Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie volá po zvýšení přechodů

Česká policie chce bojovat proti vysoké nehodovosti i vyvýšením křižovatek a přechodů pro chodce. Podle jejích expertů by to pomohlo zvrátit nepříznivou statistiku z loňského roku. Při takřka dvou stech tisících dopravních nehod zemřelo 1319 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BudeHůř

K umístění přechodů
Hlavně proboha smažte přechody v těsných blízkostech křižovatek a osvětlete přechody tonoucí téměř ve tmě. Tady nastávají situace otřesné situace. Ale to se snad mělo řešit jěště před přijetím zákona, že ...
0/0
22.1.2004 14:23

BudeHůř

Chtěl bych vidět ten rozpočet ...
na jeden přechod 200 tisíc. Asi je to tím, že stát má vždycky smůlu, že narazí na firmy 3 - 5 krát dražší, než je průměr. A pak je ještě jeden rozpočet: rozdělení toho předražení ...
0/0
22.1.2004 14:19

karoten

200 000 ?
Za tak šílenou sumu by se muselo vyplatit postavit k přechodu poldu s plácačkou. Ty prachy by stačily na nějakej roční dozor. Já myslím že jde o převýchovu v dopravě a ne o růst stavebnictví. A trend je stejně takovej že agresivní ignoranti pravidel si pořizujou off-roady. To vede do nikam.
0/0
21.1.2004 11:00

Jerry2B

bezva závodní dráha
, Slyšel jsem, že mladí amatérští závodníci - synáčci zazobaných tatíčků - pořádají pravidelné závody. Prý měli radost z toho, že jim obce staví skokanské můstky, aby to bylo veselejší. Přece nejsou chodci tak blbí, aby lezli na přechod, když se k němu řítí sporťák a troubí na ně. A když zruší auto, tak si prostě koupí nové, lepší, rychlejší ...
0/0
21.1.2004 10:02

budgeto

tohle neni reseni...
jsem ridic,na prechodu se snazim v ramci bezpecnosti davat prednost. jsem chodec a musim priznat,ze i ja obcas na prechody kaslu... ALe snazim se prevychovat   Je to problem. Jako student dopravni fakulty a tak vim,ze retardery nejsou reseni,spis vykrik do tmy...
Ranni spicka-prujezd centrem jednoho mesta.Stojime prakticky na kazdem prechode,obcas je prechod rizen mestskou policii,ktera "nahrazuje" semafory - pousti lidi po davkach. Ale policajti nemuzou bejt u kazdyho prechodu. Pro nazornost: v noci na prazdnych silnicich se usek da projet za 15 minut (podle predpisu ), v ranni spicce diky prechodum min. 35 minut... Ono rozjet kolonu taky neco trva...Pri zavedeni retarderu se doprava jeste zpomali (pomaly najezd, protoze pri vyssi rychlosti se hold bude skakat ).semafory jsou resenim,lec jsou to velke penize.Otazkou je,o kolik vic.V anglii me treba zaujal system blikajicich svetel.U kazdeho prechodu je cernobila tyc s zarovkou nahore (dobre viditelnou i za slunka....). Kdyz se ty rozblikaji,chodci maji absolutni prednost.Pokud neblikaji,maji prednost auta,ale auta muzou chodce pustit...To se delo tu a tam.Ale jak se svetla rozblikala,stacilo se postavit ke krajnici a auta stala na fleku.Ve vsech ctyrech pruzich!!!!Tomu rikam vychova.Jsou tam taky trosku jine pokuty...Ale vratme se k realu do Cech... Videl bych to na duslednejsi znaceni prechodu (barevne reflektujici vodorovne znaceni),zlute reflektujici okraje svisleho vodorovneho znaceni.Novinkou (teda uz spis starinkou) je uprava prechodu pri vice jak dvou pruzich (nutnost ostruvku uprostred komunikace),nove osvetleni,ktere v noci fakt dobre osvetli prechod atd.... Je pravda,ze ani nejlepsi znaceni i upravy nezastavi magora.Na toho plati jedine,kdyz se mu vezmou klicky... Doporucoval bych a primlouval bych se pri novele za velmi tvrde posti
0/0
20.1.2004 22:12

budgeto

Re:
a pro po me ted napadlo - konzultoval nekdo zavedeni retarderu se slozkami IZS? dovedete si predstavit,kdyz pojedete k zasahu a na kazdych 100 metrech si poskocite nebo budete muset brzdit? To bud to zlatnictvi vykradou ,ten dum vyhori nebo nekoho odvezou cerni havrani , protoze rychla nedojede vcas....
0/0
20.1.2004 22:16

kenx

Re:
Policajti jsou ještě v pohodě, horší je to s hasiči (cisternu ani vysokozdvižnou plošinu na místě nezastavíš) a hlavně se sanitkama
KenX
0/0
21.1.2004 9:08

Hufo

měl bych jednoduchý řešení
na snížení nehodovosti. konečně ty přechody pořádně namalovat, večer osvětlit a označit přechody značkama. nevím jak jinde, ale na mělníku jsou pořád přechody, který tvoří 4 ošoupaný pruhy, který nejsou ve tmě a za mokra vidět. a to i na rušný ulici. a značky taky u všech nejsou. kdo to na mělníku nezná, teď  za tohodle počasí může bejt nemile překvapenej, proč ten chodec skáče do silnice, když tam vidět žádný přechod není.
0/0
20.1.2004 21:59

obmolok

Přechody ve městě
Občas mi snahy o řešení problematiky přechodů připadají, že nikdo ze zodpovědných v životě nebyl jinde než v sousední ulici.
Několikrát jsem byl na kole v Žitavě, kousek od Liberce. Zajímavé tam je to, že přechodů tam mají opravdu pomálu. Vlastně jsou jen na hlavních silnicích, a prakticky vždy mají i semafor.
Pokud tam semafor není, je tam skice místo pro přecházení, na středu ulice ostrůvek pro ukrytí chodce, ale není tam zebra a tím pádem tam není ani přednost chodců.
Rozhodne tam nemají přechody s chodci ukrytými za keřa a další podobné specialitky, naprosto běžné v našic městech.
Pokud chceme bezpečí ve městech, tak nesmí být průtah sidlištěm kolem školy na čtyři pruhy, leckdy širší, než běžná okreska.
0/0
20.1.2004 21:29

taksi

to já by jsem měl dražší návrh
zrušit přechody a udělat podchody. Ale tohle je taková pitomost, že by to mohlo v parlamentu projít
0/0
20.1.2004 21:12

ramese

nejsem ridic
nejsem ridic byt mam ridicak ale nejezdim ale prechazim ;o) a rozhodne mi to pridje opravdu pekne prihlouple to si pak ridici budou pripadat jako na tankodormu obzvlaste ve meste kde tech prechodu je na statisice a na vesnici dva.. a 10 cm? zrovna malo neni... a metrovy najezd a sjezd? to bude parada! z vidim jak ve meste pribudou znacky kde prechod prochodce bude oznacen jeste doplnkme poroz ve meste jsou hrboly!
0/0
20.1.2004 20:48

Ccecil

Chodci
Chodci jsou vlastně profesionální kaskadéři. Hupsnou do vozovky kdykoliv a kdekoliv, nadbaje na sníh, špatnou viditelnost, černý oděv v noci a podobně. Samozřejmě lze vždy jednoduše obvinit řidiče, že měl jet jen tak rychle, aby dokázal zastavit. No v tom případě, kdyby toto ustanovení dodržovali všichni do důsledků, doprava by se zastavila, protože každý chodec je potencionelní sebevrah a nelze odhadnout, kdy přijde ten správný okamžik rozhodnutí už s tím životem zkoncovat.
Všechno je ale jinak. Lidé se nedělí na řidiče a chodce, ale v tomto pohledu na lidi s vnitřní sebekontrolou, kteří se snaží daná ustanovení dodržovat, ať už jako chodci, nebo řidiči, dále pak arogantní namyšlená hovada, která si myslí za všech okolností, že mají přednost a nakonec slabomyslné tupce, kterým nedocházejí základní fyzikální principy. Samozřejmě to není diskrétní dělení, ale je to celá škála.
Pokud se na to nepodíváme z tohoto pohledu, budeme neustále bloudit v kruhu vzájemného obviňování. Chci to říci jasně.  Žádný retardér nezmění chování idiota. Možná bude mít v některých odůvodněných případech smysl, ale jinak jsou to vyhozené peníze.
0/0
20.1.2004 20:43

kenx

řešení
Ničit silnice podobnými nesmysly mi nepřijde moc dobré. Jsem pro snížení počtu přechodů a výstavbu semaforů které budou reagovat na pokyn chodců. Díky tomu budou chodci přecházet ve skupinkách a nebude docházet k tomu co musím dělat každé ráno když jedu do práce, pustit pár chodců a pak tam prostě strčit čumák a naznačit že teď bych zase chtěl jet já ...
Napadají mě ještě další problémy. Mám sportovně upravené auto a už u existujících retardérů o ně dřu často ochranou lyžinou. Další zneklidněním je pro mě stav tlumičů u sídlištních aut, mohu vám říci že sériový tlumič VELMI trpí přejížděním těch existujících retardérů a taková auta pak snadno mohou způsobit jinou dopravní nehodu díky špatným jízdním vlastnostem!
Myslím že je na čase aby se někdo kompetentní zamyslel a konečně uznal že než stavět retardéry jakéhokoliv typu spomalujicímu dopravy, zvyšujícím spotřebu benzinu a emise projíždějících vozů, ztěžující průjezd vozidlům pohotovostních složek a poškozujících automobily, s předností chodců spoléhajících na to že řidič zastaví i když to je za špatné viditelnosti téměř nemožné ... je lepší stavět semafory kde si chodec může zmáčknout tlačítko že chce přejít a řidiči uvidí jasně znamení že mají zastavit i za špatné viditelnosti.
Lidi kompetentní prosím myslete!
KenX
0/0
20.1.2004 20:28

clovekJK

Re: svatá pravda
Svatou pavdu díš KenXi - také mám dopravní fakultu, jak tady někdo pro zesílení svých argumentů profesionálně přopodotkl,také jsem řidič i chodec,  mám autoškolu a mozek. Nápadů je moc - i docela dobrých (hlavně těch objevených jinde). Neboj, všechno krachne na penězích. V teoretické rovině  tady nikdo nevyslovil vpravdě revoluční návrh. Totiž navrhuji zrušit financování všech anylýz, nikdy neralizovaných projektů a sumu získaných peněz 100% dotovat vybranými pokutami. Tyto peníze věnovat supertajné laboratoři na vývoj speciálního čidla, sériově montovaného do každého auta. Před jízdou by řidič otiskl palec na značku vedle kliky. Pokud  by systém zjistil alkohol, drogy nebo duševní indispozici ( tzv. magorův index), vysla by do ruky milisekundový impulz 10000 V, dvěře by nešly otevřít a  po násilném vniknutí např. oknem rozbitým dlažební kostou, by se motor ihned po nastartování zadřel. Čidlo by snímalo tělesnou teplotu, daktyloskopické otisky a chemické složení potu.  
 
0/0
21.1.2004 3:31

clovekJK

Re:
Kontrolní otázky pro KenXe: hele, co ty můžeš vědět o sériových tlumičích sídlištního či jeskyňního člověka, když máš sportovně upravené auto? Nechápu, proč s ním jezdíš po našich silnicích, které i bez retardérů a podobných dopravních zábran, splňují a leckdy předčí parametry autocrossových tratí? Že ty jezdíš do práce bugginou a nám tvrdíš, že drhneš lyžinou?
 
0/0
21.1.2004 3:37

kenx

Re:
O sériových tlumičích toho vím docela hodně a taky o tom jak moc to odsírají třeba peugeoty ... Máš pravdu, mám tam tvrdé sportovní tlumiče a auto mám skutečně posazené dosti nízko. Retardéry přejíždím šikmo a velmi pomalu, dá se to. Díry na silnicích musím objíždět, je fakt že některé hrby jsem na českých silnicích nucen objíždět protisměrem. Ale alespoň to člověka naučí, ono třeba takový ty vyjeté koleje na autobusových zastávkách jsou schopné rozbít převodovku i v běžném autě. Jinak se mi ale autíčko odměňuje každým dnem, nejsem magor co jezdí nebezpečně, nemusím jezdit po dálnici co to dá, spíše si občas zablbnu na nějaké silničce kde je dobře vidět a zatáhnu občas třeba za ručku :) Jsem amatér, ne profík.
KenX
0/0
21.1.2004 9:03

cejkis

zklidňování dopravy
Zaznělo to několik názorů na dodržování rychlostí. Myslím, že řešení je někde jinde. Dát někam značku a vymáhat její respekt je řešení, které nemá příliš efekt. Mnohem efektivnější je přistupovat s vědomím zkidňování dopravy již při návrhu komunikace. Proto v době projednávání urbanistické studie apeluji na naše zastupitestvo, aby více prosazovali zklidňování dopravy již při návrhu komunikací.A jak na to? Čím širší komunikace, tím větší rychlosti na ní můžeme očekávat. Tedy dopravní tahy by měli být rozděleny na část kde je doprava nežádoucí leč nezbytná a část kde vytvořímě dopravě prostor. V Petrovicích tedy Novopetrovická a Hornoměcholupská vyčlenit pro průjezd Petrovicemi. Ostatní komunikace začlenit do kategorie "doprava nežádoucí leč nezbytná". Tyto komunikace projektovat podstatně užší se šikmými obrubníky a přilehlými chodníky. Kde mezi chodníkem a silnicí bude prostor pro cyklisty a zároveň tento prostor poslouží v případě objíždění překážek. Mezi proudy pokud možno vytvořit "zelený pruh". Neprojektovat rovné komunikace, ale využívat např. střídání šikmých stání. Nejhorší a nejčastější řešení je naprojektovat rovnou, širokou silnici a na ní posléze instalovat retardéry.Snažit se o co nejvíce zelené plochy. Např. při parkování norma požaduje specifickou délu pro kolmé stání. V případě, že chodík za tímto parkovištěm oddálíme, umožnujě norma požadovanou délku zpevněné plochy o něco zkrátit. (část automobilu za zadním kolem nebo před předním bude nad zeleným pruhem) A zase máme o kousek zelené plochy navíc.Není to jen o estetičnosti, ale i o tom, kolik vody se při dešti vsákne do nezpevněných ploch a kolik vody ze zpevněných ploch dopravíme kanalizací do čistírny a následně do řeky (viz záplavy) Dále bych rád, aby všechny přechody byly osvětleny světlem s bílým spektrem a ne standartními sodíkovými výbojkami se "žlutým světlem" Před každým přechodem z obou směrů vytvořit střídání barev povrchu.Zkrátka bezpečnost je priorita no. 1
0/0
20.1.2004 20:01

cejkis

Re:
tohle je věc kterou jsem napsal našemu zastupitelstvu na jejich web..nechce se mi to formulovat obecně, ale kdo bude chtít určitě najde mou myšlenku
0/0
20.1.2004 20:02

sashino

???
Tak ja vám něco řeknu. V titulním odstavci článku napsat, že: "Loni zemřelo při takřka dvou stech tisících dopravních nehod 1319 lidí. Na vině je většinou nepozornost řidičů nebo chodců", je totální prasárna a svědčí to o naprosté imbecilitě novinářů (minimálně na idnes:)) Projděte si např. policejní statistiky (snad je na ně v článku i odkaz?), v nichž se uvádí i viníci dopravních nehod. Kolik je tam chodců? Kolik kolizí mezi chodcem a motoristou způsobili chodci? Nehledě na to, že naprostá většina z těch mrtvých nepochází z havárií na přechodech. Totéž doporučuju i woodakovi a ostatním, kteří si myslí, že " si za srazky s autem mohou hodne casto chodci samy". Chodíte pane redaktor a pane woodak někdy po městě pěšky? Kolikrát na vás řidiči když chcete přejít po přechodu troubí, klepají si na čelo, nebo do vás dokonce najíždějí? Zkuste někdy spočítat u křižovatky počet aut, které projedou na červenou třeba během 15ti minut. Každé z nich je smrtící hrozbou pro chodce. Nejsem žádný militantní chodec a relativně často (ne denně) jezdím autem. Problém chodci versus řidiči je problémem značného upřednostnění automobilismu před jakýmkoliv jiným druhem dopravy ve městech (zvyšování přechodů je důkazem toho, že si to snad uvědomují už i odpovědní). Toto upřednostnění je zřejmě jedním z důvodů, proč se jinak inteligentní lidi tím, že si sednou za volant, promění v agresivní bestie. Pozoruji to i na některých svých známých a pokud bych se to nesnažil reflektovat, tak bych se tak choval asi taky.
0/0
20.1.2004 18:35

xix

Re:
 A kolik chodcu prechazi neukazdnene mimo prechody? ja jezdim v mensim meste a je to opravdu hodne . I ja sleduji na mojich znamych, kdyz vylezou z auta na parkovisti, tak se snich stavaji chodci a jsou pohodlni dojit na prechod,ikdyz je vzdalen jen deset metru. Meli bychom se  zacit respektovat mezi sebou. A v tom by nam mela pomoci policie, ktera by zacala durazne postihovat nejenom ridice, ale taky neukazdnene chodce.
0/0
20.1.2004 18:46

woodak

Re:
Jelikoz automobil nevlastnim a hromadnou dopravu nevyuzivam, tak se dopravuje pouze na kole nebo pesky. Jelikoz chodim po prechode a neskaci tam, tak na me ridici netroubi. Kdyz ale vidim jine chodce, jak bezstarostne vlezou do prostoru silinice (at na prechod nebo mimo nej) bez rozhlidnuti, tak zaroven vidim i tezce brzdici auto a ve vetsine pripadu i trobici auto. Bohuzel, ale i vidim spoustu aut, ktere jedou, maji cervenou a presto tam vjedou - pak to neni hrozba jen pro chodce, ale i pro ostatni automobily, ktere jedou z jinych smeru, pokud se jedna o krizovatku a ne jen samotny prechod.
0/0
20.1.2004 22:00

woodak

Re:
dodatek: ridicsky prukaz vlastnim jiz nekolik let, ale jeste nenastala doba, abych si porizoval vlastni auto, pac bych ho nevyuzil. Kdyz potrebuji, tak si ho muzu pujcit. Vetsinu cestovani tedy resim na kole - denne 30km (pokud nekam jeste potrebuji, tak i vice) je v pohode nebo po meste pesky, i kdyz vetsinou to resim taky kolmo, pac je to mnohem rychlejsi.
0/0
20.1.2004 22:16

Katoda

Re: woodak
Všeobecně souhlasím. Generalizovati znamená blbnouti. Autem jezdím denně a můžu jen potvrdit, že blbost značné části řidičů hvězd se dotýká. Takže zde máme nesmysly, které mnohdy končí tragicky plynoucí z nedostatku myšlení a předvídavosti, tedy ze všeobecného nedostatku intelektu. Pak tu je ostentativní, ba přímo arogantní přezírání jakýchkoliv předpisů. U chodců je to především neukázněnost a nedostatek znalosti toho, co je za volantem možné a co ne. I u nich jde mnohdy o aroganci. Dva příklady za všechny. Zcela nedávno jsem se přibližoval k přechodu, po kterém přecházel jakýsi děda. Tedy děda, spíše typ žlučovitý dědek. Nejel jsem rychle a podle mého odhadu, než se k přechodu přiblížím, měl být v bezpečí protějšího chodníku. Dědek se ovšem uprostřed mého jízdního pruhu zastavil a provokativně naznačoval, že je tam přechod a on si tam může dělat co chce. Jet jen o něco málo rychleji, mohlo být dusno. Totyčného tímto pozdravuji. Úplným vrcholem pak byla situace, kdy baba (jinak se říci nedá) přecházející na červenou
0/0
21.1.2004 7:48

Katoda

Re:
Nejak mi to vypadlo, tedy babapřecházející na červenou mi vyspílala do vrahů s tím, že je tady přechod a ona má přednost.
0/0
21.1.2004 7:50

jyrinec

nesmysl
 zase budou dohady,  nejlepsi je zamorske reseni, kdo chce prejit po znacenem prechodu, musi si zazadat tlacitkem na semaforu, ktery kazdy prechod ve meste bez vyjimky ma. pak neni pochyb o tom , kdo ma prednost a kdo ne.  jinak se to vyresit neda. co se tyce mnozstvi prechodu, spis bych je u nas ve meste zredukoval. je jich v centru na200m 5 a kdyz chodej lidi, neda se ani projet. proste hruza.
0/0
20.1.2004 18:28

woodak

Re:
redukce prechodu alespon v nekterych mestech probehla a do mist, kde drive byl, bylo neco umisteno - nejcasteji nejake zabradli. To, ze ho nekteri prelezaji nebo obchazeji je vec uz jina :'(( Bohuzel obchazeni zabrazdli je i za cenu, ze to tamtudy maji stejne daleko, jako by vyuzili prechodu, ale to by se museli podivat hlavou jeste na druhou stranu, coz je velmi namahavy ukon... :-(( Co se tyce semaforu, tak jsem dosti casto znechucen - mam stisknute tlacitko, cekam, az mi skoci zelenej pandulak, najednou nekdo prijde a v klidku si prechazi na cervenou, jako by tam semafor a dokonce ani silnice nebyly a on sel nekde po poli.. :(( Jinak hrozne rad posloucham ve zpravach babicku, ktery je pres 80let, ze se u ctyrproudove silnice rozhlidne a pak ji prebehne - kdyz v zaberech vidim ten provoz, tak bych si tam netroufnul ani sam, a to predpokladam, ze bych na druhe strane byl mnohem drive nez ona... :((
0/0
20.1.2004 21:51

woodak

zvyseny prechod
Zvyseni prechodu je super - u nas se jeden takovej udelal, pac se kolem panelaku a tesne blizkosti zakladni skoly po silnici, akorat na dve auta, jezdilo hodne rychle a vetsina znalejch si tamtudy zkracovala cestu - na hlavni totiz merila dost casto policie a bylo to taky o par metru delsi. Diky tomu auta zacala jezdit zpet po obchvatu - a je to mnohem lepsi a hezci nez retardery. Vejde se na to v klidku celej prechod, i kdyz bych kvitoval mirnejsi najezd, pac ty nizsi auta si tam odrela spodek auta. Pokud by takovychto zvysenych prechodu bylo vice, tak to je jen ku prospechu veci. A kdyz budou i pres nejake frekventovane misto a doplneny bilym osvetlenim, jak dnes uz byvaji ty klasicke prechody, tak by to bylo to nejlepsi reseni, pac i auta by se po dlouhych rovinkach naucila jezdit o neco pomaleji a tedy i bezpecneji.
0/0
20.1.2004 18:04

woodak

Re:
A co se tyce prechazeni mimo prechody, tak to tvrde pokutovat!!! Velmi casto vidim, ze se prechazi dva metry od prechodu, ktery je dobre znackama i osvetlenim oznacen. Takoveto prestupky tvrde trestat!!! Ono si za srazky s autem mohou hodne casto chodci samy, kdyz tam proste vejdou bez rozhlidnuti stylem - ja mam prednost, tak si klidne zastav na metru a nezajima me, ze to do ted nevypadalo, ze by nekdo mohl vubec prechazet... Nekteri chodci se timto bohuzel ridi i mimo prechody :(( Tedy zvysit bezpecnost na prechodech, ale o to tvrdeji zacit trestat neukaznene chodce!!!
0/0
20.1.2004 18:08

xix

Re:
Naprosty souhlas. Tomuto podobna diskuse probehla v sekci- auto- a to vcera ,a nekteri me nepochopili ,kdyz jsem poukazoval na neukazdnenost chodcu. Jedne vec je bohuzel jista,mnohe prechody nejsou znaceny prehledne.
0/0
20.1.2004 18:38

Dony

Jelita!
Policie by mela min kontrolovat lekarnicky a roznuta svetla pri slunecnem pocasi a vic chytat darebaky za volantem.
 
0/0
20.1.2004 17:49

xix

Re:
 A taky by mela vice kontrolovat neukazdnenost chodcu mimo prechody a taky cyklisty!!!!!!
0/0
20.1.2004 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.