Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrad předal, celebritou zůstal

Nestal se běžným občanem, nezačal psát novou knihu, cesty mu komplikuje chatrné zdraví. Současný život Václava Havla se od dob prezidentství příliš nezměnil. Za zvuku fanfár začala klesat k hradčanským střechám prezidentská standarta. Václav Havel to zpovzdálí sledoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

logar

a je to tady
Bylo mi divne, ze doslo k oprasovani loutky Kasparka v depozitari. O vikendu to bouchlo. Takze dalsi nominace na Nobela. Vzhledem k tomu, ze toho pokrytce nemohu ani citit, bych mu to moc pral. Do spolecnosti Desmonda Tutu, Nelsona Mandely, Lecha, Jasira a dalsich "vypecenych" zapadne tahle loutka zcela presne. Asi ho nominovali komuniste politicky uspesni pred listopadovymi slavnostmi a majetkove po nich. Z toho jak si dnes ziji je vdek zcela na miste. Proc se tomu ale rika "mir" to nechapu.
0/0
2.2.2004 6:11

vamberk

Hrad předal - je nadpis článku - ale manko
kanceláře prezidenta jaksi vyšumělo opět do ztracena, že ? Pokud se nemýlím, tedy NKÚ objevil nesrovnalosti v hospodaření - takže zase nikdo za nic nemůže a nikoho se nic netýká ?
0/0
30.1.2004 23:13

vamberk

Václav Havel je nemocný popletený starý člověk
který, ač měl plná ústa úplně jiných priorit, se prostě nemůže smířit s tím, že přišel o moc a že ho značná část veřejnosti prostě už nebere vážně. Jakkoli nejsem bezmezným obdivovatelem Klause, je to alespoň člověk, nad jehož aktivitami lze vést diskusi, i proto, že jím prezentované názory bývají zhusta pochopitelné i žáku zvláštní školy. Václav Havel bohužel zaspal nástup vlastní senility. To jsou slova z příspěvku Kleki Petra (uvedeného níže) a já se s nimi plně ztotožňuji. V posledních letech uměl Havel jenom moralizovat a blábolit o nepolitické politice, ale "kázal vodu a pil víno" - víme to všichni, jenom - bohužel někteří servilní novináříčkové nepovolí ve svém nanebevzývání Havla. Dělají mu medvědí službu, protože ho tím jen víc lidem zprotiví. Fakt je, že to co prošlo jemu - by neprošlo nikomu. Nový prezident je na svém místě - ze všech kandidátů byl jediný, který na to opravdu měl.
0/0
30.1.2004 21:21

juton

Tahle diskuse je hloupá!
Václav Havel byl prezident solidní, jen si myslím, že 13 let  ve funkci by ovlivnilo negativně každého z nás. Po revoluci byli oba Václavové v jedné straně.  Měli jiné názory na společnost, tak se jejich cesty rozešly. To je snad normální. Během let se několikrát střetli se svými představami, ale vždy to bylo na určité úrovni. To je snad taky normální. Havel celebritou zůstal, to je naprosto přirozené, tak jako to bude přirozené u pana Klause, až bude exprezident. Každý  člověk má jiný rozměr vidění, jímž vnímá realitu. Až budeme mít dalšího prezidenta, bude zase jiný. Tak se s tím už smiřme. Zatím nikdo z porevolučních prezidentů zemi nejen nepoškodil, ale vcelku dobře reprezentoval. A to je hlavní. 
0/0
30.1.2004 21:04

logar

Chle, chle
 z uťaté diskuze, vzhledem k času, usuzuji, že zájem diskutujících upadá s končící pracovní dobou. Ani já nediskutuji zadarmo, tudiž zdravím všechny diskutující a přeju bezva víkend.
0/0
30.1.2004 15:08

logar

No,no
Nevim, jak pan "weaktor" dosel k tomu, ze je Vaclav Havel slavny v zahranici. Zil jsem tam deset roku a niceho podobneho jsem si nevsiml ani neprecetl. Normalnim lidem je fuk, nebot nevedi o koho jde. Nicim se totiz neproslavil, napriklad jako Mr. Bean. Pokud jej maji radi lide typu Bush mladsi, to mu dobrou reklamu neudela. Pripominam, tem co nevedi, ze par let pred smrti byl Nicolaeu Caucescu velikou celebritou a dostaval mnoho statnich vyznamenani v USA, Anglii a jinych tzv. vyspelych statech. Kazdy normalni clovek v lido demo vedel, ze je to masovy vrah. Oni jiste take. Kralovne Elisce a jinym potentatum to rozhodne nevadilo. Nepapouskujte prosim ceske noviny. Venku byl mnohokrat za kaspara, pan Havel, poprve jiz v lednu 90 v americkem kongresu, kde se pokousel mluvit o svem kamosovi J.Bartoskovi (kdo by ho tam neznal) silenou anglictinou, ackoliv, jak sam rekl, "pratele mi poradili, abych k vam promluvil svoji materstinou".
0/0
30.1.2004 12:25

weaktor

Re:
postavit do jedné řady HAVLA, MR. BEANA a CAUCESCA - to chce kus odvahy...
0/0
30.1.2004 12:40

logar

Re: Noooo???
Pokud v mem spisku vidis srovnavani tech tri, jsem jeste vice presvedcen, ze plati, co jsem o tobe napsal ve 12.29
0/0
30.1.2004 13:01

qoknu

Re:
Jak to ? Jsou " nezapomenutelní" přece.
0/0
30.1.2004 13:02

Mirek Bushín

jak to vlastně je, pokrytci
Podle toho, jak tady na Havla kydáte špínu používáním sprostých slov, jste snad Husáka tedy museli mít radši - nebo snad chcete použít ještě sprostší slova?
0/0
30.1.2004 12:20

logar

Re: Hm
Jsi jasny demagog, M. Bushine, pokud si z kritiky Havla odvozujes naklonnost k Husakovi. Mozna jsi i blby.?!
0/0
30.1.2004 12:29

Kleki Petra

Re:
Mirku, Mirku, pokrytec je přece člověk, který něco jiného říká a něco jiného si myslí. Václav Havel by ti to mohl vysvětlit mnohem podrobněji.
0/0
30.1.2004 12:42

Havirov Devils ! ! !

EU
Havel žádnou celebritou nezůstal, naopak, jak nám během minulých 2 - 3 měsíců dokázal, stal se z něho naprostý závistivý blbeček.  Z pro mě neznámého důvodu se mu iDNES a podobné plátky neustále snaží tvořit image celebrity, což je spíše trapné než pravdivé.....   
0/0
30.1.2004 10:21

mitche

Re:
blbecku
0/0
30.1.2004 11:02

Eldrb

Re:
Tady dokonce urážíš....nedělíš se s Veškrnou o Daginu ?....víš co to je suprdebilníkontrapablb ? Podívej se do zrcátka...
0/0
30.1.2004 13:58

weaktor

Re:
rudá barva... že by symbolika? =o)
 
"HAVÍŘOV DEVILS ! ! !" - to je žrádlo... 
a pak máme mít k severním čechům nějaký respekt...
0/0
30.1.2004 11:07

qoknu

Re:
Havířov je v Sev. Čechácch ?
0/0
30.1.2004 11:26

Kleki Petra

Re:
... třeba Havířov nad Labem. Nebo nad Ohří.
0/0
30.1.2004 11:32

boygeorge

Re: inteligence prokázána
pan "weaktor" je zjevně Ynteligent Havířov - severní Čechy......
0/0
30.1.2004 11:31

weaktor

Re:
omlouvám se všem -
ostudná chyba, co dodat... =o)
alespoň jsem dokázal, jak blízko k sobě čechy s moravou mají...
0/0
30.1.2004 11:34

weaktor

Re:
...jinak já jsem původně chtěl napsat k "severu česka", ale pak jsem to jaksi přemontoval a vyšla z toho tato hovadina... 
0/0
30.1.2004 11:40

weaktor

nechápu...
nechápu, proč musí stále několik jedinců tak ostře napadat a vulgárně urážet našeho ex-prezidenta, pana václava havla... proč se raději nepouštíte třeba do jiných bývalých politiků, nebo i současných KOMUNISTŮ (GREBENÍČEK, FILIP, EXNER...) - jsou stovky těch, kteří by zasloužili vaši ostrou kritiku, ale rozhodně ne člověk, který nám ve světě dělal a dělá tak skělou reklamu...
je to jako kopání do mrtvoly - jakési pseudo-hrdinství... cítíte se přitom dobře? opravdu? je mi z vás na nic...
 
stejně tak nechápu, proč se tento národ musí dělit (nebo je někým záměrně dělen?) na "KLAUSOVCE" a "HAVLOVCE" - máte-li rádi jednoho, musíte automaticky nenávidět toho druhého a naopak... co je to za nesmysl? jen proto, že oni dva k sobě nikdy nenašli přímou cestu? j
á (a věřím, že i spousty dalších) si vážím obou dvou těchto osobností české politiky - na jednom i druhém mi vadí x věcí, ale přesto je hodnotím jako dvě OBROVSKÉ OSOBNOSTI české politiky, které toho pro náš stát udělali nesmírně moc... !
 
tak zkusme odložit nenávist a zášť a zameťme si nejprve před vlastním prahem... co jsme my ve svém životě dokázali, že si můžeme dovolit odsuzovat druhé?
a když už se rozhodneme někoho ostře napadnout, tak se nestyďme pod svá slova napsat i své jméno - kolik z vás, kteří se tady vulgárně a sprostě projevují, by něco takového dokázalo? nebo jste vážně takoví ubožáci, že když si anonymně zanadáváte, tak se vám uleví a zahojíte si tak jeden ze svých x komplexů... ? pak bych se na vašem místě styděl podívat do zrcadla...
0/0
30.1.2004 10:15

Zdenekn

Re:
Každý má svůj nazor tak proč někomu vnucujete ten váš.
0/0
30.1.2004 10:29

Zdenekn

Re:
Každý má svůj názor tak proč někomu vnucujete ten váš a do zrcadla se raději nedívejte.Jste asi opravdoví demokrat.
0/0
30.1.2004 10:36

fleret

Re: pan Havel
s nepretrzitym vzivanim pana Havla nesouhlasim.zrovna tak mi pripadne nepristojne jeho neustale lesteni vlastni image....predevsim v zahranici,kde nejsou schopni a ani nemuzou ohodnotit jeho realne ciny a postupy v cr...Grebenickove,Filipove,Exnerove a dalsi staliniste,vcetne panu Calfu se muzou roztahovat prave diky panu Havlovi.Nesouhlasim s tim,aby pan Havel v rade pripadu suploval prez. Klause...jeho promluvy k narodu jsou bezobsazne a ve sve podstate vubec nic neresi.Z rady jeho poslednich entree v TV  me pripada,ze nezije v cr,ale na sve haciende v Portugalsku.Je naprosto zrejme,ze mu schazi byvala moc a moznost ztelesnovat pro radu lidi velkeho sudiho v situacich,do kterych sam pred tim vnesl zmatek...chce,aby byl s mirnym odstupem casu  povazovan za prelomovou osobnost v ceskem polit. deni.Ztratu popularity,resp. vlivu a moci nese velice tezce a svymi moralistickymi vystupy spolecne s privrzenci jeho jednani zvetsuje nebezpeci chaosu v beztak krehke vnitropoliticke situaci.Stejne tak pusobi jeho vliv na obcany cr.V mem pripade nejde o zadnou nenavist,suse konstatuji,ze pana Havla v lasce nemam.A pod to se klidne muzu podepsat : Akad.arch. Petr Koldinsky...
0/0
30.1.2004 11:10

fleret

Re: dod.
neskodilo by,kdyby jste se pod svuj prispevek podepsal i Vy.........
0/0
30.1.2004 11:13

mitche

Re:
Je to Vas nazor. Porad si myslim, ze toho udelal daleko vic dobreho, nez drtiva vetsina z nas. Spis nez prolomovou osobnosti v ceske politice, je uz ted zapsany v dejinach. Proste na to zapomenout nejde.
0/0
30.1.2004 11:26

Eldrb

Re:
Pane,nemluvte ve frázích.I když jako příznivec své modly Havelské ,a v jeho duchu, jinak mluvit neumíte.Ale pokuste se. Co Havel udělal světoborného pro svou vlast,za čož,jak vy tvrdíte,by měl být zapsán v našich dějinách ? To nemůžete myslet vážně. I když...
0/0
30.1.2004 13:52

Kleki Petra

Re:
...odešel z Hradu, aniž ho museli vyvést (nebo vynést).
0/0
30.1.2004 13:58

Majkyho_pupik

Re:
Je naprosto jednoznacny ze prinos Havla pro pozitivni videni nasi zeme VSUDE v civilizivanem i mene civilizovanem svete se neda srovnat s vyznamem prakticky zadneho jineho cloveka z nasi zeme. meli bysme byt radi ze sme takoveho prezidenta meli, to jmeno otevira vsude ve svete dvere. Jeho pusobeni na domaci politicke scene je skutecne diskutabilni, ale jeho mezinarodni pusobeni to bohate vyvazi..
0/0
31.1.2004 9:22

Eldrb

Re:
Přesné.Souhlas.
0/0
30.1.2004 13:46

Dan 1

Když je u politika,
kterého vášní je moralizování, tak propastný rozdíl mezi slovy a činy (konkrétní případy viz přispěvatelé níže), není divu, že to lidé vnímají velmi citlivě a někdy reagují přehnaně. Klady u Havla převažovaly zhruba do r. 93, pak se z něj stal planý rétor, intrikán a chronický poučovatel. Málokdo zpochybňuje jeho význam pro PR ČR v zahraničí, jeho působení v tuzemské politice je velmi sporné.
0/0
30.1.2004 11:13

gogol-e

Historie nas uci
Osobnost vzdy nejvice odsuzuji nuly.
0/0
30.1.2004 9:58

Kleki Petra

Re:
... a naopak.
0/0
30.1.2004 11:10

mitche

Re:
kravina
0/0
30.1.2004 11:15

Kleki Petra

Re:
Přečti si po sobě, co píšeš, a pak reaguj, Joudo. Od tebe to sedí.
0/0
30.1.2004 11:22

mitche

Re:
Zvlastni...nemuzu se nesmat. Presne to bych chtel napsat tobe... co jsi napsal ty? Par "vtipku"
0/0
30.1.2004 11:30

Kleki Petra

Re:
Asi jseš v diskusích krátce. Dávno jsem pochopil, že když někdo nechce, tak nečte. K obdobnému tématu jsem se nejméně v posledních třech měsících vyjádřil podrobně už tolikrát, že pokračování nepokládám za nutné. Pro mne je Václav Havel nemocný popletený starý člověk, který, ač měl plná ústa úplně jiných priorit, se prostě nemůže smířit s tím, že přišel o moc a že ho značná část veřejnosti prostě už nebere vážně. Jakkoli nejsem bezmezným obdivovatelem Klause, je to alespoň člověk, nad jehož aktivitami lze vést diskusi, i proto, že jím prezentované názory bývají zhusta pochopitelné i žáku zvláštní školy. Václav Havel bohužel zaspal nástup vlastní senility.
0/0
30.1.2004 11:38

mitche

Re:
... do ted jsem zadny clanek na toto tema od tebe necetl, mozna je to proto, ze tu jsem prave ty tri mesice. Ale asi me ovlivnil ten prispevek s Matkou Terezou atd. Zdaji se mi takove slova dost zbytecne. Nechcu srovnavat prezidenty, protoze jak uz bylo napsano, jsou kazdy jiny. A konecne: myslim, ze Havel je porad dost inteligentni, nez aby si delal hlavu z toho, jak jej Cesi nemaji radi.
0/0
30.1.2004 11:50

qoknu

Re: mitche
Drobný postřeh slepice : spíš je málo inteligentní a proto si nedělá hlavu z toho jak jej Češi nemají rádi.
0/0
30.1.2004 12:16

Kleki Petra

Re:
... no prostě si nedělá hlavu. Už to, holt, nejde. Kohout.
0/0
30.1.2004 12:20

Montaigne

Vyhrožování je trestné
Pan Havel že je celebrita? U některých politiků ve světě tutyfruty . U nás doma? Dovolím si s úspěchem pochybovat  Prý se chystá napsat novou hru! Dříve, ve funkci prezidenta nás pořád káral a umravňoval. Teď nám zase pro změnu vyhrožuje
0/0
30.1.2004 9:29

mitche

Re:
To se asi nebude libit te nasrane vetsine, co tady pise tyhlety prispevky, ale o to jde, ne? Myslim, ze Havla Cesi nedocenuji, protoze ho tady meli takovou dobu pred nosem. Mozna neni dokonaly ve vyjadrovani a chyb ma urcite taky dost a dost jich taky v zivote udelal, ale tech dobrych veci, ktere vykonal je nepomerne vice - mluvim ted hlavne ve vztahu k lidske svobode. Je to urcite (daleko) lepsi clovek, nez vetsina techhle zavistivych, pomlouvacnych a neprejicich Cechu, co tady travi cas zesmesnovanim toho, co se jim nelibi. To vse samozrejme pod rouskou anonimity - to jsme pak velci hrdinove. 
0/0
30.1.2004 10:04

gloria

Nadpis příspěvku
Vaclave, bezte prosim do p.d*ele. Dekuji,
0/0
30.1.2004 9:27

weaktor

Re:
glorio, tak tam zatím připravte uvítací ceremoniál...
 
děkuji
0/0
30.1.2004 9:55

Kleki Petra

Hmmm.
Hotovej Matka Tereza, Cyril, Matoděj a sv. Václav Iljič Komenský v jedné osobě.
0/0
30.1.2004 9:22

Englishman

Zprávy?
Toto jsou zprávy? Ten článek mohl vyjít přece klidně před půl rokem stejně jako za půl roku nebo za pět let. Na zpravy.idnes.cz čekám zpravodajství, ne nadčasové chvalozpěvy. I kdyby ten článek byl dobrý (což není) a nezávislý (to už vůbec ne), sem prostě nepatří.
0/0
30.1.2004 9:13

qoknu

Re: Englishman
Ten článek sem patří. Včera a dnes zde je článek o vile, ve které bydlí kKaus, takže je sem správně dodán článek opěvující Havla. To aby tupci pochopili co v Havlovi, který si koupil vilu za své, ztratili.
0/0
30.1.2004 9:48

logar

No to snad ne
Tady jsem se docetl, ze Havel nejednal s komunisty. Kdo ze s komunisty nejednal? Byl to opravdu Havel? Vzdyt se jimi cely zivot obklopoval. Hrad jich byl plny, Charta rovnez. Akorat ne vzdy byli momentalne cleny  komunisticke strany. Pasovali se na "bojovniky za lidska prava" a presvedcovali svet, ze boj za lidska prava v ceskoslovensku zacal tim dnem, kdy je vyhodili z partaje. Pokud vim, tak jedinymi komunisty se kterymi se nepratelil byli ti, kteri mu nelezli do zadku. Komuniste si ho zvolili koncem roku 89 za prezidenta, tim to zacalo, potom pres desitky  Čalfů, nelze je vsechny vyjmenovat, az ke komunistovi Mathe. Co vic by jste si v tomto ohledu meli prat???
0/0
30.1.2004 8:18

qoknu

Re: logare
klídek. Zaslepence nepřesvědčíš tak proč jim vysvětlovat pro ně nevysvětlitelné..
0/0
30.1.2004 8:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.