Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová matematika nebo klamavá reklama ?

Vždy jsem se považoval za člověka, který nepodléhá všem těm reklamám, útočícím na každého a všude. Jsou však reklamy, které ani člověk jako jsem já nemůže přehlédnout. Jednou z takových byla v závěru roku reklama operátorů mobilních tel. sítí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirek Bushín

něco podobného
Jedna selka chtěla vařit dvě vejce zároveň ve třech hrncích, v každém jedno. Jak to udělala?
0/0
6.1.2004 13:00

GhorX

Re:
Dala 3 různě velké hrnce do sebe ? Jen hádám...
0/0
6.1.2004 13:32

Oskar1

Pane Pantíku
Tak jako platí 1+1=2, stejně tak platí, že zvýšení DPH o 17% způsobí zvýšení ceny o 16,2%. Nevěříte? V r. 2003 si koupím si kredit, za který zaplatím teoreticky 105,- Kč. Z toho základ je 100,- Kč a 5,- Kč činí 5% DPH.  V r. 2004 dojde ke zvýšení DPH z 5 na 22%. Tzn., že cena kreditu vzroste ze 105,- Kč na 122,- Kč (100,- základ + 22,-Kč je DPH 22%). Teď zjistím zvýšení ceny 122/105*100=116,19, což je zmíněných 16,19%, zaokrouhleně 16,2%. Jo?  
 
0/0
6.1.2004 12:50

Vaclav Hanus

Re: zavadeni..
Tohle vubec neni podstatne. Podstatne je, co bylo tvrzeno v te reklame.
0/0
6.1.2004 12:56

polarniliska

Re:
Byli i tací co nepochopili.......
0/0
6.1.2004 14:11

medved_cz

Re:
Mas tam chybu! Dan z pridane hodnoty (DPH) se zvedla o 340% (z 5,- na 22,-). I SAZBA DPH sezvedla o 340% (z 5 na 22 procentnich bodu). Tem uvadenym "17" se rika procentni body a stat tak lze obcanum aby zakryl to, ze bude z telefonovani zdimat CTYRIKRAT VICE nez drive.
0/0
6.1.2004 13:42

medved_cz

Re:
Vyse uvedene je samozrejme prosta matematika dani. Duha rovina je to, co operator slibuje v reklame a co pak udela. Pokud je v tomto rozpor, tak tu nekdo lhal. Neboli pokud bude obchod slibovat slevu 50.000,- a u pokladny dostanete jenom 5.000,- tak nekdo keca...
0/0
6.1.2004 13:45

Vaclav Hanus

ha-ha-ha, jak to najednou citlivost..
To mas za to, ze pouzivas prenosny telefon. Kdybys byl totiz skutecne vnimavy na klamavou reklamu, tak by jsi's takovy telefon nikdy nemohl vubec poridit.
0/0
6.1.2004 12:48

delomak

Vzdyt to je zrejme
Nevim, ceho je autor magistr, ale normalni trojclenku by mohl umet :) Z pohledu zakladu dane byl kredit nakoupen s 5% DPH, takze jako celek to cinilo 105% zakladu. Operator se to rozhodl dorovnat na 122% zakladu, takze rozdil je 122/105-1, tedy 16,2%. Ale da se to nazvat taky tak, ze dorovnal tech 17% danoveho rozdilu. Proste hratky se slovy, ale zcela korektni!
0/0
6.1.2004 12:43

polarniliska

Každý je nějaký,
ale odkládat kvůli pár korunám navíc  posílání přání přátelům a známým to je fakt přístup. Naštěstí budou vždy existovat lidé, pro které jsou důležitější jejich přátelé a nevadí jim, že kvůli nim přijdou o nějaké drobné.
0/0
6.1.2004 11:55

Vaclav Hanus

Re: a co takhle neuhybat od tematu?
Po tom tobe nic neni..jak to kdo dela. A navic to neni jadrem tematu o kterem se tady bavime.
0/0
6.1.2004 12:54

polarniliska

Re:
Bavte se o čem chcete, navíc tohle je taky k článku.
0/0
6.1.2004 13:57

Michal Novotný

Re:
No, lavně to odložení nemělo vůbec žádny smysl - buď jsem napsal SMS s 5% DPH a částka za tuto SMS mi nebyla navýšena o 16,2%, nebo jsem napsal SMS za 22% ale s použitím navýšeného kreditu o 16,2%. V obou případech mě to stálo stejně a to jako že jsem ještě platil 5% DPH.
0/0
6.1.2004 15:11

Menthol

Zvýšení kreditu, nebo kompenzace DPH?
Je třeba připomenout, že i běžný smrtelník bez titulu pochopí, že 17% procent je rozdíl mezi původní 5-ti% a nově stanovenou (parlamentem schválenou) 22-ti% sazbou DPH na telekomunikační služby. Zmiňovaným matematickým výpočtem potom lze dosáhnout výsledku 16,2% od původního zůstatku kreditu.
Nemohu ale nereagovat na poznámku: "slušná suma, která operátorovi zůstane v kasičce" Zkusme si uvědomit, že nebylo jejich povinností nějaký kredit vůbec navyšovat. Vždyť původně prodávané kredity byly s 5-ti% a to že to zvýšili chápu i jako jejich vstřícný krok. Ano, udělali to všichni, v zájmu konkurečního boje si nedokážu představit, že by nějaký z operátorů toto neudělal. Ale dokážu si představit že by to neudělal nikdo a nic bychom s tím jako zákazníci nezmohli.
0/0
6.1.2004 11:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.