Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sníh v horách způsobil kalamitu

Situace na silnicích se nemění. A pokud přece, tak k horšímu. Tak vystihli dispečeři agentury ABA úterní dopravní situaci. Motoristy může překvapit námraza, náledí, uježděný i rozbředlý sníh a sněhové jazyky. Na Liberecku vyhlásili ráno silničáři na třech místech kalamitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

juventusfan

Je jedno jesli letni nebo zimní
Pako na zimních je o hodne nez normal na letnich
0/0
17.12.2003 17:39

cejkis

co to je zase za neúplný návrh???
Chápu, že Většina z vás chce, aby i ostatní řidiči měli v zimním období adekvátní pneu. Ale jak chcete prokazovat, ze tahle konkretni guma je zimní a ne letní?? To jako policista podívá a když řekne, že je letní, tak vám dá pokutu ? A co když řekne, že je letní ikdyž bude zimní? Nebo si budeme muset s sebou vozit doklad o pneu nejlepe certifikat, ze se jedná o zimní gumy ??? To by jste předpokládám nechtěli.
Jediné, co mě napadlo, je vytvořit veřejný registr pneumatik a vechny výrobky evidovat. Tedy každý dodavatel by musel provéz registraci, která by mohla být spojena s certifikátem. Poté by policie jednoznačně identifikovala pneumatiku podle jejího označení. A registr by ukázal jestli řidič zaplatí pokutu nebo nikoliv. Časem by se seznam naučili nazpaměť :)
0/0
17.12.2003 12:36

Kleki Petra

Re:
Každá guma má, pokud vím, typové označení, takže podle katalogových čísel se dá dohledat, zda je zimní, či letní.
0/0
17.12.2003 12:43

Hanspaulka

Re:
Co to tady mumláš?!?!?!
0/0
18.12.2003 8:11

mouser

Zimní povinnost
Tak jsem dnes opět slyšel, že vláda chce uzákonit hlášení obchodníků směrem k ČT o tom, kdo koupil televizor, aby tento musel platit konc. poplatek. To tu nebylo ani za komanče!! A my tady vedeme debatu, zda mají být zimní pneu povinné. Samozřejmě!! Nejde o buzeraci nebo příděl peněz, ale bezpečnost a životy. Jak může někdo tvrdit, že jízda v zimě na letních gumách je stejně bezpečná jako na zimních?? Jsem jednoznačně pro zákonnou povinnost mít v zimním období zimní pneu, stejně jako je uzákoněna povinnost bezp. pásů, rozsvícených světel atd. Policejním státem se tím rozhodně nestaneme. Mnohem horší je ohlášení obchodníkem, že jste si kouopili TV (kde vezme obchodník naše data??, zde bude zákonná povinnost předložit obchodníkovi OP?? a to nikomu vadit nebude??)
0/0
17.12.2003 7:34

svobodny obcan

zkvalitni zimni
Pokud si nekdo koupi zimni Savy nebo Matador, tak asi rozdil mezi zimnima a letnima nevidi.
Kupte si vsak Dunlop nebo Barum.
Ja mam zimni i letni Dunlop a mezi letnima a zimnima je nekonecny rozdil. Zimni Dunlopy sedi i na cerstve napadlem snehu pri 120 km/h zcela bezpecne. Zatimco letni nesedely na snehu ani pri 20 km/h.
0/0
17.12.2003 1:13

noko1

Re: jsi reklamni agent
... mám na autě již 4 roky Matador MP 56 silika a již několikrát se mi stalo, že jsem musel zastavit a poté objíždět auta (konkrétně fábie) s nazutými zmními Dunlopkami, které si ani neškrtly. Matadorky zabíraly jak na traktoru. Nemáš pravdu, že matador stojí za nic.
0/0
17.12.2003 9:34

duval

dodrá guma
guma je potřeba jak v zimě ,tak v létě
0/0
16.12.2003 21:06

pája_

Re:
Dobrá guma denně doma
0/0
17.12.2003 6:23

Caretaker

Všem debilům na letních by měli sebrat ne papíry, ale auta
Včera odpoledne zatarasilo příjezd na kruháč v Novém Městě ve směru od Pardubic hovado v kamionu, které se zoufale snažilo najet na kruháč s podkluzujícími koly. Tůroval motor asi deset minut v naději, že čím vyšší otáčky, tím líp se rozjede (není divu, je úplně blbej a žere plechovky). Pak teprve pochopil, že mu to fakt nepojede, tak zapnul bouračky, zabrzdil a nechal tam nájezd z boku sotva 2,5 metru širokej. A samozřejně řval na každej osobák, kterej se ho potom snažil objet, aby mohl pokračovat v jízdě.
0/0
16.12.2003 20:37

Michalll

I v nížině jsem viděl dva
asi mentálně postižené s osobáky v oranici. Na to totiž musí mít člověk offroada.
Leč vážně, kromě řidičů co místo autoškoly podplatili komisaře, tam chyběly zábrany. Na to stačí jakékoliv haraburdí, sníh si za něj sedne, nevalí se dál. Rozložit a složit mohou nezaměstnaní, nemusí umět k tomu číst, zapíchnout klacek do země umí každý.
Leč na hradě prognostik, ve vládě experti na stíhačky, tak se budou auta a lidi rozbíjet dál. Možná stoupnou tržby zdravotnictví.
Ale co by jinak bylo v televizi? Hnusný, ale přitažlivý rituál.
Michal, libčeves, t. 603771186
0/0
16.12.2003 19:44

cocino

Zimní pneu
Ti z vás, co tvrdí, že na zimní pneu nemají by se měli vrátit do 2. třídy obecné školy a zopakovat si počty do dvaceti. Ono je totiž jedno, jestli kupujete 1krát za dva roky sadu letních pneu, nebo 1 za čtyři roky sadu letních a zároveň sadu zimních. Pardon, dvě přezutí navíc = 800.-Kč = 50 piv. A že záleží na stylu jízdy? Jistě, ale jen do okamžiku, kdy je potřeba zabrzdit, nebo něčemu vyhnout. Jo, najdou se i tací, co tvrdí, že mohou řídit po 5 ti pivech. Můžou, ale taky jen do první nestandartní situace. To je to samé jako letní gumy v zimě. V Rakousku by se s váma nikdo nebavil. Nemáš na zimní gumy? Tak choď pěšky.
0/0
16.12.2003 18:25

ODSakEda

Re:
V Rakousku nejsou zimy povinne a presto je vetsina ma (vyjimky jsou pouze vysoke Alpy, kde vas sice neikdo nepokutuje, ale pouze nevpusti do nekterych oblasti a to mnohdy ani s retezi) ! V Rakousku neni sviceni povinne a presto vetsina sviti ve dne i vlete!  Vrakousku neexistuji auta tzv s doklady a bez a presto i bez represe, ale osvetou napr v TV (vyzva: akce-10%) z vlastni CTIZADOSTI chce snat kazdy novejsi a modernejsi s katalizatorem a bez koroze! Ale v CR se MUSI svitit a presto ne kazdy sviti... Do CR se nesmi lecos dovazet za auta (jako by snat cesky vozovy part hatil dovoz a ne stavajici "veterani"...) a prave proto se lepi stavajici socialistycky kramy a prave proto vozovy part starne... I pres REPRESI!
  V CR se vladne jen zakazy a narizenima, ale nikdo se nesnazi obcany vyzvat ci motivovat.....
 
0/0
16.12.2003 18:37

cocino

Re:
Máš 100% pravdu, ale já taky nepsal o pokutách. Když tě rakouskej policajt vysadí z auta a pošle pěšky na nejbližší stanici autobusu, máš poučení na celý život. Ono, 100.-Kč (nebo EUR) pokuty nic neřeší, ale šmatlat v alpském mrazu 5 km pěšky, nebo si vézt zadek v autě je pekelný rozdíl. A že jsem takových postižených zažil! Bohužel, většinou to byli Češi, občas nějaký Maďar. Najezdím toho hodně jak v osobáku, tak s autobusem a vím, že na zimu prostě patří zimní gumy. K autobusu ještě řetězy. Když máš za prdelí 49, tak si rozmyslíš takzvaně šetřit na zimních pneu.
0/0
16.12.2003 19:22

Milkman_Dan

Zimni pneu,
by povinne byt melo, jelikoz kdyz potom nakej blbecek v ltnich nezvladne auto a do nekoho to napere, tak pak vsechni chudaci co jeli za nim tvrdnou ve fronte. Pokud nekdo zpusobi v zimnim obdobi nehodu a ma letni pneu, postupoval bych proti nemu stejne jako kdyby ridil pod vlivem alkoholu.... Predpokladam ze se na me ted sesype hafo lidi, ze sem vool, ale to je proste takova ceska povaha. Ubohy setrilci, ltery skudlej kazdou korunu, vetsinou na uplne spatnym miste a ktery si to samozrejme sami sobe dokazou zduvodnit hlaskama typu: neni rozdil mezi zimni a letni, atd...
0/0
16.12.2003 17:46

ODSakEda

Re:
Zimni pneu nic neresi! Stejne je mnozi zneuziji pouze v vyssi prumerne rychlosti a ne k bezpecnejsi jizde!!!!!.................................
  Dovody havarii jsou vetsinou jine! Hlavne nedodrzeni bezpecne vzdalenosti! Bych vam moh vypravet! Vetsina tech silencu v novych Octaviich na dluch, co je odtahuji, tzimni pneu meli...
  EB-majitel odtahovky
0/0
16.12.2003 18:16

ODSakEda

Re:
Apropo: jak straznik pozna, ze nemate zimni pneu???... Nebo to budete muset dokazovat potvrzenim???... A co lide z JM, kteri snih znaji z vypraveni, nebo kdyz je skarede, auto ani nevytahuji??? Jak k tomu prijdou ti, co jezdej opatrne, byt jen zaprsi? To se zase urci pausalni obdobi jako u sviceni??? Neco podobnyho pamatuji jako studet z komunismu, kdy se ve vlaku a ve skole topilo nesmyslne ne dle zimi ci tepla, ale dle datumu... Kazdy ma snat hlavu a za sve ciny zodpovida! A cim docili toho, zr nic nrprovede druhym, ci jizdou, ci technikou, je jen na jeho zodpovednosti!!!!!!!!!!!
0/0
16.12.2003 18:26

speleo

rozhoduje styl jízdy
mohu prohlásit, že jsem nepoznal rozdíl jízdy mezi letňáčema a zimáčema v zimě. Kloužou obě naprosto stejně. Proto zůstávám věrný letní variantě, tudíž levnější. Když se jede opatrně a člověk jen trošku dává pozor a je vyježděný, nemělo by se nic stát. Poslední léta jezdím se 120 a tam mám nové univerzály. Opět mám pocit, že jsem vyhodil peníze, klouže to stejně jako na těch předešlých sjetých letních protektorech, prostě rozhodující je styl jízdy a nikoliv obutí.
0/0
16.12.2003 17:28

HDAC

Re: Blbost
To je samozřejmě nesmysl. Výhoda zimních gum ale není na ledu, to je jasné že budou klouzat stejně. Na sněhu (uježděném, čerstvém i mokrém)ale pozná rozdíl každý. Nedá se jet jako na asfaltu, ale pořád je to oproti letním obrovský rozdíl. A univerzály jsou na nic v zimě i v létě.
0/0
16.12.2003 17:44

ODSakEda

Re:
Je to rozdil! Ale jen malililinkaty! Nemajici zasadni vliv na nehodu! Tou je rychlost a nedodrzovani vzdalenosti a pod... Spise se se zimnimi vyhrabete a s nekterimi i na lede! Ale kdyz to krecovite nekdo zaslapne a vzozek se zaplni, nebo kdyz nema nekdo cit, je ten rozdil mizivy!
  Vetsina silencu co havruji je mela! a?...Zneuzili je k vyssi rychlosti a ne k rezerve k dobrzdeni ci manevru v nenadalych sytuacih!...
  EB-majitel odtahovky
0/0
16.12.2003 18:21

speleo

Re:
Já měl před rokem půjčené zadní kola na zimáčích od kamaráda. Klouzalo to zcela naprosto stejně jako tydle univerzály !!! Není pravda, že zimáče jsou lepší, nepřesvědčilo mě to !!! Adheze byla identická a tak zcela logicky zůstanu věrný variantě univerzálních pneumatik. A co se týče léta, nezaznamenal jsem na univerzálech sebemenší problémy. To kolega na letních protektorech u svojí škodovky s nimi má jen trable. Takže já jsem pro univerzály.
0/0
18.12.2003 8:43

jacobsonII

Ty řepo
a prosim tě, můžeš napsat odkud seš - pojeď se dnes projet do Jablonce, ukážeš mi jak tady budeš vyjíždět kopce . Ty seš úplně mimoň : zimní gumy = dražší ( no comment), tvoje nové univerzály ( zase trefa vedle), sjeté letní protektory - proboha už nikam nevyjížděj !!!! - zastrč si svou stodvácu do garáže.Nechtěl bych vidět tvůj "styl jízdy " .
0/0
17.12.2003 11:07

speleo

Re:
Není rozhodující odkuď jsem přece ;o) Jak se vyjíždějí kopce mi nemusíš říkat, se stodvácou v tom nevidím problém. Lépe - nikdy mě 120 ve štychu nenechala a to jsem měl do letoška sjetý 8 let starý protektory letnáče. Chytráku, kdybych na to koupil zimáče, tak za to mám ty škodovky dvě! Nejsem padlej na hlavu, ale ty bys to udělal a dobře ti tak, kdo chce kam, pomozme mu tam. Každý víkend v zimě jezdím na hory, zažil jsem už hodně kalamit a týpci přesně jako ty, zimáče za deset tisíc a prd, zůstanou viset protže jezděj jako paka. Kdo umí ten umí. Až způsobím nehodu, pak se teprv můžem bavit jaký jsem měl mít obutí, ale za ty léta co jezdím jsem narozdíl od jiných výtečníků neboural. Nejprve si zaměť před vlastním prahem a pak kritizuj, takový jako ty jsou hrozbou a ne pohodový škodovkáři, co jezdá bez nehody. Užij svoje Micheliny Alpiny nebo co tomáš a jdi se zahrabat až po prahy do sněhu nádhero :-))))) 
 
0/0
17.12.2003 16:47

werewolfe

Kdo na to má !
 
0/0
16.12.2003 15:17

majklos

Tak nám napadlo 5 cm sněhu..
.. není se co divit , že to kamióny nezvládají...
0/0
16.12.2003 15:13

mejk

silničáře to zas zaskočilo
, mě už to neprekvapuje
0/0
16.12.2003 14:03

peta303

Re:
Je pravda, že většinou nadávám nepřipraveným řidičům, ale tentokrát musím souhlasit s mejkem, protože během hodinové procházky Plzní po hlavních tazích jsem nepotkal jediný sypač nebo jiné vozidlo silničářů. Zajímavé ale je, že tady napadlo víc sněhu než třeba v Praze, silničáři tu taky zrovna nefungovali, ale taková kalamita tu rozhodně nebyla. Hmm, je vidět, kdo umí řídit, a kdo jen procpat se do kolony ;-). To je jen rejpanec, ne základ pro flamewar.
0/0
16.12.2003 14:22

minipegy

Re:
já si myslím, že si za to vždycky můžou řidiči. A když vidím na jakej sjetech gumách jezděj náklaďáci tak se ani nedivím, že blokují dopravu. měli by za to pokutovat, jezdi si na sjetejch jak chceš, ale pokud se přimotáš do nehodu, tak těžká pokuta. Další extrém jsou Pražáci, sice maj zimní obutí (většinou), ale pět čísel sněhu a už nemůže jet jako na suchu a je z toho vedle. A pak taky většina zimních gum dneska moc na brodění sněhem není. Chce to pořádný špalky. Sice na dálnici hučí, ale vyjedete všude. Jo nejsem silničář. Ti mě včera naštvali. ikdyž neplužil a tak se mě snažil radlici vytalčit ze silnice a měl děsnou srandu z toho, jak jsem se bál, jestli sklouznu do škarpy nebo ne.
0/0
16.12.2003 14:44

Kleki Petra

Re:
Potíže v Praze způsobil spíš led, který se utvořil díky sněžení na původně teplý asfalt, který následně zmrzl. A ruku na srdce, ale máte opravdu pocit, že doprava v Praze a doprava v Plzni mají srovnatelnou intenzitu?
0/0
16.12.2003 14:54

werewolfe

Re: Luftáci v horách.
Pochazím z Krkonoš a nejlepším zážitkem zimy pro mě bývá sledování Pražáků jedoucích lyžovat. Ono je pro ně jednodužší svést situaci na silničaře místo přiznání se k vlastní neschopnosti.Místní musí jezdit do práce každý den ( ne jen na weekend na lyže ) a nikdo z nich si nestěžuje. Pokud není na silnici 20cm sněhu tak se dá dojet všude. A to i s mou starší Š-105.
0/0
16.12.2003 15:11

Pipóč

Re:
To mas tak. V Praze se bavime sledovanim venkovanu a jejich vyplasenosti a vy se zas muzete potrhat kdyz se snazime vyjet nejakej ten kopecek. A pak ze spravedlnost neexistuje.
0/0
16.12.2003 15:17

werewolfe

Re: HAHAHA
Horší je když se mě pražak zeptá v PRAZE na cestu.Což už se mi stalo několikrát.
0/0
16.12.2003 15:22

Pipóč

Re:
To vis. Nemame to jednoduchy...
0/0
16.12.2003 15:24

werewolfe

Re:
Nemáte. To my když přijedem poprve do Prahy tak z nás máte srandu co.
0/0
16.12.2003 15:27

Pipóč

Re:
Jo. A jakou. Ale ja ne. Neboj. ..
0/0
16.12.2003 15:32

Kleki Petra

Re:
Ale ani ne... Já si jen nechávám trochu větší odstup. A kromě toho, pokud je někdo pablb a kadí na ostatní šoféry, je úplně jedno, odkud je. Máš pravdu, že se v Krkonoších a jinde na horách dá jezdit na zimákách prakticky kdykoli a v pohodě, jen za ledovky je to problém a s teréňákem. Blbec je ale blbec bez ohledu na bydliště.
0/0
16.12.2003 15:34

HDAC

Re: Werwolf má pravdu
jak s jízdou v 20 cm sněhu (navíc za to nemohou silničáři, to se stíhat nedá), tak s tím, že spousta pražáků Prahu nezná (jak to není u metra, je to problém). Jinak když je sníh a led, je logické, že se budou tvořit kolony a pojede to pomaleji, tím spíš když se najde pár exotů kteří jedou rychle, pak se někde vysekají a celé to zastaví. Včera jsem jel z Brna do Prahy - sebevrahů je fakt dost, řidiči kamionů jsou často naprostí rapli.
0/0
16.12.2003 17:53

JJe

Zimní gumy mám
- ale na dálnici Praha-Mladá Boleslav mi včera byly na houby. Poslední úsek před Prahou, kousek od Černého Mostu, byla dálnice jako zrcadlo. Naprostá většina řidičů jela pomalu, rychlost se dokonce pohybovala kolem 20 km. Ale nikdo mi nevysvětlí, proč nebyla dálnice ráno v 8 hodin posypaná, ale co ráno, ona nebyla posypyná ani při  zpáteční cestě večer v 17 hodin. Přitom dneska byl vidět rozdíl, počasí stejné, ale dálnice po chemickém posypu jenom mokrá, takže jízda v podstatě v pohodě. Ale kdo zodpovídá za včerejší situaci?
0/0
16.12.2003 13:10

Daňový soumar

Re:
Svatý Petr.
0/0
16.12.2003 13:43

pinguinone

Re:
porucime vetru,desti ?
0/0
16.12.2003 13:44

Daňový soumar

Re:
Pouze on, pinguíne, pouze on...
0/0
16.12.2003 13:51

pinguinone

Re:
Vendulak Ti to vytmavi :))
0/0
16.12.2003 15:23

minipegy

Re:
nevím jak chceš ukecat písek, aby zůstal v tom větru ležet na silnici a nelítal do škarpy. :-)
0/0
16.12.2003 14:46

pinguinone

Re:
pouzitim soli ve forme roztoku....
0/0
16.12.2003 15:22

Jiřik

Mám zimáky.
Na Favoritu, obutí 4x Sava. Ráno jsem od svého krkonošského baráčku jel obecní a třetitřídní silnicí 5 km - neprotaženou, 15 cm sněhu a koleje - než začla vysolená protažení silnice I/14... Ani jedno uklouznutí, brzdí i drží směr skvěle. Musí se to holt umět a nefrčet osmdesátkou jako na suchu...
Vloni jsem bez řetězů jezdil i v kalamitě (kdy rádio hlásilo, že se nemá vyjíždět vůbec) až na hřebeny, Špindlerovka dosažitelná bez problému i ve futéři.
Stačí se chovat na tý silnici slušně!
0/0
16.12.2003 12:32

pinguinone

Re:
nejenom tam..
0/0
16.12.2003 13:29

Kotlicek

zimaky
Ja bych zimaky nedaval jako povinnost, ale uzakonil bych, ze v pripade, ze nekdo zavini v zime nehodu kvuli tomu, ze jede na letnakach tak bych mu dal nekolikanasobnou pokutu nez by dostal ten se zimakama.
0/0
16.12.2003 11:55

vorichek

Kalamita ?
Proč kalamita vždyť napadlo pár cm sněhu. Je prosinec takže se dá očekávat že sníh napadne a troufám si tvrdit že napadne i příští rok. Na silničáře všechno neházejte(i když nejsou svatí) a podívejte se na čem jezdíte. V listopadu jsem nasadil zimní pneu a jedu tak abych vždycky v pořádku dojel.
A tomu blbovi co zkoušel projet červenohorským sedlem bez řetězů bych nechal zaplatit celé vyproštění. U náklaďáků by řetězy měli být opravdu povinnost.
0/0
16.12.2003 11:54

Honzíka

Kalamita
Opakuje se to každý rok. Silničáři vyhlásili stupeň RAZ, DVA, TŘI!!!!! Jeden stupeň mrazu, dva centimetry sněhu a tři prd... starostí!!!!!
0/0
16.12.2003 11:47

mouser

Letní pneu
O povinosti použití zimních pneu již bylo v parlamentu diskutováno. Pokud vím bylo to smeteno ze stolu kvůli sociálně slabším spoluobčanům, kteří by na zimní pneu neměli a v podstatě by namontováním těchto na své vraky zněkolikanásobili hodnotu svého vozu. Je lepší vyjít vstříc soc. slabým a ať se následně pozabíjejí na letních gumách?? Je to politické rozhodnutí, neco jako povinost dětských sedaček.
0/0
16.12.2003 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.