Diskuze

Buzková s reformou naráží na odpor

Takovou revoluci zažilo české školství naposledy ve 20. letech minulého století. Pokud ministryně školství Petra Buzková prosadí nový školský zákon, který dnes předkládá do vlády, školy se od základů promění. Zákon se však nelíbí ředitelům škol ani koaličním partnerům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Viky_

7. 1. 2004 14:48
Názor
Jsem v předmaturitním ročníku na gymnáziu (osmiletém - což považuju za maximálně prospěšnou věc) a nedávno jsme podobnou debatu vedli s naším zástupcem ředitele. Ten vychvaluje náš školský systém, jak jsme oproti jiným národův vzdělaní a na argumenty, že bysme si radši volili dříve a více předměty na které se chceme zaměřit odpovídá podobně, jako někdo tady, že nesouhlasí, že by měl mít člověk všeobecný přehled. Všeobecný přehled určitě ano, ale obávám se že chemické rovnice a vzorce přes celou stránku s všeobecným přehledem nemají vůbec nic společného a většina třídy pochopila že jejich biflování je naprostá ztráta času a klidně si nechá dát špatné známky. A to není záležitost jen chemie. Je hezké, že se může náš zástupce v budoucnu chlubit, že si pamatuje něco z chemie atd., ale většina věcí je bohužel v praktickém životě naprosto nepoužitelná, jen aby se je člověk naučil na písemku a pak zase zapomněl a víckrát o nich neuslyší. Mladší děti pak místo aby si užívali dětství sedí nad sešity, bojí se přijít domů se špatnou známkou atd. Tak nevím jestli kvantita neužitečných informací je opradu tím měřítkem pro kvalitní školství. Americké modely přejímat nutně nemusíme, ale podobné reformy rozhodně vítám. (Ostatní reformy této vlády rozhodně ne!)
0 0
možnosti

Cynyc

7. 1. 2004 17:18
Re:
Vetsina vasi tridy zjevne nechape vubec nic. Zaci nemohou rozhodovat o tom, co se budou ucit, protoze nemaji dostatecny nadhled a nemohou rozhodnout, co pro ne skutecne je (resp. bude) uzitecne. Ne-li nejdulezitejsim, pak rozhodne jednim z nejdulezitejsich predmetu je matematika. Nepochybuji o tom, ze vetsina vasi tridy "pochopila", ze tento predmet (prinejmensim od doby, kdy umite ovladat kalkulacku) je naprostou ztratou casu. Nevedi totiz, ze hlavnim ukolem matematiky je naucit zaky exaktnimu mysleni, a ze se tak deje prostrednictvim podobnych bizarnosti, jako je geometrie, je vec druhorada. Tim naprosto nechci branit nas soucasny skolsky system; bezesporu je prilis zameren na biflovani dat a malo na produkci metadat. Snazim se jen upozornit na to, ze prinejmensim ve fazi zakladniho a stredoskolskeho vzdelavani neni zak schopen kvalifikovane rozhodovat o skladbe a forme tohoto vzdelavani.
0 0
možnosti

sammach

7. 1. 2004 14:41
Pozdrav uředníkům
Kdybych čekal, až mi nějaký úředník (třeba skrze reformu) řekne, že mám při dějepisu uvádět věci do souvislostí i s zeměpisem nebo občanskou naukou (atd.), dopadl bych asi tak, jako kdybych posledních šest let, co mám počítač, čekal, až mi úředník zprostředkuje "fantastické" školení v základní počítačové gramotnosti (stalo se v roce 2003). Tedy byl bych tam, kam bych raději odeslal všechny geniální úředníky s hlavou plnou reforem - do pekelné p-d-le.
0 0
možnosti

jyrinec

7. 1. 2004 11:10
jojo
 amerikanizace naroda skryte probiha. budou z nas stejni osli jak v americe ci jinde, kde v navodu na mikrovlnky je napsano, ze se v nich nesmi susit psi. ale k veci, rozdelovat zaky do trid podle inteligence je nesmysl, protoze ti chytri by si meli uvedomovet uz od mladi, ze jsou i mene inteligentni lide nez oni a meli by se naucit je respektovat a zit s nimi. dale muze dojit k egoistickemu mysleni s tim, ze me porad nekdo bude vyvysovat nad ostatni a nasledkem je falesne presvedceni o sobe sama, jak jsem dokonaly. to je nebezpecny faktor pro souziti s ostatnimi ve spolecnosti. skoly by mely ucit skromnosti a vseobecne vzdelani je na miste, aby lide ziskali prehled o vsech aspektech zivota uz od mala. pak nebude dochazet k takovym vylevum zlosti jak v americe, kdy student vyhozeny ze skoly koupi flintu a jde strilet do ucitelu s vedomim ze on je ten nejlepsi a vsichni mu krivdi....
0 0
možnosti

Isbjoerna

7. 1. 2004 11:30
Re:
skoly by mely ucit skromnosti
 
Skromnost odporuje nejen zakonum svetove ekonomiky, ale i zakonum prirodnim. Geneticky egoismus a vyuziti vyhody nad konkurentem je jedina moznost k preziti nynejsiho a vzniku dalsiho pokoleni.
0 0
možnosti

bobeshk

7. 1. 2004 10:42
K te vychvalovane Americe
Po vice nez 30 letech dopisovani jsem se loni dostal na mesic na navstevu ke sve "pen friend" do USA. Par poznatku: Na dotaz kolik ma jeji rodny Pittsburgh obyvatel nedokazala odpovedet. Dva spoluzaci jejiho synka ze stredni skoly se prijeli podivat na "tu bilou opici". Bylo videt, ze nechapou tri veci - proc sedim na kresle a nehoupu se na lustru, proc nedrzim banan v ruce a kde jsem se v dzungli nauci anglicky :-) No a na dotaz kde lezi Ceska republika odpovedeli "Kdesi na druhem konci zemekoule". S kym jsem mluvil mimo jeji rodiny, tak s bidou zareagovali na Ceskoslovensko, Czech Republic nikomu nic nerikalo. Kdyz jsem se na Niagare potkal s manzelskou dvojici z Ruska a popovidal si s nimi v rustine, ihned jsem u svych hostitelu stoupl v cene, protoze hovorim 2 svetovymi jazyky :-) No a ze se me smrtelne vazne ptala, jestli kdyz jsem byl v roce 1980 na vojne, tak jestli jsem nekoho zastrelil, je uz je jen na okraj o vseobecnem povedomi bezneho stredoskolsky vzdelaneho Americana.
 
0 0
možnosti

JJe

7. 1. 2004 11:23
Re:
Nedávno na iDnes probíhala obdobná diskuse a mně osobně se moc líbil příspěvek (již nevím koho), který zhruba napsal: Američani nevědí o ČR prostě proto, že je tato země nijak nezajímá. ČR není pupkem světa. Ví obyvatel ČR z hlavy, kolik má Indie států? Jak je to tam s vojenskou povinností? Jak tam lidé žijí - mají jejich domy tekoucí vodu? Pokud tyto informace z hlavy víš, klobouk dolů.
0 0
možnosti

Evilman

7. 1. 2004 10:00
Omlouvám se za off topic
 
Je nutno, aby Česká republika a celá Evropská unie zavedla s okamžitou platností vízovou povinnost pro USA, protože to je země s jasně fašistickým režimem. Rovně s okamžitou platností požadavovat na hranicích po občanech fašistického státu USA fotografie, otisky prstů a osvědčení o bezinfekčnosti. Turista z USA nesmí být členem fašistické republikánské strany.
Spiteful Evilman
Tortola, BVI
0 0
možnosti

houba_

7. 1. 2004 9:38
zmizi biflovani??
na zakladce jsem nikdy nemel pocit, ze bych se musel biflovat.
Ze zaci dostanou takove informace jake potrebuji a jake chteji??? Sorry,  i kdyz jsem si ve svych 10-ti letech myslel, ze vim vsechno, nyni vim, ze jsem vedel uplne ho... a rozhodne jsem nebyl schopne rozpoznat sve potreby.
Nekdo by si mel uvedomit, ze bez nutneho teoretickeho zakladu (pardon - biflovani) budou skoly produkovat tupce, kteri sice budou umet do vseho kecat, ale nebudou to umet rozumne zduvodnit.
Bez onoho teoretickeho zakladu nebudou ani schopni najit potrebne informace (o coz pru jde) protoze vlastne nebudou vedet, co hledaji
0 0
možnosti

sarcula

7. 1. 2004 9:58
Re:
Naprosto s Vami souhlasim, je mi 24 a studuji. Nenavidim zkousky, kde se musim "biflovat", ale nasledne o tematech, ktere byly jejich predmetem, velmi rada diskutuji. Proste proto, ze nektera cisla a fakta "znam".
0 0
možnosti

msindel

7. 1. 2004 9:23
Fakta, fakta, fuckta
Nekvalitni ucitel muze snadno deti ucit fakta, bez souvislosti, kdyz je treba ma napsane pred sebou na papire. Vybrat ale jen skutecne dulezita fakta a věnovat se jejich souvislostem jiz vyzaduje orientaci v dnesnim svete, kterou ale maji deti lepsi, nez totalitni generace jejich ucitelu. Kazdy, kdo byl na nejakem komercnim skoleni vi, jake jsou rozdily mezi profesionalnim skolitelem a prumernou ucitelkou ze zakladky - treba v jedne nule na konci platu. Proste male platy, malo motivacnich nastroju a neschopnost obci hodnotit sve ucitele. Vsude, kde nelze vysledky prace jednoduse merit je to u nas stejne - at je to na draze, ve zdravotnictvi, nebo ve skolstvi.
0 0
možnosti

renek

7. 1. 2004 9:21
Vykopněte už tu neschopnou brécu Buzkovou....
...a s ní i tu neschopnou socialistickou vládu, která plete páté přes deváte. A k ničemu to není, akorát nás čím dál, tím více zadlužují!
0 0
možnosti

trenchard

7. 1. 2004 9:52
Re:
... co si naši spoluobčané zvolili, to mají!!!
Dobře jim tak....
0 0
možnosti

CoCs

7. 1. 2004 8:35
Souhlas s reformou
Naše základní a střední školství je katastrofa, učení se kravin, který pak k ničemu nejsou. Doufám, že to projde.
0 0
možnosti

k

7. 1. 2004 8:31
Reformy polistopadových vlád.....
Co už jsme jich viděli a všechny byly k horšímu pro obyčejné lidi!
0 0
možnosti

Daňový soumar

7. 1. 2004 9:46
Re:
To taková Perestrojka, to bejvalo jinší kafe, co soudruhu?
0 0
možnosti