Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident tají, komu dal milost

Prezident Václav Klaus poprvé uděloval milosti. Vyhověl pěti žádostem. Na rozdíl od svého předchůdce ale odmítl zveřejnit podrobnosti. "Žádná další specifikace nebude," oznámil ředitel tiskového odboru Hradu Petr Hájek. Bývalý soudce Ústavního soudu Antonín Procházka nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zdenda_CZ

stát neuživí vězně za mřížemi tak dává milosti!
Myslím, že s ekonomickým rozhledem za poslaneckou lavicí by byl pan Klaus užitečnější více než na hradě. Poklepávat rukou kde jakému návštěvníkovi hradu umí za takové prachy měsíčně kde kdo. Na to nemusí být na hradě tam můžem posadit ikastelána. Jen nechápu takové tajnůstkáření. Stejně se to rozkecá a mluvčí kanceláře prezidenta nám k tomu řekne, že na hradě nikdo nic jako vždy. Za to můžou lidi. Když mi bylo ukradeno auto také mě nikdo nelitoval a to máme litovat kriminálníky za co? Za to že ho stát neuživí za mřížema? Zrušte kriminály rovnou a bude to.
0/0
12.12.2003 14:30

Kleki Petra

Re:
... pět milostí, to se stát nakapsoval.
0/0
12.12.2003 14:42

Dr No

Re:
Kde jste přišel na to, že pan Klaus má nějaký ekonomický rozhled. Kupónová privatizace, do které měl ve své funkci určitě možnost aktivně zasáhnout, byla evidentní ekonomickou katastrofou. Kvalifikace pana Klause spočívá v tom, že zná cizí řeči, umí se oblékat a hlavně je odařen mamutí dávkou samolibosti a ješitnosti. A to je přesně ideální kvalifikace na presidenta, který vyrábí trapasy jak na běžícím pásu.
0/0
13.12.2003 11:57

Yusuf

Klausův pragmatismus
Havlovy milosti jsem moc neuznával, u Klause mi připadá, že jde o populismus. Lidi to nechtějí, tak jim vyhovím. Otázka milostí je dost složitá - vzhled ke kvalitě naší justice. U Klause jsem očekával, že milostí fakt moc nebude, nanejvýš pro pár blízkých kamarádů a pár dobře vybraných cizích lidí, aby se neřeklo. Nejdřív se tajilo, komu milost bude. Možná testoval, jak bude veřejnost reagovat. Je to jistě jeho věc, sdělit komu milost dal. O prezidenta ale národ očekává určité chování, např. vstřícnější postoj než : Do toho vám nic není. Pochopil, že narazil, takže se jména zveřejní, a hned se našel důvod - odsouzení to ještě nevědí, musí to vědět první. Opět se zachoval pragmaticky, mám z něj horší dojem než z Havla. Havlovy milosti mi v řadě případů připadaly problematické, ale chápu, že mu o něco šlo. Klausovi jde předně o vlastní postavení, pak mu jde možná o pár kamarádů typu Petra Macha atd. On je ale chytrý, a prsty by si kvůli nim nepálil. Na rozdíl od Havla.
0/0
12.12.2003 14:02

huhu007

Re:
0/0
12.12.2003 14:20

MSB

Re: Souhlas
Naprosto souhlasím, jen dodám, že možná sice testoval, jak bude veřejnost reagovat, ale možná jen reakci veřejnosti podcenil.
0/0
12.12.2003 14:29

Dan 1

Magor
kvičí, když KPR o den pozdrží zveřejnění údajů. Dále pak kvičí, když KPR údaje zveřejní. Prezident tudíž nemůže udělat nic, aniž by se vyhnul magorově kritice. Vaše pokrytecká pravdaláska je v rektu, smiřte se s tím.
0/0
13.12.2003 17:40

Leonardo-3

Inu,
Klaus alespoň z milostí nedělá politikum, jako ten zrzavej chrchla
0/0
12.12.2003 13:42

hey2

Klaus vs. Havel
1) No koukam, ze spousta lidi zapomnelo na to jak nadavali na jakoukoliv milost, kterou dal Havel. Kdyz to udela Klaous, tak to az tak moc nevadi.
2) Taky je videt, ze lidi zapomneli na to jak Klaus kritizoval milosti od Havla a zpusob udelovani. Ted dela to same a nevadi to.
3) Taky lidi zapomneli na to, ze Klaus sliboval, ze milosti temer nebudou a jestli nahodu budou tak jen vyjimecne. Zrejme to bude tak vyjimecne jako u Havla, ale kdyz to dela Klaus tak to zase nevadi
No jo. To jsme my - volici.
0/0
12.12.2003 12:58

Kleki Petra

Re:
Ale jdi, ty popleto! Lidi si Havlových milostí všimli až po Chadimové a začali je mnohem lépe sledovat. Klaus kritizoval Havla oprávněně a jeho 5 udělených milostí se nedá s 2000 u Havla (+ několikerá nedomyšlená amnestie navíc) srovnávat ani v mdlobách. I kdyby Klaus udělil milostí deset za rok, nemůže se našemu "božskému" ani přiblížit. A pro pět milostí z devítiset žádostí ti přijde označení "výjimečně"  nepatřičné? Tak to už opravdu nevím, co k tomu dodat
0/0
12.12.2003 13:47

Post

Železný také
Podle posledních zpráv to dostal i bývalý ředitel NOVY  Železný.No to je super
0/0
12.12.2003 11:21

Lumir_B

Re: A když ne?
Prohlásíš tu veřejně, že jsi blbeček, který šíří nepodložené zprávy?
0/0
12.12.2003 12:07

Kleki Petra

Re:
... myslím, že to už mimoděk udělal.  Dalšího výroku netřeba.
0/0
12.12.2003 12:18

qoknu

Nechte už diskuzí,
máte už nakoupené dárky, napečeno dost druhů cukroví ? Néé tak hybaj ,po vánočních svátcích se jistě dozvíte na webstránce prezidenta KDO TO BYL.
0/0
12.12.2003 11:11

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Já uš nakoupeno mám - eště mi chybí pro našeho psa (asi čokoládička) a cukroví peče máma. Jdu diskutovat jinam, tohle je fakt o ničem (dokud se nedozíme, koho pustí). Čau 
0/0
12.12.2003 11:23

qoknu

Re:
Tak já mám jedině pro psa dárky. Cukroví koupím. Fakt , že je to diskuze o ničem, příští týden to rozjedeme.
0/0
12.12.2003 11:49

Marťásek

No vidíte
Prezident Klaus zveřejní bližší informace k pěti milostem ve chvíli, kdy bude mít jistotu, že byli o jeho rozhodnutí informováni omilostnění. Oznámil to tiskový odbor Hradu.
0/0
12.12.2003 10:42

4omega

Další diskuze zbytečné.....
10:26 - Prezident Klaus zveřejní bližší informace k pěti milostem ve chvíli, kdy bude mít jistotu, že byli o jeho rozhodnutí informováni omilostnění. Oznámil to tiskový odbor Hradu. -
0/0
12.12.2003 10:40

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Voni to eště neví? Ale, pokud to tak je, tak se ti Venco omlovám, že jsem pochybovala  
0/0
12.12.2003 10:51

qoknu

Re:
Vendulo při rychlosti naší pošty to je pochopitelné, že to neví.  
0/0
12.12.2003 10:53

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
No, jestli těch pět úpí třeba v Daliborce, tak by jim to moch Václav říct sám
0/0
12.12.2003 11:02

qoknu

Re:
To už říkali včera, že napřed se to musí dozvědět omilostnění a pak teprve ostatní. Že to není technicky možné ještě týž den to oznámit světu.Takže nevím proč se tady durdil kdejaký Franta z Dlouhé Lhoty, že to ještě neví. Ale asi si  kritici potřebovali zvednout hladinu adrenalinu nadáváním na prezidenta.
0/0
12.12.2003 10:56

4omega

Nechápu to....
Vždyť vůbec nemusí zveřejňovat jména. Stačí, když řekne, za co byli ti dotyční odsouzeni a jaký jim odpustil trest. Víc není nutné vědět.
 
Pokud neřekne nic, bude to důkaz jeho arogance. Takhle se prezident nechová.
0/0
12.12.2003 10:36

qoknu

Re:
Několikrát bylo opakováno,. že to byly vesměs podmíněné tresty. A mně to stačí. Nejsou to stovky vrahů a tisíce darebáků největšího kalibru. Takže jsem spokojená s tím co vím. Mimochodem , jak víte, že Havel  jména někde nešmudlil u sebe 14  dní než to pustil do éteru ? Taky určitě musel čekat až proběhne celý ten proces oznamování / zřejmě nejdříve k soudu, který to pak musí dotyčnému sdělit/. Jedině co bych prezidentovi Klausovi vytkla je, že se brzo vyžvanilo udělení milostí.
0/0
12.12.2003 11:03

Dr No

Už to tu máme zas
Myslím, že za pana Havla si jeho úředníci udělali z prezidentských milostí velice výnosný kšeft. Kdo poskytl příslušný obnos, byl zapsán na seznam a senilní taťka prezident to vždycky bez odporu podepsal. A proč ne - on přece nemusel zdůvodňovat, za co tu milost udělil. Klausovi hoši zřejmě pochopili, že by byli hloupí, kdyby se vzdali takového přilepšení ke svým skromným platům a zřejmě se jim daří přesvědčovat pana ješitu, aby postupně slevoval se svých dřívějších svalnatých prohlášení. Ono je to ve skutečnosti docela příjemné, vychutnat si božskou pravomoc - zachce se mi - omilostním, zachce se mi - zamítnu.......
0/0
12.12.2003 10:35

antibobo

Re: ???????
Pokud máš jediný pádný důkaz o korupci v udělování milostí Havlem, nebo Klausem, tak to oznam na patřičná místa. V opačném případě buď  zticha a netrus pomluvy.
0/0
12.12.2003 10:46

Dr No

Re:
Když si vzpomenete jen na těch pár nejkřilavějších případů, které se za Havlovy éry dostaly na veřejnost (o naprosté většině jsme se samozřejmě vůbec nedozvěděli), nedá se prostě pro to najít žádné jiné vysvětlení.
0/0
12.12.2003 10:54

Marusja @ Dusja

Vendula
Mě by spíš zajímalo, jestli to vůbec MÚŽE tajit - očividně ano, ALE.... Víte co mám na mysli 
0/0
12.12.2003 10:34

MSB

Jediný důvod pro udělení milosti: podmínečné odsouzení
Když si přečtete co přesně prezidentův mluvčí řekl: "Jde vesměs o případy odsouzených k podmíněnému trestu odnětí svobody, o vážný zdravotní stav žadatelů nebo o kombinaci obou důvodů", tak je vám jasné, že byli omilostněni i lidé, jejichž zdravotní stav vážný vůbec není. A jestliže byla z tisíců žádostí vybrána nějaká s pouhým odůvodněním "že byl odsouzen k podmíněného trestu", tak to prostě hrozně smrdí. To není ochrana soukromí toho propuštěného (jeho jména a adresa přece vůbec nemusí být zveřejněna), to je prostě výsměch občanům a pohrdání vlastními předvolebními sliby.
0/0
12.12.2003 9:40

qoknu

Re:
nenípejte se v tom. Ale jde vám o jména, nezapírejte. Já být omilostněna, tak bych nechtěla, aby zrovna moje jméno někde figurovalo a dozvěděl se ho třeba MSB. Z Vašeho červeného psaní mi vyplývá, že klidně mohou napsat 5 vymyšlených jmen, vymyšlený trest a budete spokojen ?
0/0
12.12.2003 11:08

MSB

Re:
Verte mi, ze mi nejde ani o jmena, ani o adresy, ani o trest. Jde mi o to, proc byli omilostneni. Vazna choroba je pro mne dobry duvod, takovych lidi neni ve veznicich mnoho. Ale to, ze mel nekdo jen podmineny trest je pro mne spatny duvod, protoze takovych lidi jsou desetitisice. To uz mohl mluvci rovnou oznamit, ze nekteri omilostneni meli vaznou nemoc, nekteri byli modrooci a u nekterych se jednalo o oboji. Kdyby mluvci rovnou rekl, ze podrobnosti budou oznameny do tydne, az budou vsichni omilostneni informovani, mohl sveho chlebodarce usetrit podezreni z aplikace pochybnych kriterii pri vyberu omilostnenych. 
0/0
12.12.2003 12:22

xtan

Fascinace
Jsem fascnovanej lidmi jako modrý_kalkul, svobodný občan a dalšími. Pro mě jsou prototypem lidí, kvůli kterým tady komouši těch čtyřicet let řádili   a s úspěchem v tom pokračují.  Nevím proč, ale mají něco proti vlastnímu názoru. Stačí jim tupohlavost stáda .
0/0
12.12.2003 9:23

huhu007

že by měl Šrejber
těžké zdravotní potíže? Osobně si myslím, že důvod nezveřejnění je ten, že oni prominenti žádné zdravotní potíže nemají...
0/0
12.12.2003 9:11

Lumir_B

Prominenti?
Osobně si myslím, že jsi ubožák, co od druhých čeká jen to nejhorší. To je tvoje potíž.
0/0
12.12.2003 12:12

huhu007

Re:
Osobně si myslím, že jsi ubožák, který čeká od modroptáků spasení - takže navíc ještě vůl...
0/0
12.12.2003 12:35

dousak

důvod nezveřejnšní
Osobně si myslím, že důvodem nezveřejnění je ochrana informacích o zdravotním stavu. Pokud vím, tak  VK udělil milosti především ze zdravotních důvodů. A co má co veřejnost vědět, jak kdo na tom konkrétně ze zdravím je. Pokud jde o uvedení trestných činů, které prominul, za zveřejnění by to stálo. Ale jak znám povahově VK, určitě neosvobodil vrahy. A nějakej ten osvobozenej zlodějíček atp. mi zase tak nevadí. V tom davu těch dosud nepotrestanejch se ztratí a jelilkož je na tom zpravidla zdravotně špatně, tak se domnívám, že svou živnosti pověsí na hřebík. Jinak ale obecně s udělováním milostí nesouhlasím (vyjma důvodů, kdy je odsouzení rozporuplné nebo neadekvátní spáchanému tr. činu - naše soudy umí paradoxy: Za vraždu 5 let, za zpronevěru deset)
0/0
12.12.2003 8:42

jirha

Hlavně že Havla zo tohle kritizoval
To je celý Klaus plná hubu keců o tom co mají dělat jiní ale jak dojde na něj tak najednou jen on je ten který má právo určovat míru.
Na jedné straně kritika US na druhé straně si v době vánočním sedne v Norsku do saní a hraje si na Santu. Ale svatý to on fakt není.
0/0
12.12.2003 7:54

qoknu

Re:
Nemusí všichni všechno vědět. Já věřím, že pan prezident rozhodl dobře. Pokud to nejsou známé případy, tak proč uvádět jména. Třeba to o nich někde v jejich bydlišti nikdo neví a takhle by to prasklo. To je myslím zbytečné.
0/0
12.12.2003 8:28

luminol

Re:
Aha, ty věříš.... doufám, že nepracuješ na nějakém zodpovědném místě, kde bys svou stupiditou (=iracionalitou) mohl způsobit škodu. Je to nedobré, že prezident neprozradil alespoň kauzy, ne jména (uvažuj!!!), jednoznačně to potvrzuje, že mu jde hlavně o dobré jméno.
0/0
12.12.2003 8:31

qoknu

Re:
No opatrně s tou stupiditou. Kauzy neprozradil to je pravda, ale už hodně by mělo normálním lidem napovědět, že jsou to případy  p o d m í n ě n é h o odsouzení a to už hodně řekne nemyslíš?
0/0
12.12.2003 8:41

karoten

Re: No to jistě
Taková těžká podmínka vykonávaná pochopitelně v řetězech domácího prostředí, musí bejt k neunesení. A pan president je přece člověk, nejni z kamene že jo. Esi vono nejde spíš vo čistej rejstřík pro někoho kdo má dostat a udržet flek ve státní správě.
0/0
12.12.2003 9:34

qoknu

Re:
Vrazi a těžcí kriminálci to určitě nejsou jako v r. 1990, takže se v klidu věnujme vánočním nákupům. Jsou jiné věci, které by měli vadit a nevadí. Tahle prkotina se bude rozebírat do alelujá. 
0/0
12.12.2003 8:34

qoknu

Re:
Oprava : měly
0/0
12.12.2003 8:54

Milena

Idnes neinformuje seriózně
Na webu Novinky je uvedeno toto:
"Pan prezident rozhodně zveřejní více informací, ale neudělá to dneska, protože to prostě technicky nejde," uvedl Hájek s tím, že okolnosti milostí oznámí Hrad možná již zítra.
Pročpak nás tedy idnes stále mystifikuje tím, že "žádná další specifikace už nebude"? Co tím asi němečtí majitelé sledují, když rozpoutávají tuto umělou nenávistnou kampaň proti českému prezidentovi?
0/0
11.12.2003 23:29

MSB

Re:
Heleno, kdo nás mystifikuje, jste Vy. Na tomu webu Novinky není, že Hrad nám určitě řekne více, a to možná již zítra. Tam jenom je, že Hrad zítra možná sdělí podrobnosti, což ovšem znamená, ža zítra možná také nesdělí už vůbec nic.
A co je na tom technicky nezvládnutelného říct například, že dva jsem pustil protože jim je skoro sedmdesát, jeden má nevyléčitelnou nemoc, jedna je významný sponzor ODS a otec posledního na mne něco ví? Pokud vím, tak Alzheimera má Reagan a ne Klaus.      
0/0
12.12.2003 6:48

DedecekHribecek

Re:
Podívejte se do MF-Dnes ze 12.prosince an první straně se dočtete ve článku "Klaus tají komu dal milosti" takovou jednu nenápadnou větu. "Identitu ani podrobnosti o případech nezveřejnil. Prý tak učiní později" Takže senzace se nekoná, žádné utajení ale poure informace, že byly uděleny milosti a detaily budou následovat. Tyto návrhy jsou podle článku zaslány na ministerstovo a přez soudy by se měli dosta k omilostněným. Taktika hradu je v pořádku protože mi nepřipadá vhodné dozvědět se o milosti z tisku. Myslím si, že serióznější by bylo napsat "Klaus zveřejní později komu dal milost"Bude i ono Vaše obhajivání před veřejností. Ono je potřeba si ověřovat. To je taková klasická ukázka jak dovedou osobní antipatie novináře ovlivnit nebo jeho neprofesionálnost ovlivnit naše mínění. Prostě jste nějakému pisálkovi skočil na špek.
0/0
12.12.2003 9:27

xtan

Re: To
To, že nějaké informace "možná"  později uvolní je důsledek a reakce na odpor, které to původní oznámení "bez informací"  vyvolal.
0/0
12.12.2003 9:34

DedecekHribecek

Re:
Tady ale píši o něčem jiném. Je to Vaše slepá důvěra v to co je napsáno. Nepochyboval jste ani o tom co jsem napsal. Také jste udělal chybu. Já bohužel udělal ještě větší a musím se omluvit MF-dnes onen článek jsem čelt v lidových novinách. Bohužel nikdo z nás nebyl na oné konferenci  těžko se asi dovíme co tam kdo řekl a jak to kdo později interpretoval. Jestliže Informace o pozdějším zveřejnění byla na této tiskovce podána pak je velmi podivné jak je referováno o presidenstských milostech. Je fakt, že Klaus je arogantní ale to pro mne není důvod abych nepochyboval o zprávě kterou bych mu (klauzovi) rád přifařil. Jestliže tato zpráva je v dnešních LN tak asi byla již včeta vypuštěna. Jenom tak vědet kdy, kde a kým.
0/0
12.12.2003 12:54

xtan

Re: Taky nevěřím
všemu co napíšou , ale co se týče toho "že budou informovat" - to začal šířit Hájek dávno po tiskovce vlastně až jako reakci do hlavního TV zpravodajství - proto už to mohl dnešní tisk napsat v tomto znění.
Jinak mě těší, že jsi jeden z mála přístupný diskuzi.
0/0
12.12.2003 15:15

KADO

Vy se z toho V K asi zblaznite!
Socanske nuly+volici pro Uhelne sklady
0/0
11.12.2003 23:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.