Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Část dluhu možná umoří vrtulníky

Česko možná získá z Ruska vrtulníky místo tří letounů Antonov An-70. Náhradou za mnohamiliardový dluh by měly být helikoptéry Mi-24 a Mi-17. Česká strana otevřela tuto možnost poté, co Rusko kvůli problémům stáhlo nabídku antonovů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Katoda

Ale pánové !
Uniká Vám jádro problému. Nehodlám posuzovat kvalitu ruských vrtulníků, nejsemť technik. V letectví jsem sice zaměstnán a vím zcela pozitivně, že ruská dopravní letadla jsou skutečně z mnoha hledisek předpotopní neekonomický šrot, ale o vrtulnících nic nevím. Kdo shora uvedenému nevěří, nechť zaskočí k nám na Ruzyň a podívá se, jaká letadla provozuje sám ruský vlajkový dopravce Aeroflot. Bude se divit. Uvidí výhradně typ Boeing 737. Nicméně v tom nevidím hlavní problém. Hlavní problém vidím v tom, zda jsou vrtulníky (ať už jakékoliv) tou nežádoucnější komoditou, kterou jsou spláceny dluhy ruského obra českému trpaslíkovi. Tento trpaslík je shodou okolností rovněž zadlužen až po uši a určitě by splácení ve formě hotových peněz, nebo, dejme tomu surovinami jako ropa uvítal víc. Jenže ruský obr má pro svoji ropu atraktivnější odběratele. Není problém především v tom, že je to stále stejný velmocenský přístup někoho, kdo v nás vnitřně stále vidí jednu ze svých guberníí se kterou se prostě nebude bavit o tom, čím bude platit, bude-li vůbec? Co se stane, až Rusko najde i pro své vrtulníky odbytiště jinde? Nabídne nám splátky ve formě matrjošek a machorky?  Proč se naši poslanci, potažmo novináři neptají, jak to, že z pozice věřitele netrvá vláda na splátkách v těch komoditách, které vyhovujíí nám a připouštějí placení tím, co vyhovuje dlužníkovi, bez ohledu na to, zda danou komoditu potřebujeme, nebo ne?  Co se to tady k sakru děje?
0/0
3.2.2004 14:16

Kocuna

Re:
Dlouhé, ale výstižné
0/0
3.2.2004 22:32

pinkshadow

šrot
...ruské výrobky tohoto typu neodpovídají platným bezpečnostním předpisům ...mají největší nehodovost ze všech podobných strojů ...hmm...
0/0
3.2.2004 11:31

Nukleon

Re:
To ses nám nějak rozjel. Pokud neuvedeš zdroje, kde je možné tvé tvrzení ověřit, jsi podle mě UKECANEJ BLB. Taky uveď, kolik strojů tohoto typu spadlo vinou selhání techniky a kolik vinou lidského faktoru.
0/0
3.2.2004 11:43

Milkman_Dan

Re:
No, vetsinou s tebou souhlasim, ale ted ses teda vedle jak ta jedle... Rusove sive vetsinou vsechno odflakli, ale zbrojni technika je prave ta vyjimka co potvrzuje pravidlo...
0/0
3.2.2004 12:08

Nukleon

Re:
No s tou spotřebou to není tak horký, když vezmeš v úvahu, jak jsou tyhle mašiny přemotorované. Hluk v nich je, ale u nás by nebyly určené pro přepravu rodin s dětmi. Co se týče vnějšího hluku, Bella slyšíš z větší vzdálenosti. A na  údržbu potřebuješ leda tak kbelík vazelíny do hlavy vyrovnávacího rotoru a automatu cykliky. To jen pro doplnění. Byla by to velice dobrá volba.
0/0
3.2.2004 10:20

medved_cz

Re: udrzba
Specielne u te udrzby nemas pravdu. Ruske vrtulniky jsou prave mnohem narocnejsi na udrzbu - staci se zeptat proc letecke zachranky jsou rady ze se zbavily Mi-17. Proste pokud musis po kazdem pristani vymenit stovky soucastek v motoru (spojky a pod.), tak to neni to prave orechove. Dale je tu vseobecny problem s kvalitou dodavek z Ruska. Pred ctyrmi lety meli dodat NOVE nahradni listy do rotoru Mi-24. Dodaly stare a POSKOZENE (= nefunkcni a nebezpecne). O protitankovych strelach s proslou zarucni lhutou (opet dodane jako nove) ani nemluve.
0/0
3.2.2004 13:03

Nukleon

Re:
Po KAŽDÉM přistání!? - tady je někdo totálně mimo mísu. A spojky se nemění dříve než po 1500 letových hodinách (pokud jsou opotřebené). A stovky součástek? - nenech se vysmát!
0/0
3.2.2004 15:15

pinkshadow

šrot
...Kamil si myslí, že ruská technika je nespolehlivá a patří mezi šrot ...hmm...       
0/0
3.2.2004 6:38

TommyAngelo

Vrtulníky
....nebudou to nejaky kramy? Podle me to jsou stejny sra*ky, jako treba nase Mig-21. Politici zase neco vymysleli. Navic je to na h**no.
0/0
2.2.2004 23:42

barbudo

Re:
Mimochodem, co máme lepšího, než těch pár posledních jednadvacítek?
0/0
2.2.2004 23:58

Milkman_Dan

Re:
No, v tomhle pripade se nejedna o spatnou vymenu. Vrtulniky MI-24 Hind (respektive modernizovana exportni verze) jsou vyborne stroje. Je to takovy letajici tank. Takova lahudka, v soucasnosti se do techto stroju misto pridoveho rotacniho kulometu raze 14.5 montuje na pravou stranu stroje vyskove stavitelny 30mm kanon z bojoveho vozidla pechoty BMP2. Vrtulnik MI-17 je sice vekove stroj obstarozni, nicmene diky vytecne konstrukci a nadcasovemu zpracovani je stale plne pouzitelny. Varianta MI-17 HIP je nejvice vyzbrojeny vrtulnik na svete, muze nest 6 raketnic pro 70mm nerizene rakety, celkem 192 raket... Pro vice info doporucuju www.military.cz
0/0
3.2.2004 10:02

Kocuna

Kopřivo, Kopřivo...
On pan Kopřiva je vůbec šikula,   na co chytne to posere.
0/0
2.2.2004 22:59

xix

vrtulniky?
 To je teda for. Opet je videt, jaci blbci v te vlade jsou. Ano dostaneme vrtulniky  jako splatku, a nasi ekonomice to pomuze jak? Proc ne treba ropu, tu nas stat muze prodat, a penize nam pomuzou,  tedapokud je nekdo nerozkrade.
0/0
2.2.2004 21:12

Kocuna

Re:
Však ty vrtulníky můžem prodat do sběru, to taky pár korun hodí . Beztak k ničemu jinému nebudou.
0/0
2.2.2004 21:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.