Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Buzková s reformou naráží na odpor

Takovou revoluci zažilo české školství naposledy ve 20. letech minulého století. Pokud ministryně školství Petra Buzková prosadí nový školský zákon, který dnes předkládá do vlády, školy se od základů promění. Zákon se však nelíbí ředitelům škol ani koaličním partnerům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Viky_

Názor
Jsem v předmaturitním ročníku na gymnáziu (osmiletém - což považuju za maximálně prospěšnou věc) a nedávno jsme podobnou debatu vedli s naším zástupcem ředitele. Ten vychvaluje náš školský systém, jak jsme oproti jiným národův vzdělaní a na argumenty, že bysme si radši volili dříve a více předměty na které se chceme zaměřit odpovídá podobně, jako někdo tady, že nesouhlasí, že by měl mít člověk všeobecný přehled. Všeobecný přehled určitě ano, ale obávám se že chemické rovnice a vzorce přes celou stránku s všeobecným přehledem nemají vůbec nic společného a většina třídy pochopila že jejich biflování je naprostá ztráta času a klidně si nechá dát špatné známky. A to není záležitost jen chemie. Je hezké, že se může náš zástupce v budoucnu chlubit, že si pamatuje něco z chemie atd., ale většina věcí je bohužel v praktickém životě naprosto nepoužitelná, jen aby se je člověk naučil na písemku a pak zase zapomněl a víckrát o nich neuslyší. Mladší děti pak místo aby si užívali dětství sedí nad sešity, bojí se přijít domů se špatnou známkou atd. Tak nevím jestli kvantita neužitečných informací je opradu tím měřítkem pro kvalitní školství. Americké modely přejímat nutně nemusíme, ale podobné reformy rozhodně vítám. (Ostatní reformy této vlády rozhodně ne!)
0/0
7.1.2004 14:48

Cynyc

Re:
Vetsina vasi tridy zjevne nechape vubec nic. Zaci nemohou rozhodovat o tom, co se budou ucit, protoze nemaji dostatecny nadhled a nemohou rozhodnout, co pro ne skutecne je (resp. bude) uzitecne. Ne-li nejdulezitejsim, pak rozhodne jednim z nejdulezitejsich predmetu je matematika. Nepochybuji o tom, ze vetsina vasi tridy "pochopila", ze tento predmet (prinejmensim od doby, kdy umite ovladat kalkulacku) je naprostou ztratou casu. Nevedi totiz, ze hlavnim ukolem matematiky je naucit zaky exaktnimu mysleni, a ze se tak deje prostrednictvim podobnych bizarnosti, jako je geometrie, je vec druhorada. Tim naprosto nechci branit nas soucasny skolsky system; bezesporu je prilis zameren na biflovani dat a malo na produkci metadat. Snazim se jen upozornit na to, ze prinejmensim ve fazi zakladniho a stredoskolskeho vzdelavani neni zak schopen kvalifikovane rozhodovat o skladbe a forme tohoto vzdelavani.
0/0
7.1.2004 17:18

Viky_

Re:
To já naprosto chápu, samozřejmě nechci, aby školní osnovy psali studenti. Něco podobného říkal i ten náš zástupce a určitě na tom něco pravdy bude. Ale pokud tedy chemie nemá sloužit k tomu, abychom se naučili tu naprosto absurdní látku, a má sloužit právě k rozvoji paměti, fotografické paměti zřejmě (u složitých neodvoditelných vzorců) a rozvoji logiky, pak pokud by se tyto cíle přesměrovali na předměty a zaměření, které by si student zvolil, bylo by obojí v rovnováze a ideální. Mluvím teď teda spíš konkrétně o gymnáziích. U nás je většina, stejně jako já, humanitně zaměřená, a když si stěžujeme, jak nepoměrně víc se musíme učit exaktní předměty, říkají, že jsme si měli zvolit jinou školu, což beru spíš jako provokaci, protože široko daleko žádná humanitní škola není a upřímně řečeno i ty ostatní nemají většinou valnou úroveň. Specializovaných škol, elektrotechnických, ekonomických, chemických atd. se tohle víceméně netýká, tam je zaměření dané typem školy. Gymnázium má být škola všeobecná, ale myslím že naprostá většina studentů by uvítala, kdyby se v rámci ní mohli více zaměřit na obor, který v budoucnu třeba hodlá studovat. A to není žádné "Nás nebaví matematika, chceme jí míň", na letošek jsme si vybírali semináře a člověk se divil, kolik lidí, kterým matematika nejde si jí vybralo, protože zodpovědně usoudilo, že pro budoucí studia jí budou potřebovat...
0/0
8.1.2004 1:40

sammach

Pozdrav uředníkům
Kdybych čekal, až mi nějaký úředník (třeba skrze reformu) řekne, že mám při dějepisu uvádět věci do souvislostí i s zeměpisem nebo občanskou naukou (atd.), dopadl bych asi tak, jako kdybych posledních šest let, co mám počítač, čekal, až mi úředník zprostředkuje "fantastické" školení v základní počítačové gramotnosti (stalo se v roce 2003). Tedy byl bych tam, kam bych raději odeslal všechny geniální úředníky s hlavou plnou reforem - do pekelné p-d-le.
0/0
7.1.2004 14:41

jyrinec

jojo
 amerikanizace naroda skryte probiha. budou z nas stejni osli jak v americe ci jinde, kde v navodu na mikrovlnky je napsano, ze se v nich nesmi susit psi. ale k veci, rozdelovat zaky do trid podle inteligence je nesmysl, protoze ti chytri by si meli uvedomovet uz od mladi, ze jsou i mene inteligentni lide nez oni a meli by se naucit je respektovat a zit s nimi. dale muze dojit k egoistickemu mysleni s tim, ze me porad nekdo bude vyvysovat nad ostatni a nasledkem je falesne presvedceni o sobe sama, jak jsem dokonaly. to je nebezpecny faktor pro souziti s ostatnimi ve spolecnosti. skoly by mely ucit skromnosti a vseobecne vzdelani je na miste, aby lide ziskali prehled o vsech aspektech zivota uz od mala. pak nebude dochazet k takovym vylevum zlosti jak v americe, kdy student vyhozeny ze skoly koupi flintu a jde strilet do ucitelu s vedomim ze on je ten nejlepsi a vsichni mu krivdi....
0/0
7.1.2004 11:10

Isbjoerna

Re:
skoly by mely ucit skromnosti
 
Skromnost odporuje nejen zakonum svetove ekonomiky, ale i zakonum prirodnim. Geneticky egoismus a vyuziti vyhody nad konkurentem je jedina moznost k preziti nynejsiho a vzniku dalsiho pokoleni.
0/0
7.1.2004 11:30

janmrz

ale jo...
ja proti rozumnému egoismu nic nemám, ale když mi pubertální dcera sežere mňamku a ještě je drzá, tak Je to NA ZABITÍ !!!
0/0
7.1.2004 12:13

Isbjoerna

Re:
Kdyby to byla kocka nebo pes, pak mozna. Ale priroda dala nasim detem "umeni" vytahnout z nas (rodicu) i to posledni sousto.
Chovani tve dcera je v naprostem souladu s prirodnim zakonem, a pokud jsi ji nezabil, tak to tve take.
0/0
7.1.2004 12:43

jyrinec

Re: mas nejaky zcestny
predstavy o zivote, kdyz nas prirovnavas ke zviratum, i kdyz lidi jsou zvirata, malokdy se setkam s "clovekem"
0/0
7.1.2004 12:52

Isbjoerna

Re:
Je pravda, ze clovek je jedine zvire na Zemi, ktere ignoruje prirodni zakony, ale ani clovek neni schopen prirodni zakony vyvratit.
Geneticky egoismus se vztahuje na vsechny zivocichy na Zemi.
0/0
7.1.2004 13:47

oranzovej

Re: Utan
Je jen jeden lék. Sežrat před ní všechny mňamky a být drzý. Nekecám.
0/0
7.1.2004 13:47

jyrinec

Re: jenze
 svetova ekonomika je malej podvod, v nekterejch statech velkej podvod. ad se podivate kam chcete, vsude se vykazujou podvodny cisla a pak padaj hlavy. cele ekonomickej moloch sveta je postaven na chabych zakaldech a jednou prijde velika krize.... a v tom to je , lide maj velky ego a mysli si, ze jsou panem sveta , i v ekonomice. jenze ekonomika je fikce, kdysi davno za france josefa , to mozna jeste fungovalo, protoze vysledky a dane byly pruhledny, ale dnes??? podivejte se treba do vlady, jak kazdej zamlzuje a nic nechce rict a kdyz uz rekne, je to o nicem. jsme na dne , ale jeste je tam trochu vody na plavani, tak plavem. spidla ma konecne svuj socialni stat.  jsme vsichni zrali na socialku....
0/0
7.1.2004 12:32

Isbjoerna

Re:
Socialni stat odporuje prirodnim zakonum (genetickemu egoismu), a proto nemuze nikdy fungovat.
0/0
7.1.2004 12:52

jyrinec

Re: ale amerika socialni stat neni a taky nefunguje
0/0
7.1.2004 12:54

Isbjoerna

Re:
Zadny spolecensky system, ktery je vetsi nez rodina, nemuze fungovat. Kvuli jiz zminenemu genetickemu egoismu.
0/0
7.1.2004 13:04

jyrinec

Re: jojo, jsem rad
ze si odporujes, proto te nebudu brat vazne. i rodina je napadena genetickym egoizmem, protoze do ni vstupuji dva sobe predtim nezname subjekty. co ty na to
0/0
7.1.2004 13:16

Isbjoerna

Re:
Geneticky egoismus.
 
Jde o to, prosadit sve geny do pristi generace, tedy plodit potomky. Otec a matka (nezname subjekty) maji ve svem diteti sve geny, a proto se spolecne staraji, aby dite prezilo a dalo tyto geny do pristi generace (stejne motivy maji babicka a dedecek ve vztahu ke svym vnoucatum).
Velice obrazne je to na prikladu lvu. Lev (samec) prijde do lvi rodiny (samice a mladata), zakousne (usmrti) zijici mladata (od jineho lva-otce), aby prosadil u lvice sve geny. O tyto deti, ktere sam plodil, se pak stara (brani je proti vetrelcum, lec zivit je musi lvice).
0/0
7.1.2004 13:44

jyrinec

Re: ty jsi precejen zvire se vsem vlastnostmi
0/0
7.1.2004 13:55

bobeshk

K te vychvalovane Americe
Po vice nez 30 letech dopisovani jsem se loni dostal na mesic na navstevu ke sve "pen friend" do USA. Par poznatku: Na dotaz kolik ma jeji rodny Pittsburgh obyvatel nedokazala odpovedet. Dva spoluzaci jejiho synka ze stredni skoly se prijeli podivat na "tu bilou opici". Bylo videt, ze nechapou tri veci - proc sedim na kresle a nehoupu se na lustru, proc nedrzim banan v ruce a kde jsem se v dzungli nauci anglicky :-) No a na dotaz kde lezi Ceska republika odpovedeli "Kdesi na druhem konci zemekoule". S kym jsem mluvil mimo jeji rodiny, tak s bidou zareagovali na Ceskoslovensko, Czech Republic nikomu nic nerikalo. Kdyz jsem se na Niagare potkal s manzelskou dvojici z Ruska a popovidal si s nimi v rustine, ihned jsem u svych hostitelu stoupl v cene, protoze hovorim 2 svetovymi jazyky :-) No a ze se me smrtelne vazne ptala, jestli kdyz jsem byl v roce 1980 na vojne, tak jestli jsem nekoho zastrelil, je uz je jen na okraj o vseobecnem povedomi bezneho stredoskolsky vzdelaneho Americana.
 
0/0
7.1.2004 10:42

JJe

Re:
Nedávno na iDnes probíhala obdobná diskuse a mně osobně se moc líbil příspěvek (již nevím koho), který zhruba napsal: Američani nevědí o ČR prostě proto, že je tato země nijak nezajímá. ČR není pupkem světa. Ví obyvatel ČR z hlavy, kolik má Indie států? Jak je to tam s vojenskou povinností? Jak tam lidé žijí - mají jejich domy tekoucí vodu? Pokud tyto informace z hlavy víš, klobouk dolů.
0/0
7.1.2004 11:23

mouser

Re:
Milý pisateli vyjmenujte mi hlavní města států USA, případně mi stačí vyjmenovat všechny státy SRN a jejich hlavní města. Když jsem byl nedávno v Praze nedokázal mi 17 letý mládenec opovědět, kde leží Ostrava. V Itálii považují za nejlešího fotbalistu tamní ligy rakušana Nedvěda. Běžte se vycpat.
0/0
7.1.2004 12:21

Evilman

Omlouvám se za off topic
 
Je nutno, aby Česká republika a celá Evropská unie zavedla s okamžitou platností vízovou povinnost pro USA, protože to je země s jasně fašistickým režimem. Rovně s okamžitou platností požadavovat na hranicích po občanech fašistického státu USA fotografie, otisky prstů a osvědčení o bezinfekčnosti. Turista z USA nesmí být členem fašistické republikánské strany.
Spiteful Evilman
Tortola, BVI
0/0
7.1.2004 10:00

houba_

zmizi biflovani??
na zakladce jsem nikdy nemel pocit, ze bych se musel biflovat.
Ze zaci dostanou takove informace jake potrebuji a jake chteji??? Sorry,  i kdyz jsem si ve svych 10-ti letech myslel, ze vim vsechno, nyni vim, ze jsem vedel uplne ho... a rozhodne jsem nebyl schopne rozpoznat sve potreby.
Nekdo by si mel uvedomit, ze bez nutneho teoretickeho zakladu (pardon - biflovani) budou skoly produkovat tupce, kteri sice budou umet do vseho kecat, ale nebudou to umet rozumne zduvodnit.
Bez onoho teoretickeho zakladu nebudou ani schopni najit potrebne informace (o coz pru jde) protoze vlastne nebudou vedet, co hledaji
0/0
7.1.2004 9:38

sarcula

Re:
Naprosto s Vami souhlasim, je mi 24 a studuji. Nenavidim zkousky, kde se musim "biflovat", ale nasledne o tematech, ktere byly jejich predmetem, velmi rada diskutuji. Proste proto, ze nektera cisla a fakta "znam".
0/0
7.1.2004 9:58

Qocna

Re:
Souhlas. Bez kvalitního základu se nedá čekat dobrá nadstavba. Je prostě třeba definovat to, co je nutné mít v hlavě (nabiflované) a oddělit to od toho, co až tak nutné není. Například pravopis je nutné mít v hlavě, wordovské podtržení bez Wordu nefunguje. K dskuzi je to, zda je nutné znát zpaměti přesná data všech panovníků, co kdy existovali, nebo stačí znát všechny epochy a pak něco víc o těch nejvýznamějších osobách. O ostatních stačí vědět, že byly a kde a kdy je zhruba hledat. Jen se obávám, že to v reformě bude buď opačně (nesmysly biflovat, důležité ne), nebo to půjde do nějakého nemožného extrému.
0/0
7.1.2004 10:05

msindel

Fakta, fakta, fuckta
Nekvalitni ucitel muze snadno deti ucit fakta, bez souvislosti, kdyz je treba ma napsane pred sebou na papire. Vybrat ale jen skutecne dulezita fakta a věnovat se jejich souvislostem jiz vyzaduje orientaci v dnesnim svete, kterou ale maji deti lepsi, nez totalitni generace jejich ucitelu. Kazdy, kdo byl na nejakem komercnim skoleni vi, jake jsou rozdily mezi profesionalnim skolitelem a prumernou ucitelkou ze zakladky - treba v jedne nule na konci platu. Proste male platy, malo motivacnich nastroju a neschopnost obci hodnotit sve ucitele. Vsude, kde nelze vysledky prace jednoduse merit je to u nas stejne - at je to na draze, ve zdravotnictvi, nebo ve skolstvi.
0/0
7.1.2004 9:23

renek

Vykopněte už tu neschopnou brécu Buzkovou....
...a s ní i tu neschopnou socialistickou vládu, která plete páté přes deváte. A k ničemu to není, akorát nás čím dál, tím více zadlužují!
0/0
7.1.2004 9:21

trenchard

Re:
... co si naši spoluobčané zvolili, to mají!!!
Dobře jim tak....
0/0
7.1.2004 9:52

CoCs

Souhlas s reformou
Naše základní a střední školství je katastrofa, učení se kravin, který pak k ničemu nejsou. Doufám, že to projde.
0/0
7.1.2004 8:35

k

Reformy polistopadových vlád.....
Co už jsme jich viděli a všechny byly k horšímu pro obyčejné lidi!
0/0
7.1.2004 8:31

Daňový soumar

Re:
To taková Perestrojka, to bejvalo jinší kafe, co soudruhu?
0/0
7.1.2004 9:46

k

Re: Soumare škatulkuješ ale blbě!
Řeknu ti ti takhle:V likvidaci je český průmysl,zdravotnictví,školství,zemědělství,armáda,důchodový systém,bují úřednická byrokracie,máme armádu  půl milionu nezaměstnaných,země je rozkradená do chtivejch pazourů cizáků,český národ vymírá a ty tady blábolíš o perestrojce!
 
0/0
7.1.2004 17:52

Josef7

Mimo mísu!!!!!
Hlavní problém tkví v tom, že Buzková je totálně mimo. Vše, co zatím ve školství udělala a moc toho bohudík nebylo, je totálně špatně. Od minulého roku neskutečně roste administrativa, platy jsou zoufalé i nadále, nejsou peníze na učebnice a pomůcky, zvyšuje se zatížení dětí - zvyšuje se počet hodin na druhém stupni, to znamená, že budou mít žáci místo dvou odpoledních vyučování čtyři!!! I nadále trvá selekce dětí od páté třídy - gymnázia. Tam chodí nejen ti nejlepší,..... Prostě jeden nesmyslný krok za druhým. Co však chceme od člověka, který sám našemu školství nedůvěřuje.
0/0
7.1.2004 7:56

StandaT

Re:
Co je, proboha, špatného na tom, že nadané děti jdou v páté třídě na gymnázium? Naopak, je třeba dětem poskytnout takové vzdělání, na jaké jsou schopni "s průměrem.
0/0
7.1.2004 8:52

StandaT

Re:
nějak mi vypadla slovíčka. konec má vypadat talkto:
na jaké jsou schopni dosáhnout a ne je nivelizovat průměrem.
 
0/0
7.1.2004 8:54

Josef7

Re:
Asi jste nepochopil, že poukazuji na to, že neodcházejí ze ZŠ jen nadané děti!!!! Mimochodem všude v Evropě přišli už na to, že není dobrá jakákoliv selekce dětí do  cca 15 let. A to ani selekce těch nadaných!!!! Jenže to je na delší rozpravu.
0/0
7.1.2004 9:07

janmrz

biflování
PAní ministryně netuší, že napřed musí člověk znát princip a základní skutečnosti a teprve pak si může najít detail. Dnešní obory jsou složité, každý má svůj pojmový aparát. Bez biflování základního z oboru se nelze v oboru orientovat ani najít si další informace. Toto platí pro všechny úrovně školství - na každé z nich je student na jiné úrovni svého vývoje.
0/0
7.1.2004 7:25

bonecek

Re:naprostý souhlas
Naprosto souhlasím.Aby se mohl člověk orientovat,musí mít určité pensum znalostí a ty se musí nabiflovat,jinak to nejde.Reforma má asi za účel,abychom se dostali na úroveň znalostí studentů v USA (ostatně není příznačné,že vědu v USA dělají většinou imgranti,kteří tam nestudovali?) nebo i EU.Zkuste se schválně průměrného Francouze zeptal kolik je z hlavy 3x16.
 
0/0
7.1.2004 7:31

Ftipnejj

Re:
Priblizne 50
0/0
7.1.2004 7:46

micnad

Re:
Koukám, že se zabýváš fuzzy logikou....Jste to vy, pane Zadeh?
0/0
7.1.2004 8:14

Ftipnejj

Re:
Ne
0/0
7.1.2004 9:04

Qocna

Re:
Tak té poznámce s fuzzy logikou jsem se vážně hodně nasmál! :)))))
0/0
7.1.2004 9:21

JJe

Re: Patřím k té generaci,
která  ve škole hodně biflovala, některé poučky si pamatuji dodnes (a to téměř 40 let). Dovedu z hlavy vypočítat, kolik je 3x16. Otázka ale zní, zda je to vůbec nutné. Čili zda je to důležité. Kde musíte ze sebe vychrlit výsledek násobení? Výplata je vám spočítána programem, v obchodě pokladny automaticky násobí, sčítají, účetnictví vám spočítá program. Není tedy dnes skutečně důležitější  zvládnout orientaci v množství informací než si zakládat na tom, že umím z hlavy počítat?
0/0
7.1.2004 9:57

Qocna

Re:
Žertujete? Chápu, že se běžnému člověku může jevit zbytečná znalost integrálního počtu, ale jak chcete po někom logické myšlení bez matematických základů? Co už je elementárnějšího než například chápat násobení?
0/0
7.1.2004 10:07

johnn

Re:
Mám to chápat tak, že když se Vám na monitoru objeví hláška, že H2SO4 je prima prostředek na povzbuzení organismu, tak si půjdete cvaknout? Samozřejmě, že je důležité umět počítat, číst, znát základy fyziky, chemie, biologie atd.
0/0
7.1.2004 10:14

JJe

Re:
Jak jsem již ve svém příspěvku napsala, tak já sama nemám problémy se základní matematikou, vím, že H2SO4 je kyselina sírová, do dneška umím vyjmenovat názvy mluvnických pádů v latině (to byla látka v češtině nepovinná). Jen uvažuji, zda jsem to někdy v životě nezbytně potřebovala a zda se prostě nároky na výuku a druhy znalostí dnešního člověka nezměnily. Moje příbuzná v Německu navštěvuje waldorskou školu, kde se děti rozhodně nebiflují a znalosti z fyziky, chemie, přírodopisu, zeměpisu a dějepisu má rozhodně větší než já. Také je pravda, že násobit z hlavy neumí. Ale znovu se ptám, jestli je to skutečně nutné, přičemž nezpochybňuji nutnost vzdělání člověka, naopak jsem zastáncem  vyšší vzdělanosti lidí, Ale uvažuji nad formou.
0/0
7.1.2004 11:17

GhorX

Re:
Asi je zbytečné trénovat schopnosti složitějších matematických operací, tedy pokud se jimi neživíte. Každý by si ale měl umět podle výplatní pásky přepočítat výplatu, podle účtenky v obchodě či v restauraci přepočítat účet včetně správného zaokrouhlení atp. Lidé, kteří neovládají základní matematické operace velmi častno naletí nejrůznějším podvodníkům. Ti samí lidé nechápou, že když se mluví o rovné dani, hovoří se o procentech, nikoliv o absolutních částkách. Naše společnost funguje na peníze, proto by každý měl umět počítat aspoň tak, aby se nenechal okrást. Matematická negramotnost turistů (mimochodem) způsobuje, že jsou velmi často okrádáni, ať už ve směnárnách, nebo přímo na ulici.
0/0
7.1.2004 12:39

JJe

Re:
Musím opět trochu oponovat. Já nevím jak koho, ale mě nenapadne přepočítávat na výplatní pásce sčítání a odčítání nebo součty na účtence, která vyjede v supermarketu z pokladny. Maximálně kouknu, kolik mi pokladní napočítala jogurtů, když si všimnu, že každý čárový kód neprojíždí, ale zadává počet kusů. Těm lidem, kteří naletěli podvodníkům, chybí určitě víc než schopnost z hlavy sčítat a odčítat. Když si vzpomenu na ty afričany, kteří ostravským podnikatelům předvedli, jak dovedou z jednoho balíku peněz vyčarovat další, a ti podnikatelé jim naletěli (a určitě si zakládali na tom, jak si dovedou spočítat, kolik mají dostat zaplaceno za zboží), tak mě to znovu a znovu přesvědčuje o tom, že formy vzdělání by se měly ubírat jiným směrem.
0/0
7.1.2004 13:30

GhorX

Re:
Z praxe, jednatel (PhDr) firmy platil oběd. 3x 260 + 3x 24 + 5x 80, na účtu stálo 1856, účet mám dodnes schovaný. Kdo na první pohled nepozná, že je to podvod, nesmí se divit, že jednou příjde i o víc, než o pětistovku . On to nepoznal a následně prohlásil, že je prostě "zaměřen jinak". O pár měsíců později byl velmi překvapen, když mu FÚ doměřil daň a penále, protože si nebyl schopen ani zkontrolovat daňové přiznání (jeho žena - účetní - se "sekla" o cca 500.000). To, co píšete Vy, svědčí o tom, že dotyční podvedení byli velmi podprůměrného intelektu, nikoliv o tom, že jim znalost počtů nijak nepomohla.
0/0
7.1.2004 13:44

JJe

Re:
Asi svůj názor na věc neumím moc dobře vyjádřit písemnou formou. Ale já si myslím, že nemusím umět spočítat platbu za obědy z hlavy, že nikdo po mě nechce, abych počítala z hlavy daňové přiznání, ale že je nutné si poradit: vzít raději kalkulačku (je v každém mobilu) a pak všechno zkontrolovat. Kdyby to ten jednatel firmy tak udělal, tak by mu to, že neumí počítat, v životě nevadilo. Proto si myslím, že by člověk měl být veden spíš k tomu, aby si dovedl poradit, měl všeobecný rozhled (nevěřil například na vyčarování peněz-tam samozřejmě velmi chybělo IQ), aby si dovedl dát dohromady různá fakta spíš, než aby ve škole hodiny a hodiny trénoval násobilku.
0/0
7.1.2004 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.