Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Splátka ruského dluhu se odsouvá

Česko couvá ze strategického projektu nákupu tří obřích dopravních letounů An-70. Pro stát to přitom bylo výhodné řešení, jak by mohl zhruba o polovinu umazat letitý dluh Moskvy - přes 700 milionů amerických dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nadase

Asi nikdo nemáme dost informací
k objektivnímu posouzení, ale co je lepší: dostat zboží (samozřejmě takové, které využijeme) v hodnotě srovnatelné s výší dluhu, nebo hotové peníze přes vyčůrané zprostředkovatelské firmy, ale v hodnotě 10% dluhu? P.S.: ty Galaxy si taky pamatuju, ale proč by nemohly mít konkurenci?
0/0
10.2.2004 9:21

cejkis

Re:
viz reakce níže
a dále C5 Galaxy a An70 je jako porovnávat dodávku s kamionem. Je to jiná třída. Možná, že pro redaktory idnes je to obr, ale ve světě letecké techniky je to střední dopravní stroj....
0/0
11.2.2004 0:23

Aiki75

Re:
Tak ať to udělají na půl, dvě ty velké potfory a zbytek helikopfory - ty snadněji využijí při povod. apod. Myslím si, že min. jednu tu potforu uživíme.
0/0
11.2.2004 21:32

to je moje

Taková splátka dluhu je za všechny prachy.
Za pár let se dočteme, že vláda nemá fondy na provoz armádních letadel. Jenom ať ty krámy zůstanou tam, kde jsou. Půjčili jsme sovětským bratrům peníze, ať vrátí peníze.
0/0
10.2.2004 7:53

Katoda

Re: Taková splátka dluhu..
Naprosto souhlasím. Před nedávnem byla na těchto stránkách pro změnu debata o splátce ruského dluhu ve formě vrtulníků. Většina diskuse se odehrávala v rovině, zda ruské vrtulníky jsou dobré, nebo špatné. Již třetí příspěvek v této diskusi osahuje otázku, proč bychom dotyčná letadla nemohli mít my. Podle mého názoru tento stát není v situaci, aby přemýšlel co by chtěl mít. Přemýšlet by měl o tom, co nutně musí mít. Čtyři velká vojenská letadla to podle mého názoru rozhodně nejsou. Co jimi proboha budeme vozit? V žádném případě nejsme státem s globálními vojenskými zájmy. A když se projeví potřeba přepravit někam třeba vojenskou nemocnici , domnívám se, že NATO disponuje dostatečnou přepravní kapacitou, aby přepravu našeho trpasličího kontingentu zajistilo. Ještě si ty Galaxy přepravující chemickou jednotku do Kuvajtu a nemocnici do Iráku pamatuju. O tohle totiž nejde. Jde o to, že ruské vedení nás stále podvědomě považuje za svoji podřízenou gubernii, se kterou se nebude vůbec bavit o tom, jakým způsobem bude splácet své dluhy, bude-li je splácet vůbec. Tato gubernie je shodou okolností, díky "moudré vládě" kterou jsme si sami navolili, rovněž zadlužena až po uši a jistě by dala přednost splácení dluhů ve formě hotových peněz, popřípadě ropou. Jenže pro tu má ruský medvěd atraktivnější odběratele. Přemýšlím o tom, co by se stalo, kdyby Rusové našli odbytiště i pro svoje předpotopní letadla a vrtulníky. Patrně by trvali na splácení svých dluhů ve formě matrjošek a machorky a naše "moudrá" vláda by pouze řešila problém, která z těchto dvou lákavých komodit je ta lákavější. Nazdar! Stydím se, že jsem taky Čech.
0/0
10.2.2004 8:16

cejkis

Re:
Trochu přemýšlím, jestli mám reagovat, ale asi ano.
Tak za prvé NATO nedisponuje dostatečnou přepravní kapacitou. 80% možná více přepravní kapacity tvoří USAF. Evropa nebyla bez USAF schopna přepravit své vojáky do Bosny! natož někam dále.
Za druhé a vyplývající z bodu 1 je fakt, že ani ČR není schopna přepravy zařízení. Největší dopravní stroj, který je k dispozici je An26, pak ještě dopravní Tu154. Nejsme schopni přepravit jediný automobil natož vojenskou techniku.
Při výpadku pozemních  vysílačů při povodních přestává fungovat spojení složek záchraného systému. I v tom jsou američané daleko před Evropou neboť upravili některá dopravní letadla konkrétně C130 tak, aby mimo jiné mohli šířit jakýkoliv signal na přelétaném území. Samo to není jediný účel.
Vzhledem k nedostatečné kapacitě Evropy v těžkotonážní přepravě a neustálému využívání ruských dopravní strojů od soukromých společností mi přijde, že věta typu "Nenašli bychom pro ně využití" je opravdu podivná. Spíše někdo dostal namazáno, aby tvrdil, že je nepotřebujeme a aby při každé další potřebě ČR nakupovala službu u "nějaké" dopravní společnosti.
Vzhledem k náladám společnosti v ČR, kde většina lidí by armádu nejraději zrušila a přestala platit všechny daně a samo při první potřebě pomoci by většina lidí remcala a remcala, ostatně jako pořád, si myslím, že vyvolat veřejný odpor proti nákupu dopravních letadel nebude problém.
A za poslední, nestydím se, že jsem Čech, jen je mi líto , že v této zemi žije málo Čechů. Hodně lidí si totiž občanství této země nezaslouží.
0/0
11.2.2004 0:18

Evilman

Nemohu nereagovat!!!
Nestydím se za to že jsem Čech. Jsem hrdý a jsem rád, že mohu na dnes již globálním trhu soupeřit s Němci, Brity, Američany. A úspěšně.
Bohužel musím bojovat i s hloupostí své vlády a s neschopností řešit - vlastně cokoliv.
Protože každá prošustrovaná koruna je korunou, kterou mě i vám vytáhli z kapsy. Každá odpuštěná koruna dluhu je koruna, o kterou by mohli nám ukrást.
Jo a osobně si myslím, že ruská vojenská technika je stále na světové špičce.
Spiteful Evilman
Tortola, BVI
0/0
11.2.2004 21:13

mirek_x

Šedivý je lump!
Je to odporný mizera a rozhodně mu neleží státní zájem na srdci - viz. jeho účast kolem stavby dálnice do Ostravy. Co se týká těch nákladních letadel, NATO je potřebuje, proč bychom je nemohli mít my? Spíš si myslím, že na ně má zálusk někdo jiný a rusoům se spíš líbí hotové peníze než umazávání dluhu.
0/0
10.2.2004 7:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.