Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobus smetl tramvaj z kolejí

Skřípění brzd a pak už jen obrovská rána, řinčení vysypaných oken a nářek zraněných. Tak popisují očití svědci nehodu, při níž v neděli vpodvečer linkový autobus do Chomutova na rušné křižovatce u stanice metra Florenc vrazil do tramvaje a vykolejil ji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chroustík

Herianová
Koukám, že vždycky o půlnoci prolétneš celý iDnes a umístíš reklamu na svůj (?) přiblblej server, nebo jseš placená reklama ? Už jsem jednou žádal iDnes, aby Tebe a různé další reklamy automaticky mazali. Já kdyý nepíšu nějaký drsnější slovo, tak mě to ani nevezme, ovšem Tebe, toho psychiče Nacu a další ometáky sem pouštějí furt. Teda Toje tupost nezná mezí, všichni bychom se pomněli, až budeš na dovolené.
0/0
9.2.2004 7:58

jtljtl

Re:
...........hmmmmmmm jistě i celé Česko pláče. Jinal Herianová , má už ¨Vaše matka zaplacen nájem na únor?
0/0
9.2.2004 7:42

dousak

Re:
a kvůli tomu, že se srazila na Florenci tramvaj s autobusem se válčilo v Iráku. Kurňa, to jsem netušil. Jo, mezinárodní politika má asi kořeny v dopravní nehodovosti v Praze.
0/0
9.2.2004 7:42

kanco

Blbá křižovatka
Tu křižovatku dobře znám..Už několikrát tam profrčelo auto,a nedalo tramvaji přednost.Stává se to hlavně,když nejdou semafory..Ta křižovatka,je dosti zrádná..Kdyby jste jeli jako ten autobusák,tak máte pocit,že jste na hlavní..Zkrátka 2 pruhy rovně,a z protisměru taky....Pak, za křovím, je most,z pod něhož jezdí skrz křižovatku pouze tramvaje-v obou směrech....A toto je cesta hlavní-((Nechápu....-(Stačí změnit přednost a bude to....Tramvaják by měl jet opatrně,a předvídat ,že mu tam možná někdo vletí-zvláště někdo z mimopražských..Ach jo-hlavně,že se nikomu nic nestalo....
A ještě něco-přes rok byla tato křižovatka díky následkům povodní částečně uzavřená-nejezdily tam tramvaje.. Apřiznám se,že i já bych se mohl splést,a po opravách brát tu cestu jako HLAVNÍ.:Ale naštěstí jsem si to uvědomil,stojíc na chodníku jako chodec,kdy jsem viděl,jak tam málem bouralo auto..
0/0
8.2.2004 21:26

PitBull.CZ

Re:
To jo no ta křižovatka je fakt dost blbá. Já jsem tam jel asi tak půl hodiny po tý nehodě a vypadalo to docela hrůzně. Nerad tamtudy jezdim....
0/0
8.2.2004 21:46

Pongo

Re:
Tak se ti trochu pokusím osvětlit, proč je Sokolovská na uvedené křižovatce silnicí hlavní.
Slyšel jsi někdy o preferenci hromadné dopravy před individuální? Tak to je jeden z důvodů. Ten druhý, daleko podstatnější je právě ten, že tam jezdí tramvaje a na tramvaj je nutno se dívat jako na vlak. Nebo myslíš, že by měly vlaky na přejezdu dávat přednost autům? Jen ještě taková drobnost, o které pravděpodobně nevíš. Plně naložená tram souprava váží 60 tun a brzdící plochy u celé tram soupravy jsou téměř čtvrtinové proti autobusu. Při rychlosti 50km/h je zábrzdná vzdálenostu tram na rovině a dobrých adhezních podmínek 60-70 metrů. Krom toho semafory (SSZ) pro tram, tzv. čočky, neznají "žlutou", takže pokud spadnou na stůj nějakých 10-15 metrů před tram není v možnostech tram a tudíž ani jejího řidiče zastavit tak, aby nezastavil až v křižovatce a v tomto případě zákon 361/2000 Sb. umožňuje křižovatkou projet. Navíc čočky padají s předstihem právě proto, aby k podobným kolizím nedocházelo. Nicméně teď je to na Policii a příslušných orgánech DP, aby vyhodnotili situaci a určili viníka nehody. Jedno je jisté. Vinu nese jeden z řidičů.
0/0
9.2.2004 0:06

Ahasver

Re:
Doporučuju se někdy postavit pod most k té křižovatce a chvíli sledovat kolik tramvajáků respektuje čočky. Jednou jsem si to zkusil (když se mi tam skoro stalo něco podobnýho a svojí zelenou jsem si byl jistý) a za hodinu jsem napočítal 8 (!!!) z 15 tramvají jen směrem do Karlína, které by určitě mohly zabrzdit, přesto projížděly už když křížem svítila dávno zelená. A takových míst je po Praze až až, třeba Jiřího z Poděbrad, křižovatka Seifertovy a Krásovy, skoro celá Plzenská ... Kdyby kryštůfci hlídali i tramvaje, to by si vydělali :-)
0/0
9.2.2004 10:01

kolbaba

Re:
Přěčtěte si pořádně zákon 361/2000 Sb. v aktuálním znění. Nic tam o tom, že má tramvaj přednost, když má na čočkách signál STŮJ a je méně jak 15 m před čočkami. Naopak je zde §4 a) který ukládá řidiči přizpůsobit rychlost vozidla jeho technickému stavu, svým diovednostem ... Z čehož plyne, že se má ke křižovatce blížit takovou rychlostí, aby mohl zastavit na pokyn STŮJ a zastavit vozidlo na vzdálenost na jakou má náležitý rozhled.
0/0
9.2.2004 17:09

opise

Re:
Pokud si dobře vzpomínám, tak v Evropě se jezdí podle předem daných jasných pravidel a ne podle nějakého tvého příblblého pocitu. Už jsem na vlastní karosérii zažil blba, který i policii tvrdil , že na rovné široké silnici má přednost před těmi co jedou zprava po uzké jednosměrce. Ta přednost je tam samozřejmě kvůli tramvajím. Běž jezdit do Afriky pako. .
0/0
9.2.2004 14:17

Warťan

Veřejná doprava
Tady vidí zastánci cestování MHD a ostatní HD "výhody"... Řidiči, kteří coby profesionálové vozí desítky cestujících, kteří případné pochybení nemůžou nijak ovlivnit a jen čekat jak to dopadne, jsou čím dál horší! Dost podivné je, že měl nehodu krátce po vyjetí z ÚAN, tedy po přestávce v teplém zázemí, kterou řidiči po příjezdu čerpají.
 Nechci si představovat následky, kdyby nedal přednost osobáku, ten by ale měl šanci reagovat, tramvaj může jen brzdit, nebo té situaci ujet, pokud čas dovolí! Nejhorší na tom je šok zraněných a pozdější následky tohoto pochybení, které si za vypjatých okolností může dovolit řidič-amatér, ale nesmí si ho dovolit profesionál, jehož silnice živí a má za sebou desítky nezúčastněných lidí!
 Dát přednost v jízdě, jak směšně snadný úkon, přesto to mnoho řidičů neumí...
0/0
8.2.2004 21:09

kokrhel09

Re:
jen taková otázka:  ty jsi v žovotě ještě nic nepos*al?
0/0
8.2.2004 21:18

Warťan

Re:
Pokud jde o silniční provoz, měl jsem před časem jednu malou nehodu a sice boční "otěr" o kolegu. Blatník se dal snadno vyklepat, lak z 95% přežil, boční blikač jsem dal nový a kolegovi tu šmouhu od mého nátěru a uraženou pokličku kola hradila pojišťovna. Samozřejmě- zavinil jsem to já, ale protože jsem se dostatečně neohlédl, auto vedle mě bylo v mrtvém úhlu a ještě za tmy!
 Nelze to však srovnávat s nedáním přednosti, ten řidič tam asi nejel poprvé a neměl by spoléhat na šířku vozovky. Navíc v té době byl zaručeně méně unavený, než tehdy já. Za těch cca 5 minut jízdy  se po předchozí přestávce nemohl unavit natolik, aby přehlížel značky a nakonec jedoucí tramvaj. Leda, že by si dal předtím večeři, naložil to kafem a nastavil topení naplno!
No nic- máme tady dalšího, který se zařadí mezi Krbce (19), Černého (10), Hradečáka na přejezdu (3, on sám taky zemřel), Neoplanu ve Znojmě (1) a mnoho dalších "profesionálů". Tenhle sice nemá oběti, ale spustu dlouhodobě poznamenaných lidí...
0/0
8.2.2004 23:02

Jáchym007

Re:
To mate informace z prvni ruky? Jak si muzete byt tak jisty, ze nehodu zavinil ridic autobusu?
0/0
8.2.2004 23:15

Warťan

Re:
Nevím, je to z principu- a z toho jsou tramvajáci daleko víc opatrnější než řidiči autobusů. Mám- li zajít do podrobností, v "boudičce" tramvaje má řidič daleko větší klid a pravděpodobně v autobusu bylo taky rozsvícené stropní osvětlení- po nástupu cestujících, aby se mohli usadit a v klidu uložit věci. To vše jsou rušivé elementy a pokud řidič šteloval rádio nebo topení, měl k nehodě veškeré předpoklady. Navíc řidič tramvaje má při rozjezdu ze zastávky přímý výhled na semafor delší dobu a na rozmýšlení má více času. Příkladem budiž soustava křižovatek mezi tunely Mrázovka a Strahov (Praha 5): Padne zelená, auta se rozjíždějí a řidiči na dalších 2 semaforech očekávají automaticky zelenou. (osobní zkušenost) Brzdí potom na poslední chvíli, přestože o červené vědí!
 Cestující jistě ještě nebyli usazení, hlučeli a do toho tma a signál oranžové na světlech je totožný s barvou světla veřejného osvětlení. Řidič se po delším stání rozjel; sotva nabral rychlost, musel by brzdit- podvědomí říká po delším stání nabrat vyšší rychlost a při tom mu třeba spadla špatně položená peněženka...
Stačí trocha únavy a nepozornosti a člověk nevnímá okolí! Tramvaják je už usazen a všechno má naštelované delší dobu- střídání se v tomto čase neprovádí! Doufám, že ta spekulace byla podána alespoň trochusrozumitelně!
0/0
9.2.2004 0:02

Pongo

Re:
Vcelku se s tebou dá souhlasit, ale tramvajáci jsou opatrní především z jiného důvodu. Znají dobře jízdní vlastnosti vozů, které řídí a tudíž až moc dobře vědí, jak se tram špatně zastavuje. Zkrátka myslí tak trochu dopředu, což se o spoustě jiných účastníků silničního provozu říci nedá.
0/0
9.2.2004 0:15

Ahasver

Re:
Sorry ale těch spekulací je trochu moc. Proč by měl řidič něco štelovat za jízdy když musel vědět, že o pár metrů dál má skoro jisté stání na semaforu před odbočením doleva na magistrálu. Naopak tramvajáci na této křižovatce "čočky" příliš nerespektují.
0/0
9.2.2004 10:12

kanco

Re:
0/0
8.2.2004 21:20

Seremed

ještě
že máme tebe......
0/0
8.2.2004 22:58

Grossák

Re:
Příteli, vidíte-li nehodu autobus - tramvaj, při níž bylo zraněno několik osob, většinou lehce, je třeba vidět také 1300 mrtvých na silnicích loni a uvědomit si, že se ve většině případů jednalo o osoby využívající v tu chvíli IAD. A ještě příklad: Nepamatuji se, kdy naposledy zemřel v pražské MHD nějaký cestující v důsledku nehody.
0/0
9.2.2004 0:51

Zkazius Catrix

Heh...
To máš jedno, kdo se má utopit, ten neuhoří...
0/0
8.2.2004 19:44

ScipioAfricanus

Puvodni verze zni
"Koho maji povesit ten se neutopi". Nic proti tve invenci, ale original je lepsi.
0/0
9.2.2004 9:14

Jobi

Uff
Ježiš, tak to mám štěstí, že jsem zrovna tím busem nejel..   UFFF.. Zrovna zítra tam jedu a stejný spojem se mám vracet zpět..
Doufám, že ráno ten bus pojdeta a zátky taky. A hlavně bez havárek..
0/0
8.2.2004 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.