Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bez peněz na železnici nelez

S velkou pompou ČD nedávno oznamovaly možnost zaplatit jízdné pomocí platební karty.Tak jsem to chtěl zkusit a zaplatit kartou jízdenku do Pardubic a zpět, ale marně. Po minulých zkušenostech s ČD jsem si šel jízdenku opatřit raději den předem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Legy2

CD chaos
Vlakem jezdim rad, radeji nez autobusem. Rychlost je plus minus stejna, jezdi casteji, vic mista. Autobusem se zase dostanete temer vsude, vlakem ne. Ale lidem, kteri vlakem nechteji jezdit se nedivim. Osobni vlaky jsou sestaveny ze starych spinavych vagonu, kde je v kazdem tretim pekelna zima. Navic zavedeny system slev je blbost na druhou. Kdo tohle vymyslel, ... Nemohu si pomoct, ale tenhle system me nuti jezdit autobusem. Proc, kdyz chci jezdit vlakem a neplatit astronomicke castky, si musim kupovat prukazku za 200,- (vlak je na kazde jizdence drazsi nez bus a timto se jeste vyrazne prodrazuje)? Co to je? Kdyz nekam jedu a dopredu nevim, kdy pojedu nazpatek (ve stejny den) a cim (vlak x bus) a tedy si na vlak musim koupit nezpatecni obycejnou jizdenku, tak zaplatim horentni sumu. A kdyz ve stejny den jedu nazpatek zase vlakem, tak takovou sumu zaplatim dvakrat. To radeji rovnou pojedu autobusem. CD proste nase penize nechteji.
0/0
6.1.2004 7:50

drevak_patlak

Re:
Pan autor je poněkud mimo. Když pominu fakt, že článek je napsán spíš za účelem poškození jména ČD (byť to jméno nemají příliš valné), tak navíc srovnává hrušky s jablky:
1) Autor mohl vyzkoušet ještě další nádraží, já např. pravidelně kupuji jízdenky platební kartou v Ústí n.L.hl.n, už jsem ale uspěl i na Holešovicích i v Praze na hl.n.
2) Nefunguje-li terminál, je jak na Holešovicích, tak na hlaváku bankomat, který Vám Vaše peníze taky vydá...
3) Neznám autobusovou společnost, která by umožňovala alespoň nějakou platbu kartou, v tom mají dráhy navrch, i když jim to pokaždé nefunguje.
4) Autor si vybral poněkud špatnou relaci, zrovna Praha-Pardubice nemají autobusy žádnou šanci a taky prakticky žádné nejezdí, zatímco vlak jede i několikrát za hodinu zhruba dvakrát rychleji. Holt smůla.
Ad Legy2: Karta Z už stojí dost dlouho jenom 100 Kč, to je skutečně astroniická částka na rok. Kromě toho, pokud chcete jezdit častěji, můžete si koupit kilometrickou banku a jezdit za 0,60 Kč na kilometr. V naprosté většině případů Vás cesta vyjde na méně než busem.
Jinak Vám ale musím dát za pravdu, že zpáteční jízdenka by mohla platit poněkud déle a systém slev bych chtěl ještě trochu dopilovat.
0/0
6.1.2004 12:05

Vaclav Hanus

Re: ..to je dobre
...uvadet vyhodu vlaku zrovna na trase, kde ma vlak monopol...Ale na druhe strane jste jako priznivec CD potvrdil, ze kazdy, kdo hospodarne premysli jezdi dnes vlakem opravdu pouze po trese, kde proste4 neni jina alternativa.
0/0
6.1.2004 13:27

Legy2

Re:
Astronomickou castkou jsem myslel cenu za jizdenku bez slevy (obyc. jizdne).
Kilometricka banka se vyplati jenom kdyz se casto jezdi. Bohuzel (aspon pokud vim) plati jenom pul roku.
Ale co hlavne nechapu - proc kdyz chci jet vlakem za rozumnou cenu srovnatelnou s busem (zakaznicke jizdne), tak se musim nechat vyfotit (to je fakt smesne) a nechat si udelat prukazku.
0/0
16.1.2004 9:36

turista-

Re:
Takze k te cene Praha - Pardubice
Autobus ( doba cesty 2:00, 1 denne):
88 Kc
 
Vlak druhu R, Ex (doba cesty 1:14m - 1:17, 28 denne):
Obycejne jizdne - 130 Kc
S Kartou Z (co stoji 100 Kc / rok) - 80 Kc
S KMB (PRENOSNA, predplacenych 2000 km na pul roku) - 62,4 Kc
 
Vlak druhu EC, IC (doba cesty 1:06 - 1:14, 11 denne):
Obycejne jizdne - 190 Kc S Kartou Z (co stoji 100 Kc / rok) - 160 Kc S KMB (PRENOSNA, predplacenych 2000 km na pul roku) - 62,4 Kc (!)   Takze pokud i s rodinou a prateli (KMB je az pro 3 lidi, kde dite je 1/2 cloveka) ujedete (po vynasobeni poctem lidi) alespon 2000 km za pul roku, coz asi kazdy, tak je blbost KMB nemit.
0/0
6.1.2004 13:39

turista-

Bus ?
Aniz bych se chtel zastavat neschopnosti CD udrzet terminaly v provozu - vy si ten listek na bus kartou koupite vzdycky nebo co ? A jeste neco: on existuje v nedeli po 15:30 autobus z Prahy do Pardubic, ze s nim pojedete ? Ze jsem si nevsim. Za cely den 39 primych vlaku a jenom jeden autobus v 15:15 to budete mit teda na vyber ... Akorat kecate.
0/0
5.1.2004 19:17

pepazdepa2

Haha
Tak si jezdi autobusem, tlač se, mačkej se, boj se při každém předjíždění aut či přejezdu nechráněných přejezdů ... holt, když Ti není život milej!
 
Možná bys pak měl napsat reportáž na téma: "Máš-li kartu debetní, kup si rakev pohřební" :o)
0/0
5.1.2004 15:30

hahachat

Re: JE TO PRAVDA !!
Autobusy jezdí jednou za Uherskej rok. Autobus z Prahy v 15:15 jede do Pardubic 2 hodiny 10 minut a a rychlík 1 hodinu 17 minut. Cena vlaku obyč. jízdné 190 Kč a bus NEMá WEB STRáNKY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takže jezděte vlakem.
0/0
6.1.2004 9:33

Vaclav Hanus

Re: aaaale, co vykladas?
Na idos.datis.cdrail.cz jsou i autobusy ..alespon prevazna vetsina dopravcu..Takze: jezdete radeji autobusy. Jsou levnejsi a krome nekolika tras v republice i castejsi. Pan Zeleny totiz byl na svuj post dosazen onoho casu, aby udelal CD posledni ranu z milosti. A to se mu povedlo.
0/0
6.1.2004 13:30

turista-

Re:
Rychlejsi bus opravdu vetsinou je. Ale levnejsi neni, to proste neni pravda skoro nikdy. Pocitam samozrejme se slevami a kdo ne, ten ma penez dost a tak mu to muze byt jedno.
Navic do busu dost casto musite mit mistenku koupenou predem.
0/0
6.1.2004 13:46

Vaclav Hanus

Re: ..a v tom je prave ta demagogie...
Ja pocitam, samozrejme bez slev. Nevidim duvod, proc bych male pocitat "samozrejme" se slevami. Nenajezdim vic nez 2000 km rocne. Navic na trase kterou jezdim jede vlak jen do poloviny. Tak jakepak vlakem? Jednoduse CD hodila cestujici pod 200km/rocne pres palubu a jsem presvedcen, ze takovych je vetsina. A abych upresnil, tim ze si zakoupim nejakou mnozstevni slevu, tak se na cely rok odsoudim do pozice rukojmiho. Jinak bych prodelal, To zn. nesmim si koupit v nejblizsim roce auto, nesmim se prestehovat,....
0/0
6.1.2004 13:58

Vaclav Hanus

Re: ...a dokonce nesmim ani zmenit zamestnani (v mnoha pripadech)
0/0
6.1.2004 14:00

turista-

Re:
Ja sam taky nenajezdim 2000km. Ale v rodine ano a KMB mame spolecnou.
 
Ano, "obycejne jizdne" je od CD nebetycna blbost. Ale to neznamena, ze se mu neda vyhnout.
 
Proc se nesmite prestehovat ? Oni se lidi stehuji do nejakych uplnych p... bez vlaku ? Myslim, ze spis do vetsich mest ...
0/0
6.1.2004 14:09

Vaclav Hanus

Re: POZOR!!!
Dochazi k zasadnimu omylu. Vy jako arghument pouzivate trivialni (a tudiz fiktivni) vypocet, kdy je tresa silnice paralelna s drahou. TAk to ale neni. Musite zapocitat , ze silnicni sit je hustejsi a tim padem se z mnoha mist autobusem dostanete primo ale vlakem silenou oklikou.
0/0
6.1.2004 14:03

turista-

Re:
I kdyz neni, tak vyjde vetsinou levneji. Pomer vzdalenosti po silnici/po kolejich je totiz malokde tak velky.
0/0
6.1.2004 14:11

turista-

Re:
A jeste neco. Autobusem se letskam dostanete primo. Ale vsimnete si, ze vetsina busu jezdi z nejakeho mista do Prahy, ci nejblizsiho krajskeho/okresniho mesta. Kdyz chcete vykonat nejakou jen trochu netypickou cestu, busy nenavazuji, a kdyz ano, tak na sebe pri zpozdeni necekaji. Zeleznice ma system.
0/0
6.1.2004 14:16

Vaclav Hanus

Re: tak nevim.
Podle vasich argumentu soudim, ze jsme kazdy z jine zeme. Mam proste jinou praktickou zkusenost. Pokud se tyce "systemu" na draze, tak priznam, se ze jsem od dob zavedeni tzv. zakaznickych karet(nebo jak se to jmenuje..) ve vlaku nesedel. Ale pokud si matne pamatuji, tak moje posledni zkusenost byla, ze CD rezignovala na jakykoli system v otazce navaznosti spoju. Posledni zkusenost byla, kdyz mel vlak z A do B zpozdeni hodinu , nacez mi ujel z B EC a ja jsem se musel vratit do A. Na nadrazi v B mi ovsem jizdne vratit odmitli, protze prej podstatne bylo, ze vlak dojel do cile. Vztek me chytne i ted, kdyz si na to vzpomenu. Bylo to na nadrazi v Breclavi.
0/0
6.1.2004 14:40

turista-

Re:
Karty Z jsou od 1.1.2002 tusim. Tim jste uz 2 roky vlakem nejel - tak co tady kecate o praktickych zkusenostech ?
Navic se obavam, ze kdyz vam z Breclavi ujel EC, mohl jste jet zanedlouho, jinak, ne ? Tam neco jezdi skoro porad.
0/0
6.1.2004 15:44

Vaclav Hanus

Re: kecate tady akorat vy!
Myslim, ze jsem nikterak neskryval, ze me zkusenosti pochazi z obdobi, kdy jsem dal CD vale. Nevim o tom, ze by se od tech dob neco zlepsilo. Jak se to mam dozvedet, kdytz jsem byl jako zakaznik z jejich prepravy eliminovan? Misto tech agresivnich kecu by jste mohl uvest konkretni argimenty, co se zlepsilo v provozu CD od ery pana Zeleneho kdyz tedy naznacujete, ze ja mluvim o jiz neplatnych (v mnoha ohledech zlepsenych) pomerech na CD. Zejmena v oblasti ceniku by me to zajimalo.
0/0
7.1.2004 7:46

turista-

Re:
Zlepsil se treba pristup zamestnancu (hlavne pruvodich, baby na pokladne jsou porad stejne). A v oblasti ceniku ? Treba KMB (na kterou jezdi kazdy, kdo jezdi "vic nez malo") se zlevnila na 0.6 Kc/km a plati i v EC/IC, coz driv nebylo. Skupinova sleva, lidi nad dva jedou za polovic. A jizdne do zahranici na zapad i vychod se snizilo (klicove slovo sleva CityStar), nejvic pro skupiny. Treba zpatecni Praha - Zeneva - Praha pro 4 lidi za 7472 Kc, deti do 15let  zdarma.
0/0
7.1.2004 15:21

Vaclav Hanus

Re: Tak dobra
Ocenuji vase usili  presvedcit me. Nicmene, obavam se, ze kazdy asi nadale zustaneme  na svych pozicich. Bohuzel do zadne z nabizenych slev se nevejdu, nesplnuji totiz podminky. Neda se nic delat. Mozna se ale vase nabidka bude hodit jinym. Drzim palec.
0/0
7.1.2004 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.