Diskuze

Pád letadla nepřežilo 148 lidí

V Egyptě se zřítilo letadlo do Rudého moře. Na palubě bylo 148 lidí, všichni pravděpodobně zemřeli. Většinou šlo o turisty z Francie, mezi nimiž bylo mnoho dětí. Nejednalo se o teroristický útok, letoun měl technickou závadu. Článek aktualizujeme.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

turista-

4. 1. 2004 14:37
14:16
14:16 - Egyptské letadlo, které v sobotu havarovalo nad Rudým mořem, bylo ve špatném technickém stavu. Švýcarsko už před rokem vypovědělo stroje společnosti Flash Airlines ze svého vzdušného prostoru.
 
Jojo, to se dalo čekat. V jakém stavu může mít letadla společnost, která má jenom DVA stroje ? Pokud má podezření na špatný technický stav, tak si ho odstavit nemůže dovolit ! Kolik takových nehod mají pořádní dopravci, KLM, BA ?
0 0
možnosti

CZS

4. 1. 2004 16:07
Re:
prosim tě, co to je za hloupost se domnívat, že společnost, která má dvě letadla , tak je má ve špatném technickém stavu. Záleží prostě na přístupu majitelů společnosti...buď jim jde o prachy za každou cenu a na technickou stránku letadla kašlou, nebo se o svou flotilu dokážou postarat - ať má 1 nebo 10 letadel...
0 0
možnosti

FilipekS

3. 1. 2004 21:22
Bezpečnostní opatření - haha
Včera večer jsem se vrátil z Benátek. Rád se s Vámi podělím o bezpečnostní opatření v Itálii, která měla plnou pohotovost. Napřed trošku pro vyjasnění:
Při odletu v Praze vidíte několik společných hlídek Policie a vojáků (voják s nabitým samopalem), které se procházejí odletovou halou. Následně si odbavíte zavazadlo, navštívíte pasovou kontrolu, pak máte čas na nákup v duty free shopech a čekáte na boarding (půl hod před odletem ve stanoveném boxu). Zde ukážete letenku, projedou vás velmi důkladně zda nemáte nějakou zbraň atd, dají Vám ústřižek letenky a tunelem nastoupíte do letadla.
Cesta zpět: v Benátkách to funguje trošku jinak, i přes média ventilované maximální bezpečnostní opatření. po budově se neprochází žádní drsňáčci se samopalama, po odbavení zavazadla jdete do vstupu k odletům, kde vás zkontrolují na zbraně apod (pas neukazujete). pak můžete nakupovat v obchodech a čekáte na odlet letadla (kdyby jste měli někde vevnitř cokoliv schovaného nebo by vám to nějaký ze stovek zaměstnanců a lidí co tam lezou dodal, tak už to nikdo nezjistí). čekáte na odlet. při výzvě jdete k takové mini přepážce u východu na plochu (k autobusům), kde stačilo ukázat letenku, dali Vám ústřižek - pasy stále nikoho nezajímali. No a tak jsme vylezli ven a vlezli do připraveného autobusu. No a když byla asi půlka lidí v autobusu tak vyběhli ven dva týpci s tím, že zapomněli prohlédnout pasy, všechny vyhnali ven a ve tmě před autobusem kontrolovali pasy (kdybych se schoval v autobuse nebo za autobus tak nemají šanci mně zjistit). Tak tomu říkám bezpečností opatření prvního stupně.
Drsné, co? akorát ty naši to žerou a přehání, taliáni na to z vysoka s....u.
0 0
možnosti

Michalll

3. 1. 2004 19:05
I u nás máme "levné"
letecké spojení.
Navíc Francie má málo slunce a tak jí nějaké to riziko za to stojí.
Snad konečně lépe létat s Rusy, ti mají alespoň polovojenskou techniku, která je na krizové zacházení, obsluhu i servis spíše zvyklá.
Smutné stejně jako naše nehody na silnicích ve stejný den.
Michal, Libčeves
0 0
možnosti

Majkyho_pupik

4. 1. 2004 8:06
Re:
Co myslite tim "levne" letecke spojeni? A tim, ze ma Francie malo slunce? Kez bysme meli tak malo slunce jako ma francouzska riviera..
0 0
možnosti

Kazbunda

3. 1. 2004 19:00
tak to vedi nejak rychle
ze to byla technicka zavada....jindy to trva tydny ci mesice, nez se k oznameni takove priciny odhodlaji. Mozna to technicka zavada byla, ale je to nejaky podivny. na druhou stranu vedomi, ze z dovoleny poletim egyptskou charterovou spolecnosti, ktera vlastni dve letadla by me krutilo nohy strachem hodne dlouho pred odletem. S takovou cestovkou bych nejel na dovolenou ani zadarmo.
0 0
možnosti

xxy

4. 1. 2004 0:56
Re:
A s Fischerem byste jel ? To je úplně to samý.
0 0
možnosti

YFNA

3. 1. 2004 16:44
priklanim se k nazoru,
ze asi slo o atentat... blair je tam na navsteve, egypt je celkem relativne prozapadni...
0 0
možnosti

MSB

3. 1. 2004 17:40
Re:
Posádka ale hlásila technickou závadu, snažila se stroj otočit a přistát v protisměru na stejnou dráhu, ze které vzlétla. Navíc podezření z teroristického činu by se s ohledem na taktiku z 11. září, založenou na simultánním útoku, spíš rychle publikovalo, než tutlalo, ne? 
0 0
možnosti

stekerka

3. 1. 2004 15:39
Prave jsem se vratila z Egypta.....
30.12.03 jsem priletela z vanocni dovolene v Egypte a po precteni clanku o dnesnim zriceni letadla mi pekne beha mraz po zadech. Ackoliv vim jen to, co jsem si tady precetla, priklanim se spis k technic. zavade letadla, nez k teroristickemu cinu.... Egypt je sice arabska zeme a jako Usama bin Ladin tam vypada kazdy druhy, ale zase je fakt,  ze tam stoji na kazdem rohu policajt s nabitou zbrani a mistni lidi policajty celkem respekuji. Take na letisti byla docela prisna bezpecn. opatreni. I pres tuto tragedii si vsak myslim, ze letet letadlem je jeste stale mensi risk nez jet autem ....  Kazdopadne pyramidy stoji za videni a kdo ma tu sanci, urcite to jedte shlednout. Hezky novorocni vikend vsem !
0 0
možnosti

YFNA

3. 1. 2004 16:40
Re:
muzu te uklidnit, VUBEC me nezajima, (a ostatni mozna take ne) KDE jsi byla LETADLEM, nebo AUTEM. jdi se vytahovat jinam, ze mas na to, abys letela do egypta
0 0
možnosti

geroc

3. 1. 2004 15:10
katastrofa
Je mi záhadou jak rychle identifikovali příčinu katastrofy. Dohromady ještě nic nenašli ale už si pospíšili s tím že to byla technická závada. Podivné, buď ta mašina byla s prominutím roze*raná a věděli to nebo prachsprostě kecaj aby jim neutekli turisti.
0 0
možnosti

killy

3. 1. 2004 16:16
Re: Jo.
V poslední zprávě od letecké spol. se dovídám, že s letadlem bylo zpraceno spojení náhle, tak jaká závada? To by se o ní piloti ješte nakecali, než by to spadlo. Jo závada: zapomenutej tikající kufříček v báglovým prostoru.
0 0
možnosti

ravoky

3. 1. 2004 12:49
jo,jo
to mi, co nemáme na dovolenou - natož na leteckou máme asi štěstí ?!?!
0 0
možnosti

turista-

3. 1. 2004 13:38
Re:
Jasně, pojedeš autíčkem na dovolenou k rybníku u babičky a máš tak 100x větší šanci na zabití se cestou 
Akorát se to pak asi v novinách neobjeví, bych řek.
0 0
možnosti

Langobard

3. 1. 2004 12:33
škoda
Těch Francouzů mi je líto. Na stranu druhou by mi vůbec a ani trochu nevadilo, kdyby v tom letadle seděl ten zdivočelý kovboj a válečný zločinec, tedy Bush, s celou svou státně teroristickou tlupou. Svět by si dozajista úlevně vydechl.
0 0
možnosti

alfabet

3. 1. 2004 12:42
Re:
UBOŽÁKU...
0 0
možnosti

tykev_001

3. 1. 2004 10:41
divny letiste
Nevim, jestli to s tim nejak nejak souvisi, ale to letiste nevypada na fotce vubec dobre - http://www.planes.cz/foto1.asp?mode=detail&id=WZIQOGAN&jazyk=cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.planes.cz/foto1.asp?mode=detail&id=WZIQOGAN&jazyk=cz
0 0
možnosti

Majkyho_pupik

3. 1. 2004 10:48
Re:
To nebude mit souvislost. I to pisou, ze to bude zrejme technicka zavada nebo neocekavana turbulence. Kazdopadne to neni hezkej konec dovoleny..
0 0
možnosti