Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zélanďané dopadli české lovce orchidejí

Děkan Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci Čestmír Číhalík a zaměstnanec České inspekce životního prostředí v Brně jsou podezřelí, že ukradli a chtěli pašovat vzácné orchideje z Nového Zélandu. Ve čtvrtek oba muže čeká soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Helene

krást se nemá
Z uvedeného vyplývá, že vyšší vzdělání není zárukou dobrého charakteru. Zloději jsou mezi všemi vrstvami obyvatel. Škoda, že teď na NZ budeme známí jako zloději a ne jen jako obdivovatelé krásné přírody. Určitě tam jezdí Čechů víc, ale stačí dva bezcharakterní a máme po kreditu. Zavřít až zčernají i za zkaženou reputaci! Manželce dotyčného zloděje se nedivím, že ho obhajuje. Je loajální a to je v pořádku. Je mi jí spíš líto.
0/0
21.1.2004 9:27

killy

Re: Taky sem si všim´, že nám někdo dělá negativní "reklamu" v zahraničí...
.. poznali jsme to i při zájezdech na řeky v Norsku a Švédsku. V roce 1995 pohoda, vstřícní lidi.... v 2001 už mají Češi pověst bordelářů a zlodějíčků, před kterými je třeba dříve stále otevřené domy zamykat!
0/0
22.1.2004 8:01

GhorX

.
Je zajímavé, kolik se na tomto fóru sešlo hlupáků, kteří by na základě krátkého článku bulvárních novin nejraději věšeli. Presumpce neviny, jak se zdá, nezajímá ani neschopné novináře, ani čtenáře jejich "odborných" názorů.
0/0
21.1.2004 9:23

Náton

Re:
Vo co ti de??? Ty komentáře pracují s reálným a logickým předpokladem, že si ten článek od A do Z nevymysleli. Pokud vyjdeme z toho, že ty kytky měl, dostal se k nim jistě nelegálně. Možná bych sběratele za jeho vášeň slovně nekamenoval a nevěšel, nedělal z něj zločince, ale rozhodně je to porušitel zákona, který by měl být a bude potrestán. Aspoň citelnou finanční sankcí. Ostatně, možná to sebral nejen z vášně, ale i pro peníze. 
0/0
21.1.2004 9:36

GhorX

Re:
To co píšete platí jen tehdy, pokud bude soudem usvědčen. Do té doby je jakékoliv zveřejnění jeho osobních údajů porušením zákona a předevší veškeré morálky. Doufám, že po návratu do ČR tento člověk sedře z té svinské redaktorky kůži za živa. A mimochodem, představte si, jak na Vás asi bude působit, když se v novinách objeví Vaše plné jméno, fotografie a zaměstnání jenom proto, že jste byl z něčeho obviněn, bez možnosti obhajoby, bez rozsudku. Víte, kolik lidem takové hnusné jednání už zcela zničilo život, ačkoliv se později ukázalo, že byli neviní ? A vsadím veškerou mně dostupnou obuv na to, že pokud se náhodou obviněný v tomto případě prokáže nevinu, stbácká udavačka Petra Jurčová bude mlčet.
0/0
21.1.2004 11:43

Náton

Re:
Tak to tedy ne. Žádná cenzura ve prospěch podezřelých. Kam bychom došli, pokud by se nesmělo psát o činech amorálních lidí až do odsouzení, a při úplatném či neschopném soudci či policii vůbec? Zkrátka zveřejnění faktu, že byl zadržen s batohem plným chráněných orchidejí je naprosto v pořádku. Popis faktického jednání je v pořádku. Něco jiného je předjímat výsledek soudního procesu, zda se dopustil trestného činu, případně právního deliktu, za který mu bude uložen trest. Nemohu tedy tvrdit, že spáchal svým fakticky známým jednáním trestný čin, pokud soud autoritativně nevysloví, že naplnil jeho skutkovou podstatu. Ale mohu říci, že kradl (nikoli spáchal trestný čin krádeže) chráněné druhy orchidejí, pokud vím, že je měl skutečně v batohu, a že se nesmí trhat (vyrýpávat ze země), a pokud u sebě neměl potvrzení příslušného orgánu mu toto jednání povolující jako vyjímku např. k badatelským nebo veřejně botanickým účelům či tak něco. Nebo snad o Vikim Koženým taky budete tvrdit, že je nevinen a nesmí se o něm mluvit škaredě a označovat ho za podvodníka, protože ho žádný soud zatím pravomocně neodsoudil????
0/0
21.1.2004 12:13

GhorX

Re:
Plácáte nesmysly. Je rozdíl v tom, když je z vážné trestné činnosti obviněna veřejně činná osoba (jako naposledy jistý senátor), když jde o "novinové" vysvětlení známého trestného činu (jako Vámi zmiňovaný V.K.), nebo když jde o sprosté využití faktu, že byl někde někdo zadržen a zprávu dělá zajímavou jen jeho zaměstnání (tento případ). Nemůžete a nesmíte o nikom říct, že kradl, dokud nebyl soudem označen za zloděje. Samozřejmě si to můžete myslet a takto i formulovat své vyjádření.
0/0
21.1.2004 15:48

ASICSAK

PŘIPADÁM SI JAKO V JIŘÍKOVĚ VIDĚNÍ.....
.........DĚKAN OLOMOUCKÉ UNIVERZITY KRADL. SKUTEČNĚ JENOM TUPÁ HLAVA SI MŮŽE MYSLET, ŽE MU TO PROJDE. NA NOVÉM ZÉLANDU, STEJNĚ JAKO V OSTATNÍM CIVILIZOVANÉM SVĚTĚ PLATÍ ZÁKONY A KDO JE PORUŠÍ MUSÍ POČÍTAT SE SANKCEMI, PRO NÁS "OBYČEJNÉ" ČECHY  TO ZNAMENÁ, ŽE PAN DĚKAN "UDĚLAL" IMIGRAČNÍ KONTROLU PŘI VSTUPU NA ÚZEMÍ NZ OBTÍŽNĚJŠÍ.     
0/0
21.1.2004 9:17

Mi_ky

Doprčic
To bych se na to vyprd. Jedo za tejden na NZ. Teď  tam budu vypadat jako zloděj kytek. Do toho nelegální pracovníci. Až řeknu: I am from Czech, tak na me rovnou nasadej nejakyho agenta ochranare. Ty dekane jeden blbej, tos me po ranu teda pekne nas.ral
 
0/0
21.1.2004 9:14

SonofSam

Degenerace
Některé příspěvky na této straně jsou vskutku ukázkou toho jak u nás zdegenerovalo právní povědomí. Češi kradli v cizí zemi, porušili zákony té  země - ALE protože u nás se bere jako tzv. "opravdový zločin" snad už jen vražda, někteří degeneráti začali okamžitě pana děkana obhajovat. Vždyť ono se vlastně nic nestalo, že ? A ti lidé na NZ jsou snad na hlavu padlí, tolik rozruchu kvůli pár kytkám. Ne vězení, metál by za to měl dostat kluk jeden šikovná.
0/0
21.1.2004 9:07

oskarka

obyčejný zloděj
mám pocit, že jeho žena je blondýna.... dle ní rozhodně její muž nekradl, rozhodně nechtěl s těmito orchidejemi kšeftovat, určitě si je v leže fotografoval, ale nekradl..... hmm, tak proč měl v batohu 110 kousků těchto vzácných rostlin? jak se tam asi dostali? že by byl její muž kouzelník? Je to obyčejný zloděj, který si ničeho neváží. Přála bych mu, aby si to odseděl tam!!!! Udělal nám ve světě parádní ostudu
0/0
21.1.2004 8:09

Parry Hotter

vyhynutí flóry
Byl jsem přesvědčen, že největší gumy se nacházejí v juesej, ovšem na New Zealandu se nachází zřejmě nějaká historická větev pokrevních bratrů.
0/0
21.1.2004 7:44

JJe

Re: Co je špatného na tom,
že některá země dbá na dodržování zákonů a navíc že má zákony, které chrání flóru a faunu? To se ovšem lidem, kteří slovo "ekologie" považují za nadávku, zdá nesmyslné. Není strašnější skutečnost, že tyto zákony byly porušeny a vůbec nejhroznější je skutečnost "kdo" tyto zákony porušil?
0/0
21.1.2004 8:29

Kaufik

To fido7787
Možná je magor, ale napsal to naprosto pravdivě. Tak to zkrátka je. Ve světě i u nás. Drancuje se ve velkém, nejlépe pod dohledem a ochranou a snad i účastí státních představitelů..... Perlička: náš vrchní vochránce, nejmenovaný .....žvart, si na návštěvě na venkově spletl lípu s borovicí ... Jak to má pak vypadat...? Doufám, že se náš stát těchto ostudných přestupitelů zákona zastane a jejich světové průsery zatáhnu zase já, blbeček, daňový poplatník!
0/0
21.1.2004 7:41

ASICSAK

Re:
100 PROCENTNI SOUHLAS........"BOHATY" SVET ZIJE Z PLUNDROVANI ZEMI 3. SVETA......I NAS PAN PROFESOR, NYNI PREZIDENT, KTEREHO VUBEC NEMUSIM A JE TO PRO ME NEJVETSI OZUNGR VSECH DOB PRED LETY PROHLASOVAL "NA EKOLOGII" SI MUSIME VYDELAT........NO NEVIM PODLE TOHO JAK DOPADLA "JEHO" SLAVNA KUPONOVA PRIVATIZACE TAK SE TOHO ASI NEDOZIJI......PODLE TOHOTO RADOBY EKONOMA BUDU MIT NA ZAHRADE BMW, ALE NEBUDU MIT "CO DYCHAT"..............HODNE PODIVNY SVET!!!!!!!!!!!       
0/0
21.1.2004 9:23

fido7787

Re:
nevim na co reagujes, ale jestli je to ta reakce s Interpolem, tak to je fakt scestny. To sena to policie vyprdnout a nechat ho utect? Uz jsem tu psal, ze at uz to bylo jakkoliv (vinnen/nevinnen) ted uz tam budeme mit reklamu jednak jako ti, co tam delaj na cerno a jednak jako zlodejove; to je fakt skvely. vzhledem k tomu, ze se tam chystam jet (ale nejen kvuli tomu), me tohle teda vubec nenadchlo, protoze me tam kvuli nejakymu ... mozna nepusti, diky za reklamu ...
0/0
21.1.2004 9:54

rewell

takže
jedni z mnoha dalších státem placených človíčků u nás. Jen tak dál, čím více státem placených lidí, tím více ostudy ve světě. Jen doma  jaksi ne! nebo Ne?
0/0
21.1.2004 7:35

alpon

zlodejna
Je zajimave kolik prispevku tady omlouva ZLODEJE !!! Ze vas hanba nefackuje, vdyt je to takova ostuda! Clovek aby se stydel ze je Cech. Ach jo.....
0/0
21.1.2004 7:20

bonecek

ať je zavřou až zčernaj
To maj v tý Olomouci povedenýho děkana,jen co je pravda.
0/0
21.1.2004 7:08

ramese

tak vam dekujeme pane dekane!
Myslim si ze se v dohledne dobe opet muzeme tesit na vizovy stik s NZ !! Je to neuveritelne ze co cech to opravdu spina! Ne vsichni ale proc se vsude musime zviditelnovat jako banda zlodeju , podvodniku atd. je to opravdu zarazejici ze lidi v CR jsou nepoucitelni! NAdavame ze vsude na nas pohlizi jako na zlodeje lhare a podvodniky ale kdyz clovek cte tohle tak se neda nicemu divit! Staci par jedincu a veskera snaha o to aby jsme mohli volne cestovat bez viza je ta tam! DEKUJI VAM PANE DEKANE! opravdu ne jen ja vam dozajista dekuji!
0/0
20.1.2004 21:30

jirka04

Jméno, fotografie . . . .
a co presumpce neviny! Nebo již byl pravomocně odsouzen?
0/0
20.1.2004 17:48

old fashioned Vince

Re:
Za to by v Germany dostala iYesterDADAy flastr, až by se prohnula... A myslím, že i v CR by pan děkan mohl vysoudit pěkný prachy. Bulvár bulvár bulvár
0/0
20.1.2004 21:44

GhorX

Re:
Souhlasím. Autorka (případně editor) článku i šéfredaktor by měl být odsouzen k mnohalému zákazu činnosti.
0/0
20.1.2004 23:16

alpon

Re: presumpce neviny
Oni ho chytli s ruksakem orchideji, ale mozna ze mu je tam dal nejakej neznamej pan. Haloooo, halooo, je nekdo doma?
0/0
21.1.2004 7:11

palanka

Re: už byli, dnes v noci.
tam se s takovými průserá*i nepářou jako u nás!
0/0
21.1.2004 8:27

Reim

Re:
Ja teda fakt nevim, ale bohuzel v Cesku nejsou jine noviny a televizni zpravodajstvi, nez bulvarni. Krome Hospodarek! Vzhledem k tomu, ze tam nikdo neumi cist a psat, tak to potom tak vypada. Precetl si nekdo z Vas aspon nejake novozelandske noviny? Nebo vsichni porad papouskujete, co jste se dozvedeli z tech Vasich jednech novin a jedne televize? Kdo prisel na cislo 110, 120 nebo 150 orchideji, pasovani etc.? Kdo muze rict, ze jsou vinni? Byli zadrzeni, obvineni, propusteni na kauci a zitra je soud. Tecka. Ale ... nechtel bych byt v kuzi objeti te ceske pubescentni zurnalistiky.
0/0
21.1.2004 12:54

k

Zélanďané toho nadělají...
Kvůli pár orchidejím,tady nám nějakej cvok vykácel šumavské chráněné území i s pralesy, a vida ,nic se nestalo!
0/0
20.1.2004 14:47

taky občan

To se nedělá !
Kdyby tam někdo kácel celý prales, jako se tomu běžně děje v jižní americe, a nejen tam, tak by se nic nestalo. Ale trhat, jistě šetrně, no fuj !! To je lepší je pojezdit buldozerem. Je vidět, že si interpol vybírá opravdu náročné cíle !! Pak, že naše policie je nějaká vyjímka.
0/0
20.1.2004 14:09

fido7787

Re:
ty ses magor ...
0/0
20.1.2004 14:16

taky občan

Re: Možná ano,
ale chci jen upozornit, že tito zloději nejsou zdaleka skutečným ohrožením životního prostředí, ani ohrožených živočišných či roslinných druhů. Jejich činnost odsuzuji, ale bohužel chytáním těchto zlodějů ten globální průser nezpomalíme, natož bychom ho zastavili. Takové populistické akce jsou jen odváděním pozornosti od skutečných problémů ochrany přírody.
0/0
20.1.2004 14:29

fido7787

Re:
nejde tak ani o ohrozovani zivotniho prostredi spis jako o reklamu Cechu na NZ. Az tam pojedes, tak budes rad, kdyz Te tam pusti a mozna Te tam prave kvuli takovym ... Te tam nepusti, protoze jsi z Cech.
0/0
21.1.2004 9:49

Reim

Re:
A tenhle cil jim dl obrovskou praci. Znamy prirodovedec, znalec orchideji, lekar, dekan lekarske fakulty. Nez jej odhalili, to se asi pekne zapotili. Tihle nadsenci rozhodne nic neplundruji a ze zasady by s nicim neobchodovali. Je to proste smula.
0/0
20.1.2004 14:29

Reim

Re:
moje rec, obcane. navic je to docela zvlastni. mistni noviny pisou, ze je to poprve, kdy akhle zatkli nekoho, kdo nasbiral asi stovku rostlin. navic nasli jednu extemne vzacnou orchidej, ktera je malicka jako nehet. v tom jim pry musel pomahat nekdo mistni, protoze je tam extremne tezky teren.
0/0
20.1.2004 14:56

ifif

Re:
Nový Zéland je na rozdíl od ČR co se týče ochrany životního prostředí civilizovaná země. Novozélanďané dobře vědí, že mají unikátní faunu a floru a že si je musí chránit. Ti zadržení  pitomci jako "odborníci" věděli do čeho jdou a ve svém "výzkumu" zcela jistě nespolupracovali s místními odborníky (oficiálními :-)). Udělali ostudu, dobře jim tak. Doufám že se děkan po rozsudku bude muset vzdát své akademické funkce.
0/0
20.1.2004 16:54

Muflona

Zloději
Jsem pro nejtvrdší trest! A odpykat to přímo na Zélandu! Kytičky se přece netrhaj a nekradou!
0/0
20.1.2004 13:39

fido7787

Re:
ach jo, jedno jelito vedle druhyho; az se tam budes chtit jet podivat a na letisti ti reknou : Vy nam tady kradete orchideje / cokoliv jineho, tak se zase obratis a diky temhle blbeckum budes moct jet nazpatek ...
0/0
20.1.2004 14:17

ramese

Re:
presne , uz jsem to psal viz prispevek up .. pak clovek co tam chce opravdu priletet a uzit si dovci .. nebot NZ je neobycejne krasny kout sveta!! Tak se na letisti obratime a papa jsi cech tak cau krast nam tu nebudete! a VIZA zariti zpet! DIKY tem to pakum at uz dekan ci nedekan kdo jim dal tu drzost tam letet a delet tohle! nas se nesmi utrhnout v Knapu ani pampeliska! ale na NZ se trhat orhcidejky smeji! Ostuda hamba uz tim ze to delal odobronik! Kdyz chtel enco privest jde to preci oficialni cestou pres urady ale to se mu nechtelo !!
0/0
20.1.2004 21:36

jojoj897

a nezapomeňte pro ty zloduchy
zase poslat letecký speciál s ochrankou! ať tam chudáci zloději nestrádají
0/0
20.1.2004 12:34

V1kt0r

 
Mohli by je exemplarne na rok zasit, nebo jim naparit verejne prospesne prace. To by hoskum prospelo. A doma se neceho takoveho nedockaji.
0/0
20.1.2004 12:23

to je moje

Proč píšete dopadli lovce orchidejí,
když dopadli zloděje?
0/0
20.1.2004 12:09

JZG

Re:
Ty nevíš, jak se loví orchideje???!!!??? Je to jednoduché: uvidíš orchidej, běžíš za ní, ona před tebou utíká, ale ty jsi rychlejší, a když se přiblížíš na dvacet metrů, tak po ní hodíš oštěpem, ona padne k zemi, vykrvácí (to pár hodin trvá, protože taková orchidej je velký zvíře), a je to. Doma z ní usmažíš řízky, a za pár dní si jdeš ulovit další...
0/0
20.1.2004 14:32

Sudajev

prvenství!
Do prd.... zase jsme první, to  ti pitomci nemohli sbírat semena.A ještě jsou z oboru.Příroda se musí chránit!
0/0
20.1.2004 11:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.