Diskuze

Nová matematika nebo klamavá reklama ?

Vždy jsem se považoval za člověka, který nepodléhá všem těm reklamám, útočícím na každého a všude. Jsou však reklamy, které ani člověk jako jsem já nemůže přehlédnout. Jednou z takových byla v závěru roku reklama operátorů mobilních tel. sítí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mirek Bushín

6. 1. 2004 13:00
něco podobného
Jedna selka chtěla vařit dvě vejce zároveň ve třech hrncích, v každém jedno. Jak to udělala?
0 0
možnosti

GhorX

6. 1. 2004 13:32
Re:
Dala 3 různě velké hrnce do sebe ? Jen hádám...
0 0
možnosti

Oskar1

6. 1. 2004 12:50
Pane Pantíku
Tak jako platí 1+1=2, stejně tak platí, že zvýšení DPH o 17% způsobí zvýšení ceny o 16,2%. Nevěříte? V r. 2003 si koupím si kredit, za který zaplatím teoreticky 105,- Kč. Z toho základ je 100,- Kč a 5,- Kč činí 5% DPH.  V r. 2004 dojde ke zvýšení DPH z 5 na 22%. Tzn., že cena kreditu vzroste ze 105,- Kč na 122,- Kč (100,- základ + 22,-Kč je DPH 22%). Teď zjistím zvýšení ceny 122/105*100=116,19, což je zmíněných 16,19%, zaokrouhleně 16,2%. Jo?  
 
0 0
možnosti

Vaclav Hanus

6. 1. 2004 12:56
Re: zavadeni..
Tohle vubec neni podstatne. Podstatne je, co bylo tvrzeno v te reklame.
0 0
možnosti

Vaclav Hanus

6. 1. 2004 12:48
ha-ha-ha, jak to najednou citlivost..
To mas za to, ze pouzivas prenosny telefon. Kdybys byl totiz skutecne vnimavy na klamavou reklamu, tak by jsi's takovy telefon nikdy nemohl vubec poridit.
0 0
možnosti

delomak

6. 1. 2004 12:43
Vzdyt to je zrejme
Nevim, ceho je autor magistr, ale normalni trojclenku by mohl umet :) Z pohledu zakladu dane byl kredit nakoupen s 5% DPH, takze jako celek to cinilo 105% zakladu. Operator se to rozhodl dorovnat na 122% zakladu, takze rozdil je 122/105-1, tedy 16,2%. Ale da se to nazvat taky tak, ze dorovnal tech 17% danoveho rozdilu. Proste hratky se slovy, ale zcela korektni!
0 0
možnosti

polarniliska

6. 1. 2004 11:55
Každý je nějaký,
ale odkládat kvůli pár korunám navíc  posílání přání přátelům a známým to je fakt přístup. Naštěstí budou vždy existovat lidé, pro které jsou důležitější jejich přátelé a nevadí jim, že kvůli nim přijdou o nějaké drobné.
0 0
možnosti

Vaclav Hanus

6. 1. 2004 12:54
Re: a co takhle neuhybat od tematu?
Po tom tobe nic neni..jak to kdo dela. A navic to neni jadrem tematu o kterem se tady bavime.
0 0
možnosti

Menthol

6. 1. 2004 11:43
Zvýšení kreditu, nebo kompenzace DPH?
Je třeba připomenout, že i běžný smrtelník bez titulu pochopí, že 17% procent je rozdíl mezi původní 5-ti% a nově stanovenou (parlamentem schválenou) 22-ti% sazbou DPH na telekomunikační služby. Zmiňovaným matematickým výpočtem potom lze dosáhnout výsledku 16,2% od původního zůstatku kreditu.
Nemohu ale nereagovat na poznámku: "slušná suma, která operátorovi zůstane v kasičce" Zkusme si uvědomit, že nebylo jejich povinností nějaký kredit vůbec navyšovat. Vždyť původně prodávané kredity byly s 5-ti% a to že to zvýšili chápu i jako jejich vstřícný krok. Ano, udělali to všichni, v zájmu konkurečního boje si nedokážu představit, že by nějaký z operátorů toto neudělal. Ale dokážu si představit že by to neudělal nikdo a nic bychom s tím jako zákazníci nezmohli.
0 0
možnosti