Diskuze

Polovina učitelů jazyků nemá vzdělání

V základní škole v pelhřimovské Pražské ulici nemají ani jednoho angličtináře a němčináře, který by měl požadované vzdělání. V základní škole v olomoucké Heyrovského ulici teď sice zrovna dostatečně kvalifikované učitele jazyků mají, ale když jim jeden chyběl, sháněli ho přes půl roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

usnicka

16. 12. 2003 20:46
vzdělání?!
Kvalitních učitelů je nedostatek, ať mají jak chtějí patřičné vzdělání. A nekvalitní učitelé tím pádem jen trápí děti. Také jsou nekvalitní osnovy. Podívejte se např. na osnovy přírodopisu 2. stupně ZŠ a budete si připadat jako u studia na gymnáziu. Děti se učí pojmy, kterým nemohou vůbec porozumět!
0 0
možnosti

fr-mottl

16. 12. 2003 13:55
kdo ma zajem na inteligentni populaci ?
nerad bych se zabyval takovymi nesmysly jako jestli pridat nebo ubrat skupine statnich zamestnancu. Zeptejme se radeji - chteji takovi sycaci jako Klaus, Bush, Schroeder apod, aby byla populace inteligentni a navic znala cizich jazyku. Vzdyt inteligentni, sveta znali obcane by tu sebranku jako prvni vyhnali. Proto maji mocipani zajem na tom, aby 90% obyvatelstva byla poslusna ovladatelna hovadka, ktrera v den D odevzdaji hlasy v tzv. demokratickych volbach. Je az smesne, jak zde vetsina diskutujicich vychazi z toho, ze by to bylo ku prospechu, kdyby bylo vic chytrych - jeste k tomu aby znali cizi jazyky a mohli sve nazory konfrontovat s nazory obcanu jinych statu. Otresne take pro nove sefy firem v Cechahch - ó jak hrozna predstava - inteligentni zamestnanec. Proboha lidi, vzpamatujte se!!
0 0
možnosti

luminol

16. 12. 2003 14:02
Re:
Pravdou bohužel je, že mnohé firmy dávají z podobných důvodů přednost SŠ před VŠ. Loajální SŠ je přece lepší zaměstnanec než mazaný VŠ.
0 0
možnosti

hawkey01

16. 12. 2003 13:55
Můj názor
Dobrý den, zdejší diskuze je poměrně zajímavá, a proto mi nedá, abych nepřipojil svůj názor.... Již druhým rokem působím na jedné české "normální" základní škole, na které učím dějepis, zeměpis a občanskou výchovu. Realita současného základního školství je skutečně hrozná - počínaje žáky, pokračujíc "pedagogy" a konče finančním a materiálním zabezpečením. Vezměme to v pořadí, které jsem zvolil i já: 1) žáci - nevím jak jinde, ale na naší základní škole na druhém stupni zůstává "skutečná elita" - na konci 5. ročníku odejde převážná většina talentovaných a především inteligentních dětí na víceletá gymnázia. Žáci, kteří na ZŠ zůstanou, nemají takřka žádný zájem o vzdělání a učitel, byť sebelepší, se skutečně může "přetrhnout", aby je alespoň trochu zaujal - přál bych Vám všem vidět úroveň znalostí deváťáků (jen namátkou: "Slovensko je královstvím, prvním člověkem ve vesmíru byl J. A. Komenský v lodi Apollo 13......." atd. Letos jsem suploval 1 hodinu Aj v 9. třídě - narozdíl od některých kolegů jsem se rozhodl, že hodinu skutečně odučím (netvrdím, že jsem v angličtině skvělý, ale aspoň jsem se pokusil): po skončení hodiny jsem upadl do naprostého šoku - žáci nejenom, že nerozuměli základním slovíčkům, ale nebyli schopni dát dohromady 1 krátkou větu v angličtině... 2) "Pedagogové" - naše ZŠ má štěstí, že všichni členové pedagogického sboru jsou aprobovaní, což ale samozřejmě nemusí automaticky znamenat kvalitu - dokážu si však představit ředitele, že v naprosté personální nouzi přijme neaprobovaného učitele... 3) Finance - jen pro představu: můj současný plat, se všemi připlatky a odměnami je kolem 10.000 Kč čistého....:-(   Je zřejmé, že moc motivující to není....
0 0
možnosti

fr-mottl

16. 12. 2003 14:00
Re:
...prvním člověkem ve vesmíru byl J. A. Komenský v lodi Apollo 13.... tak to jste si vymyslel, znam mnoho deti v tom veku, a skoro vsechny vedi, ze to byl Gagarin.
0 0
možnosti

Jamesp

16. 12. 2003 13:31
Není to jen v učitelích
Všichni hezky hledáte chyby. Zamyslel se ale někdo nad zájmy dětí. Kolik z nich se naučí slovíčka, aby se s nima dalo komunikovat. Kolik z nich se naučí základy o PC, aby něco byli schopni sami dělat po několika krátkých větách. Když musíte každý slovo 100x opakovat a vysvětlovat, protože to neviděli... Na PC je zajímá stejně jnom chat,kde jsou anonymně sprostý jak dlaždiči. Kdo něco umí a chce se naučit, tak se naučí, ale musí chtít. A inspektoři - jsou asi důležití aby nebyl všude bor..., ale všude něco musí najít, tak jdou často po ptákovinách a je vidět, že sami před třídou stály buď za komančů, nebo krátce či vůbec. Jsou odtržený od reality. (PS: učím na ZŠ) Jam
0 0
možnosti

luminol

16. 12. 2003 13:38
Re:
Váš pohled je dost pesimistický, ale pravdou je, že celá pedagogika jako taková je v krizi. Učitel je tu pro průměrného žáka (předpokládá se, že je jich nejvíc). Neschopného nic nenaučí žádný učitel a schopný si informace najde a naučí sám. Ty neschopné by mohla eliminovat změna systému - možnost vyhazovat ze škol (platí jen pro SŠ).
Překvapilo mě, že píšete, jak jsou odtrženi od reality. Tak je k ní doveďte. Vykašlete se na osnovy, stejně nikdo nepozná, zda je dodržujete a dělejte věci podle svého svědomí. Já jsem to tak dělal, moje žena to tak dělá a naši žáci jsou nám vděčni.
0 0
možnosti

amos77

16. 12. 2003 13:02
Adresáře středních, vysokých škol a VOŠ v ČR
Školy můžou zdarma inzerovat volné pozice, poptávku po učitelých na těchto serverech.
 
Adresář vysokých škol a VOŠ v ČR  http://www.vysokeskoly.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.vysokeskoly.com
Kompletní adresář vysokých škol, univerzit a VOŠ s možností vyhledávání dle oboru, kraje či názvů škol. Podrobné prezentace jednotlivých škol, informace pro kvaltiní výběr školy včetně pomůcek k přijímacím testům a radám o přijímacích zkouškách.
Adresář střední škol v ČR    http://www.stredniskoly.com/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.stredniskoly.com
Kompletní adresář státních, soukromých i církevních středních škol rozdělených dle jednotlivých krajů. Podrobné prezentace jednotlivých škol: adresy, tel., možnosti studia, nabídka studijních a učebních oborů a další nezbytné informace pro výběr školy včetně pomůcek k přijímacím zkouškám.
Adresář vyšších odborných škol v ČR  http://www.vyssiodborneskoly.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.vyssiodborneskoly.com
Přehled všech vyšších odborných škol (VOŠ) v ČR. Informace o školách, školném, podmínkách studia a jeho kvalitě s možností vyhledávání podle oborů, měst či kraje. Rady "Kam po maturitě" a jak úspěšně zvládnout přijímací řízení.
 
0 0
možnosti

Alushka_2000

16. 12. 2003 14:17
Re:
učitelých nebo učitelích?
0 0
možnosti

Destructor

16. 12. 2003 12:06
musím se smát ...
Pracuji v IT a upozorňuji, že se musím NEUSTÁLE učit ... kdežto učitelé na to jednodušše kašlou ... Stále dokola opakují to samé a jediné co udělají na víc, jít stávkovat za větší platy ... Jenže toto neplatí jenom u učitelů ...  Bohužel ...  Někdo tady uváděl, že by bylo potřeba zvýšit platy - omyl, naopak, začal bych učitele propouštět aby měli nějakou konkurenci a konečně pohnuli zadkem ...
0 0
možnosti

luminol

16. 12. 2003 12:14
Re:
Ale právě když se jim zvednou platy, bude o povolání větší zájem, stoupne konkurence a neschopové půjdou pryč. Co se vyřeší propouštěním? Že nastoupí na jejich místo stále neschopnější absolventi fakult?
0 0
možnosti

GhorX

16. 12. 2003 12:05
.
Vidím to tak, že pro výuku odborných předmětů je jakékoliv "odborné pedagogické vzdělání" zcela zbytečné. Každý člověk, který takový obor chce a může učit má zcela přirozeně s výukou dlouholeté zkušenosti - sám byl objektem zájmu učitelů 10 - 18 let. Má tedy dost dobrý přehled o tom, jak má (nebo nemá) výuka vypadat a navíc od učitelů s pedagogickým vzděláním navíc i vědomosti z praxe. Když si budu moct vybrat, zda mé děti bude učit matematiku promovaný pedagog, nebo promovaný matematik, bude má volba zcela jasná.
0 0
možnosti

luminol

16. 12. 2003 12:19
Re:
Opravdu si to myslíte? Medicínu se také můžete naučit tím, že začnete léčit a časem se to naučíte. Jenomže tam bude trochu dříve a lépe vidět škoda, kterou naděláte. Problém je někde jinde - pedagogická a psychologická příprava na našich fakultách není orientovaná prakticky a je nedostatečná. Znám spoustu dobrých matematiků, jejichž výuka je příšerná. Jinak to, že jsem již 30 let objektem zájmu lékařů ze mě také lékaře nedělá...
0 0
možnosti

belgian chocolate

16. 12. 2003 11:44
ono se to dá říci jednou větou
kdo umí jazyky a vyzná se v informatice, vydělá si víc jinde, jediné řešení tedy je přidat učitelům
0 0
možnosti

gabul

16. 12. 2003 11:12
.
Nejlepší učitelku angličtiny jsem měla na gymplu. Dovedla do nás jak nacpat gramatiku, tak udělat zábavnou hodinu, měla obrovský přehled o všem, v hodinách mluvila zásadně anglicky, dovedla vysvětlit drobné nuance mezi jednotlivými slovíčky atd. Nejlepší učitelka, co jsem kdy měla, možná i proto, že profesně původně učitelka nebyla. Byla inženýrka, ryze technický typ, která se ve svých asi 30 letech začala učit anglicky. Na gymplu si akorát dodělala nějaké pedagogické minimum, i po letech na to  nadávala:-) Když ji srovnám s ostatními učiteli angličtiny, kteří na gymplu učili a které jsme během 4 let občas vyfasovali na suplování, tak děkuju bohu, že spolužák v prváku, když jsme se dělili kvůli hodinám jazyků na 2 poloviny, vylosoval její jméno. Protože druhá polovina naší třídy neznala ani ve čtvrťáku pořádně rozdíl mezi jednotlivými druhy minulých časů, o konverzci nemluvě. ING. KROUSKÁ, zdravím:-)
0 0
možnosti

luminol

16. 12. 2003 12:21
Re:
Problém je v tom, že učit je UMĚNÍ. Měly by se na pedagogických oborech zavést talentové zkoušky. Ale dnes kvůli pokleslé prestiži a fin. ohodnocení o tyto obory není zájem a na pedag. fakulty chodí žel převážně odpad.
0 0
možnosti

Alex_crusty

16. 12. 2003 10:52
Rodilí mluvčí
Dole jsem si přečetl pár komentářů, které se týkali toho, jak jsou rodilí mluvčí na školách k ničemu a nemůžu než nezareagovat. Sám jsem měl native speakers od svých 13let a jestli někomu děkuju za to, že umím výborně anglicky, tak to jsou hlavně oni. Vystřídal jsem jich dost a naprostá většina z nich byli "dobrodruzi" a mladý kluci, co si sem jeli taky užít. Až na dvě vyjímky nebyl žádnej z nich vzděláním učitel, ale o to tady přece vůbec nejde. Jde o to, že má člověk výbornou příležitost odposlouchat pravou angličtinu a naučit se komunikovat v reálu. Úkolem těchto lidí přece neni korektně podle osnov do někoho hustit gramatiku(nebo nekoho nutit, aby spolupracoval), ale konverzovat ... i kdyby to mělo bejt o počasí. Věřim, že pro někoho to byl ztracenej čas, ale to jsou přesně ty lidi, co to tam proseděj, hlavně ať se mě nikdo na nic neptá, abych se náhodou neztrapnil, až to špatně vyslovim a už už aby byl konec. U nás ve třídě jich taky bylo dost, ale je to jejich vlastní hloupost, když zahoděj takovou možnost a neměly by to házet na amíka, nebo na školu.
0 0
možnosti

gramofon

16. 12. 2003 11:26
Re: Ještě by to chtělo
rodilého mluvčího na češtinu.
mladý kluci, bejt, ztracenej, proseděj, zahoděj
Takže ještě tu češtinu a bude to v "cajku".
0 0
možnosti