Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neukáznění chodci možná budou platit

Starší žena se rozhlédne a začne přecházet silnici. Jde mimo přechod, který je jen o pár metrů dál. Na druhé straně ulice ji zastavují policisté a dávají jí pokutu patnáct set korun. Tak by to mohlo vypadat, pokud vláda a následně poslanci schválí novelu takzvaného silničního zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vanous1

mam s tim zabavnou zkusenost
prechazel jsem jednou ulici cca 10 metru za prechodem, na kterym byla zelena a prechazeli tam chodci, takze zadny auta nejezdila. pribehl cili policista a udelil mi 500,-Kc pokutu!  kdyz jsem mu rekl, ze je fakt hrdina a ze kdyby radeji pokutovali ridice, ktery na tomhle prechodu projedou, kdyz maj uz chodci zelenou (a ze je to pokazdy minimalne jedno auto), tak mi rekl, at jsem zticha, nebo ze mi da 1000,-! opravdu kvalitni prace policie, byl bych rad, kdyby mi mohl dat vetsi pokutu :)
0/0
16.12.2003 12:39

GhorX

Re:
Ano, i já si takto představuji kvalitní práci policie. Pokud proto není vážný důvod, nemáte na silnici mimo přechod (je-li poblíž, samozřejmě), co dělat.
0/0
16.12.2003 12:54

Vanous1

Re:
a myslis si, ze jsem tim nekoho omezil ci dokonce ohrozil? kdyz neco vykazuje formalni stranku prestupku a materialni schazi (tj. pritomnost jakekoliv ujmy), postrada postih smysl
0/0
16.12.2003 12:58

polarniliska

Re:
Nemyslíš tím doufám, že třeba řidič by neměl být trestán i kdyby jezdil ve městě stopadesát, dokud někoho nesestřelí?!
0/0
16.12.2003 13:26

Thrinie

Re:
Takze budeme pokutovat az nekdo svym neukaznenym chovanim zpusobi spmrtak??? Ne, ze? Mas pravdu, ze to policista mohl nechat jen na domluve (tak jak to policajtka nechapa na domluve u mne, kdyz jsem prechazela mimo prechod) - ale to je detail, pokutovat az kdyz dojde k nejake ujme je pitomost :(
0/0
16.12.2003 13:27

Hugo Ventil

Vydáme karty chodců
Navrhuji zavést kartu chodce. Do ní by se zapisovaly vážné přestupky jako např. přecházení na červenou, vynucování si přednosti i když je jasné, že řidič přijíždějícího vozu přednost dát nehodlá, příliš rychlá chůze po chodníku... Metodou 3x a dost by bak neukázněným chodcům bylo zakázáno vycházení na ulici. Vycházet by směli jen v doprovodu způsobilé osoby. Průkaz způsobilosti by se vydával na základě zkoušek před dopravní policií. Doporovod by byl placenou službou. Chodci by také museli přizpůsobit chůzi stavu a povaze chodníku, povětrnostním podmínkám a svým schopnostem. Takže např. důchodci upadnuvší na náledí by neměli nárok na bezplatné ošetření v nemocnici, protože na zledovatělém chodníku prostě nemají co dělat. Policie by tímto získala nemalý zdroj příjmů. Část z něj by se odváděla do rozpočtu MPSV, aby sociálně slabí chodci si mohli požádat o příspěvek na tzv. doprovodné...
0/0
16.12.2003 12:38

Kajetan11

Re:
Doporucuji vydavat volicske prukazy. Dostat by je mohl kazdy , ale musel by nejdrive absolvovat tydeni kurz a naslednou zkousku ze zakladnich ekonomickych, politickych pravidel zakonu a historie. Treba by konecne zacali ve volbach pouzivat rozum a nenechali se ovlivnovat populismem. Pak by tady prestaly vznikat takoveto paskvily.
0/0
16.12.2003 12:57

GhorX

.
Důchodce - sebevrahy do jisté míry chápu, už jim to moc nemyslí a riziko jim pořádně nedochází. Navíc vetšinou chodí pomalu. Co ale žádné represe nikdy nevyřeší jsou nezletilci, suveréně přebíhající silnici nejkratší cestou (ovšem pro ně). Osobně dost pochybuji, že si naše policie bude pravidelně dávat práci se zadržením, vyhledáním rodičů a vymáháním pokuty od nich, pokud něco takového vůbec mohou.
0/0
16.12.2003 12:21

sam hawkins

Zlepsovak (sice neralny, ale ...)
Kdyz uz muze byt v nekterych zemich soukroma dalnice financovana formou mytneho, proc by si u nas soukromnik (prislusne koncesovany) nemohl najmout nejaky nebezpecny flek, kde se ridici chivaji jako prasata (a takovych je urcite spousta) a tam vybirat pokuty. Policie to sama ocividne nezvlada. Ja bych si treba vzal hlidani u prechodu v Zitny ulici v Praze (ten bez svetel) a vybiral bych za nedani prednosti chodcum - prednost tam dava tak jeden ze sta. Brzy bych byl milionar :) Uznavam - je to trochu nerealny ...
0/0
16.12.2003 11:19

karoten

Re: jen zdánlivě
Když se budeš dělit přiměřeně o zisk s Old Briberem, pronajme třeba i dohled nad magistrálou.
0/0
16.12.2003 12:01

houba_

Re:
mate pocit, ze chodci maji na prechodu prednost?? tak to ale v zakone o provozu.. nestoji.
to je zrejme taky ten duvod, proc nemuze kazdy jouda vybirat pokuty
0/0
16.12.2003 12:12

Raketka

přísněji na chodce
Jo ... tak s tou babkou to v článku odhadli přesně. Proč proboha ti důchodci neustále skáčou do silnice ... a to ještě většinou v dopravní špičce, kdy všichni spěchají do práce (nebo domů k dětem) a oni mají na zařízení svých věcí celý den.
 
Byla bych pro, aby se pokuty pro chodce pohybovaly od 200 - 1.000 Kč, aby policisté "hlídali" chodce častěji a důsledněji a aby se přestupky chodců neřešili jen domluvou.
 
Myslím, že pravidla silničního provozu platí pro všechny, tudíž jsou všichni účastníci dopravního provozu povinni je dodržovat - a chodec (i cyklista!!!) účastníkem silničního provozu je!
0/0
16.12.2003 11:04

jars94

Re: Je to v lidech
Jo ... tak ta babka si na pokutu vzpomene když bude sedět doma, ne když bude zase přecházet ulici tam, kde nemá. To mi věřte.
Myslím si, že slušnému člověku domluva stačí. Hovado ani pokuta neodradí.
… všichni spěchají do práce. Ráno takových vidím dost a v duchu jim říkám: kdybyste vy voli vstávali o deset minut dříve, nemuseli byste teď závodit.
Chyba je na obou stranách. Opatření, údajně ochrana, vymýšlená stranou a vládou nejsou až tak důležitá. Je na každém člověku jak to dopadne – ať jde o řidiče nebo chodce.
0/0
16.12.2003 12:15

Blavor

Co ty body
Podle mne je tu jeste jinej problem. A to ty body pro neukaznene ridice. Pro lidi co najedou par tisic kilometru to nehraje zadnou roli, ale kdyz ja ujedu priblizne 80000 kilometru rocne to uz je neco jineho. Jezdim po cele republice, po obchodnich jednanich a uz se mi za posledni dobu dvakrat stalo ze sem dostal debilne pokutu za rychlost. Mam auto s jihlavskou poznavaci znackou, ale bydlim u Olomouce. Asi pred mesicem me brali na  rondelu za olomouci za rychlost o 5Km nad povolenou hranici. Jine nechali projet ale mne si odchytli. Zaplatil jsem 500 a az kdyz jsem odjizdel jsem se zminil ze jsem z Olomouce. V tu chvili mi rekli proc jsem to nerekl driv ze by\ se to urovnalo nejak jinak. Oni si ti dopravni Sv--- vybiraji auta se vzdalenou SPZ aby pripadne nemei stiznisti od mistnich. Ten kdo je z druhe strany republiky si na ne asi nebude stezovat. Temer to stejne se mi stalo Nedavno u Vansdorfu. Nekdo sice namitne ze mam jezdit podle predpisu, ale jak bych to mel stihat, kdyz mam za den objet z Olomouce do Liberce, Sokolova a zpet  do Olomouce napriklad. Taky chci upozornit ze nikdy neporusuji zadne jine predpisy nez rychlou jizdu. A neboural jsem od roku 1993 a to byl jen  tukli predek a pokryveny naraznik. Kdyby se vsak zavedkli body mohlo by se mi stat ze bych prisel o ridicak a tim i o praci, protoze spolecnost by mi nezaplatila ridice a ja bych musel byt nahrazen nekym s ridicakem.   
0/0
16.12.2003 10:38

hbf

Re:
Nezlobte se, ale o tom to je. Vy porušujete jeden předpis, někdo jiný zase porušuje jiné předpisy, výsledek pak je, že nikdy nevíte, kdy, kdo a co udělá, protože každý si dělá co chce.
To, že byste nestihnul objet svá jednání - to přeci nemůže být důvod pro benevolenci. Vždycky se najde někdo, kdo něco nestíhá. Asi by stálo za to jednak lépe plánovat, případně nemuset být ten nepostradatelný, který musí u všeho být. To je jako kdybyste nezaplatil u pumpy, protože byste si pak nemohl koupit něco jiného ....
0/0
16.12.2003 11:04

kango

nechme to na darwinovi
holt blbci musi zemrit, jinak se lidstvo dal nepohne. kdo nechape, ze silnice je pro auta a ne pro chodce, nema se svoji inteligenci pro vyvoj lidstva zadny prinos. proto takove tvory nechme v klidu vyhynout pri dopravnich nehodach, a situace se sama upravi do normalu, kdy se ridici i chodci budou navzajem chapat a tolerovat.
0/0
16.12.2003 10:25

aarghot

Re:
tvoje demence je nekonecna
0/0
16.12.2003 10:28

FrNedobrota

Souhlas !
Jen zcela defektní, dementní jedinec se vrhne proti tatře vážící 30 000 kg s vědomím, že má jakousi přednost dle podobně dementní vyhlášky. Fyzikální zákonitosti ovšem, bohužel, či lépe bohudík nelze vyhláškou Gro$$tapa ovlivnit.  Chodec jest tedy převálcován na kaši - holt asi chyběl při fyzice, dobře mu tak !
Mám dvě malé děti a NIKDY bych je neučil, aby spoléhali na to, že je :
  • řidič vidí
  • že není řidič ožralý či sfetovaný
  • že jeho kára má v pořádku brzdy
  • že není cesta kluzká či mastná od oleje
Jednoduše jim po staru vtloukám do hlavy ať přejdou, když nic nejede !
0/0
16.12.2003 10:42

Kajetan11

Re:
Dekuji. Jste vzorny rodic. Neco podobneho se snazim vysvetlit   AnalProbe a porad narazim na dutou lebecni stenu.
0/0
16.12.2003 11:02

hbf

Re:
To není o fyzikálních zákonech, ale o značné ignoranci řidičů.
Když jakožto řidič vím, že chodec má na přechodu přednost, přijíždím k němu takovou rychlostí, abych před ním stihnul bezpečně zastavit, kdyby toho bylo zapotřebí. Před většinou přechodů je příslušná dopravní značka, takže to není problém ... Pro někoho ale ano.
Jen zcela defektní a dementní jedinec jede před přechodem, na nějž nemá dostatečný výhled, rychlostí, z níž nezastaví ještě před přechodem.
 
0/0
16.12.2003 11:11

Vaclav Hanus

Re: hbf ma naprostou pravdu
0/0
16.12.2003 11:20

Kajetan11

Re:
To by bylo v poradku, pokud by chodci chodili jen a jen po prechodu, ale oni to nedelaji. Dokonce jsem videl maminku s kocarkem, ktera si to krizovala napric krizovatkou s kocarkem a kdyz videla, ze jede auto tak misto toho, aby to vzala nejkratsi cestou na chodnik, tak zamirila k prechodu a kdyz byla na nem, podivala se na ridice a chybel mi tam uz jen vykrik "jsi zapykanej". Dodavam, ze chodnik byl bliz, nez ten prechod.
0/0
16.12.2003 11:42

Martin Kostera

Ptakovina
to je. Na co prisnejsi tresty, kdyz ani nynejsi tresty nejsou aplikovane? To by poldove, hosi zlati, taky neco museli delat...
0/0
16.12.2003 10:15

Vaclav Hanus

...kdyz jte a pochybach, ktera strana sporu ma pravdu, priklonte se k obzalovanemu
se zapomina obvykle na dulezity faktor. Chodci jsou prirozenou soucasti lidskeho byti. Je to standard. Chodcem je a MUZE BYT kazdy jeden lidsky tvor. Automobilistou nemuze ( a nebo nechce) byt kazdy. Automobilismus je kontroverzni zhovadilost posledniho stoleti. Neni standardni soucasti spolecenskeho byti. Je to nadstandard "modu vivendi" a take tak by mel byt posuzovan. Nikomu by nadstandard upiran byt nemel,ale soucasne by mel mit kazdy, kdo se nadstandardu zrekne situaci ulehcenou. A kdyz ma nekdo situaci ulehcenou, automaticky ji ma protistrana ztizenou. Jakmile pripustime, aby populaci vnucovaly ruzne lobby sve uchylne konicky jako "standard", stane se svet nesnesitelnym, a to v konecnem dusledku i pro cleny onech lobby.
0/0
16.12.2003 10:13

polarniliska

Re:
Automobilista je dnes v ulicích stejně standardním objektem jako chodci a nemyslím si, že by měli být jedni nebo druzí omezování víc nežli je tomu teď. Pokud budou jak automobilisté tak chodci dodržovat daná pravidla, budou k sobě slušní a tolerantní, tak není problém, ovšem realita je jiná. Není to ale v pravidlech, nýbrž v lidech.
0/0
16.12.2003 10:39

Vaclav Hanus

Re: standard modu vivendi ... nepochopeno
Nepochopil si pojem standardu, zejm. z hlediska prirodni a lidske hitorie....V ulicich mest urcite auto pro osobni dopravu standardem neni. Mozna tak v polich a na dalnicich..
0/0
16.12.2003 11:18

polarniliska

Re:
Zhlediska přírodní a lidské historie si musíme uvědomit, že byla doba, kdy lidé standardně chodili po čtyřech a nestandardní byla vzpřímená chůze. Nebo ještě lépe, byla doba, kdy byl veškerý život v mořích. Nevím, kde jsi zastydl, ale dnes je standardní i ízda autem.
0/0
16.12.2003 12:37

Vaclav Hanus

Re: zae nepochopeno
Ja se nepokousim bagatelizovat pokrok. Ja poukazuji na to, ze zrovna automobilismu neni dlouhodobe udrzitelny styl "pokroku". Je to take mechanismus, ktery zivot zlehcuje ale soucasne ma i ucinky devastujici. A coz je horsi, o mnoha devastujicich externalitach se nemluvi. Nechcete mi snad naznacovat, ze by prechod na vzprimenou chuzi mel nejaky devastujici ucinek na lidstvo...
0/0
16.12.2003 12:57

polarniliska

Re:
Tohle všechno je pravda, ale nic to nemění na faktu, že automobilismus je a ještě dlouhá léta bude běžnou součástí našeho života a i když nám nejspíš v budoucnu nebudou planetu znečišťovat auta, budou tu jiné formy dopravy, se kterými se budou pěší občané setkávat. I kdybychom nakrásně jezdili na koních, stejně nám budou přes ulici přecházet chodci a je jen na lidech, jak se spolu snesou ať budou pravidla jakákoli.
0/0
16.12.2003 13:21

Vaclav Hanus

Re: NE
Ne. Paklize jakykoli ( i novy) druh dopravy bude dostupny kazdemu obyvateli, muzeme to pojmout jako soucast "standardu". Pak by opravdu pravidla mohli byt konstruovany tak, aby byly represivni stejnym dilem k obema skupinam. Paklize ale bude nejaky zpusob dopravy dostupny jen omezene casti populace, nebude to soucast standardu. V tom pripade se musi prihlednout, ze je tady velika skupina, ktera si nemuze dobrovolne vybrat, ktere kupiny se stane soucsti. A proto takove skupine musi pravidla stranit. Tento princip by mel byt muyslim obecny, nejenom silnicnich pravidel.
0/0
16.12.2003 14:00

polarniliska

Re:
Tak snad, že by ještě udělali na kolejích závory vlakům, až bude chtít někdo přejít. Ale je to tvůj názor a já ti ho brát nebudu.
0/0
16.12.2003 14:40

Vaclav Hanus

Re: ..eeee??
Chces tim snad naznacit, ze nekdo pouziva soukromy vlak k soukromym jizdam?
0/0
16.12.2003 15:00

polarniliska

Re:
Ne ale chodit je přece přirozenější. Navíc na silnicích také nejezdí jen osobní auta, ale též autobusy, zásobování atd. Pokud si nedostupnost automobilismu pro všechny myslel tím, že ne každý má na auto, pak je to s vlakem to samé, i když ten lístek stojí pár korun. Jsou i lidé bez peněz na vlak nebo na MHD.
0/0
16.12.2003 15:21

Vaclav Hanus

Re: ano, ale
Prave proto jsem psal , ze nelze automobilimus shodit ze stolu jako celek (pal jsem kontroverzni). Jenomze je evidentni, ze volani po zprisnovani represe (a vubec nezvladani regulace) automobilismu prislo az s masovym rozsirenim osobniho motorismu. Kuprikladu, za komunistu byla take ekonomika postavena na motorismu, ale diky tomu, ze neexistoval temer jednolity proud osobnich aut na nekterych silnicich, tak e tyto daly projit pesky aniz bys kohokoli omezil, natoz ohrozil. Na druhe strane priznavam, ze ja am neznam mechanismus jak rozlisit ono neoduvodnene popojizdeni soukromymi osobami (pozor sem patri i manazeri na firemnich vozech) - redundantni nadstandard, od te casti dopravy a prepravy na ktere stoji prumyslova infratruktura - standard. Takze resume: klidne si represi proti chodcum zavedte, ALE za predpokladu, ze se vytesni auta z center mest a zavede e dostatecny pocet prechodu na naklady motoristu.
0/0
16.12.2003 17:01

GhorX

Re:
Vy jste, zdá se, nepochopil důvod existence silnic. Ty jsou, abyste rozuměl, stavěny pro auta a nikoliv pro chodce.
0/0
16.12.2003 17:07

Vaclav Hanus

Re: ..a vy zas
Vy jste zase vubec nepochopil, co jsem tady psal o standardu a nadstandardu. J jako chodec e na vasi silnici necpu protoze bych vam ji chtel uzivat. Pro me je vase silnice neprekonatelna prekazka jak se dostat z jednoho pozemku na druhy. Stavte i silnice kolik chcete, treba i na zachod, ale tak aby jste nezabirali zivotni prostor ostatim. Pak bude vas argument mozna opravnen
0/0
16.12.2003 17:23

FrNedobrota

No a ještě !
Chodce je třeba opravdu vychovávat ! Já když jedu svým medvědem, tak sebou vždy vozím bejzbolku ! Když nějakej haj.z.lík  přechází mimo přechod, tak dupnu na brzdu , vytáhnu pálku a mlasknu ho přes kebuli ! Vovo výchovnej pohlavek je mnohem účinnější než hodina keců ! Minule mi nějaká maminka skočila s kočárkem skoro pod kola, tak jsem ji zmlátil, že se jí bál i ten její harant že je to "bubák" !
0/0
16.12.2003 9:49

polarniliska

Re:
Předpokládám, že jsi to vážně nemyslel, takže jsi tu ubožárnu myslel jako vtip, ale moc se ti to nepovedlo. Někdy je lepší mlčet.....
0/0
16.12.2003 10:07

FrNedobrota

ÚÚÚÚÚ
Nepovedlo  
0/0
16.12.2003 10:32

polarniliska

Re:
Fakt nepovedlo!
0/0
16.12.2003 10:40

hnusil

pokuty, odpovednost, zakony
dokud se bude vse resit domluvou, tak se problem nevyresi, chodci si z toho delaji akorat legraci a pokud vam nekdo vbehne pod auto 20m od prechodu, tak stejne vinu ponese ridic. Jsem pro tresty neposlusnym chodcum vcetne uznani viny pri nehode a odpovednosti za skodu - toto je jedine mozne reseni. A ze jsou pokuty vysoke ? Alespon budou mit adekvatni ucinek.
0/0
16.12.2003 9:48

FrNedobrota

ono je to jinak !
CO JE TO CHODEC ? = nemajetná lůza, která nemá na auto, zejména důchodci. A důchodci právě pobírají vysoké důchody které zatěžují neúměrně státní rozpočet a vůbec nechtějí zdechnout ! Dřív dokonce se nechtěli nechat ani přejet, protože se rozhlíželi, zda nic nejede ! Špidla s Gro$$em proto vymysleli ďábelský tah - "ABSOLUTNÍ PŘEDNOST NA PŘECHODECH"  a ten nese své ovoce - každý rok je navíc přejeto 150 důchodců ! Samozřejmě logika je v pr.d.eli - chodec zastaví na půl metru, auto na 20 -50 podle stavu povrchu ! Jenže to nevadí ! Jen ať chcípaj ! Ono takovej dědek v černým hubertusu večer v zime za vánice je vopravdu na přechodu super viditelnej, i kdyby jste jeli 5 km/h tak ho přejedete - no a vo to právě jde ! SMRT DŮCHODCŮM !
0/0
16.12.2003 9:43

Pavook

Re:
Ty máš dost...
0/0
16.12.2003 11:48

formad

přechody
Souhlasím s tím, aby se přitvrdilo k chodcům, kteří přecházejí silnici mimo opodál vyznačený přechod, ale nikoliv takto. Současné pokuty i pravomoci stačí, jen je kontrolovat (chodce) a vymáhat (pokuty). Jinak je prac´vda to, že chodci se nyní na přechodech naprosto neohrožení a před auta přímo skáčou. V pátek  jsem jel na zelenou cca 40km/h. Vidím jak u přechodu na 1 straně stojí lidi a čekají na zelenou a z druhé strany přichází holka kolem 20ti let. Mačká tlačítko ma semafóru a skáče mi před auto. Zůstal jsem stát 20 cm od ní. Koukala jak sůva (opakuji jel jsem na zelenou). Udělat to včera na tom sněhu, tak jsem ji vzal s sebou. A to mám předvídat? Viděl jsem jak mačká tlačítko, tedy jednoznačně viděla, že má červenou !!! Co s takovou chodkyní? Příště pojede s kočárkem a to pak bude nešťastných lidí.
0/0
16.12.2003 9:37

polarniliska

Re:
Absolutně souhlasím. Současné postihy bohatě stačí. Jako každý člověk samozřejmě také na některých místech přecházím mimo přechod apod. ale doposavad mě nikdo ani nenapomínal, takže pokud ze zvýší pokuty, ale nikdo to nebude kontrolovat jako dosud, ničemu to nepomůže. Souhlasím s Vámi i z pohledu řidiče, protože nejhorší jsou arogantní chodci, kteří situaci neznají i z pohledu za volantem a vstoupí Vám do vozovky bez ohledu na Vaše reakce či brzdnu dráhu. Vy stojíte na brzdách, na zádech studený pot, písají vám gumy a rozhořčený chodec Vám ještě vynadá. Vždyť je přeci na přechodu.
0/0
16.12.2003 10:26

georgexx

Cha cha,
uz vidim, jak priozraly poslanec (nebo kdokoli jiny, samozrejme dostatecne majetny nebo s dostatecnym "vlivem") odmitne dechovou nebo krevni zkousku na alkohol a zaplati 50 tis. Tohle at jde pan Simonovsky a jeho ministerstvo vykladat na nadrazi...
0/0
16.12.2003 9:33

johnn

Je to v nás
Už jsem to tu psal vícekrát. 99 % lidí v tomto státě by se zaručeno přejelo a ještě by si sprostě vynadali, kdyby měli možnost se na silnici potkat jako chodci a řidiči zároveň. Chce to jen používat mozek a uvědomit si co vadí mě, když jsem v pozici toho druhého a nedělat to ostatním.
K tomu novému zákonu. Ono není ani potřeba hrozit vysokou pokutou, bohatě by stačilo, kdyby bylo u těch přechodů alespoň občas vidět  polísmany. A pokud se dobře pamatuju díry do kupónů se dělaly kdysi dávno ještě za hlubokého totáče, takže nic nového pod sluncem. Bude to dobré korupční prostředí.
0/0
16.12.2003 9:27

recnik

Ministerské hlavy
Ministerstvo se vydalo jednoznačně cestou represe. Je pro ně zřejmě mnohem jednodušší stanovit vysoké pokuty a tvářit se, že po bezpečnost udělalo maximum, než řešit nějaké problémy. Rád bych upozornil, že díky vyhození peněz za registrační známky pro auta nezbyly peníze třeba na provoz dětských dopravních hřišť, které prakticky přestaly fungovat. Asi dají radši dětem 3000 pokutu, než by je naučili dopravní předpisy!
0/0
16.12.2003 8:58

Kajetan11

zase ta represe
Ac sam byvam casto svedkem toho, ja chodci doslova skacou pod kola, tak naprosto nesouhlasim. Policie opet saha po te nejjednodussi a zaroven nejmene ucine metode a tou je represe. Represe jeste nikomu zivot nezachranila, ale hlavne, ze je z ceho brat na premie.
Mam jeden kacirsky napad: Kdyz uz mame prednost na prechodu, tak uzakonit, ze pokud dojde ke kolizi vozidla s chodcem dale nez 3 metry od prechodu pro chodce bude ridic vozidla automaticky povazovan za nevineho.
Je to sice strasne a vim, ze se tu na mne sesype spousta odpurcu, ale zamyslete se. Kdyby byl takovy navrh dostatecne medializovan, zacali by si chodci konecne davat pozor a mrtvych by zarucene ubylo. A to tu jde predevsim. Pokud s touto vetou nekdo nesouhlasi, at radeji mlci, nebot je trotl.
0/0
16.12.2003 8:35

AnalProbe

Re:
Ten kacirsky napad je hola blbost. Prednost predevsim NEPLATI v okoli 3 metru od prechodu, ale pouze a jenom na prechodu. A taky pocitat vinu automaticky nekomu bez posouzeni, tomu rikam represe jako remen. Smrdi to jakousi absolutni prednosti, coz je dalsi nesmysl.
0/0
16.12.2003 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.