Můj názor
Dobrý den, zdejší diskuze je poměrně zajímavá, a proto mi nedá, abych nepřipojil svůj názor.... Již druhým rokem působím na jedné české "normální" základní škole, na které učím dějepis, zeměpis a občanskou výchovu. Realita současného základního školství je skutečně hrozná - počínaje žáky, pokračujíc "pedagogy" a konče finančním a materiálním zabezpečením. Vezměme to v pořadí, které jsem zvolil i já: 1) žáci - nevím jak jinde, ale na naší základní škole na druhém stupni zůstává "skutečná elita" - na konci 5. ročníku odejde převážná většina talentovaných a především inteligentních dětí na víceletá gymnázia. Žáci, kteří na ZŠ zůstanou, nemají takřka žádný zájem o vzdělání a učitel, byť sebelepší, se skutečně může "přetrhnout", aby je alespoň trochu zaujal - přál bych Vám všem vidět úroveň znalostí deváťáků (jen namátkou: "Slovensko je královstvím, prvním člověkem ve vesmíru byl J. A. Komenský v lodi Apollo 13......." atd. Letos jsem suploval 1 hodinu Aj v 9. třídě - narozdíl od některých kolegů jsem se rozhodl, že hodinu skutečně odučím (netvrdím, že jsem v angličtině skvělý, ale aspoň jsem se pokusil): po skončení hodiny jsem upadl do naprostého šoku - žáci nejenom, že nerozuměli základním slovíčkům, ale nebyli schopni dát dohromady 1 krátkou větu v angličtině... 2) "Pedagogové" - naše ZŠ má štěstí, že všichni členové pedagogického sboru jsou aprobovaní, což ale samozřejmě nemusí automaticky znamenat kvalitu - dokážu si však představit ředitele, že v naprosté personální nouzi přijme neaprobovaného učitele... 3) Finance - jen pro představu: můj současný plat, se všemi připlatky a odměnami je kolem 10.000 Kč čistého....:-( Je zřejmé, že moc motivující to není....