Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izrael hájí plot brutálními záběry

Izraelské ministerstvo zahraničí vystavuje na svých stránkách nezvyklou reportáž. K vidění je zhruba pětiminutové video natočené těsně po sebevražedném atentátu na autobus. Záběry neuhýbají před ničím. Jsou vidět kusy těl, utržené končetiny, rozsáhlá část trupu visící z autobusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ixikojj

Pro Jirku a Ivora
 
Díky za vaše slova. Zveme vás srdečně k nám.
0/0
3.2.2004 14:10

rui

Ať si ploty staví...
ale v první řadě by měl Izrael uznat stát Palestina, dát jim prostor k životu, stejně tak jako to kdysi žádali oni a pak, ať si kolem svého státu staví ploty.
0/0
3.2.2004 11:29

pinkshadow

Re:
...Kamil si o tobě myslí, že moc často strkáš hlavu do kontejneru a pak ti z ní leze jen odpad ...hmm...    
0/0
3.2.2004 12:12

ScipioAfricanus

To jsi, chlapce, pekne zaspal dobu
Palestinci (tedy alespon podle jejich premiera) uz nechteji samostatny stat ale federaci s Izraelem. Neznalci jako ty jsou skutecnym ozivenim diskuze, kdyz ma clovek naladu pobavit se naivnimi laboly. No ale ted uz zase pekne do postylky at nenastydnes, ty maly rozumbrado.
0/0
3.2.2004 12:26

pinkshadow

zbabělí Arabové
...Kamil si myslí, že Izrael je vojensky nejsilnější stát v oblasti ...při preventivním úderu v roce 1967 Izrael rozprášil sedm arabských armád během šesti dnů ...předtím arabské státy hrozili napadením Izraele a vyhnáním mírových sborů OSN ...hmm...  
0/0
3.2.2004 11:27

JarmilPrdel1

Za vším hledej
Bacha na ně. Za vším stojí Roubíček s Khonem a tahaj za drátky. Bacha na ně.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
3.2.2004 7:00

jirka04

Arabové verzus Židé
     Nejprve kdo jsou Arabové a kdo Židé? Zdánlivě jednoduchá otázka není zdaleka tak jednoznačná! Arabové nejsou jeden národ. Jsou to například Maročané, Egypťané, Libanonci, Palestinci a třeba Iráčané. Spojuje je jeden jazyk a většinové náboženství Islám. Velkou většinu i chudoba a všeobecná nevzdělanost. Doby kulturního přínosu Arabů a Islámu jsou dávnou minulostí. Dnes pro tyto lidi je jednotícím programem nenávist k schopnější Euroalantické civilizaci a zejména k jejímu reprezentantu na Středním východě, státu Izrael. 
     A kdo jsou to Židé? Židovství musíme chápat jednak jako státní příslušnost  většinového obyvatelstva ke státu Izrael, ale také jako příslušníky hlavní náboženské komunity, Judaizmu. Ani Židé nejsou občansky jednotní. Základem jsou evropští židé prošlí hrůzovládou nacistického holoukaustu. Němci, Poláci, Češi a.t.p. Ale nejen ti. Značná část jsou Židé ze zemí bývalého Sovětského svazu. Afričtí ale i arabští Židé. Tedy naprosto nehomogenní obyvatelstvo různých kulturních a ekonomických oblastí prakticky celého světa, které však pojí občanská nebo náboženská sounáležitost Židovství. A tito lidé, v nepříliš výhodném kousku země, obklopeni jim nepřátelským okolím "arabských" států úspěšně budují Svůj stát, asimilují takový objem přistěhovalců, který by zničil kdejakou vyspělou zemi a docilují sociální a kulturní úrovně o které se nám Čechům ještě 15 let po revoluci může jenom zdát!
     Izraelci nevnucují okolním státům a jejich obyvatelstvu ani své náboženství, ani svůj způsob života. Nenechají si pochopitelně vnucovat ani totéž od svých sousedů. Proti vojenským a teroristickým útokům se pochopitelně brání a v tom mají i naši podporu
0/0
3.2.2004 0:00

juton

Re: SOUHLAS!!!!
0/0
3.2.2004 0:04

jirka04

Re:
A ještě malá poznámka pro české bezvěrce. Všechna zde uvedená náboženství (Křesťanství, Judaizmus i Islám) vyznávají jednoho boha, ať už je to křesťanský Bůh otec, židovský Jehova, nebo muslimský Alláh. A Abrahám je společný starozákonní prorok všech tří náboženství!
 
0/0
3.2.2004 0:13

ROMAN959

Re: nesmysl
jak muzes takovou blbost rict. krestanstvi nema stejneho boha jako islam.zakladem krestanstvi je kristus,islam nepovazuje krista jako boziho syna ale jen jako proroka.a kdyz si prectes stary zakon z bible a pak islam zjistis ze islamsky buh neni vubec charakterem boha z biblickeho stareho zakona.ano islam rika ze abrham je jejich otec (muslimu) ale vira kterou drzi se rozporuze s virou abrhama.co je spolecne je vira israelska a krestanska pokud se tyce zakladu
0/0
3.2.2004 3:47

pinkshadow

Re:
...Kamil s tebou souhlasí ...hmm... 
0/0
3.2.2004 6:23

Muad

0/0
2.2.2004 22:07

fleret

Re:
:-))))))
0/0
2.2.2004 22:24

jirka04

Re:
Skutečná hrůza!
0/0
3.2.2004 0:21

Ivor

kdo je kdo
Kdo jsou židé? Houževnatý národ spolutvůrců naší evropské kultury. Jsou civilizovaní v našem slova smyslu.  Vůbec, patří k největším přispěvatelům naší Euroatlantické civilizace.Budují po dvou tisíciletích znovu svůj stát na území, na kterém nemáme žádný  národní zájem. Židé jsou národ s umelým výběrem již cca 2,5 tisíce let zamereným na gramotnost.  Stačí se podívat na izraelské vojáky. To nejsou židáčkové v kaftanech z nacistických karikatur, ale krásní mladí lidé. Jako my, jenom oni mají důvod, proč jít třeba do armády. Chtějí jen žít ve své vlasti, kterou dostali od Boha, o kterou pečují a kterou vzdělávají. Jenom ta mánie s obřízkami, to se mi těžko chápe.
A teď:
Kdo jsou Palestinci - Arabové?Kulturně odlišní vyznavači nepřátelského primitivního náboženství, které vykazuje po celou svou historii silně expanzionistické tendence. Jsou to naší kultuře nepřátelští živlové, mnozí z nich jsou teroristé. Množí se jako kobylky, co vsechno sežrou. Nejsou jako my a pokud by přišel jejich čas, tak nám všem podřežou krky. Sedět na bobku, past kozy, ničit krajinu. Poušť a spoušť za nimi, před nimi a kolem nich zůstáva.  Jenom ta mánie s obřízkami, to se mi těžko chápe.
Kdybyste se me zeptali, komu fandím, komu je třeba pomoci a koho je třeba se varovat, věděl bych, jak odpovědět. A vězte, že otázkou dne je: "Kdo s koho?"
 
0/0
2.2.2004 20:21

malajský tygr

Re:
1.Nepřátelské primitivní náboženství-nesmysl,neznáš islám
2.expanzionistické tendence měli a mají i křesťané a židi
3.teroristé-na to nemá smysl reagovat
0/0
2.2.2004 21:00

Ivor

Re: malajsky tygre
ad 1. Že neznám islám.  Asi ho opravdu neznám jako jeho vyznavaci. Svůj úsudek jsem si vytvořil na základě, řekněme, nadprůměrných znalostí historie, přečtené literatury, četby koránu (byť v překladu) a skutečně jenom povrchního styku s několika muslimy.
detailněji:  
Nepřátelské = vždyť prakticky permanentně běží svatá válka proti jinověrcům. Osoby padlé ve jménu Aláhově dojdou výborné odměny v ráji.
primitivní = nikoliv neuspokojivé pro duševní potřeby miliardy lidí ! Historie toho náboženství je podstatně kratší, vzniklo nikoliv v podmínkách rozvinuté světové civilizace s obrovskou tradicí vzdělanosti a bohatou filozofií. Tím neříkám, že Korán není zjevením od Boha, pozor to ne, ale bylo proneseno a zjevně v té době určeno lidem, žijícím na kmenovém stupni rozvoje společnosti. Základní (a vlastně jediné) zjevení připomíná legrační odvárek, který by asi tak mohl nadiktovat člověk v rauši po povrchním přečtení kondenzované bible a pod vlivem povídaček jinověreckých kupců večer u ohně. Z hlediska morálního, náboženského a společenského je to naopak velmi silné a účinné, i když poměrně prosté.  
ad 2. expanzionistické tendence křesťanů jsou patrně naše vlastní a s problémem přímo nesouvisí. Navíc je možná dobře, že je naše kultura životaschopná. Až by se člověku chtělo volat: "Jen houšť!"
expanzionistické tendence Židů nějak moc nejsou doloženy. Myslím, že nikomu nevnucují svoji víru, nesnaží se asimilovat jiné národnosti, a nepodnikají žádné výboje směřující k získání, obsazení a připojování cizích území např. severní Afriky, Persie, Španělska atd....
expanzionistické tendence muslimů - Ti lidé už předvedli, že jsou schopni pod náboženským vedením dobýt půl světa, což mimochodem nějak postrádám u Židů.
Ad. 3. Úvaha o teroristech má samozřejmě jistý smysl, alespoň natolik, nakolik má třeba smysl pojem národ. Je to prostě zobecnění s celou svou sílou i
0/0
3.2.2004 9:18

Evilman

Re:
Než jsem jako mladý Čecháček vystrčil nos za hranice, tak jsem už na základě obecného mínění "věděl" že Němci jsou (následuje seznam špatných vlastností) a v Rusku, nebo na Ukrajině mě podřežou, okradou, znásilní, vypálí, a nevím co ještě.
Dnes se v Německu vždycky cítím skvěle a s Němci rád a o všem možném porozprávím: jsou to milí a otevření lidé.
Moji největší přátelé jsou právě z Ukrajiny a rád se do bývalého SSSR vracím.
My Češi máme hrozně moc předsudků.
Spiteful Evilman
Tortola, BVI
0/0
2.2.2004 21:22

fleret

Re:
to je o nicem...tohle se da naklizit na jakykoliv narod...
0/0
2.2.2004 21:44

Ivor

Re: Evilmane
Doufám, že jsem nikdy nebyl Čecháčkem, už proto, že so z Morave:-)
Předsudky nejsou samy o sobě špatné. Mají zásadní úlohu společenské profylaxe. Nemůžeš mít osobní zkušenost se vším a v naprosté většině případů do svého rozhodování pojímáš zprostředkované a navíc neúplné informace. Předsudky jsou prostě polotovary. Problémem je, že mechanismus, kterým předsudky vznikají, je schopen produkovat i předsudky neužitečné a škodlivé. Člověk si je prostě musí neustále ověřovat, kdykoliv má příležitost a nelpět na nich, pokud se setká se skutečností, se kterou jsou v rozporu. Obecné mínění přece člověk filtruje a za dítě to dělají jeho rodiče. Sám to koneckonců popisuješ na základě vlastní zkušenosti.
Zkus taky napsat něco o předsucích, které ještě máš, nebo které sis nově vytvořil, či přejal. Např. přesvědčení o přátelskosti nějakého národa je ze stejné líhně jako přesvědčení o nepřátelskosti jiného.
 Mej se, Ivor.
 
0/0
3.2.2004 9:45

Zwerg

Re:
K Tvému feuilletonu mám dvě poznámky:
1. Rituální obřízku samozřejmě praktikují i Židé a některá další náboženství – to není zdaleka pouze výstřednost Islámu.
2. Nepíše se náhodou " Kdo z koho?" ?
0/0
3.2.2004 10:47

Ivor

Re:
Dekuji za poznámky, Zwergu.
K té první bych rád upozornil, že obřízku nemohu pochopit u Židů ani u muslimů. Kdyby se Židé neobřezávali, hned by mi byli ještě o 100% sympatičtější. Muslimové mi sympatičtí nejsou vůbec. Já prostě preferuji neobřezané muže. Učinil jsem zkušenost i s obřezanými chlapy, ale nějak to nebylo ono. Prostě se mi to nelíbilo. Prostě cosi chybělo. Není to výstřednost anobrž blbost. Jaké potěšení přináší člověku ten malý kousek kůže, tak proč hned pod nůž!
K té druhé, myslím, že napsat kdo z koho je správně. Myslím, že je ovšem také správně napsat kdo s koho, neboť je to ustálené spojení jako třeba když něco mluví za sebe sama. Mě samotnému se víc líbí kdo s koho, protože v tom tak cítím, že běží o to, kdo bude mít nad kým vrch a a kdo naopak půjde dolu,  ne kdo z několika (dvou) bude vítěz.
Přeji ti krásný den,
  Ivo.
 
0/0
3.2.2004 12:30

palanka

Re: rituální obřízku
praktikují nejen náboženství, ale i některá kmenová seskupení. Téměř vždy se jedná o oblasti kde je poměrně velké teplo a shodou okolností i málo vody, proto je tento zákrok z některých hygienických důvodů nutný. Rituál se z toho stal až časem, kdy se obřízka stala součástí náboženských (nebo těch kmenových) praktik. Tak je třeba ji chápat, a kdo to neumí jeho problém.
0/0
4.2.2004 10:21

pinkshadow

teror
...teroristům zůstanou jen mouchy na očních bulvách ...Kamil mi říkal, že Spojené státy dovedou válku proti teroru do vítězného konce ...hmm...
0/0
2.2.2004 19:12

oranzovej

Re: Utan
Každý, kdo přinutí teroristu utíkat tak rychle, že se mu rozpleskne moucha o vytřeštěnou oční bulvu má mé sympatie.
0/0
2.2.2004 20:32

malajský tygr

Re:
Včera jsem viděl Kamila.Šel do sexshopu a strašně se styděl...hmm...
0/0
2.2.2004 21:02

pinkshadow

Re:
...tak to nebyl Kamil ...ten je sebevědomej a je červenej jenom doma když to trvá moc dlouho ...hmm...
0/0
3.2.2004 6:27

zdenekmaki

Most
Poznámka na okraj pro "ScipioAfricanus"- v Mostě není ulice udovatelů ...
 
e: (Dolly , 02.02.2004 13:17)
Tak uz nevotravuj. Tyhle anonymni silaky mam ze vseho nejradsi. Tady je moje adresa Jaroslav Secansky udovatelu 2376 Most Jestli me chces nakopat, napis svoji. udu se tesit.
0/0
2.2.2004 18:04

ScipioAfricanus

Diky, ale ani mne to neprekvapilo
tyhle klony hrozne rychle degeneruji a pak ani nevi jak se jmenuji a kde bydli. P.S. A v tom Chanove ji taky nemaji? Tam by jim fakt sedla.
0/0
2.2.2004 18:13

ScipioAfricanus

No Zdenku
mrknul jsem projistotu na Atlas a Trida Budovatelu se tahne pres cely Most. Takze je docela mozne, ze se tam ta vrtohlava ovce asi opravdu nekde mota.
0/0
2.2.2004 18:35

Evilman

Re:
Jo jo. Z Mostu byla moje velká láska. A ani nevím jestli to byla třída Budovatelů, kde bydlela. Teď bydlí ve Švajcu a špouchá nožky v Bodamsee.
S.E.
0/0
2.2.2004 21:38

dlbr

Ano
Kdo souhlasí s terorismem, je sám terorista !
0/0
2.2.2004 17:47

ixikojj

Neschopný Arafat
Arafat ani jeho samospráva i když mají k dispozici milióny dolarů ročně z EU neudělali pro svoje lidi vůbec nic. Mohli už dávno v Gaze vybudovat města, školy, nemocnice, podniky, obchody atd. Nic se tam ale neděje a v Gaze je skoro osmdesátiprocentní nezaměstnanost. Lépe se totiž ovládají chudáci bez peněz  než občan, který si sám vydělá na svoje potřeby, v tom případě totiž nepotřebuje žádné vůdce. Palestinská samospráva dostává už deset let příspěvěk sto padesát milionů dolarů ročně od Evropské unie , loni dostala navíc deset miliónů euro, Arafat má konta v Arabské bance v Ammánu a Káhiře, několika švýcarských bankách i v newyorské Chase Manhattan. Statisícové částky v dolarech posílá každý měsíc do Paříže, kde žijí jeho manželka a dcera.  
0/0
2.2.2004 15:24

Blackshield

Re:
Tady jde názorně vidět, kam vede politika EU. Kecy a peníze to nespraví, Američané se s Palestincama srát nebudou, je to moc velké riziko a Izrael si to vyžere sám. Ale pod stálou palbou Amnesty International a podobných pablbů.
0/0
2.2.2004 15:28

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
hehe proc by staveli obchody podniky atd. kdyz jim to izraelske buldozery mavnutim proutku srovnaj se zemi??? ty ses mi ale nouma... souhlasim s tim ze by mel jit arafat do kopru, s nim by tam mel ale jit i financnik Saron
0/0
2.2.2004 15:28

palanka

Re: jak napsal ixikojj
kdyby Palestinci investovali do vlastního rozvoje, což je jim cizí, a ne do nákupu zbraní a terorizmu, nebyl by důvod posílat buldozery ničit arabská sídliště v palestinských oblastech! Řada Palestinců žije a pracuje i na izraelském území, ti nikomu nevadí. A stejně tak nebude Izraeli vadit nikdo za bezpečnostním plotem, tam ať si vyhazují autobusy jak chtějí.
0/0
3.2.2004 6:44

Dony

Re:
Arafat ma miliony dolaru rocne z EU, zato Izraelci maji miliardy z USA, kde je navic uzakoneno, ze Izrael nesmi v danem fiskalnim roce vratit za tzv. pujcky, granty, dotace...... vic nez v danem roce obdrzel. Mimo jine se USA take zavazala v pripade nouze zajistit Izraeli jeho ropnou potrebu..... a spousta dalsich vyhod pro Izrael.
Zkratka Diaspora v USA je velmi velmi vlivna....
A tak americani caluji a caluji....
Bez infuzi z USA by se totiz Izrael uz davno polozil a zadnej blizkovychodni ekonomickej zazrak by se nekonal.  A Zide by si museli cht nechte priznat, ze vize panu Weizzmanna, Herzla a spol. byly pouze utopie.
Dnesni masakry jsou vysledkem teto utopie.....
0/0
2.2.2004 15:31

ruleta

Re:
kdyz uz jsi takvy machr na ty cisla prosim napis mi kolik toho obcane USA caluji...thx
0/0
2.2.2004 15:39

ScipioAfricanus

Viz CIA Fact Book
je to na netu.
0/0
2.2.2004 15:47

ruleta

Re:
Ja to vim...cekal jsem co z neho vypadne za hausnumero...aby podporilo to ze bez penez z USA=Iz se zhrouti
0/0
2.2.2004 15:48

ScipioAfricanus

Nicmene je tu jeden dost podstatny rozdil
Izraleci politici si ty penize neulivaji do svycarskych bank.
0/0
2.2.2004 15:50

Dony

Re:
Ne oni jsou svetovou vyjimkou, odolni diky sve skalopevne vire proti korupci, zneuzivani moci atd.
Rekl bych, ze bud se na nic zasadniho jeste neprislo, anebo ti to neni znamo. To ovsem neni duvod si myslet, ze se tak v Izraeli opravdu nedeje, kdyz clovek o korupci slysi denne ze vsech stran.
Prachy si ulivaj vsichni.
Tim to nechci zlehcovat. Jenom to povazuju za uplne podruznou skutecnost.
 
0/0
2.2.2004 16:07

ScipioAfricanus

Dokazat ze neco neexistuje je nemozne
ovsem bud si jisty, ze pokud by se objevil sebemensi naznak zpronevery, tak si to izralesky tisk vychutna stejne jako v kterekoliv jine standardne prohnile demokraticke zemi. Ostatne Saronovi nedavno vyprasili kozich kvuli podstatne mensi prkotine, jako jsou nelegalni volebni prispevky (to uz je takovy demokraticky folklor viz pred par lety Kohl). S tim co zasantrocil Arafat sand Co. se to neda ani zdaleka srovnavat
0/0
2.2.2004 16:22

Dony

Re:
Ma to byt neco kolem sedmi miliard dolaru rocne plus minus nejaka miliarda....
0/0
2.2.2004 15:53

ruleta

Re:
Je to pouze nekolik mld(hlavne IDF)a pujcky(za zvyhodnenych podminek)..cca 9 mld.
0/0
2.2.2004 16:04

Dony

Re:
Samozrejme, ze to je ruzne zamaskovany. O to se staraji nejruznejsi zidovske lobisticke skupiny v USA.
 
0/0
2.2.2004 16:09

ruleta

Re:
Proc by to maskovali?...jde o to ze je rozdil mezi dotaci a zvyhodnenou pujckou.
0/0
2.2.2004 16:13

Dony

Re:
Proc? Jakej je rozdil mezi dotaci a pujckou s dobou splatnosti v nekonecnu? "Pujcka" zni danovymu poplatnikovi lip nez "dar".
Myslim, ze nema cenu, takhle zabyhat do podrobnosti a odbihat od toho podstatnyho.
Co je pricinou Palestinskeho terorismu?
Jak se zije obycejnymu mirumilovnymu Palestinci v Izraeli?
Myslis, ze Palestinci maji duvod ke spokojenosti ve sve byvale Zemi?
Je za jejich atentaty pouze snaha zabit co nejvic nevinnych Zidu?
0/0
2.2.2004 16:21

ruleta

Re:
Odkud cerpas info o ,pujckou s dobou splatnosti v nekonecnu'?...Vyhoda spociva v tom, ze neplati obvyklou urokovou sazbu.
0/0
2.2.2004 16:24

ScipioAfricanus

No na tu posledni otazku
ti mohu odpovedet ANO (pokud vypustim to "pouze"), protoze to sami Palestinci opakovane prohlasili. Pricinou palestinskeho terorismu je predevsim neschopnost resit sve problemy racionalne bez toho, ze se dostanou do jeste vetsich problemu (uz to opakuji tolikrat, ze si musim vzpomenout na podobenstvi o sypani perel sinim, neber to osobne, tobe to snad pisu poprve). A obycejnym (netroufam si rict jak moc "mirumilovnym") Palestincum se zije mizerne, coz si uvedomuje i naprosta vetsina Izraelcu a hodne z nich se jim snazi primo pomoci humanitarnimi dodavkami- to si ovsem na iDnes neprectes. Osobne jsem presvecen, ze nejlepsi pomoci "mirumilovnym" Palesticum, by bylo kompletne vystrilet tu teroristickou verbez z Hamasu, Al-Aksy atd.
0/0
2.2.2004 16:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.