Jen pár postřehů
Opravdu zimní nákladní pneu je dražší cca o 150 Kč na ks. Jako zimní funguje ( tzn. desén +směs) cca 60.000 km, tzn že se nám prodraží na km o závratných 0,002 Kč.Tzn při 8 kamionech a průměrně 15000 km měsíčně je to cca 1440 kč navíc.Dalších 21 600 kč dáte za montáž těchto pneu ( ale to by jste museli stejně :-) = 0,30 Kč.
Celkové náklady na přezutí jsou tedy závratných 0,302 Kč na km, při ceně cca. 30 kč na km za přepravu je to tedy 0,1% z ceny přepravy. Pokud bychom použili protektory ze zimní směsí je to ještě o 1/2 méně.Možná, že by to chtělo lepší kalkulaci
Problém bude zřejmě někde jinde.
I. technický stav vozidel ( viz níže)
II. přetěžování kamionů , jednako shoršuje jejich technický stav. A asi těžko se někdo rozjede z opravdu naloženou soupravou poté co v kopci potká kaskadéry ve 120, kteří si užívají v závratné rychlosti 40km jízdy smykem, páč jsou líní si koupit zimní pneu.
Závěr : plané kecání na netu nic neřeší , takových článků lze napsat ještě milion. Jednoduché je uzákonit používání záběrových pneu v zimě.Sice se nic nezmění, protože u nás se vždycky najde magor , který to nebude respektovat a silničáři budou stejně zimou zaskočení i napřesrok ( viz. páteční a sobotní sněžení) při cestě Otrokovice- Hradec Králové v sobotu jsem první pluh potkal už v Holicích u Pardubic
. Si nestěžuju, já jezdím v břečce rád .