Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vagon vrazil do rychlíku

Železniční spojnice severu a jihu Moravy téměř pět hodin stála. U Vyškova ráno ujel nákladní vagon a srazil se s rychlíkem. Jeden cestující skončil v nemocnici. Vlaky se po trati Brno-Přerov opět rozjely kolem 11. hodiny. Podle prvních odhadů je škoda zhruba 900 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

filipesek

Re:
Kdyby napadlo pár centimetrů sněhu a silničáři to neposolili tak bys nadával taky   a pro změnu na ně co .... Ty jeden hňupe 
0/0
10.12.2003 8:11

bob-fox

Nákladní vagon vrazil do rychlíku
Když čtu tuto diskusi, musím taky něco přidat. Jsem z Vyškova a trochu znám místní ŽST. Takže na této trati skutečně není autoblok a rychlík R930 byl v té době již za stanicí Ivanovice na Hané, ale ještě před vjezdovým návěstidlem Vyškova. Dále trať dělá kolem  Vyškova na Přerov velk oblouk a má taky slušný spád a proto se veškerý posun provádí na brněnském zhlaví. Většinou se seřazuje na čtvrtou (služebně druhou dopravní kolej). Z toho usuzuji, že to zavinil výpravčí, který nechal na přerovském zhlaví postavenou vlakovou cestu na tu kolej, na které probíhal posun nákladního vlaku, který předtím přijel taky od Přerova. Přitom stačilo zajistit poslední vagón na konci posunové cesty a připravit cestu pro rychlík na první dopravní kolej. A na závěr poznámka pro Titlisa: Laminátku ve Vyškově neuvidíš. Je tam sice střídavá trakce 25 kV, ale ta končí za Ivanovicema a dál na Nezamyslice, Olomouc a Přerov je stejnosměrná trakce 3 kV. Proto přes Vyškov jezdí pouze Esa (řada 363) a o víkendech tady končí některé osobáky z Brna tažené plecháčem (řada 242), které se po přepřahu vracejí zpět. To je jako kdybys na této trase chtěl vidět krysy (řada 350), které tahají výhradně EuroCity. Nepíšu tady vyčteniny, ale věci, o kterých mám skutečný přehled a znalosti. Zdravím z Vyškova.
0/0
9.12.2003 14:02

cejkis

Re:
Ahoj, rád bych se zeptal nějakého člověka, který se zajímá o tento obor, jak je to monitoringem vlaků. Existuje něco takového ? Nebo pokud je vlak mezi stanicemi, tak o něm nikdo neví. A jak je to se spojením ? Mají všechny lokomotivy nějaké radové nebo nevím jaké pojítko? O drahách nevím nic, zajímám se o jiný obor a tak předem díky za odpověď.
0/0
9.12.2003 23:47

cejkis

Re:
sorry za ty chybějící písmena :(
0/0
9.12.2003 23:52

bob-fox

Re:
Pokud vím, tak lokomotivy mají rádiové spojení (nevím teda jestli všechny, ale když jsem byl v Brně na Dni železnice, tak se fíra domlouval po vysílačce s výpravčím). Informace o vlaku si předávají stanice mezi sebou, tedy pokud vlak opustí jednu stanici, druhá dostane echo, aby včas připravila vlakovou cestu. Nákladní vagón nemůže být posunován na hlavní dopravní koleji, na kterou se ve Vyškově pouští většina rychlíků, takže rychlík ještě neměl postavenou vlakovou cestu a ke srážce došlo cca. 1,5 km před stanicí u návěstidla předvěsti. V těch místech vlaky jezdí zhruba rychlostí 80-90 km/h. Dle mého odhadu a záběrů z televize byl ujetý vagón tlačen asi půl kilometru.
0/0
10.12.2003 8:18

Calibos

A já kurňa co se to děje, když jsem šel ráno kolem Vyškovského nádraží
No ale šel jsem kolem 7:04 (vim to presne, neb sem se dival na hodinky, jestli stihnu jeste koupit neco napiti v samosce) a teprve houkali a prijizdeli prvni hasici, tak nevim, co se delo od tech 6:20. Nádraží je vzdušnou čarou od hasičů tak 200 m +-,ale musí to objíždět, ale stejně vyjižděli řekněme v 7.00. Tak kde je tech 40 minut??
No ale hlavne ze se nic nestalo.
0/0
9.12.2003 12:06

Mariacek

To nechápu...
Jaktože měl rychlík zelenou, když signalizace musela vůz před ním zaznamenat a tak mu automaticky nahodit červenou...
No jo, ale stane se, nikdo není dokonalý... Hlavně že jsou všichni OK...
0/0
9.12.2003 11:55

hbf

Re:
Tuším, že tam není autoblok, takže rychlík měl volno z předchozí stanice (ev. hradla) a další návěstidlo ho čekalo až na vjezdu do Vyškova, kde už by návěst stůj stejně nic neřešila. Navíc si myslím, že shození vjezdu bylo to první, co signalista, ev. výpravčí, udělali.
Kdyby vůz ujel na autoblok, tak tam by to zafungovalo, po obsazení KO by byl tento okamžitě kryt návěstí stůj a na předchozím návěstidle by se rozsvítila návěst výstraha. Ani to by však nemuselo nehodě zabránit, zábrzdná vzdálenost vlaku se počítá na stovky metrů ....
0/0
9.12.2003 12:11

hawkeye30

Re:
To máš tak: na trati Brno-Přerov není autoblok, který by tu automatiku zajišťoval, takže tady by to nefungovalo....a i kdyby.....červená není zeď .....vlak musí zastavit strojvedoucí....ale kdo zastaví ten vagon? :-p
Jediná šance je dát reverz a vagon chytit....to dokáže jenom zkušený fíra se solo strojem a ne rychlík.... je to cca 10 let, co ujel z Prosenic vlak uhlák a chytali jej na loko až někde za Přerovem ....
 
0/0
9.12.2003 12:11

hbf

Re:
Aby ho šlo chytit, musel by o tom ten fíra také vědět dřív, než to na něj jukne někde z oblouku pár set metrů před ním.
0/0
9.12.2003 12:27

Atim

Re:
Můžete to, prosím, přeložit do obyčejné češtiny, jak se chytá ujetý vagon lokomotivou (kromě pomocí lasa )?
0/0
9.12.2003 15:02

Demeter

Re:
Tak jakože lokomotiva jede stejným směrem, jako nezbedný vagon/vlak, ale pomaleji, takže ji ten vagon dojede a po dotyku se lokomotiva snaží zastavit, což bude asi složitější, zejména, je-li vagonů víc a jsou naložené. Podrobný audiovizuální návod viz film "Železný dědek", 1948.
0/0
9.12.2003 15:29

hbf

Re:
Pokud jede ujetý vůz proti samostatně jedoucí lokomotivě a pokud to dopravní a sklonové poměry umožňují a pokud je lokomotiva vybavena vysílačkou a pokud ujetých vozů není moc, resp. pokud nejsou ložené a pokud je dost času, tak strojvedoucí zastaví, rozjede se na druhou stranu na rychlost o něco málo nižší, než je rychlost vozu (vozů) a tyto do sebe nechá najet. Celou soupravu pak zastaví. Je samozřejmě třeba mít zajištěný průjezd stanicemi, stažené závory tam, kde by s tím mohl být problém (dvoukolejná trať projížděná po nesprávné koleji, ruční stahování, ....)
Nevzpomínám si, zda se to v poslední době někde dělalo.
0/0
9.12.2003 15:38

mildosek

vyhazet
dalsi dobrej duvod, proc tretinu lidi vyhodit,..v posledni dobe clovek neslysi o ceskych drahacj nic jinyho, nez ze maj furt nejaky nehody.....
0/0
9.12.2003 11:52

Paja120

Re:
Magore, koukni se na silnici, kde máš 1500 mrtvejch za rok! Kdyby měli vysílat v televizi každou nehodu aut, kde se zraní jeden člověk, tak bysme se furt dívali na nehodu. Dráhy už dobrých 8 let neměli pořádnou nehodu, ta poslední je, jak ujely vagony z Čachnova....
0/0
9.12.2003 12:03

mildosek

Re:
za prve, nevidim duvod mi rikat magor, za druhe, na silnici si za to lidi muzou sami, tady za to muzou pracovnici ceskych drah, coz je "firma", ktera je neproduktivni, protoze velka cast personalu je tam naprosto k nicemu a kdyz uz neco delaj tak spatne, za treti nehod je mnohem vic, mam na mysli i poruchy, a to uz nemluvim o zpozdenich..zrjeme jsi zamestnancem a ne zakaznikem ceskych drah, ze jsi tak spokojen, ja teda ne!!!
0/0
9.12.2003 12:09

hbf

Re:
Podívejte, zaměstnanci drah denně dopraví cca 6 000 vlaků. Že se občas někde stane chyba je bohužel nevyloučitelné. Na rozdíl od silnic se na dráze těch chyb stává méně, navíc se v mnoha případech s chybou počítá. Drážní dopravní předpisy jsou oproti silničním řádově složitější a jejich nedodržení se několikanásobně přísněji trestá. Kdyby se na silnici trestalo projíždění červené tak, jako na kolejích, tak ubyde cca 99% řidičů!
Mnozí zaměstnanci na dráze skutečně dělají "prd" a to zejména proto, že jejich zaměstnavatel není schopen nahradit jejich práci technikou. člověk, který 50 krát denně přehodí 2 - 3 výhybky je sice hrozně drahý a neefektivní, ale dokud nebude možnost přehodit ty výhybky elektricky, musí tam ten člověk být - jinak by nešlo jezdit.
K těm poruchám - ano, jsou, nicméně auta se také porouchávají a nikde se to neřeší.
A ještě jedna věc - dnes a denně už přes deset let dojíždím za školou a později prací, dojíždím vlakem a mohu vás ujistit, že zpoždění 1 - 5 minut mám jednou do měsíce, zpoždění 5 - 60 minut cca 2 krát za rok a zpoždění přes jednu hodinu tak jednou za dva roky. Ve srovnání se spolupracovníky, kteří dojíždí autem, jsem při vší skromnosti nejdochvilnější.
0/0
9.12.2003 12:25

johnwolf

Re:
Tak haleďse ty ZMR*E železničářská
nemáš zřejmě na dráze co dělat, takže omr*áváš tady, místo abys kontroloval jestli je přivázanej poslední vagón
jste všichni jedna zbytečná pakáž. nejezdim vlakem a nikdy do něj nevlezu
než přejedu přejezd, vždy se i přes zvednutý šraňky a bílý světla rozhlížim, protože vím jaký IQ u dráhy dělaji
jste tlustý modrý paraziti tohoto národa a patří vás vyházet na dlažbu - pak schcípnete hlady, páč si jinde nevyděláte ani na slanou vodu  
0/0
9.12.2003 13:10

T....

Re: no teda.
Ty seš ale hůůůůůstej. Hele přiznej se - že jsi si v tom rozčílení stříknul do motejla. 
0/0
9.12.2003 13:54

Delirium Tremens

Utři si obrazovku, abys dobře viděl na to co ti napíšu
Jsi omezený id*ot.
0/0
9.12.2003 14:27

hbf

Re:
Máte nějaký problém? Možná se Vám uleví, když budete vědět, že na dráze nedělám, je to můj koníček, proto o tom něco vím.
Že se rozhlížíte na přejezdu je chválihodné, ostatně zákon o provozu na pozemních komunikacích Vám to dost jednoznačně přikazuje, takže by bylo dost na pováženou, kdybyste to nedělal.
Mějte se fajn a kdybyste někdy skončil na dlažbě, tak si zajděte do knihovny pro učebnici češtiny a slušného chování, abyste z počítače na pracáku nezamořoval internet takovými žvásty, jako nyní.
Hezký den
0/0
9.12.2003 15:44

filipesek

Re:
Kdyby nasněžilo a silničáři neposolily sylnice tak bys nadával taky co...... ty jeden hňupe
0/0
10.12.2003 8:03

filipesek

Re: johnwolf
Kdyby napadlo pár centimetrů sněhu a silničáři to neposolili tak bys nadával taky   a pro změnu na ně co .... Ty jeden hňupe 
0/0
10.12.2003 8:09

mildosek

Re:
jo to je sice vsechno pekny, ale ja jezdim z liberce do olomouce a obracene,c oz trochu jina streka nez premistovani se lokalnimi vlaky, a muzu rict, ze mi opravdu nekolikrat malem skoro ruplo v bedne, kdyz se mi cesta protahla misto 5 hodin na 9, nema cenu to asi moc popisvat, ten kdo nezazil nepochopi,..vadi mi, ze management neni schopen zajistit zmenu v jizdnich radech tak, aby pri nekonecne vystavbe koridoru mezi pardubicemi a olomouci mohl clovek dorazit tak aby stihl pripoj, teprve po 5!!!! letech stvoril jizdni rad, kde .se zakalkulovala zpozdeni...a pak kdyz clovek sedi v tom o hodinu zpozdenem vlaku a cte si v casopisu CS o tom, jak supercity expres jezdi o pul hodiny rychleji nez drive a ze tam je internet, tak mu je opravdu mooc smutno..jinak dopravu drahou podporuju ale system se musi zmenit
0/0
9.12.2003 16:03

Dony

Re:
Musim se pripojit ke kritikum. Deset let jsem dojizdel vlakem, nejdriv do skoly, pak do prace a tech prijemnych dojmu z cestovani po zeleznici bylo v Cechach jako safranu. Jakej to byl rozdil, kdyz jsem vlakem prejel v Breclavi hranici smerem na Viden!!?.
Nepochopitelny. Myslim, ze jde o to, ze lidi na draze porad nezaznamenali, ze uz socialismus skoncil a ze jednou prijde den, kdy s nima nekdo "zamete". Doufam, ze uz do vlaku nebudu muset v cechach nikdy usednout. Zeleznici mam jinak velmi rad.  Pouze mam dojem, ze na tomto prezivajicim ostruvku socialismu se koncentruji sami lemplove, orezpruti a jelita.
Myslim, ze by pomohla decimace.  S kazdym desatym vyrazit s prominutim dvere a videlo by se hned, jak by se lidi zacali snazit.
0/0
9.12.2003 18:18

kirsha

Re:
Něco jako decimace by českým drahám pomohlo. Ale hlavně nahoře. Pokud bude vedení myslet kapitalisticky, tržně, nebo jak to říct...prostě se starat aby dráha fachčila, pak těm dole nezbyde, než makat a dráhu v očích veřejnosti zlepšit. No uvidíme v EU :o)).
0/0
10.12.2003 8:16

titlis

Proč tam není laminátka
Aspoň tu fotku mohli dát jinou, je naní stejnosměrná a tam jezdí střídavá trakce, fuj cajzli.
0/0
9.12.2003 11:41

KucKuc_2

Re: lamino
Toho cajzla si můžeš odpustit. Na fotce je lokomotiva řady 363 (po staru ES499.2). Ta je, jak jistě víš, dvousystémová. Tedy na střídavou i stejnosměrnou soustavu. Příště se zamysli než něco vyplodíš...
0/0
9.12.2003 14:34

hbf

Re:
cajzla si odpustit mohl, ale dopoledne tam byla řada 130 ...
0/0
9.12.2003 15:46

Noční pták

Re:
Safra fsichni se tu s tim cajzlem furt vohanej a ja furt nevim co to jako ma znamenat, to je z madarstiny, polstiny nebo ukrajinstiny??
0/0
10.12.2003 0:46

moods

Grog !!!!
Asi topili grogem, kdyz byla rano takova zima. Kolikpak toho nadychali ?
0/0
9.12.2003 11:17

MattShay

UPOZORNĚNÍ
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Diskuse není redigována či moderována. Redakce serveru nemůže ovlivnit její obsah. Vyhrazuje si však právo příspěvky odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků. Delší budou automaticky zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména texty urážlivé, vulgární, rasistické nebo příspěvky, které jsou neplacenou reklamou.
0/0
9.12.2003 10:52

janosch

sedět doma
Nejlepší je sedět doma a vůbec nevykukovat, je to nebezpečný, bˇud na Vás spadne strom při nákupech a nebo přejede vagon. Já už i dárky kupuju přes NET, teď jsem naěel jeden hezkej na www.stojanky.grulich.cz
0/0
9.12.2003 10:40

moods

Re:
Jdi se vycpat ! Jestli je to jedine co vyrabis, tak jsou to pekne sr@cky ! Tak leda na topeni, jen to teplo vychazi draho. A jestli to kupujes, tak jsi m@gor, ktery ma o vine jen velmi omezene predstavy.
0/0
9.12.2003 11:20

gloria

Re:
jezisimarja, co to ma proboha znamenat???
Do toho mam strkat vino??? si upadl, ne???
0/0
9.12.2003 11:26

Sladinek

Re:
To bych si nechal certifikovat, fláknout díru do dřeva nezvládne jen tak někdo
0/0
9.12.2003 11:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.