Diskuze

Jihočeši odmítli dostavbu Temelína

Zastupitelstvo Jihočeského kraje odmítlo záměr dostavět třetí a čtvrtý blok jaderné elektrárny Temelín. Nesouhlasí ani s vybudováním hlubinného úložiště jaderného odpadu. V přijatém usnesení vyzývá vládu, aby zastavila veškeré aktivity směřující k realizaci těchto plánů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

k

11. 2. 2004 12:59
A proč bychom měli chtít....
dostavovat Tlemelíny.......když se nám elektřina v domácnostech neustále zdražuje?
Jo,takhle kdyby se zlevňovala....to by bylo něco jiného!
0 0
možnosti

Milkman_Dan

11. 2. 2004 15:57
Re:
Protoze to jestli cena energie klesa nebo stoupa neni zavisle na tom z jakych zdroju se energie ziskava... V pripade jaderne elektrarny jde o energii cistsi nez napriklad z tepelne elektrarny...
0 0
možnosti

kristine

11. 2. 2004 7:36
no to je fajne,
 at protestuji, ale elektrinu by chteli vseci, je pro ne samozrejmosti, ze otoci cudlikem a maji svetlo, v mikrovlnce si ohreji jidlo atd., to bychom se rovnou mohli vratit na stromy
0 0
možnosti

Marťásek

10. 2. 2004 20:51
Sklad vyhořelého paliva
Klidně ať mi ČEZ zřídí sklad vyhořelého paliva na zahradě. Nechápu, čeho se někdo bojí. Ten uran byl je a bude v zemi jako normální nerosty. V Čechách je ho všude spousta. Byl vytěžen a většina energie z něj přeměněna v elektrárně. A něco co je už teď o mnoho řádů slabší se teď má zakopat do země, kde to odjakživa bylo, když to bylo mnohem silnější. Nechápu, čeho se bát.
0 0
možnosti

callibro

10. 2. 2004 22:04
Re:
souhlas az na to, ze jadeny odpad neni az zas tak bezpecny...
0 0
možnosti

pppqqq

10. 2. 2004 19:13
ekologie dnes
Kdo je proti vyrobě elektrické energie z jádra, která je v současnosti s přehledem nejekologičtější způsob, měl by po chlapsku říci, jak si českou energetiku v budoucnosti představuje a jaké výhody a nevýhody mají jiné alternativy. Pokud chcete naše hory pokrýt desetitisíci větrných elektráren, spalovat cokoli (neefektivně - uvědomte si, jaká je účinnost takové tepelné elektrárny) nebo přestat svítit, tak prosím. Upozorňuji, že jaderný odpad předáme dalším generacím v bezpečných úložištích - nehledě na to, že již dnes lze dále zpracovávat. Ale co, budeme věřit našim ekologickým teroristům, kteří to mají již promyšlené - neefektivně zlikvidovat všechny zbývající fosilní zdroje a vyrábět při tom ohromné množství skleníkových plynů, se kterými v ovzduší nikdo nic, ale opravdu nic, neudělá, nemluvě o radioaktivním (!!!) popílku a nutnosti vytěžit ohromné množství vápence na odsíření tepelných elektráren. Děkujeme.
0 0
možnosti

juton

10. 2. 2004 19:27
Re: Souhlasím!
Mě udivují ekologové tím, že kdejakou stavbu posuzují s ohledem na krajinotvorbu. Kdo někdy v reálu viděl větrné elektrárny, dá mi za pravdu, že je to dost šokující pohled. A to nemluvě o tom, jaký vydává hluk. Ekologové nechtějí fosilní paliva, protože škodí ovzduší, nechtějí vodní elektrárny, protože jejich výstavba likviduje rostliny a živočichy, jádro, to už vůbec, protože škodí životnímu prostředí úplně nejvíc. Jak, to se sice ještě neví, ale to je jedno. V čele s Jihočeskými tchýněmi vzhůru do boje! Jejich jedinou alternativou je tedy dovoz. A to snad ani oni nemůžou myslet vážně.
0 0
možnosti

Tomassk

10. 2. 2004 19:09
Černobyl není výnmysl
Mít oblak páry nad hlavou, nejdražší elektřinu v CR a k tomu ještě sklad vyhořelého paliva? Není nad to žít v jižních Čechách.
0 0
možnosti

fr-mottl

10. 2. 2004 18:30
jihocesi meli odjakziva vice rozumu
a proto jsou dnes proti. Souhlasili kdysi, protoze ocekavali nejake vyhody, utreli ale nos a smutne koukaji na Prahu, jestli nezbydou nejake drobty. Dnes prohlidli. Je to dobre znameni, ty Klausovy svinarny na ukor jinych nemohly prochazet donekonecna. Kdyz uz se to musi skladovat, tak at to neni na ukor nejakeho kraje nebo osob - pekne vykoupit pozemky za poradnou cenu, vybudovat bezpecne uloziste a vsechny ty naklady promitnout do ceny atomove elektriny. Pak se uvidi, jak je to levne. Zatim je to vsechno na ucet mlade generace.
0 0
možnosti

Rezen

10. 2. 2004 18:02
Me nenamichnes protoze
...ja s tebou souhlasim..jadra se nebojim, delat jsem tam mohl (v Temeline)...technologie skladovani sice zmaknuta do detailu neni, ale taky neni v plenkach. Navic, bocni produkty skladovani (teplo, prace pro par lidi, penize) taky nejsou nezanedbatelny...do triceti let se jiste najde technologie prepracovani uskadnenyho paliva na mene nebezpecny...
0 0
možnosti

Leto_Atreides

10. 2. 2004 17:56
Zbabělost a pokrytectví
Předesílám, že patřím mezi zastánce atomu stejnějako většina Čechů. Ti stejní Češi snad ale nejsou tak pitomí, aby nevěděli že provozem jaderných elektráren vzniká potenciálně nebezpečný, radioaktivní odpad. Něco vám řeknu: klidně bych si ho (za mrzký peníz samozřejmě) nechal zakopat na zahradě (samozřejmě pěkně hluboko)...
Někde zkrátka skončit musí. Pokud jsem dobře pochopil nedávnou televizní debatu, neexistuje možnost vývozu tohoto "smetí" za hranice - každého hned samozřejmě napadnou rozlehlé tajgy ruské Sibiře. Takže nám částečně vyhořelé palivové tyče zůstanou pěkně doma. No a co? Když se dobře uskladní a nahoře stovky metrů nad nimi postaví armáda středně velká kasárna, nemám s tím nejmenší problém. Bydlím u Dukovan, studuju u Temelína a jsem zdravej jako řípa. Státnímu úřadu pro jadernou bezpečnost věřím; nikdy jsem neslyšel že by něco zanedbal nebo úmyslně zatajil.
A propos: proč sem vlastně tento odpad nevozit za obrovské peníze ve velkém? Česko je tektonicky vysoce stabilní oblast a jelikož jsme ve středu Evropy, nehrozí že by se něco zanedbalo - případná havárie by totiž samozřejmě měla katastrofální následky pro celý kontinent. To jsme vás namíchnul co?
 
0 0
možnosti

barbudo

10. 2. 2004 18:09
Re:
Jestli mne chcete namíchnout, tak napište nějakou populistickou hovězinu....
0 0
možnosti