Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkoušeli žít s málem a tvrdí: Nejde to

Těch 127 korun, které zbývají na jeden den lidem žijícím z minimální mzdy po zaplacení nájemného a pojištění, utratí politici v Praze běžně jen za ranní kafe a noviny. Čtyři politici se přesto v lednu pokoušeli uskrovnit a vyjít s minimální mzdou. Nepodařilo se jim to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EurosataN

chacha
s minimalni mzdou by si nekteri zili jako kralove, zkuste si vyzit s zivotnim minimem nebo jeste lip s pouhou socialni davkou pokud ste mlady clovek, zijici v nepratelsky ladene rodine mate 2320 na stravu,osaceni,praci prasky atd.... s temahle penezma jen tezko nasetrite i na blbou prihlasku na vysokou skolu a pokud nasetrite a vemou vas, tak se potom na skole stejne neuzivite. Prispevek na bydleni samozrejme odevzdavate rodine.Na praci, takrka nemate sanci protoze zijete v regionu s jednou z nejvetsich nezamestnanosti. A fakt miluju dementy co rikaji at dete makat kdyz nemate dost penez.
0/0
12.2.2004 21:49

vlads

Levná strava?
Pane poslanče, kolik jste si za tento měsíc koupil nových bot, košil, atd. ; určitě máte nakoupeno a to se Vám to žije jeden měsíc za minimální mzdu.
Koupil jste si někdy oblečení, nebo boty v tržnici? Myslím, že nešijeme u stejného vietnamce.
0/0
2.2.2004 19:55

amos77

Křeček je fakt řízek....
Křeček je fakt řízek....dokud jsem nevěděl, že žije v bytě s regulovaným nájemným, tak jsem jen kroutil hlavou, nyní už mi je vše jasné. Křeček si hrabe do své dirky až má tváře nateklé. Je to fakt případ!!!!
www.KamPoSKole.cz - přijímačky
0/0
2.2.2004 19:10

Nicegirl

Zkouseli zit s malem a tvrdi: Nejde to
Mozna kdyby nechlastali kazde rano kafe za 127 korun,tak by to i slo.
0/0
2.2.2004 17:30

Jarindoe

Jeden to zvladne, ale...
No, jestli si ty .... mysli, ze jim to zvedne preference, tak at si hladoveji treba cely rok. Stejne je celou dobu zivil nekdo z rodiny (manzelka , rodice...). At si zkusi vzit dva minimalni platy, platit najem 4 tisice a zivit dve, tri deti. To by nevydrzeli ani tyden! Misto, aby delali neco pro lidi, tak delaji sami ze sebe voly.
Slava Parlamentu!!! 
0/0
2.2.2004 16:58

the_mole

a co nájem?
ten z tý minimální mzdy taky zaplatili? to totiž normální lidi dělaj  a pak tu desetikorunu obrací 40x a ne 20x
0/0
2.2.2004 16:40

razziell

politici
To se jim to experimentuje s minimální mzdou, když to pro ně byla jen otázka jednoho jedinýho měsíce. Pro X % lidí je to realita třeba na několik let !
Jsou to buzeranti zasraný ! Ty naši slavný poslanci !!!
0/0
2.2.2004 15:47

mitche

Re:
hmm... skvele.... a takhle mluvis o tech 4, kteri na tu vyzvu pristoupili. Jak bys reagoval na ty ostatni?
0/0
2.2.2004 15:59

Santa Klaus

Ztráta svobody.
Poslanci zjistili, že s penězi ztrácejí i svobodu. Pan poslanec Bárta dal paradoxně přednost konferenci o lidských právech kdesi v Bělorusku. Mnozí občané pamatují, jak disindenti vyzývali komunistický režim, aby dodržoval lidská práva. Za komunistů nebyla svoboda slova, svoboda cestování. Za dnešního kapitalizmu není svoboda pro chudé občany. Na co jsou jim lidská a občanská práva? Svobodní stejně nejsou, možná ještě méně než za totáče! Pokud není svoboda pro všechny, nežijeme opravdu ve svobodné zemi. Protože platí svoboda=peníze.
0/0
2.2.2004 14:42

svobodny obcan

Re:
Jenze dnes si muze kazdy vybrat: byt chudy nebo makat a byt bohaty :)
0/0
2.2.2004 20:39

Isabelle

Re:
Jeste lepsi je, kdyz mas bohate rodice!
0/0
2.2.2004 20:48

MMarjanka

Re: Jistě - také je možné makat a mít kulový -
například v jistém městě jistá firma na výrobu elektronických součástek - pracuje se na tři směny - má přímo v pracovní smlouvě zařazeno, že měsíčně zaměstnanec odpracuje 60 hodin ve prospěch zaměstnavatele  Všichni se o tom bojí mluvitm, protože se jedná o oblast s druhou největší mírou nezaměstnanosti v republice
0/0
3.2.2004 11:19

Fojt99

Re:
Dotaz - kdy těch 60 hodin odpracují - to pracují 11 hodin denně?
0/0
3.2.2004 16:39

Coiotus

Re:
Tak zaprve: volis komunisty? Rek bych, ze jo, nebot z toho prispevku to ukrutne tahne.... A zadruhy, jestli se mas tak spatne, ze mas minimalni mzdu, tak se divim, ze mas na pripojeni k internetu...mozna kdybys to omezil, tak by ses mel lip....
0/0
2.2.2004 21:05

Zmura

Na co si to hraji?
Na co si to hraji?
Jenom se snaži jak ukazat že s lidmi souciti ale to neni vubec pravda, vetsina z nich se jenom snazi si udrzet svoje koryta ze kterych jim dou zavratne prijmy o kterych se obycejnymu cloveku ani nezda. Zmura
0/0
2.2.2004 13:46

svobodny obcan

Re:
Uklidni se. Poslanec, ktery dela pouze svou poslaneckou praci beren jen neco pres 40 litru mesicne. To to neni na Prahu hodne.
 
Jina vec je sezeni v ruznych spravnich radach polostatnich podniku - to je vylozena zlodejna a lumparna.
0/0
2.2.2004 20:43

Viados

Křeček
Stanislav Křeček - Nomen omen. Je to k*indl, kterej bydlí v bytě s regulovaným nájemným a to bere jako poslanec+právník jistě dost nad průměr. Hájí především sebe a svoje výhody. O chudý mu samozřejmě vůbec nejde.
0/0
2.2.2004 13:34

škrézl

minimum
racte si prosim vsechni uvedomit, ze ono minimum, ktere je dnes zakonem dano, je dano proto, aby clovek prezil, nikoliv dlouhodobe zil a kdyby bylo ono minimum na trvale ziti, nikoho by to nemotivovalo, aby si zil lepe
0/0
2.2.2004 12:26

msvweb

Re:
To si trochu pletete pojmy. Oni zkoušeli žít za minimální mzdu a ne za životní minimum a to trochu rozdíl. Dneska si někteří podnikatelé skoro myslí, že by snad jejích zaměstnanci měli ty peníze ještě do prace nosit.
0/0
2.2.2004 12:52

škrézl

Re:
pardon, z prispevku nebylo dostatecne jasne, ze jsem mel na mysli minimalni mzdu, omlouvam se, ale komentar samozrejme plati .... tak to je snad jasny ne, ze zamestnanci maji do firmy ty penize nosit, aby si z nich pak mohli malou cast vzit, to je prece zaklani princip podnikani a zamestnanosti!!!!!
0/0
3.2.2004 13:08

birhanzel

Šaškárna
Nechápu tedy, proč to vůbec zkoušeli, když z nabytých zkušeností nevyvodí žádné závěry. Je vidět, že naši zástupci  jsou úplně odtržení od reality. Názory voličů je zajímají jenom tehdy, když potřebují jejich hlasy aby si udrželi popř. rozšířili svoje koryta. Tak mi to připadá, že v tomhle státě nejsou poslanci pro lidi, ale lidi pro poslance, aby měl vůbec kdo ty darmožrouty živit.
0/0
2.2.2004 12:24

Holes

Re: Ano,ano
Máte pravdu, je tomu, bohužel, tak. A ještě dlouho bude, páč máme zažrané držet hubu a krok. A ve svém pesimismu se obávám, že po příštích volbách, které vyhraje ODS, se pranic nezmění. Ono totiž nezáleží na vládnoucí straně, ale na vládnoucích poslancích-občanech. A nikde nevidím osobu, která by byla příslibem výrazných změn v přístupu k lidem (rozuměj obyčejným - kupříkladu drobným podnikatelům, kteří svoji živnost nastartovali díky půjčce či úvěru, mladým rodinám s průměrnou výší platu, zdravotním sestrám, bez nichž by celé zdravotnictví mohlo jít do řiti, důchodcům, jež pobírají důchod dle jakési nesmyslné normy či nešťastníkům, kterým patří obsazený nájemní dům). Myslím, že bychom mohli zkusit nikoho příště nevolit. Jakpak by si asi rozdělili pánečci moc?    
0/0
2.2.2004 14:56

Kleki Petra

Výborné.
Vezmeme-li v potaz skutečnost, že se jim podařilo v tomto měsíci přišetřit pár desítek ticíc, mohou se za své strádání nyní překrásně odměnit.
0/0
2.2.2004 10:35

Rochtychrocht

životní minimum a členové rodiny
... jedna věc je minimální mzda a druhá věc životní minimum. To se počítán na všechny členy rodiny, takže uvedený experiment je přitažený za vlasy, protože pro uvedené rodiny je nutné započítat navíc přinejmenším životní minimum na manželku a nezaopatřené děti. To by člověk žijící z minimální mzdy pobíral jako sociální dávku.
Takže se nedivím, že to takhle dopadlo...
0/0
2.2.2004 10:14

siola69

vám mladým
 bych přál žít  v letech kdy my jsme  pracovali za 3 kč  za  jednu pracovní jednotku v JZD v pohraničí,kdy soboty byly pracovní atd.Dnes nevíte co byste chtěli.Myslím že si berete vzor od cigánské komunity která umí jen nastavovat ruku a žít na úkor poctivých lidí.
0/0
2.2.2004 10:12

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Vy staří byste měli držet hubu a krok a nenatahovat pořás ruku po zvýšení důchodů. Sem jste to dopracovali jenom vy svým hrdinným budováním socialismu (třeba i o pracovních sobotách). Takže teď máte jenom výsledky toho, co jste 40 let pomáhali vytvářet ... a nemáte morální právo ani hlesnout.
Protože mladí a nikdo jiný po vás budou ten socbordel ještě desítky let vykydávat ...
0/0
2.2.2004 10:29

OPTIM

Re: Promiňte mi,
ale takovýto komentář považuji za mnohem odpudivější než snůšku nejsprostějších slov, která existují.
0/0
2.2.2004 11:03

siola69

Re: kolik je ti let
bože ty jsi ubohý soplák,skutečně umíš jen natahovat ruku a kecat.Chtěl bych tě vidět za 20 let jak vybuduješ republiku nebo jak budeš žebrat na václaváku.
0/0
2.2.2004 11:05

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Ať jedno nebo druhé, ani v jednom případě se za sebe nebudu muset stydět ... což je první věc, kterou byste měli udělat vy, úderníci z JZD a další jim podobní soudruzi ...
 
P.S.: Nikdy v životě jsem ruku ke státu nenatahoval a nic jsem po něm na dávkách nechtěl ... a opravdu neznám socialistické přidělování bytů a práce, jako někteří ... teď  ta individua poznáte podle toho, že žijí v kdysi téměř zadarmo přidělěném bytě, nyní s minimálním regulovaným nájmem ... a mnozí svoje za babku získané byty pronajímají za těžký peníz ... úderníci ze slévárny nebo z JZD ...
0/0
2.2.2004 13:01

chroustík

Re:
Ty b...e, až jednou začneš doopravdy makat, tak se ozvi. Chtěl jsem Ti toho napsat trochu víc, ale soudruzi z iDnes mi to nepustili, inu svazáci cenzurujou furt a pořád, je vidět, že celá redakce od 3ř výše má rudý knížky v šuplíku. Tak se s nimi můžeš pobavit, ty š....e.
0/0
3.2.2004 7:57

Ahasver

Re:
Co se rozcilujes, vzdyt ma pravdu! Vetsina tech co nas dostala do takovych sr.cek misto aby se stydela a makala ma tolik drzosti ze misto toho dokaze jen remcat na nizky socialni davky.
0/0
3.2.2004 10:37

sigenius

Re:
Tvá reakce byla neadekvátní. On pouze vyjádřil přání, aby dnešní mladí žili tehdy - protože by jistě neudělali takové chyby jako dnešní staří tehdy, když byli mladí
0/0
2.2.2004 11:08

jenicek25

Re:
Přesně !! Jako by jsi mi mluvil z duše. Co si to ten starej komouš myslí? Nejradši by zase zavedl ty starý pořádky, to by se mu líbilo, šmejdovi. Naštěstí už jednou nohou vězí v truhle, takže jsem v klidu. Všichni se musí naučit se starat sami o sebe a ne jen natahovat ruku a stále něco chtít od státu. Ano, pokud se dostaneš do nouze, stát by Ti měl pomoct, ale ne, aby jsi za to léta žil. Kdo je zdravý, má pracovat, práce je dost, možná ne tam, kde bydlíš, tak se přestěhuj, jde Ti přece o Tvůj život !!
0/0
2.2.2004 11:39

Coiotus

Re:
Ano, jestli chceme zit ve svobodny spolecnosti, tak se bude muset kazdej o sebe starat sam!!!!! Jinak to bude vzdycky takovy pseudosocialsticko-komunisticky beztvary spolecenstvi.
0/0
2.2.2004 21:14

Holes

Re: Hmm
Nějak jsem nepochopil, co jste svým příspěvkem myslela (myslel). Proč přejete mladým, aby žili tak, jak to nalinkovali komunisté v dobách největší totality? Říkájí vám něco slova pokrok a vývoj? Kdyby se lidé dožívali 600 let, to by jste také horovala proto, aby se svítilo lojovými lampami a umíralo na mor jako za vašich mladých let? Myslím že mladí nemohou za to, že se jsme na tom všichni líp než lidé před padesáti lety.  
0/0
2.2.2004 11:17

muf18

Re: siola69
Vážený pane koukám,že jste drobátko mimo lajnu. Např:Neandrtálci nepotřebovali peníze vůbec!!!!!Ale jelikož jste účastníkem této debaty tak soudím,že vlastníte PC.Takže v tom JZD jste si oproti dnešním mladým rodinám které tam také pracují pěkně pomohl.
0/0
2.2.2004 11:24

2Mac7

Re:
Proč byste jim to přál ? Na úkor kterých poctivých lidí žijí mladí ?
0/0
2.2.2004 13:52

vlads

Re: ???
Kolik prasátek jste za rok vychovali?
0/0
2.2.2004 19:58

Holes

Sláva jim!
Tak páni a paní velkomožní se odvážili klesnout do prachu mezi obyčejný lid. Výborně. Dobře jste zvolili své zastupitele. Jsou s námi. Hned se cítím lépe. Možná trošku pohubli, i s životosprávou to pravděpodobně nebylo nejrůžovější, ale což, za jejich odvahu jim svými daněmi přece rádi přispějeme na ozdravný pobyt lázeňský, zasponzorujeme zvýšení dotace na telefonní hovory, či si necháme vyrvat ze své kapsy peníze na nějaké další usnadnění jejich těžkého poslaneského života. Nezná t e někdo adresu fanklubu páně Křečka? Chtěl bych ho sponzorovat. Aby nebyl drcen nekřesťanskou výškou nájemného v bytě, jenž má přenechán do užívání, nabídn u mu volný byt zdarma ve svém nájemním domě, kde ovšem jinak panuje odporný kapitalismus.
0/0
2.2.2004 10:09

kqpiii

nesmysl skoncil...
Skoncil jeden z nejnesmyslnejsich a populistickych experimentu posledni doby... Co si mame z jeho vysledku vyvodit?? ZE JE MINIMALNI MZDA MOC NIZKA?? NEBO ZE POLITICI MOC ZEROU??
Jasne, ze poslanec nevystaci s minimalni mzdou...stejne jako s ni nevystaci napr. reditel nejake firmy...proto jsou taky poslanci a reditele, aby nemuseli zit za minimalni mzdy...
0/0
2.2.2004 9:45

visnery

Blbost...
Nemělo to smysl. Na měsíc se může pokusit každý omezit, ale kdyby byli vynuceli tyto otázky řešit den co den, po dobu třeba několika let, dívali by se na obyčejné lidi s obyčejnými platy, možná trošku jinak.
Oceňuji, že se našli aspoň 4, kteří to zkusili, přesto si však myslím, že to němělo cenu...
A vůbec, kdo komu může zaručit, že jim manželka neházela kaviárek a lososa přes plot, když oni žili ze 127 korun na den?
Je to jen atrakce rádia, za které si vytřískala jen očekavanou pozornost...
Hezký den:)
0/0
2.2.2004 9:40

delbor

Křeček a křeček
Oba jsou si podobní v tom, že nejprve nakřečkují a potom: ten velký dělá haura a z lidí blbce, ten malý alespoň drží hubu.
0/0
2.2.2004 9:36

sisko1

Vládní koalice myslí na obyčejné lidi !!
Zabraňme návratu Modrých ptáků k moci , jinak nám zbydou jen žebračenky a vytunelované podniky a banky !!! ČSSD společně s US a KDU jasně prokázala že jí jde o lidi a ne o tunelování !!!
0/0
2.2.2004 9:28

Nedobik

Re: BUDU VOLIT ODS už kvůli kretenům,jako je SISKOL
A Dana Herianová se přidá na mou stranu!!! Už mi to napsala ze svého emailu dana@post.cz
0/0
2.2.2004 9:42

Holes

Re: Čest práci!
Pravdu díš, soudruhu. A nejvíc to prokázal pan Křeček svým obětavým experimentem. Teď bude ještě více bojovat za privilegovanou skupinu regulovaných nájemníků (a sebe). Ať žije KSČM, ČSSD a světový mír! Po boku Fidela Castra za lepší zítřky!
0/0
2.2.2004 9:49

Drujd

Jak to dokázali????
Dálnicí do Ostravy? Chaosem, vydíráním daní, neřešením problému zvaném zdravotnictví, úplatkářstvím? prohranými arbitráženi? Tím že může pan Kožený kadidovat do EP? Jsou to zbojníci seberou vše a nacpou svá břicha..... . Třeba já si vážím toho, že teď už nechodím na nemocenskou, zázračně mě uzdravili, protože představa  že za první 3 dny nemoci dostanu tolik co si vydělám co si vydělám v práci za pár hodin mě vždy ihned vyléčí.... jen tak dál socani..... takovým tempem budeme mít za chvíli všichni kulo a nebudem si mít co závidět.....
0/0
2.2.2004 9:50

Vaclav Hanus

Re: Hele, s dalnici doi OV jdi za Schlingem
za Schlingem, jakozto loutkou rizenou ods pomoci oposmlouvy. A ne za soucasnou vladni koalici.
0/0
2.2.2004 14:33

jenicek25

Re:
Ty chudáku, běž si vyměnit červený tričko, máš ho vybledlý !! Týhle vládě jde o lidi ? To, určitě, to je vidět každý den !! US je banda prodejnejch šmejdů, kteří slíbí cokoli za účast ve vládě, KDU jak bysmet, ČSSD je sbírka komoušů a debilů, nevím, kterých je víc, asi těch kombinovaných. Neříkám, že s ODS to vyhrajeme, ale v současnosti mi připadá jejich politika a názory jako to nejlepší zlo. Ty žebračenky nám zbydou jen tehdy jestli tu bude za pár let dvakrát víc důchodců než pracujících, a nebude hotová pořádná důchodová reforma. Já na reformu čekat nebudu, ale budu si už teď ve svých 27 letech pěkně dávat korunku ke korunce, a v důchodu mi může celej státní aparát vlítz na hrb !!
0/0
2.2.2004 11:47

Fojt99

Re: jeníčku
když ty korunky budeš dávat do štrozoku, tak Tije buď ukradne zloděj či inflace. Když je dáš do banky, banka si bude pravidelně strhávat penítze za to, že se Ti o ně pěkně stará a za pár let tam budeš mít zase kulový. Tak mě prozraď, jak s nimi naložíš, třeba to bude zajímat více lidí
0/0
3.2.2004 16:47

archie2

Experiment
Je sice šaškárna, ale asoň si to někdo zkusil.
Ale největší šaškárnu dělá pan Křeček. Stát mu dotuje bydlení a určitě mu nestačilo to málo co mělo.
 
0/0
2.2.2004 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.