Re:
Kdyby byla dálnice, zabili by se taky. Možná tam, možná jinde.
Příčinou nehody byla rychlost, řidič překročil povolený limit. Pokud by tam byla dálnice, překračoval by ho možná taky (omezovač rychlosti nefungoval). Navíc by dálnice zřejmě neměla tak vysoká svodidla, aby se autobus přes ně nepřevrátil a nezřitil se ze svahu, který by tam byl taky (je to podhorská oblast). Navíc by dálnice nevedla až do Sokolova. Řidič by svojí nebezpečnou jízdou způsobil nehody jinde, po sjezdu z dálnice.
Kdyby jeli vlakem, vsichni by zili.
Respektive bylo by mnohonásobně pravděpodobnější, že by žili. To není taková blbost, jak to může vypadat na první pohled. Autobus jel od Karlových Var a zpět do Ramsau v Rakousku. Kousek od Ramsau je středisko Schladming, kde zastavují i vlaky EC/IC (ano, právě kvůli lyžařům). Z většiny měst Rakouska a Německa je to dosažitelné s jedním přestupem, často dokonce přímo (vyhledejte si v idosu vlaky zastavující v Schladmingu !). I PŘESTO, že naše železniční síť je proti Evropě zastaralá a vlaky na ty evropské moc nenavazují, dá se tam vlakem z Karlových Var dostat za 8,5 hodiny. Podotýkam, že přes Cheb, a pak už přes Německo a Rakousko, takže v porovnání s našimi vagóny dost luxusně. Vyšlo by to asi na 700 Kč. Možná je bus levnější, ale uvědomte si, proč. Soukromník zaměstná ve snaze ušetřit jako řidiče kdekoho. Za silnice a dálnice platí jenom neadekvatní zlomek ceny za výstavbu.