Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněhurka a jeden trpaslík

Titulky světových deníků doslova přetékaly informacemi o “skandálu”, jehož se měl dopustit israelský velvyslanec ve Švédsku Cvi Mazel. Israelský diplomat při zahájení výstavy “Making Differences” odpojil elektrické lampy osvětlující exponát, který podle jeho slov „podporuje palestinský terorismus“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Isbjoerna

to Kanadan
Nikdo netvrdi, ze obe strany jsou stejne vinny, ale ze se chyby deji na obou stranach. Obsazene uzemi se musi vratit, i vyzadovat ho zpet, ale ne teroristickymi akty a atentaty na civilisty.
0/0
22.1.2004 21:20

Kanadan

Political Correctness
Knriticky napsat neco o state Israel je v zapadnim tisku dovoleno jen Zidovi tak jako ve Spojenych Statech napsat neco negativniho o cernych smi jedine cernoch.Je to znama metoda.Politicka coreknost/Political Correctness/ ndovoluje realne zobrazit stav veci.Napsat pravdu molo kdo najde odvahu a kdyz tu odvahu ma tak mu to nikdo neotiskne.
0/0
22.1.2004 17:50

Isbjoerna

to autor clanku
Neznámý autor Dror Feiler nejen provokoval, ale i parazitoval na tragédii druhých lidí, díky tomu jeho jméno dnes znají miliony. Dror Feiler si může být jist, že již dnes nalezne dostatek bohatých šílenců, jenž rádi jeho výtvory zakoupí.
 
To, ze je Dror Feiler neznamy Vam, neznamena, ze ho neznaji miliony jinych, jinak nez Vy vzdlanych lidi. Zapomnel jste podotknout, ze Dror Feiler je Israeli, i kdyz je dost mozne, ze to vubec nevite.
 
Dror Feiler is a musician/composer who was born in Tel Aviv in 1951 but now lives in Stockholm. He moved to Sweden in 1973 after completing service as a parachutist in the Israeli Defense Force. Feiler was one of the early refuseniks in 1970 when he turned down service in Gaza, then under the command of Ariel Sharon. Currently he is president of Jews for Israeli Palestinian Peace (JIPF).
0/0
21.1.2004 19:17

Dan 1

Autor mimo vší pochybnost ví,
že je Feiler Žid a to Žid zrádný, nevkusný a netaktní. Jestliže tuto "performanci" někdo považuje za umění, tak možná západoevropští levicoví intelektuálové a je dost možné, že ten parašustický výcvik je jediné umělecké vzdělání p. Feilera. Pozoruhodné je, že Švédové leželi na zádech a kopali nohama, když se tam na druhý den místo atentátnice objevil portét vraha švédské ministryně zahraničí. Tady jejich bezbřehá tolerance pojednou končí.
0/0
21.1.2004 19:28

Isbjoerna

Re:
Myslim si, ze situace na Blizkem Vychode je natolik komplexni, ze je nemozne posoudit ji z okna ceskeho domu. Cetla jsem Zapadni tisk. Nemam pocit, ze by vsichni tleskali jednomu ci druhemu. Spis jsem se setkala s nestrannym popisem udalosti.
0/0
21.1.2004 19:37

Dan 1

Nevšiml jsem si,
že by evropský tisk byl nestranný, působí to na mě tak, že se některá media nesnaží informovat, ale vést nás k tomu, co si máme myslet a není to žádné novum. "Umělec", pokud ho zajímá mír mezi Palestinci a Židy, měl raději skočit s padákem nebo ještě lépe bez něj. Ta hospoda v Haifě (Maxim) byla židovsko-arabská a jestli někdo hodně ublížil soužití těchto dvou etnik, byla to právě ona vražedkyně.
0/0
21.1.2004 19:51

Isbjoerna

Re:
Nectu vsechno. Mam-li pocit, ze me nekdo chce nekam manipulovat, prestanu cist a otevru si jine noviny, ale v tomto pripade to nebylo treba. Jednostranny mi pripadal tento clanek v iDNES (mimochodem, cetla jsem nektere pasage z tohoto clanku pred nekolika dny prave v tom tolik kritisovanem Zapadnim tisku - upravene na zname vseobecne pomery).
 
Souziti Palestincu a Israelis je uz pres 30 let velice dramaticke, bezpravi a krivda se staly na obou stranach. Distancuji se od teroru a atentatu - na obou stranach!
0/0
21.1.2004 20:05

Isbjoerna

Re:
upravene na vseobecne zname pomery
0/0
21.1.2004 20:07

Dan 1

Tak to si asi v iDnes
moc nepočtete:-) Tady jsou zavádějící a tendenční zejména titulky (Izrael, Klaus...) a  bylo o tom mezi čtenáři už mnoho debat. Proto je tento článek, zveřejněný nejen zde, převážně kladně oceňován; vymyká se dosavadním klišé a schematismu. Abych dal příklad, atentát sebevraha se otitulkuje třeba "Mír dostal další ránu", zatímco když Izrael při honu na teroristy nechtěně způsobí smrt dětí, titulek bude "Izraelci zabili dvě malé děti". Jako by v cukrárnách a diskotékách děti nebyly. A jakoby armáda někam vtrhla, aby zabila právě děti (které mimochodem teroristé používají vedle žen jako živé štíty). Tady se nám nenápadně hraje na city a jsme popostrkáváni ke kýženému názorovému břehu. Nutno říci, že bohužel úspěšně.
0/0
21.1.2004 20:23

Isbjoerna

Re:
Nevyjadrila jsem se presne (sorry, neumim dobre cesky): ja jsem cetla nemecke clanky k tomuto thematu pred nekolika dny (drive, nez tento autor psal do iDNES). V jednom nemeckem clanku byla prirovnani s nemeckymi teroristiskymi akty v minulosti, nevhodny obdiv teroristu, teror-umeni... V podobnem duchu pise (opisuje) autor ten clanek "Snehurka a jeden trpaslik".
 
Tento clanek neni pionyrem v Evrope, casti tohoto clanku, a sice ty, ktere Vy obdivujete jako " vymyká se dosavadním klišé a schematismu", se psaly 18.-19.1. v jinych Zapadoevropskych novinach. Napr. Der Spiegel.
Nezazlivam autorovi, ze opisuje evropske noviny, zazlivam mu jednostrannost a neuprimnost.
A nakonec i skutecnost, ze se snazi delat z bojovnika za mir na Blizkem Vychode "umeleckeho trpaslika". Nestojim na zadne strane a distancuji se od teroru. Ale bez ohledu na intention Feilera (o umeleckou popularitu mu urcite nejde, motivace jsou jiste politicke), to, ze se o pripadu pise, lezi na nekontrolovane reakci israelskeho diplomata (mohl to resit i jnak, bez rusneho skandalu). Akce-reakce.
0/0
21.1.2004 20:58

Dan 1

Kdyby velvyslanec Mazel
protestoval u švédských úřadů, aby se nic nestalo. Autor, na rozdíl od funkcionářů podivných židovských flagelantských organizací, píše pochopitelně ze svého pohledu, z pohledu někoho, koho se nutně bolestně dotýká staletý evropský antijudaismus a viděl-li, že se jeho krajan na vlně tohoto antijudaismu veze, aby se zavděčil (jinak si Feilerovu motivaci neumím vysvětlit), zareagoval ne jako diplomat, ale jako chlap. Po tom, co spustilo po jisté procházce u al-Aksá, to vlastně ani tak nediplomatické nebylo. Spiegel jsem naposledy viděl, když údajně německá ministryně srovnala Bushe a Hitlera a pak tam ona a její tisková mluvčí trvrdily, že ona jen poskytla rozhovor nějakým regionálním novinám a ty měly její vyjádření údajně hrubě překroutit. To našemu německému tisku, psanému česky, uniklo a s rozkoší informovaly o tom, že Bush=Hitler.
0/0
21.1.2004 21:35

Dan 1

Za češtinu
se neomlouvejte, kdybych vám já napsal větu německy, tak se budete smát až do rána a ani neusnete:-)
0/0
21.1.2004 21:42

Isbjoerna

Re:
Vidim, ze i Vy sam vidite, jak komplexni je tato problematika, jak jeden soupe do druheho, a doufam, ze jste si i vedom, ze se to na Blizkem Vychode nevyresi ani tady ani zitra .
 
P.S. Ta ministryne (nase stara, dobra Herta ) byla profi, nic takoveho by nikdy nerekla (a take to nerekla, jak se po volbach ukazalo, jenze to uz Bushovi nikdo nenapsal), ale bylo to kratce pred volbami a CDU/CSU potrebovala skandalek u SPD.  Tomu se u nas rika Wahlkampf. Asi vsude stejne.
 
P.P.S. Jsem parteine-politicky neutralni.
0/0
21.1.2004 22:43

Dan 1

No, my dva
to asi opravdu nevyřešíme:-)
Tomu, že to ta mistryně neřekla, věřím, a taky jsem to sem tenkrát psal a citoval jsem ze Spieglu. Ale většina antiamis to nezaregistrovala a ta causa byla vděčným tématem diskusí. Volební boj je opravdu všude stejný, u nás se vždycky dozvíme např. pikantnosti z intimního života politiků a seriosně se tvářící noviny se před volbami mění na boulevard. Já také nejsem v žádné straně, ale ne politicky neutrální.
0/0
21.1.2004 23:05

Kanadan

Re: Isbjoerna
Zapadni tisk pise o Blizkem Vychode nestranne jelikoz tato zalezitost je ozehava a sebensi kritika Israele se vyklada jako antisemitism. Velice opatrni jsou Nemci a sice z historickych duvodu.
0/0
22.1.2004 17:28

Isbjoerna

Re:
Nekolikrat tydne slysim v Nemecke TV nebo ctu v novinach kritiku Sharonovy tvrde politiky. A to jiz dlouhe mesice. Stejnou merou jsou kritisovany atentaty Palestincu.
 
Opatrni jsme, ale proti nasili se umime postavit - at uz je to nasili proti Iraku nebo teror a atentaty v Palestine-Israel. Nemecko je svobodna zeme. Zatim jeste.
0/0
22.1.2004 17:52

Kanadan

Re:Gleichschaltung
Tak tadt to mame.Obe strany jsou stejne vinni.Ze Israel drzi milion Palestincu jak ve vezeni to nikomu asi nevadi.Oni za vsechno mohou zrovna tak jak Israel ktery se snazi zabrat vic a vice uzemi a srili na Palestince z vrtulniku,to nic neznamena. Ze Israel je napechovan nejnovejsimi americkymi zbranemi a mohl by rozsekat vsechny armady arabskych statu kdyby chtel, se poklada za samozrejmnost. Jak se Palestinci maji branit kdyz nic nemaji krome zastaralych pusek?
 
0/0
22.1.2004 18:08

Aiki75

Re:
Máš pravdu a souhlasím s tebou, počkej ale až dojde Daneček 1, ten ti dá, protože tato směska (tak nazval palestince) si nic jiného nezaslouží.
 
Jinak souhlasím s článek, to dílo by se mě zdálo taky velmi nevkusné a o umění bych ani nemluvil.
0/0
22.1.2004 18:21

Kanadan

Re: aiki75
Palestinci a vubec Arabove ve mne zadne nadseni nevyvolavaji ale kdyz vidim tu nespravedlnost tak nemohu mlcet. Kde jsou ty slavne Lidske Prava ktere Zapad tak rad propaguje?
0/0
22.1.2004 18:28

Aiki75

Re:
Jo vidím to stejně, můžou to být třeba eskymací nebo mogolci mě je to srdečně jedno.
0/0
22.1.2004 18:35

Kanadan

Re: aiki75
To je jasne.Myslis ze nejeho Araba zajimal osud Ceskoslovenska v roce 1939 a1968? Ja pochybuji.
0/0
22.1.2004 18:40

Dan 1

Co? Jak se mají bránit?????
Nebojkovat vytvoření vlastního státu. Jeho koncepcí se mají zabývat, ne terorismem. Jak se měl bránit Izrael, když čelil 5 pravidelným armádám a vlastní neměl a bojovala pouze domobrana?
0/0
22.1.2004 18:26

Aiki75

Re:
Vytvoření palestiského statu bojkotuje pravě Izrael, kdyby jen trochu chtěli tak už dávno existuje.  
 
Jak se mají branít palestinci, když čelí pozuby ozbrojené pravidelné armadě?
0/0
22.1.2004 18:32

Dan 1

Proč jí musejí čelit,
je zřejmé. Suverinitu bojkotují Palestinci (Camp David, Oslo atd.) Izrael už staví zeď a Palestinci řvou a žádají federaci, ne svůj stát. 60% Palestinců souhlasí s teroristickými útoky i po vyhlášení suverenity.
0/0
22.1.2004 18:37

Aiki75

Re:
Tohle si přečtí:
Stát Izrael bude otevřen židovským přistěhovalcům a všem příslušníkům národa rozprášeným po celé světě. Bude se starat o rozvoj   země pro blaho všech jejích obyvatel; bude založen na svobodě, rovnosti a míru – ve světle slova izraelských proroků; bude poskytovat všem občanům plnou sociální a politickou rovnoprávnost bez rozdílu náboženství, rasy   a pohlaví; bude garantovat svobodu víry, svědomí, jazyka, výchovy, vzdělání a kultury; zabezpečí posvátná místa všech náboženství a zůstane věrný principům ústavy Spojených národů.
0/0
22.1.2004 18:42

Dan 1

A stát slušným
Židům a Palestincům tuto rovnoprávnost zaručuje a zločince z obou etnik trestá. Řeč byla o suverenitě a kdo se jí brání. Přitom mi není jasné, o co Palestincům jde, když se EU rozšiřuje a tím více lidí je bude živit ze svých daní, přispívat na školství a učební pomůcky (mapy, kde není Izrael, zábavnou pyrotechniku atd.)
0/0
22.1.2004 18:48

Aiki75

Re:
Nezdá se ti, že tak náhodou trestá všechny palestince a chrání židovské zločince(nějak jsem nečetl, že by byl někdo potrestán za smrt nevinnych palestinců)?
0/0
22.1.2004 19:03

xix

Re:
 Nikdy jsem nesouhlasil s nazory pana Dana1 ale ted chte nechte musim podotkout. Palestinska otazka je ozehave tema, ale opravdu si myslite vy co stojite na strane palestincu,ze nastane mir, kdyz jim Izrael vrati uzemi.  Na to zapomente. Na blizkem vychodu ani po  tomhle kroku zadny mir nebude. A na druhe strane pokud by Izrael neragoval jak reaguje, tak by ho arabske staty davno sezrali[pohltili].
0/0
22.1.2004 21:14

Aiki75

Re:
To si nabral kde? Hoď mi sem duvěr. link a ja zmlknu.
0/0
22.1.2004 18:44

Kanadan

Re: Dan
Ano branili se tehda hrdine ale nezapmen ze za nimi vzdy stala Amerika a v nejhorsim by je zachranila. Mit za sebou Ameriku neco znamena.
0/0
22.1.2004 18:33

Dan 1

Vždy ne.
Izrael řešil dilema, zda mít za spojence SSSR nebo USA. Později se rozhodl jednoznačně pro USA, čímž naštal Mosku a v soc. bloku začaly protižidovské čistky.
0/0
22.1.2004 18:39

Kanadan

Re: dan
Od SSSR jim nic nekoukalo aUS ma penize i vliv.Jestli se pamatujes tak Soveti byli silne zaangazovani v Egypte.Stavili jim prehradu a vubec tam vlozili spostu penez a nakonec je Egyptani vykopli a dali se k Americe.Za to je ma Amerika ne krku a musi Egypt vydrzovat,jinak by Egyptane zemreli z hladu.
0/0
22.1.2004 19:01

Kanadan

Re:
0/0
22.1.2004 18:20

EvaKasdan

dík za tenhle text...
... jen - není podepsaný?
0/0
21.1.2004 17:37

Dan 1

Jakub Abramson
0/0
21.1.2004 18:07

habit

Kdyz my EVROPANI...
... tak radi ustedrujeme moralni lekce z obou stran, tak radi poucujem, jak se maji jini chovat, ceho si vazit, jake hodnoty vyznavat.
Mate pravdu - mame plnou hubu prazdnych hesel, pouceni a rad pro ty, kterych se nemusime bat, a spoustu pochopeni a tolerance pro ty, kterych se bat musime. Odsuzujeme obeti a vyznamenavame vrahy.
Vzdyt Izraele se bat nemusime, ale co kdybychom nastvali nekoho z Hizbalahu nebo Al Kajdy.
Skvely clanek, diky.
0/0
21.1.2004 15:59

ruleta

.
Kdyz velvyslanec odpojoval reflektor a tusim ze ho hodil do vody(zbarvena jako krev)...ozyvaly se nesouhlasne "buceni" z rad navstevniku....opravdu my mne zajimalo jestli by takhle reagovali Svedove kdyby v bazenu plne vody(zbarvene od krve)...na boku par nozu+vysvetlujici text....plavala v lodice usmevaveho fotka vraha ministryne Lindhove...
0/0
21.1.2004 10:01

Jerry2B

Re:
, 100% souhlas. Jsem rád, že se někdo veřejně v tomto článku zamyslel jako člověk. Ten velvyslanec by měl být vyznamenán a umělec by měl okamžitě dostat zákaz tvořit. Celý svět bojuje údajně proti terorismu a najednou se každý zastává někoho, kdo ho oslavuje. Znamená to tedy, že je možné na v New Yorku otevřít galérii s fotografiemi pilota, který se chudáček obětoval sebevraždou náletem do dvojčat, aby tak vyjádřil svůj názor na USA? Jak to musel být skvělý člověk, když něco takového dokázal pro svůj názor udělat... Bude taková galerie chráněna svobodou projevu v rádoby nejdemokratičtějším státě světa? A co by udělal americký velvyslanec, kdyby někdo takovou galérii otevřel u nás na Václaváku?
0/0
21.1.2004 10:46

oranzovej

Utan
Velmi pěkně napsaný článek.
0/0
20.1.2004 19:55

Michalll

Ambasador je loayální své
vládě a ví, co dělá.
Ani Švédové to nemají snadné, omezovat je vždy průšvih.
Snad je to příležitost na silnější omluvu a vyjádření pochopení, a také znovu promyslet švédské akce za éry pana hitlera, asi vše nebylo košer a tak to nevyřešené se vrací k řešení cestou "umění". Stejně jako smetí pod kobercem jej nadýmá.
Smutné, že to neudělal někdo dříve, ale USA po "dvojčatech" pochopilo, snad pro š. králoství to prozření bude méně bolestné.
Michal, libčeves, t. 603771186
0/0
20.1.2004 19:30

Dan 1

Pěkně napsaný článek.
Ten případ je hezkou ukázkou, do jakých hlubin až může degenerovaná a dekadentní socialistická Evropa klesnout.
0/0
20.1.2004 18:27

xix

re
 Plne souhlasim. Jak nekdo vubec muze propagovat terorismus takovym zpusobem? A  zapadni novinari je v tom podporuji.? Tak ted tomu boji proti ter.. vubec nerozumim.
0/0
20.1.2004 17:35

karoten

Jedna z uměleckejch nul
Děkujeme. Konečně pohled člověka bez pozérství módního sebemrskání. Západní civilizace - křesťanská i Starozákonní nevyznává vraždění jinověrců jako cestu do Ráje. Pokud má někdo individuální pochopení pro tenhle způsob šíření víry, nechť se pravidelně vozí v Izraeli městskou dopravou. Je to neuvěřitelná zhýralost blahobytem bezpečí, našlehávat skandál z tak normálně lidskýho činu. Skutečně jako kdyby chtěl někdo uspořádat performanci typu....na Ground Zero naklást polystyrénový nuly. Za každou oběť jednu. To by byl SKANDÁL....nebo ne?
0/0
20.1.2004 17:06

Honza05

souhlasím a dovedete si představit rekace....
Naprosto souhlasím s tímto článkem, který se mimochodem naprosto vymyká současným tendencím žurnalistiky.
 
A mimochodem, dovedete si kdokoli představit reakci jiných velvyslanců v případě, že by tam plula fotka Atty a jemu podobných?  A neříkejte, že se jedná o něco jiného - atentát, při kterém umírají nevinní civilisté zůstane atentátem ......
 
 
0/0
20.1.2004 15:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.