Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černá skříňka si žádá lepší roboty

Francouzskému námořnictvu se nedaří vyzvednout jednu ze dvou černých skříněk letadla, které se zřítilo u egyptského letoviska Šarm aš-Šajch. Čeká na výkonnější podmořské roboty, kteří dorazí do týdne. Příčina havárie tak zůstává záhadou. Nejčastěji se hovoří o technická závadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

old fashioned Vince

ehm
nebo nemajíc Však o mě nějaký češtinu znalý čmáral opraví
0/0
8.1.2004 18:55

old fashioned Vince

Skříňka pandořina
Může mi některý z iYesterDADAy mazalů, momentálně dělající do žurnálie, vysvětlit, jak může skříňka (předmět vetšinou neživý) cokoli vyžadovat  Vždyť neumí telefonovat, prstů nemaje
0/0
8.1.2004 18:53

pinkshadow

chobotnice
...Kamil si myslí, že tu skříňku možná spolkl žralok nebo jí mohla ukrýt chobotnice do svého úkrytu ...dnes je možné všechno ...hmm... 
0/0
7.1.2004 6:31

TomiDuli

Na kousky
A ještě něco: co si myslíte že zůstane z letadla při pádu do moře nosem dolů s rychlostí nárazu třeba 300km? Letadlo není trezor, ale velice lehká a křehká konstrukce (obrázek Boeingu 737 kterému v roce 1988 za letu ve výšce 10km ulítla střecha: http://the.honoluluadvertiser.com/2001/Jan/18/image2/localnews1_b.jpg) Kromě toho, že náraz v takové rychlosti na vodu je jako na beton a nerozchodili byste ho asi ani v tom trezoru, bortící a trhající se tenký plech pláště letadla se s lidmi uvnitř vůbec nemazlí - proto ty kousky.
Ale jinak je Boeing 737 docela spolehlivý stroj, ostatní letadla na tom statisticky nejsou o moc líp. Auta už vůbec ne. Leteckým fandům na dlouhé zimní večery:
0/0
6.1.2004 18:43

TomiDuli

Boeing 737 - chyba kormidla?
Na pádech Boeingu 737 není nic neobvyklého. Tohle vypadá například na (v posledních 5 letech už velmi zpopularizovanou) příčinu pádu - zablokované kormidlo. U strojů 737 jsou problémy s kormidlem reportovány už od začátku provozu, ale Boeing to oficiálně přiznal až v roce 1997, kdy pilot Brian Bishop příhodu s fatálně zablokovaným kormidlem přežil, přistál a experti z NTSB pak díky jeho svědectví konečně Boeingu dokázali, že stovky podobných incidentů s kormidlem u 737 zaznamenané od uvedení 737 do provozu (1967) nebyly chybou pilotů!!!
0/0
6.1.2004 18:27

Jirka Š. Svejkovský

RADAR
Radar = RAdio Detection And Ranging, tedy detekce a měření vzdálenosti pomocí radiových vln. Radiové vlny se šíří prostorem rychlostí světla (cca 300 000 000 m/s). Předměty jsou zkoumány pomocí měření času mezi impulzy vyslanými a zachyceným odrazem.
Sonar = ultrazvuková obdoba RADARU. Používá k odrazu ultrazvuku. Ultrazvuk se šíří rychlostí zvuku (vzduch 330 m/s, voda 1500 m/s přibližně).
Radiové vlny se šíří dobře ve vakuu a plynech, ve vodě špatně. Ultrazvuk se ve vakuu nešíří vůbec :), ve vzduchu obstojně, ve vodě výborně.
Tolik stručně pro příště, až budete popisovat podobnou techniku.
0/0
6.1.2004 12:55

GhorX

Re:
Obávám se, že jste se zbytečně namáhal. V redakci idnes není nikdo, kdo by rozdíl mezi sonarem a radarem pochopil.
0/0
8.1.2004 19:10

Jirka Š. Svejkovský

Re:
:))))
0/0
9.1.2004 7:41

monstrum

Podvod
Robot se ponořil do černé skříňky a už jej nikdo nikdy v životě neviděl.
0/0
5.1.2004 16:41

pinkshadow

žraloci
...Kamil si myslí, že ty Francouze už koušou žraloci ...hmm... 
0/0
5.1.2004 13:35

taksi

Re: a to jsem tady někde
četl, že tam jedete na dovolenou, to máte kliku, že už budou nažraný
0/0
5.1.2004 13:45

pinkshadow

Re:
...kdyby Kamilovi ukosl někdo nohu, tak by to pro něj nebylo nic příjemného ...hmm...  
0/0
5.1.2004 13:58

djdave2

hruza
podle toho v jakym maji bordelu v Egypte autobusy tak se nedivim ze letadla na tom budou podobne. K zodpovednosti bych hnal cestovku jakto ze najala takovouhle pochybnou leteckou spolecnost ...
0/0
5.1.2004 12:53

aligatorx

Re:
Potvrzuju! Jel jsem primo v Sharm el-Sheik mistnim taxikem a bal jsem se o zivot :( Navenek pekne auto, vevnitr vybrakovane co to slo, pod nohama draty. Hadejte kolik jsme jeli tam kde byla stanovena rychlost 25km/h? Ani nevim, protoze tomu nefungoval tachometr :( ale tipuju tak 80 :)
Ale jinak je to krasne misto ke straveni dovolene.. nadherne pannenske koraly, doporucuju..
0/0
6.1.2004 23:06

Mumat1

moderním ultrazvukovým radarem?
Já vždycky myslel, že na zvuku je založený sonar.
0/0
5.1.2004 12:35

kokrhel3

ani letadlo,si ta
pakáž mohamedánská neumí dát do richtiku, tak si mají radši lítat na koberečcích, a ne do těch vraků cpát lidi....fuj a bléé
0/0
4.1.2004 21:23

zvo

Takhle absolutne..
neovladatelne a timto zpusobem zapichnute letadlo do more nedela dojem, ze by se jednalo o technicky defekt.
0/0
4.1.2004 20:44

killy

Re: Už jsem to psal minule.
...Buď to zapíchli kolmo do moře, nebo ne, a pak mě nesedí to "pouze části těl". Nebo nebyli piloti z teroristické islámské buňky? Kdo ví.
0/0
5.1.2004 8:23

zvo

Re: Tak zavazny..
defekt, ze to neslo doklouzat a pristat na hladine? Nechce se mi verit. Navic okamzita suverenni reakce vytrubujici do celeho sveta, ze se muselo jednat o technicky defekt je dostatecne podezrela.
Ja jsem presvedcen, ze castecnou odpoved daji "cerne skrinky", to ale tehdy, kdy vse upadne v zapomenuti.
0/0
5.1.2004 19:19

VIZE

Re:
No pisou ze to spadlo 50s po startu. 50 s po startu ma to letadlo vysku neco pres 1 km a rychlost kolem 170KT a stoupa pod uhlem kolem 15 stupnu.
To jsou podminky ktere klouzani B737 zrovna nepodpori, ne-li zcela vylouci....
0/0
6.1.2004 9:01

Michalll

Snad předletová příprava
potřebovala obdobnou péči. nyní je to jen náhrada , rituál.
Snad Ruzyně se poučí, Praha není moře, žádná milosrdná hlubina.
Michal, Libčeves
0/0
4.1.2004 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.