodové z Ostravy jako zaklínadlo. Znamená vždy jen jedno: práci u nás nedostanete. "Co já už si na téma mladého kolektivu vyslechla," usmívá se trpce Radka Weisbrodová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

Na nekvalifikovanou sílu jsem
nedaleko Mostu čekal celé dva měsíce. Nakonec jsem sehnal jen alkoholika, který pracoval jen do oběda, potom odpadl.
Letos s otevřením místa váhám, vy vysídlených Sudetech, kam se nahrnuli nešťastníci často z východu, na to nemám sílu.
Je potřeba tedy věci nazvat přesněji, kde je nezaměstannost a kolik je tam poblíž volných míst i nekvalifikovaných. Kdysi jsem roma naučil zedničině tak dobře, že dokázal opravit iluzorní klenbu. Samozřejmě brzy dostal ke své práci i lépe platícího zaměstnavatele, než jsem byl já.
POKUD ABY ALE NĚKDO SKUTEČNĚ CHTĚL DĚLAT, POSKUTNU UBYTOVÁNÍ ZDARMA I S OTOPEM, MINIMÁLNÍ MZDU /OBVYKLE ŘADA SUDETSKÝCH SPOLUOBČANŮ STEJNĚ VÍCE NEVYDĚLÁ/ A SMLOUVU NA ZHRUBA ROK. VÍCE SLÍBIT NEMOHU, PODLE PENĚZ. PŘIROZENĚ I VLÍDNÉ ZACHÁZENÍ
mICHAL, lIBČEVES, T. 603771186
0/0
13.2.2004 12:10

Michalll

Re: Samozřejmě, že
To, že člověk, kterému se nedařilo, se přestěhuje do vysídleného teritoria nevadí, invalidita, nemoce, nedostatek pracovních návyků a předpokladů .... s tím vším se dá něco dělat. pokud ale přijde sociální terorista a "má nárok", nebere žádný ohled na zaměstnavatele, toho tak záhy zničí, potom to opravdu nejde. To pak universálním živitelem je patřičně socialistická vláda a organizovaný zločin. věci občas sobě, bohužel, lehce blízké. Otevřít nové místo se řada lidí bojí.
m
0/0
13.2.2004 12:28

Michalll

Rasistické příspěvky je
potřeba stíhat. Jinak rasisté dosáhnout svého cíle, diskusi zastaví.
Navíc rasista potřebuje terapii alespoň trestem či kriminálem, často jsou to poškození lidé nejvíce zneužíváním, kterým se u nás nedostává pomoci, a oni jen tímto ubohým způsobem se jí marně dovolávají.
pohrdají ponejvíce sebou samotnými, čemuž se nevyhneme nikdo, ale oni mají větší smůlu. svě neštěstí si nemohou uvědomit na sobě, to by bylo příliš ohrožující, každý se musíme chránit. Tak jej vidí na druhých, jako v zrcadle. kdysi se nejen rasisticky pokřikovalo, ale i pogromovalo, tak může být člověk ubohý.
Michal, Libčeves, t. 603771186
0/0
13.2.2004 12:05

k

Je jim 50 a práci nenajdou....
Typickej polistopadovej bordel !
0/0
12.2.2004 17:07

Mnata

Re:
Chcete tím snad říci, že před listopadem tady bordel nebyl?
0/0
13.2.2004 18:32

miciangora

to s tím mladým kolektivem
mi připomíná, jak jsem se ucházela o práci v jedné Americké firmě...měla jsem udělat takový test na počítači..jakože kde leží Brusel, zda je hl. město USA New york a tak podobně. Vyjel mi z toho takovej podivnej graf...tak přiklusal takovej amerikánek osobně."To jsme psala VYYYYY????" - "No ale máte to všecko dobře!!! " -"Jaktože mluvíte tak dobře Anglicky???? " a pak mi sdělil, že jsou mladý kolektiv. Tak jsem se ho zeptala, jestli si myslí, že jsem stará.On zrudnul a řekl, že of course, not.Tak mu říkám:"No vidíte, já jsem mladá, vy jste mladej, všichni jsou mladý..kde vidíte problém?" No, řekl, že se ozve..do dneška jsem o něm neslyšela.
0/0
12.2.2004 15:47

_Sandstorm_

Re:
Už slovo "kolektiv" má svůj význam. Přílišná odlišnost (byť pozitivní) vás z kolektivu vyřazuje, ať si firma píše do profilu, co chce.
 
Kolektiv a gumárna není jen vlastnost vojny, tam to je jen extrém. Proč myslíte, že jsou tak nutné ty kravaty, fráze "How are you" apod.? Prostě civilizovaná, dobře ohodnocená, ale pořád gumárna.
 
Kromě individuálních schopností je totiž i síla a jednotnost "týmu" to, co pomáhá vyhrát. A platí to v "mladé dynamické reklamní agentuře" stejně jako to platilo v sovětské armádě. Liší se to jen formou a intenzitou.
0/0
12.2.2004 15:58

miciangora

Re:
co jako chtějí pořád vyhrávat???Já myslela, že se tam bude pracovat - ne hrát fotbal.
0/0
12.2.2004 15:59

_Sandstorm_

Re:
Je to různé. Některé firmy opravdu své zaměstnance vykořisťují (takové to "požadujeme vysoké pracovní nasazení, nabízíme zajímvou práci v mladém kolektivu" = "budeš tu makat od nevidim do nevidim za minimální škváru, jestli tu praxi chceš").
 
Některé firmy si opravdu zaměstnanců váží a dostatečně je motivují (nejen penězi, ty kupodivu nejsou všechno).
Myslím si, že paušalizování "podnikatel = vykořisťovatel" a "padesátník = socialistický flákač" jsou jenom na škodu...
0/0
12.2.2004 16:15

dir

Re:
Je to takto:  podnikatel=socialistický flákač.
0/0
13.2.2004 14:58

Mnata

Re: TO SNAD NE!!
Tuhle blbost může napsat jenom ten, kdo o podnikání ví jenom to, co si možná přečetl nebo slyšel v politickém školení eventuálně na VUML.
0/0
13.2.2004 18:36

zlý fořt Emil

Jo jo ...
"Mladá dynamická reklamní agentura" ... fuj, až se mě z toho zvedá kufr ... akční usměvavé xichty ... hošíci v kravatách ... slepičky v kostýmcích ... gejzíry asertivity ... dynamično i na WC ... kooperace ... tým ... totální nasazení ...
0/0
12.2.2004 16:10

_Sandstorm_

Re:
Hehe, moje řeč. U mě v práci naštěstí panuje jiné klima, ale kvůli klientům holt to divadlo hrát musíme. Takže jen co za klientem zapadnou dveře, tak si aspoň vystrčím košili z kalhot, abych měl trochu pohodlí.
 
Prostě gumárna, ale lepší než házet lopatou mezi Ukrošema
0/0
12.2.2004 16:38

Montaigne

Re:
díky  rozesmál jsi mě , zlej fořte, zejména to dynamično i na WC ... je špičkové
0/0
13.2.2004 13:18

alena.alena

Re:
po zkušenostech z pohovorů se přikláním k názoru, že to co sem posílají z Ameriky (apod.) jakožto mladý perspektivní managery, jsou vetšinou vemena, který by doma nemohli ani uklízet WC. Navíc se domnívají, že jsou v Ugandě..a a většinou ani netuší, jakýmže jazykem se tu mluví. Znám takové, kteří zde žijí několik let, aniž kdy pronesli české slovo a přišli do styku s místním obyvatelstvem.Chodí do Americkejch klubů a hospod a bydlí pouze se soukmenovci.
0/0
13.2.2004 14:01

_Sandstorm_

Nedostatek asertivity
Zaznamenal jsem pár názorů, kteří tu paní odsuzují za "nedostatek asertivity" apod. Přitom šéf té firmy se první zachoval jako hulvát. Paní reagovala možná trochu ukvapeně, ale od člověka v její situaci bych od ní smysl pro humor nečekal. Navíc když tu namydlenou manažerskou prdel slyšela, tak už asi v té firmě nechtěla pracovat ani za nic. (Diví se jí někdo?)
0/0
12.2.2004 15:40

pirat78

Deformace
Nerad bych pausalizoval, ale starsi generace je podle mne dost deformovana ze socialismu. Clovek skoncil skolu, dostal byt a praci na umistenku. S tim pak nekolik let ci desitek let zil a nepocital ze by mohl prijit o zamestani.
Nyni kdyz prijde o praci, je to pro nej absolutni sok, ze neco takoveho je mozne.Nema tendenci se preskolit, ucit se novym vecem, stehovat se za praci. Opet zduraznuji, ze se to netyka vsech, ale obecne to na mne takto pusobi.
0/0
12.2.2004 13:01

miciangora

Re:
tos někde četl ne? Na umístěnku se chodilo v padesátých letech a ti lidi už jsou dávno v důchodu, my už jsme si museli zaměstnání najít sami....a ještě mi řekni, kam jako bych se podle tebe měla stěhovat za prací - bydlím 38 km od Prahy a denně dojíždím, jazyků umím 6 a jelikož píšu na počítači, tak mi cizí není, tak co to tu vyklkádáš! Za komoušů jsi musel být tak flexibilní, že si to ani nedovedeš představit. Musel jsi umět všechno..nebyli lidi!Žádnej byt jsem nikdy nedostala...leta letoucí jsem bydlela se svou matkou a tenhle byt, co v něm bydlím jsem si musela koupit..nemusíš pořád opakovat každou blbost, kterou někde slyšíš, protože sám nic pořádně  neumíš a nic jsi nepoznal.Tady není Amerika tady je česko a od hranice k hranici je 200 kiláků..tak kam se jako chceš stěhovat????
0/0
12.2.2004 15:25

JohnUSA

Re:
a kolik takovej jako ty je??!   Max. 1%!!!!
0/0
12.2.2004 17:22

pirat78

Re:
Jasne, ze jsem si to nekde precetl, ale taky jsem to na mnoha lidech pozoroval. Dobu komunismu a socialismu znam jenom z detstvi, takze jak se tehdy hledala prace opravdu nevim. Ale proc ti, co maji moznost pracovat nekde jinde, se neprestehuji? Treba jako vy 40 km od prahy a pak do prace dojizdet? Radsi sedi doma a nadavaji, misto aby zkusili nejaky kurz ci skoleni.
0/0
13.2.2004 10:21

alena.alena

Re:
já BYDLÍM 40 km od Prahy..neb nemám šanci získat byt v Praze , leda pronájem a takový prachy nemám.Tenhle byt jsem si koupila v rámci stavebního spoření a byl to původně podnikový byt, který jsem si musela koupit, jinak bych neměla střechu nad hlavou.Do Prahy dojíždím denně a žádná legrace to není.Jsem toho schopna jen díky tomu, že už mám velké děti.Mít děti malé tak vy to prostě nešlo, protože dojíždění znamená velkou časovou ztrátu.Mít malý děti tak si asi musím hodit mašli, protože práci v místě bydliště prostě neseženu a dojíždět nemůžu....takže holka, která má dva červený diplomy a má malý děti, je ráda, že jí nechají poklízet v místní hospodě, aby vydělala nějakou korunu. A kam jako se má vystěhovat?? Zaměstnáš ji snad a dáš jí třicet litrů měsíčně, aby z toho mohla dvacet zaplatit za pronájem????Protože sociální byty dostávají pouze naši čelkní představitelé a cikáni.
0/0
13.2.2004 13:58

pirat78

Re:
To uz se dostavame mimo ramec temata, vy jste ochotna pracovat, za praci dojizdet, popr. se prestehovat za lepsi praci, pokud jsem to dobre pochopil. Jini lide ne, pro ne, kdyz prijdou o praci, jako kdyby skoncil zivot.To, jaka je situace s bydlenim je jiz jine tema, casto diskutovane. Za to muzeme podekovat nasi vlade. Po zaplaceni najmu(nejvyssi castka), poplatku a jidla, mi zbyde par korun a to mam lehce podprumerny plat. Nastetsi mam sanci se dostat k nadprumernemu platu, ale nedovedu si predstavit lidi, kteri ani na prumerny plat nedosahnou nebo na mladou rodinu s malymi detmi. Je to zacarovany kruh: prace je = drahe bydleni, levne bydleni = prace neni. Jak z toho ven?
0/0
13.2.2004 14:48

Mnata

Re: jak se to vezme
Nevím přesně, co myslíte tím, že za komoušů musel člověk být flexibilní. Pokud tímto slovem označujete schopnost kdykoliv absolvovat předepsaná školení o výstavbě strany, významu proletářského internacionalismu a boji proti revizionistům tak s Vámi souhlasím. Jinak ideálem bývalého systému byl génius průměrnosti: nebýt úplně blbý, ale ne moc chytrý, k usnesení se nehlásit příliš brzy, ale ani moc pozdě, nebýt příliš iniciativní, ale ani ne moc pasivní. Každá iniciativa, která vybočovala z vytyčených kolejí, byla umlčena, postup v práci podmíněn zařazením do kádrová rezerv, což znamenalo  odsoudit srpen 1968, Chartu atd.. Souhlasím ale s tím, že stěhování za prací, tak je běžné v USA, u nás asi těžko bude běžnou částí našeho života. Málo platné, jsme jiní (zaplať pánbu), ale na druhé straně je fakt, že až příliš mnoho lidí chce žít jako v kapitalismu, ale dělat jako za socialismu.
0/0
13.2.2004 18:52

Jirmat

Re: Nerad bych paušalizoval,
ale dnešní mladí jsou absolutní debilové,schopní jen papouškovat co někde slyšeli nebo četli.Zdůrazňuji,že se to netýká všech,ale obecně to na mne tak působí.
0/0
12.2.2004 17:54

pirat78

Re:
Jo nekteri mladi maji tendenci po zisku diplomu a slavnostni zmene obcanky (aby tam mel titul) ridit vsechno a vsechny, protoze si mysli, ze jsou mladi a nejchytrejsi. Ale taky neuznavam tu generaci, ktera mi tvrdi: "hele ty ses moc mladej abys nam do toho kecal,radsi dones kafe".
0/0
13.2.2004 10:33

Johana2

Re: Naštěstí i na vás jednou dojde.....
MF DNES 13.2.2004 Názory - strana 6 Jsi starý? Jsi méněcenný Přezíravý vztah ke starším není typický pouze pro současnost. Bouřliváci z 60. let minulého století též říkali: "Nevěř nikomu, komu je nad třicet!" Nyní po třiceti čtyřiceti letech - postávají na úřadech práce. Zaměstnavatelé nemají rádi stařenky a staříky. Není divu: pořád hledají brýle, holemi otloukají drahý nábytek a nejsou ani trochu cool. Přezíravý vztah ke starším však není typický pouze pro postmoderní současnost. Bouřliváci z šedesátých let minulého století též říkali: "Nevěř nikomu, komu je nad třicet!" Nyní - po třiceti čtyřiceti letech - postávají na úřadech práce, neboť mají na čele krom vrásek také vyrytý cejch "obtížně umístitelní". I komunisté to hezky říkali: "Mládí vpřed!" Nutno dodat, že pro sektu vyvolených si našli obezličku: "Mladý je každý komunista!" Další z paradoxů naší doby: statisticky dramaticky stárneme. Přitom mladí se stávají vybranými. Lidé nad padesát těžko shánějí práci. Přesto se zvyšuje hranice důchodového věku. Namísto aby šedesátníci dostávali na konto penzi, budou si chodit pro podporu v nezaměstnanosti. Starým chybí dynamičnost, bývají prý často nemocní, obtížněji se učí nové, neumějí moderně komunikovat... Cosi jako zkušenost, schopnost nadhledu či ochota soustředit se na práci a nezabývat se ničím, co jen tak poletuje kolem, to se nepočítá. V zemích koruny české je pro současné opovržení stařenkami a staříky jeden velmi dobrý argument: jsou všichni zatíženi komunismem, jeho návyky a jeho dědičným hříchem. Alespoň z devadesáti procent. Inu, je to pravda... Uveďme zkušenost studie, podle níž se manželské páry, které se společně staly rukojmími při únosech, velmi často rozvádějí. Hraniční situace je dovedla k tomu, že "partnery uviděli v novém světle". Ta nepříjemná "druhá tvář" se objevila až v okamžiku nebezpečí. Kdyby k němu nedošlo, mohly ty páry v normálních podmínkách spolu krásně žít až do smrti. Až v krizi se objevilo cosi zasutého, co narušilo vztah (
0/0
13.2.2004 13:03

Johana2

Re: I na vás jednou dojde II. - pro chytrolína pirata78
13.2.2004 Názory - strana 6 Jsi starý? Jsi méněcenný Až v krizi se objevilo cosi zasutého, co narušilo vztah (Zygmunt Bauman: Modernost a holokaust). Nebylo by korektní přát mladým, aby se stali "rukojmími v únosu do komunismu". Ale jistou empatii bychom očekávat mohli. Vždyť není tak jednoznačné, že jejich vlastnosti jsou tak docela "osvobozené". Z věrohodných úst jsem slyšel vyprávět historku o firmě vskutku mladé, v níž při každoročních oslavách pokládají mladí, perspektivní, talentovaní šéfové drahé mobily jako prémie na široký parapet před okny a mladí, perspektivní, talentovaní jejich podřízení si pro ně lezou po břiše, zatímco ostatní je přidržují za kotníky. Všichni společně se tomu smějí. Obléci si svazáckou košili možná bylo důstojnější. Neúcta k "prageneracím" se objevuje ve společenském životě velmi razantně. Od reklam až po mediální slogan, kolik že mladých musí "uživit" jednoho důchodce. Šťouralové v národním povahopise neustále žehrají na historický deficit místní rodové aristokracie s jejími vzory. Možná instinktivně ji má nahradit jakási "mladokracie". Obecné aroganci vůči "starým", což je od "nového" třeba oddělit v lepším případě tlustou čarou, v horším baseballovou pálkou, se vymyká pouze ostrakizovaná romská menšina, která si svých stařenek a staříků stále ještě váží. Však to při její příchylnosti k přejímání majoritních špatných návyků nebude dozajista trvat dlouho. Zvykáme si na pravidlo, že mládí je výsadou a kvalifikací prakticky ke všemu. Ale tento "biologismus" v sobě skrývá veškerá nebezpečí všech militantních ideologií. A jedno navíc: dříve či později se dotkne každého. Život přestane jít přirozeným krokem a stane se přetržitým: "Až sem jsi ještě člověkem. Dál stáváš se přítěží." Existují civilizace, v nichž staří a nemohoucí se odkládají jako potrava pro divou zvěř a mravence. Symbolicky k tomu může dojít i u nás. Pozoruhodný běh světa, který se dříve či později dotkne prakticky každého. Ať už materiálně, sociálně nebo psychologick
0/0
13.2.2004 13:06

Johana2

Re: pokračování III.
13.2.2004 Názory - strana 6 Jsi starý? Jsi méněcenný Ať už materiálně, sociálně nebo psychologicky. V žádném z těch případů není o co stát. Autor: VLADIMÍR KUČERA
0/0
13.2.2004 13:10

pirat78

Re:
Nejak postradam smysl teto reakce jako odpoved na muj prispevek. Nikdy jsem netvrdil a ani tvrdit nechci,ze povazuji starsi lidi jako druhorade. Jako mlady bych chtel mit nad sebou nejake zkuseneho odbornika, ktery nema jen znalosti ale i leta proverenou praxi. Ja chci sve znalosti zurocit, ne se s nimi vychloubat. Ja citim jako problem starsi generace strach pred  zmenou, zejmena osobni, zpusobenou zivotem v socialismu.
0/0
13.2.2004 14:35

alena.alena

Re:
už mě s tím štvete..strach ze změny má každej, úplně každej, akorát starší lidi se míň kasaj. Ne každej , kdo vykřikuje, že je geniální - geniální skutečně je..většina starších lidí má pro tohle šestej smysl - takže se domnívám, že porávě toto je důvod, proč jsou pro ty mladíé, dynamické a geniální nežádoucí.Většinou totiž hravě rozeznají, kdy dotyčný skutečně něco umí, či zda jen kecá.
0/0
13.2.2004 15:03

pirat78

Re:
Pripada mi to jako alibismus rikat, nevzali mne, protoze jsem chytrejsi nez oni. Nemusi to platit vsude, ale firma, ktera nevyhledava ty nejlepsi, podle mne nemuze byt nejlepsi. Ale to nema nic spolecneho s tim, ze se vice boji zmeny. Domnivam se, ze v zapadnich zemich jsou  starsi lide pruznejsi nez tady u nas(osobni nazor).
0/0
13.2.2004 15:12

alena.alena

Re:
takhle jsem to zrovna nemyslela..myslela jsem to tak, že starší člověk si obvykle ty lidi správně zařadí...těžko jim lze napovídat nějaké nesmysly, na které mladý člověk (z nezkušenosti) snadno skočí...nicméně, ne každý je takový.....viz. lidi, kteří naletěli na různé podvody....včera jsem v tramvaji viděla takový dvě opravdu krásný mladý holky, any třímaly bible a tvářičky měly samej beďar...taky naletěly....
0/0
13.2.2004 15:17

Kovis

Moje zkusenost
Znam v okoli nekolik lidi 50+, nekteri z nich maji dnes klasicky problem - jazyk a prace s pocitacem. Kdyz se zeptam, proc se tedy ve svem vlastnim zajmu nezacnou venovat alespon zakladum prace s pocitacem, tak mi odpovi, ze v jejich veku to uz nema cenu. Je jasne, ze s takovym pristupem to moc daleko dotahnout nemohou. Pokud takto navic pristupuji i k praci, nemohu se divit ani jejim potencionalnim zamestnavatelum, ze daji prednost nekomu jinemu. Kazdopadne nerad bych tuto moji zkusenost zobecnoval, jiste existuji i jejich vrstevnici s pristupem prave opacnym. P.S. V teto dobe se hovori o odchodu do duchodu v 65 letech. At mi padesatnik netvrdi, ze uz nema cenu se ucit neco, co bude potrebovat nejblizsich 15 let. Osobne mi 15 let prijde jako dlouha doba v zivote....
0/0
12.2.2004 12:00

barbaba

Re:
To ze se nema smysl ucit pocitace a na jazyky ze jsou prilis stari slychavam i od dnesnich 40 tniku. Pritom jsem byl v nemecku a US, a tam se cizi jazyky zacinaji ucit mnohdy az v duchodu, jen proto aby se nenudili a mohli cestovat. Bohuzel velka cast starsi a stredni  generace, zaujima pesimisticky postoj ke vsemu.
0/0
12.2.2004 12:12

Montaigne

Re:
za prvé, veškerá práce nestojí a nepadá s počítači a za druhé neboj, tebe věk také dožene ...
0/0
12.2.2004 13:30

barbaba

Re:
To vis, ze me doneze, uz ted to citim. Ale doufam, ze budu mit dost soudnosti abych v sedesati netvrdil, ze "bych byl v repre lepsi nez Poborsky". Jinak je jasny ze ne vsechno pada s pocitaci. Jenze ti padesatnici, nejsou casto ochotni se ani naucit napr. vnitrni predpisy firmy, ci eticky kodex, ze je to zbytecny
0/0
12.2.2004 13:54

Montaigne

Re:
už jsem ti porozuměl, dnešní dvacátníky považuješ za Poborské , ovšem zapomněla jsi, že ne každý, kdo má na sobě sparťanský dres a značkové kopačky umí kopnout do balonu, šedesátiletej Franta Veselej by mi to dosvědčil  
0/0
12.2.2004 15:14

barbaba

Re:
Jeeezis, nes nekdo neco pochopi to to trva. S tebou je to asi zbytecny.
0/0
12.2.2004 16:11

Montaigne

Re:
on tady někdo z těch pokročilejších tvrdil, že je lepší než všichni ostatní ...nebo snad, že je něco jako Poborský ve fotbalu?    Do tvé hlavy bych chtěl nakouknout, tam ale musí bejt bordel ...
0/0
13.2.2004 11:09

astro

Re:
Chlape, ty jsi pravidelně zcela mimo mísu...
0/0
13.2.2004 11:46

miciangora

Re:
čemu říkáš etický kodex???To jako, že se mají chovat slušně, dodržovat pravidla a chovat se vlídně k zákazníkům??No tak tohle vědí už dlouhá léta.Akorát někdo ty znalosti používá, jiný ne.Ale takový znám i třicátníky.
0/0
12.2.2004 15:28

miciangora

Re:
hahahaha..to se jim nediv, kdoví jak dopadneš ty, udrží-li se tato vláda
0/0
12.2.2004 15:30

barbaba

Dvacatnici versus padesatnici
Dvacatnici jsou jeste troubove. Nicmene petadvacatnici maji touhu neco v praci dokazat a nachazeji sebeuspokojeni, kdyz se jim v praci neco povede. Kritiku si neberou osobne a ve snaze vyniknout jsou velmi kreativni. Chteji se ucit a nemaji pracovni zlozvyky. Na druhou stranu delaji casteji chyby, byvaji zbrkli. Co se tyce padesatniku, tak ti pristupuji k praci jako neprijemnemu prostredku k ziskani penez. Velmi casto davaji najevo jak je prace nebavi a jak jsou spatne placeni. Pracovni povinosti je moc nezajimaji ale sva prava znaji velmi velmi dobre, takze za kazde uprdnuti navic chteji priplatek. Ucit nove veci se nebudou protoze takto to delali 30 let a vsem to vyhovovalo. Kdyz vam padesatnik rekne ze umi skvele anglicky ci nemecky znamenato, ze vi co je to "Hello". Navic velmi casto byvaji protivni na zakazniky a zdrava usluznost je jim cizi. To radsi zamestnam matku po materske se 4mi detmi bez hlidani nez cloveka ktery delal "manazera" 30let ve statnim podniku. Vyjimku tvori nizsi profese u lidi z venkova, ci z rodinych domku, kteri jsou casto velmi zrucni a jsou si vedomi ze praci ziskavaji uz velmi tezko. Tim se pak daji kompenzovat jejich pracovni navyky a chovani.
0/0
12.2.2004 11:30

ppetr1

Re:
ja bych ty dvacatniky zrovna NEPODCENOVAL vidim to na svych detech a ze by byli lini to rici zrovna nemohu.spis si myslim,ze nam to v budoucnu hezky spocitaji.lepe receno PREDLOZI NAM UCET,JAK BY REKL PAN VRCHNI .
Vyjimku tvori nizsi profese u lidi z venkova, ci z rodinych domku, kteri jsou casto velmi zrucni a jsou si vedomi ze praci ziskavaji uz velmi tezko - tak s timto musim naprosto souhlasit.holt nezazili regulaci najmu kdy je vsechno VSECH,ale tu dobu jsme si snad uz prozili a normalni clovek by se k ni nechtel NIKDY vratit.
0/0
12.2.2004 11:47

barbaba

Re:
s temi dvacatniky jsem to myslel obrazne. Presnejsi je "az se vybouri, uziji si studentska leta a zacnou spoustet kotvu". Takze vesmes to vychazi na par let po vysce. 
0/0
12.2.2004 11:56

Templ

Zajímavé....
a bude ještě líp.....až zvýší ti sociálové hranici odchodu do důchodu... 
0/0
12.2.2004 11:27

Marcelaq

Zkušenost
Děláme často výběrové řízení v naší firmě a opravdu je zaměstnávání starších lidí problematická. Např. tato paní: Pracovala ve velkých firmách na manažerských pozicích (to znamená např. to, že celý život jen vyplňovala dva druhy formuláře, nebo vystavovala faktury, nebo přijímala faktury...,) potom v bance za přepážkou opět vyplňovala s klienty formulář nebo obsluhovala fax či kopírku... Bohužel většinou mají velké sebevědomí, ale jejich znalosti a schopnosti jsou jen úzce omezené. V dnešní bobě malých firem je tak úzká specializace problém. A zájem učit se nové není většinou moc velký. To absolvent školy je připraven líp a rychleji se zaučí.
A když pak paní uchazečka řekne budoucímu možnému zaměstnavateli následující
"Když Radka Weisbrodová mladému vedoucímu řekla, že v době, kdy ona už perfektně ovládala práci s počítačem, byl pravděpodobně ještě žákem základní školy, bylo už jasné, že ani tady práci nezíská."
není divu, že znovu neuspěla.
 
 
0/0
12.2.2004 11:07

Batigol

Re:
precti si ten clanek poradne, kdyz ji nekdo rekne, ze je stara baba tak se nemuzeme divit, ze jeji reakce byla takova.....
0/0
12.2.2004 11:18

barbaba

Re:
Byl jsi nekdy u  pohovoru o praci? Urazeni ci nefer otazky zjisti jak bys reagoval ve vypjatych situacich. Pokud obstojis tak mas praci. Videl jsem situace kdy absolventovi rekli ze je namistrovanej, neschopnej a linej, a ten byl schopen velmi slusne a pohotove zareagovat aniz by nekoho urazil a praci dostal. Zatimco 50leta urednice pouze na slusnou vytku ze se nepovazuje jeji nemcinu za dostatecnou pro danou pozici zareagovala, ze 30lety cucak nema pravo vubec rozhodovat o tom zda ji prijmou, ze v normalni firme by ji maximalne tak mohl nosit sanony. Nechci byt vuci starsim diskriminacni, ale vubec by jim neuskodila trocha vice skromnosti, kdyz neumi temer nic co by se dalo v dnesni dobe pouzit
0/0
12.2.2004 11:53

ppetr1

Re:
dalo by se to rici i takto,ale to neomlouva manazera,ze byl mirne receno NETAKTNI a nezkontroloval si,ze jsou dvere zavrene !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
12.2.2004 11:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.