Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrad: Havlův projekt tu nechceme

V ovzduší nad Pražským hradem se vznáší nový konflikt Václavů Havla a Klause. Kancelář prezidenta pobouřil článek v MF DNES s názvem "Václav Havel se vrací na Hrad". Bývalý prezident v něm představil projekt evropské vesnice, která má stát v areálu Hradu. S tím ale jeho noví nájemníci nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirkabez

Láska k bližnímu svému je pro exprezidenta cizí pojem!
Namísto eurovesničky by mohl zbohatlý člověk pomoci potřebným lidem - chudým, bezdomovcům, nemocným a jinak postiženým lidem. V tomto bodě souhlasím s "osvetitelem". Jenomže exprezident potřebuje na sebe upozornit něčím důležitějším, co by světová nebo alespoň evropská média co nejvíce rozvířila do éteru. Láska k bližnímu svému není přece moderní, moderní je skandální projekt, který budou jedni obhajovat a druzí proklínat. Pomáhat bližním svým výstavbou chudobince v Praze by bývalý státník asi nezazářil, protože by to nebyl skandální, ale bohulibý počin, který by těžko našel odpůrce!
0/0
25.12.2003 17:33

YFNA

Re:
0/0
25.12.2003 18:23

osvetitel

<><><>
Presne jak jsem jiz psal!Nejdrive udelat nejakou maketu a podivat se o co jde a pak to dat  Cechum odsouhlasit  nebo zamitnout pokud by se to treba i naznakem dotykalo te historicke pamatky hradu ktera patri vsem Cechum ale par jednotlivcu by o tom nemelo rozhodovat  a pouzivat to jako hojeni sve revnivosti at uz skerekoliv strany!I kdyz podle meho usudku by nejaky utulek pro bezdomovce nebo pro tyrane zeny a deti  byl zasluznejsi kdyz uz si to nekdo muze dovolit zacalovat!
0/0
23.12.2003 3:59

StandaT

V vs. V
Václav versus Václav = orgie malosti a ješnosti
0/0
22.12.2003 15:09

kqpiii

chudacci...
Je fakt zabava cist vase prispevky o necem, co jste v zivote nevideli a ani jeste videt nemohli - proste to jen vymyslel "havel" a tak to musi bejt spatny... se stejnou logikou reaguje i Kancelar prezidenta - sice vubec netusi o co jde, ale apriori jsou proti tomu
Ach jo, ta ceska malost a zabomysi valky...
Odkdy patri Hrad panu prezidentovi - at uz je jakykoliv? A navic, tento projekt se netyka prim Hradu, ale Jeleni ulice, coz je ta ulice, ktera vede podel Hradu (jezdi tam tramvaj 22) - coz ovsem v zapalu diskuse mnozi prehlednou (a nebo to videt nechteji)...navic, kdo touto ulici nekdy jel, tak musi uznat, ze je takova divna, prazdna...po obou stranach zdi a kere...
No, zkratka, doporucuji Vam, abyste se oprostili od hysterickych vylevu na adresu byv. Pana Prezidenta V. Havla a pockali, az bude nekde k videni ten projekt...a pak teprve hodnotte... do te doby jste akorat pro smich!!
0/0
22.12.2003 11:38

Montaigne

Re:
to máš tak, s tím tvým: proste to jen vymyslel "havel" a tak to musi bejt spatny... , za tím názorem stojí 13-ti letá praktická zkušenost s nápady Havla. Zdá se ti to málo? Pak se směj, blázni se smějí rádi
0/0
22.12.2003 12:01

DedecekHribecek

Re:
Stejně tak ale platí "Vše co vymyslel Havel nemusí být dobré".
0/0
22.12.2003 12:56

kqpiii

Re:
Ja netvrdim, ze to musi byt dobre...jen rikam: "pockejme, az ten projekt uvidime" - a pak hodnotme (= i kritizujme) - ale kritizovat s takovou vehemenci neco, co bylo jen obecne popsano v novinovem clanku??
0/0
22.12.2003 13:25

DedecekHribecek

Re:
Nenapsal jsem, že by jste psal o tom, že vše co Havel vymyslí musí být dobré. Moji reakci vzbudila Vaše věta "proste to jen vymyslel "havel" a tak to musi bejt spatny" a chtěl jsem upozornit, že to také nemusí být dobré. Obecně bych Vám řekl jediné. Ať se bude v okolí kterékoliv památky stavět cokoliv měli by se k tomu vjádřít dotčení. Zvláště pak památkáři.
Stavba eurovesnice je pro mne takový rozporuplný projekt. Tak nějak mi to zavání socialistickým megalomanizmem. Nevím co je to za peníze ze kterých by se to mělo stavět ale budeme asi zajedno, že by se našlo daleko více "Smysluplnějších" projektů.
0/0
5.1.2004 7:16

Kirken

Re:
Jelení ulice je mi milejší tak, jak je, než kdyby v ní stály nějaké euroškatule postavené eurokámoši našeho bývalého europrezidenta. A nic na tom nemění ani to, že zrovna fouká eurovítr. Ani bolševici se vším svým barbarstvím si nedovolili do areálu Hradu zasahovat. Není ti stydno, obhajovat něco takového?
0/0
22.12.2003 13:00

kqpiii

Re:
Znovu opakuji: Jeleni ulice neni v arealu Hradu!! Vede kolem, jezdi tam tramvaje a zadnou historickou hodnotu nema - z jedne strany je zed hradnich zahrad, z druhe strezeny park u ministerstva obrany  a pak jen jakesi kere a hole zdi... myslim, ze by ji podobny projekt mohl ozvlastnit....ale uvidime, az tu bude nejaky konkretni model....
0/0
22.12.2003 13:31

karoten

Re: To je fuk..
hlavně že je na koho plivat a na čem léčit frustrace. Vidím to jako redakční záměr - napsat "na Hradě" a následně obalenou mucholapku prodat jako sociopatickej vzorek k výzkumu :o)
0/0
22.12.2003 13:44

astro

Re:
Docela trefný, taky mi připadá, že se jedná ze strany novináře o záměrnou provokaci.
0/0
22.12.2003 13:52

karoten

Re: Anebo je to úplnej vůl :o(
0/0
22.12.2003 14:04

kqpiii

Re:
naprosto souhlasim... uz jen ten titulek uplne nahore na strance: "Klaus x Havel - spor o Hrad" - to je prece uplny blabol, nema to zadny vztah k tematu clanku - byv. prezident predstavil VIZI urciteho projektu, ktery by MOHL vzniknout POBLIZ Hradu - administrativa soucasneho prezidenta jesitne zareagovala, aniz by znala jakekoliv podrobnosti (a jeste to sama prizna!) - a JE Z TOHO SPOR O  HRAD???
 TO SI CHCETE HRAT NA SERIOZNI NOVINY?? JSTE K SMICHU!!
 
0/0
22.12.2003 15:44

osvetitel

<><><>
Nechteji ho! slysis to Havlicku  Havle?
0/0
22.12.2003 10:53

ajnin

vasku, vasku!
teda proti Havlovi nic nemam, ale co je moc to je moc. zaprve: cpat se nekam kam uz nepatrim je trapny. zadruhe: zdravotnictvi ty penize potrebuje mnohem vic. a zatreti: kdyz uz se nekam kam nepatrim cpu, tak alespon s rozumnyma nazorama!!!
0/0
22.12.2003 10:42

Kirken

Kašpare komediantská,...
...jdi si se svou Eurovesničkou k Sípku.
0/0
22.12.2003 9:29

astro

Re:
Slovní hříčka viz. příspěvek TroyMc, 20.12.2003 16:50? Tvoje příspěvky tedy nejen hysterické, ale i neoriginální...
0/0
22.12.2003 13:49

Danuška Herianová

ddd
podstata jejich sporu je někde jine 17.listopad 1989 očima Klause,Havla a Rumla
0/0
22.12.2003 9:07

hockeysta

milionáři
no jasně, máme prachů plnou pr... tak proč nepostavit takovou koko...., která ve finále bude akorát na to, aby měl Šípek zase nějakej tučnej honorář. Je vidět, že důchodcovská senilita se nevyhne ani dřívějším bourákům.
0/0
22.12.2003 8:10

zalozak

Zavadejici titulek
Jak zrejme p. novinari ci redaktorovi uslo tato zalezitost neni o souboji noveho a stareho prezidenta ale jednoznacne o snaze "stareho" prezidenta se zviditelnit. Daleko vice na povazenou je ale sverepost ze kterou se Havel snazi prosadit sebe a sve kamose. Komentar z "Hradu" je naprosto opravneny - protoze novodobe architektonicke upravy pamatky na kterou se jezdi divat desetitisice turistu prave pro jeji puvodnost jsou opravdu pouze snahou se zviditelnit v duchu soucasne politicke objednavky. Nic vic nic min. Argument o tom ze v kazdem stoleti byli lide proti novemu neobstoji.. nikdo neni proti eutovesnicce (az na to ze ted snad jsou spise jine priority!) ale ne za cenu ambiciozniho a barbarskeho predelavani narodni kulturni pamatky. Jina vec by byla kdyby cast hradu byla treba znicena a hledala se cesta jak ji obnovit, ci dostavit. Ale to neni ten pripad. Verejne vystoupeni s touhle zalezitosti v teto podobe je opravdu nechutne... snad by se sluseno aby p. projekt manager vystoupil (v pripade souhlasu obou stran) spolu se spravci hradu a oznamil navrh takoveho projektu. Vasnivi obhajci "odmitnutych" by si meli zkusit predstavit jak by reagovaly vlady a prezidenti jinych zemi na takto prezentovanou iniciativu.
0/0
22.12.2003 4:12

sladovnik

Fotky s modelem prezentace
na
Dale klikni na zajimavosti / Euro projekt / Fotogalerie
 
0/0
21.12.2003 20:27

vamberk

Václav Havel zřejmě vůbec nepochopil
že doby, kdy si nad Hrad umísil bez diskusí s kýmkoliv neonové srdce "Nigh club Dagmar", jsou prostě nenávratně pryč. Je trapné, když nezná míru a cpe se do trapných projektů, které jsou evidentně odsouzeny k zániku. Měl by v sobě najít alespoň v penzi trochu důstojnosti a podobné výstřelky vtělit raději do psaní.
0/0
21.12.2003 19:31

sladovnik

Chlupáci !!
 
Hlupák soptí, co mu dech stačí, ale moudrý se vždycky ovládne.
 
0/0
21.12.2003 16:53

Johny_S

Re:
A každý se mu pak s odpuštěním vysere na hlavu...
0/0
21.12.2003 18:01

dusza

sebevrazdy
Invalidi nemaj co zrat vy se hadate o kraviny dite doprdele
0/0
21.12.2003 16:20

Byznysmeen

Re:
Kde žebráš ? Přinesu Ti něco od oběda, i nějakou obnošenou košili přidám.
0/0
21.12.2003 20:00

kouc

PROČ?
PROČ V HISTORICKÉM CENTRU STÁTU STAVĚT NĚJAKÝ NESMYSL?Z TÉ  EU  BY SE U NÁS NĚKTEŘÍ POS.... .
0/0
21.12.2003 14:37

dykl

DOBA
pana Havla už minula, nic proti jeho aktivitám, ale za své, a jen v jeho soukromí. Je to už soukromá osoba jako každý jiný......
Plně se stavím za stanovisko pana presidenta hradu.
 
0/0
21.12.2003 13:45

jirkabez

Pletl se někdo na Hradě panu Havlovi, když byl prezidentem? Ne!!!
Odhlédnu-li od duševního stavu člověka jenž navrhuje eurovesničku do historického prostředí Hradu, myslím, že by měl respektovat nového prezidenta a postavit si eurovesničku tam, kde mu to architekt města či jiné obce na základě referenda umožní. Jinak je to jen tragikomické divadlo člověka, který neunesl odchod ze slávy a to, že u mnohých občanů ČR přes veškeré výhrady je Pan prezident Klaus populárnější a rozhodně na svém místě, což o jeho předchůdcovi nemůže být ani řeči. Prostě řečeno: "Dost bolo Havla!"
0/0
21.12.2003 12:45

Montaigne

Jestli
pan Havel chce zbourat svoji vilu v Dělostřeleckjé ul. a místo ní instalovat se Šípkem onen architektonický výboj, tak klidně, rád se přijdu podívat
0/0
21.12.2003 11:18

osvetitel

<><><>
Nejdrive by se mela vypracovat "maketa" na ukazku o co jde a jak by to vyzeralo a pak by se to melo dat verejnosti odhlasovat (pokud ji jeste tato kulturni pamatka patri)Ale pokud ano tak by zadni jedinci nemeli rozhodovat o tom jestli ano nebo ne ale meli by o tom rozhodnout vsichni Cesi !
0/0
21.12.2003 10:07

DAVE jr.

Havla už je dost
 Pan Havel, už není prezident, ale stále si dělá suveréně nárok na hrad. Ať už jde odpočívat a nechá pracovat jiné.
0/0
21.12.2003 9:44

Berg1

..
Narcis Klaus neunese na dvorku bývalého kohouta. Směšné, trapné, nedůstojné. Bohužel, byl tento člověk zvolen prezidentem díky hlasům komunistických poslanců. Máme, co si zasloužíme.
0/0
20.12.2003 22:44

jirka04

Re: Jestlipak vůbec víte
o čem je tady řeč. To není o Václavu Klausovi, ale o střeleném projektu Václava Havla. Vaše nenávist k současnému prezidentovi Vám zatemňuje rozum natolik, že blekotáte úpné nesmysly! Pokuste se vzpamatovat, prosím! Děkuji.
0/0
21.12.2003 0:37

DAVE jr.

Re:
Ano, byl zvolen hlasy komunistických poslanců. Ovšem jen díky tomu, že to byl jediný možný kandidát. Ne, že bych si nevážil ostatních kandidátů, ale mít na hradě alkoholika, kuřáka prvního kalibru,  nebo dámu co to má s prominutím za pár, tak to radši pana Klause, jež si stojí vždy za svým slovem a názorem. Myslím, že máme prezidenta, jež náš stát dobře a diplomaticky reprezentuje.
0/0
21.12.2003 9:50

Smileface

Re:
0/0
21.12.2003 11:16

karoten

Re: 100 bodov!
Lepčí ironik momentálně nieje :+)
0/0
22.12.2003 13:36

Montaigne

Re:
určitě máš na mysli volbu Havla v r.89. Tam těch komunistů bylo 100 procent
0/0
21.12.2003 11:19

Eldrb

Re:
Co to tady plácáš za voloviny.Při volbách presidenta musel každý kandidát dostat hlasy komunistů,slyšíš každý,aby prošel.Mám - li volit mezi Klausem a Havlem,dicinky Klause. A ještě něco,mluv za sebe.
0/0
21.12.2003 13:51

pinochet-

Re:
Intrikán a licoměrník Havel byl při své 1. volbě zvolen VÝLUČNĚ hlasy komunistických poslanců a při druhé pouze proto, že dal zavřít Sládka.
0/0
21.12.2003 18:52

Smileface

Chyba
Václav Havel udělal velkou chybu,měl nazvat ten projekt Americké Vesničky,to by se už nynějšímu Prezidentovi určitě líbilo.
0/0
20.12.2003 20:51

farek

Pana Havla,uz nikde a nikdy!!
Havel napachal tolik skody,a tolik nesmyslu,tak doufam,ze toho tajtrlika nikdo nebude poslouchat.
0/0
20.12.2003 19:30

rebell

na hrádek
Ani Havel ani Klaus nejsou mými prezidenty . Oba jsou jeden na druhého alergičtí. Ale proč si Havlas nenacpe ten cirkus na Hrádeček. Copak nemá úctu k místem poznamenaným naší minulostí? Asi ne, jde jen za svým zviditelněním.
0/0
20.12.2003 18:58

Raswan

Re:
Jako bývalý kulisák se vrátil asi ke svému povolání :-))
0/0
20.12.2003 19:00

TroyMc

Ach ty otravné Havlovy projekty !
Že už si nadá pokoj,  oslík jeden...  Ať jde k šípku !
0/0
20.12.2003 16:50

pinochet-

intrikán a excentrik
Exprezident Havel očividně neunesl odchod z Hradu a fakt, že jeho nástupcem se stal Klaus. S jemu příznačným intrikánstvím teď vymýšlí různé voloviny jako tuto a pomocí vůči jeho osobě servilních médií (bezkonkurenční jsou v tomto směru Mladá fronta Dnes a ČT) se snaží seč mu síly stačí prudit. Mimochodem podobnou kravinu jako on s Šípkem nevymysleli ani bolšáni. Alespoň si nepamatuji, že by na hradě chtěli postavit obří samovar nebo malý Kreml.
0/0
20.12.2003 16:22

jirka04

Ale klid
     Pan exprezident se jenom předvádí, Skutek, tak jako tak, utek. Tak se nebojme čertů na stěně malovaných
0/0
20.12.2003 15:46

Danuška Herianová

ddd
podstata jejich sporu je někde jine 17.listopad 1989 očima Klause,Havla a Rumla
0/0
20.12.2003 15:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.