Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pitva odhalila příčinu smrti při plastice

Pitva napověděla příčinu smrti 19leté Slovenky, která v pátek zkolabovala při plastice poprsí. "Podle předběžných výsledků pitvy příčinou smrti bylo mechanické poškození jater s následným krvácením do dutiny břišní," sdělila bratislavská policejní mluvčí Marta Bujňáková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

modra_zkaza

Stálo to za to?
Za hloupost se platí-někdy i ta nejvyšší cena.
0/0
11.12.2003 12:42

svobodny obcan

pritel ?
V clanku se zminuje nejaky "pritel" divky. Pekny pritel ! Proc ti tu hloupou a zbytecnou operaci nerozmluvil ? Nebo na ni spis nalehal, aby sla na operaci ??
Za ty penize mohli radeji jet spolu na krasnou dovolenou.
0/0
10.12.2003 23:19

wjt

To teda musela bejt resuscitace ...!
Za roky praxe jsem se ucastnil desitek ne-li stovek resuscitaci, ale aby byla vedena tak, ze pri zevni masazi srdecni povoli jatra - tak do je docela sila! Zejmena pokud k tomu doslo u mlade holky, ktera v predchozich nekolika dnech musela absolvovat kompletni predoperacni vysetreni - operace prsou je prece planovany vykon, takze vysetrit ji nebyl problem. Je mi opravdu lito vsech jejich pribuznych i znamych.
0/0
10.12.2003 12:04

ScipioAfricanus

Ja bych si nebyl tak jisty ze "musela"
vubec bych se nedivil, kdyby se na to v tom sanatoriu vykaslali. No ale i kdyby ji nasli ja nevimco, o ruture jater pri zevni KPR jsem neslysel ani u cirhotika. To spis vypada, ze jim spadla ze schodu nebo do vytahove sachty nebo neco podobneho
0/0
10.12.2003 14:45

huhu007

nechápu
co se muselo stát, aby měla mladá 18 letá holka rupturu jater...
0/0
10.12.2003 8:23

ScipioAfricanus

No v tohle se snad shodneme, pane kolego
viz moje reakce (08.12.2003 20:10). Ten zaver znalecke komise bych si moc rad precetl, az se ho nekdo odhodla napsat.
0/0
10.12.2003 11:01

karel69

Kde je odpovědnost?
Pokud někdo profituje z mindráku jiných a nemá zajištěnu dostatečnou resuscitaci pro případ potíží, musí pak s prosíkem na státní nemocnici, aby to za ně "vyžrala". Připomíná mi to model chování, kdy lidé prodají svůj byt, emigrují do ciziny a pokud je odtud vrátí zpět, neváhají vznést vůči státu požadavky, aby jim obstaral byt nový. Obě tyto skupiny zjevně parazitují na ostatní společnosti. Zřejmě i společenskou prestiž by si zasloužili mít stejnou ne :-((( ?
0/0
10.12.2003 7:53

MSB

Kardinální otázka - proč jí vlastně resuscitovali ?
Chápu, že je možné, že chudákovi holce při resuscitaci praskla játra a vykrvácela do dutiny břišní. Ale proč jí museli resuscitovat? To jsem se zatím nikde nedočetl. Protože třeba měla plicní embolii, za což by ti doktoři nemohli, nebo protože ji třeba předávkovali anestetikem, za což by samozřejmě mohli?  
0/0
10.12.2003 7:35

moods

???
Kontrolni otazka: kde mela dotycna prsa, kdyz se operaterovi pri zakroku podarilo poskodit jatra ? Znamena to snad, ze existuji zaporne hodnoty ve velikostech prsou. Napriklad minus trojky ?
0/0
10.12.2003 6:54

qoknu

Re:
prsa měla na svém místě a zřejmě malá, jinak by v 19 letech nepodstupovala tento zákrok ./???/ Játra byla poškozena zřejmě při resuscitaci. V každém případě je to velice smutné.
0/0
10.12.2003 7:11

Templ

No nazdar,
zítra jdu na kontrolu k ľékaři. Končím, jdu sepisovat závěť.
0/0
9.12.2003 16:54

eQuido

Kdo za to může
Komentářů spousta, ale nikdo z vás se nezamyslel nad tím základním - kdo za to může. Přitom je to jako obvykle jasné "jako facka" a odpověď poskytli již před časem naši dva novodobí velikáni M.Z. a V.K. (známí též pod přezdívkami "Bimbo Becher" a "Profesor").
Základním viníkem celé tragedie jsou opět novináři. Stačí si dát dohromady články, které jsou publikovány zde na iDnes. Pokud si taková plochá a tupá dívčina přečte, že "Prsa určují rozum" (http://revue.idnes.cz/senzace.asp?r=senzace&c=A031203_112357_senzace_lf&t=A031203_112357_senzace_lf&r2=senzace), tak se nikdo nemůže divit, že se snaží vylepšit, co příroda zanedbala.
A proto - NOVINÁŘI, STYĎTE SE !!!
0/0
9.12.2003 14:40

Atim

Re:
Článek je opravdu stupidní, takové ty "výzkumy" mě vždy dokážou naštvat - do čeho se vráží peníze...Ale ta holka mohla mít prostě MINDRÁK a v tom věku si těžko dá říct a všude se píše, že to doktoři dělají jak na běžícím páse a je to úplná brnkačka, tak šla...Snad si další holky tento zákrok příště víc rozmyslí!
0/0
9.12.2003 15:26

qoknu

Re:
Mno , až tak to nebude,že by si myslela, že je to brnkačka. Spíš bude něco pravdy na tom, že media píší, píší, v TV ukazují jak taková prsatá děvčata ke štěstí přijdou, najdou bohatého ,Holywood se o ně bude zajímat. V 19 vše správně posoudit ani nelze. Rodiče jí to měli rozmluvit. Máma by měla vědět, že po dítěti se prsa změní.
0/0
10.12.2003 7:15

Kytickaa

Re: nevím...
ale všichni usuzujete,že si prsa chtěla zmenšit...ale to v článku jednoznačně není...takže jsou i ženy,které kvůli zdravotním problémům prsa zmenšují...Moje příbuzná měla po porodu z 4 najednou 9 a bylo to neúnosné...takže neodsuzujte ...děvčete je škoda v každém případě....doktoři by měli být odsouzeni na tvrdo....také jsem se podivila,že v celém článku není,kde se vlastně nemocnice nachází...že by schválně? ne všichni vědí,že je to bývalý Sanops....
0/0
9.12.2003 17:16

paltt

Re: Mas naprostou pravdu
Podle toho «sileneho» clanku, by Doly Buster, nebo Lola Ferrary meli jiz nekolik Nobelovych cen prevazne za fyziku a chemii, pripadne jesne nekolik dalsich nemene vyznamnych ocenenni. Jiz jsem to psal dnes k jinemu clanku, (stejne stupidnimu), ale musim opakovat: ZUMPA, ZUMPA. Nic jineho jiz tento bulvar neni! Koncim s vami. Blesk se alespon za to co je nestydi, a klidne se jako bulvar oznaci.
0/0
11.12.2003 13:40

QULPO

To Canadian...
Jsem nadšen. Ozval se vševedoucí komunistobijce, který zapomněl uvést, že sanatorium Medius původně byl SANOPS a agentura STB. Ale k věci, případ je smutný příklad kdy taky absolventi mediciny mají jediný zájem - vytřískat co se dá. Slušnému a zkušenému profesionálu se něco podobného nemůže stát. Hm, tak lze jen meditovat nad morálkou, a myšlením mladé holky, která musela mít vetší prsa. Proč asi ??? Ale na hnusné komunisty, kteří museli mít skvělou známku z marxáku , to se dá plivat... Mimo jiné, uvědomujete si, že většina dnešních skvělých lékařů studovala za státní peníze za hnusných komunistů ??? Že největší kapacita neurologie v ČSR prof. Kunz byl náčelníkem Ústř. voj. nemocnice a taky komunista ???
0/0
9.12.2003 14:04

Evilman

Re:
souhlasím s vámi.
S.E.
0/0
9.12.2003 15:24

Yusuf

Re: V něčem s Vámi souhlasím, v něčem těžko
Holka chce mít větší prsa. Hloupost, ale v zásadě její věc a ne Vaše. Já považuji za hloupost např. oční operace pro odstranění refrakčních vad. Aby lidi nemuseli nosit čočky nebo brýle, jdou na zákrok s určitým rizikem - a poškození oka nebo dokonce jeho ztráta je daleko horší tragédie, než esteticky zpackaná plastika prsou (ženě to vadí, ale když je oblečená, nic není vidět). Máte pravdu, že tito plastičtí chirurgové - těm jde jen o peníze. Nevidím jako štěstí, že např. přednosta kliniky plast. chir. FN Bulovka je zároveň majitelem soukromého sanatorie, které tyto zákroky dělá. Jde o pana docenta M., člověka který je občas na Nově - např. při volbách Miss. Vzhledem k jeho věku a renomé bych nepochyboval o jeho erudici a chirurgické zručnosti. On není mladík, studoval v době komunismu. Fakt je, že když už takovýto zákrok, tak asi u renomovaného lékaře ... za daleko víc peněz, ale s minimem rizika. Pane, nebo spíš soudruhu, ti lékaři nestudovali za peníze komunistů, ale z peněz nás všech. Pokud to tedy nebylo tak, že komunistům vše patří a o všem rozhodují (-ovali). Dnes studují lékaři taky bezplatně - za peníze kapitalistů? Ne, z daní nás všech.Úroveň lékařů byla za komunismu nevalná, zčásti zůstává doteď. Přístup k pacientovi, arogance. Co už není - že Vás nepošle nemocného do práce, je možnost volby lékaře i nemocnice. Ale staří mazáni uvažují stále spíš postaru, pokud jde o sdělování informací a jednání s pacientem. Lékařům jde o prachy - dvakrát s Vámi souhlasím, ale to bylo už za komunismu. Tehdy se dávaly obálky v nemocnici stejně jako teď. Genmjr. Kunc - jistě kapacita ve svém oboru, jako řada jiných. Lékaři u nás jsou schopni špičkových výkonů, ale taky zanedbání - např. čistota rány, infekce atd. Trochu jako v Sov. Svazu - létáme do kosmu, a na záchod chodit na kýbl. O sanatoriích tohoto typu mám nevalné mínění, nepřímo zavinili smrt dívky. Holka byla hloupá, zaplatila za to víc než dost, takže ji nechte být. Znám i jiné případy, kdy doktoři něco pokazili,
0/0
9.12.2003 16:46

Pilat

je treba zmenit porekadlo
kdyz ujede noha, je to mene morbidni
0/0
9.12.2003 13:48

Mirek Bushín

to bylo něco
Škoda, chtěl jsem vidět Lolo Ferrari.
0/0
9.12.2003 8:19

Canadian

Kdyz to neumite
tak se do toho nehrabte FELCARI Zrejme jste studovali za totace a diplom dostali za spravny kadrovy puvod a jednicku z marxaku.Dal bych Vas zavrit za vrazdu za krerou se nestydite brat prachy.Uvedomte si bridilove ze jste tu divku ZABILI.Nedal bych Vam lecit sveho psa - reznici!Srdce se nemasiruje aby se pri tom poskodily jatra.Na prevzeti obehu jsou pristroje o kterych se Vam asi ani nezda packalove,delali jste to na kolene.Stydte se a zijte Vas cely fucken life jako murderers Za tohle byste u nas sli do chladku!
0/0
9.12.2003 4:33

ynternetova fany

Re:
krakonos????
0/0
9.12.2003 7:23

Montaigne

Re:
možná, ale hlavně nám chtěl naznačit, že tenhle amatérismus  v Severní Americe nemá místo. Tam jejich odborníci shodí na děti rovnou zeď kina. Že potrhlý Kanaďane
0/0
9.12.2003 7:41

Pilat

Re:
Ma a velke, take byly zaznamenane umrti. Globe and Mail provedl nejakou studii a doporucuje vsem zajemcum o plastickou operaci, pouzit jen renomovane doktory.  Ruzni "plastici" v lokalnich mestech jsou povetsinou recept na problemy.
0/0
9.12.2003 13:50

Péťa.

V zájmu ženské krásy zakázat
Naprosto zbytečná smrt. Tyto operace by měly být zakázány. Vždyť je to nejen zbytečné ale i ošklivé. Ve společnosti, kde jsou na prvním místě prachy, se těžko můžeme nějakého omezení těchto znetvořujících zákroků dočkat. Nedávno mi přeběhl mráz po zádech, když jsem na titulní straně Blesku spatřil bývalou Darinku, dnes Daru Rolins , s odhaleným "ňadrem".
0/0
8.12.2003 19:49

Vévoda

Nechápu
Na co potřebuje 19ti letá holka větší prsa?
0/0
8.12.2003 17:54

huhu007

Pech
Není malých operací...  I zdánlivě nerizikový zákrok, kterým implantace silikonu pod kůži do prsou bezesporu je může skončit tragicky - například proti masivní plicní embolii doprovázenoé vysokou smrtností není imunní ani 18 letá dívka (zvlášť pokud užívá antikoncepci). V tomto případě naprosto zbytečná smrt by měla být aspoň poučením pro ty, kteří nevědí roupama co dělat a do čeho strkat prachy. Podobná komlipkace se v soukromých sanatoriích čas od času vyskytne, tohle je obzvlášť šťavnaté sousto pro novináře - zvlášť proto, kolik holce bylo. Škoda.
0/0
8.12.2003 16:24

e-moe

nestačím se divit,
co za nechutnosti tu pár jedinců předemnou napsalo. Až se půjdete ke kadeřníkovi ostříhat a on vám při zastřihávíní ofiny nůžkama vypíchne oko, taky si budete nadávat do blbců, kteří vymýšlí hlouposti?
0/0
8.12.2003 16:17

Milan M3

Re:
Já se jich nechci zastávat, ale vono chodit k holiči anebo si nechat uměle zvětšit prsa, to je trošku jiný kafe.
0/0
8.12.2003 16:20

Smil

Re:
Asi doporucim pritelkyni, aby si sla ke kadernikovi zvetsit prsa.
0/0
8.12.2003 16:52

Raffael

Re: E-moe
Skoro se mi e-moe  zdá, že tato diskuse byla celkem věcná. Můžeš mi přiblížit údajné nechutnosti? Asi jsem natvrdlej, ale moc jich tady nevidím.
Ten Tvůj příměr opravdu trošku kulhá.
 
0/0
8.12.2003 21:26

qoknu

Re:
Ty jsi dobrý. Každá operace je riziko. Že by stříhání bylo taky riziko ?
0/0
9.12.2003 8:01

MSB

To je mi nejaka podivna historka
Zda se mi moc divne, ze v Mediusu udajne cekali 2 hodiny, protoze se pacientce plnilo bricho krvi. Pochybuji, ze tam vubec meli moznost takovou komplikaci zjistit, natoz zvladnout. Spis si myslim, ze do posledni chvile doufali, ze pacientku ozivi a nikdo se nic nedovi, protoze je to moc spatna reklama, a k prevozu se odhodlali az kdyz uz to opravdu neslo dal tajit.    
0/0
8.12.2003 16:13

zmijovka

Re:
Museli pockat, az vystrizlivej, jinak by byl jeste vetsi maler .
0/0
8.12.2003 20:11

ScipioAfricanus

No ja bych rekl
ze kdyz nekdo vyinkasuje 60 tacu za operaci, tak by mel byt schopen zvladnout pripadne komplikace a ne ji pak vozit nekam do nemocnice. A te chudince mohl nekdo vysvetlit, pripadne prakticky predvest, dobra soustacka vubec nezalezi na tom jak velky jsou prsa (i kdyz taky nejsou k zahozeni)
0/0
8.12.2003 16:03

huhu007

Re:
to bohužel není tak docela pravda. Mělo by to být, jak říkáte, alepravda je taková, že kdyby mělo ono sanatorium zvládnout všechny komplikace, které mohou hypoteticky nastat, pak by jedna operace nestála 60 tisíc, ale možná tak 260 tisíc - do toho navýšení by se schovala odpisová hodnota vybavení, které by bylo nutno pořídit. Proto mají tato sanatoria většinou dobré a penězmi posvěcené interpersonální vztahy s nemocnicemi vyššího typu - k pokrytí zad pánů majitelů a ke škodě těch nemocnic (nebo spíše jejich zaměstnanců). Jinak poznámka k ceně: 1 sada silikonových implantátů stojí cca od 30 do 50 tisíc. Zbytek jde na amortizaci zařízení a přístrojů operačního sálu, energie, nástroje, zdravotnický materiál, povinné odvody zdravotního a sociálního pojištění, pojištění pro případ poškození pacienta a samozřejmě na odměnu pro provádějící personál - alespoň 1 lékaře, 1 sestry, anesteziologa a jeho sestry. A samozřejmě taky na zisk - nemyslím si, že by byl percentuelně vysokou poměrnou částí vynaložených nákladů.
0/0
8.12.2003 16:32

ScipioAfricanus

No pokud nejsou schopni zvladat akutni komplikace na miste
tak to nemaji operovat v nejakym pitomym sanatoriu a pronajmout si saly primo ve spitale. Chapu, ze jim nekdo "vzdaleny" muze kryt zada ohledne pozdnich komplikaci, nicmene riziko nezvladnuti akutnich problemu je snad kontraindikaci operace neprovadene z vitalni indikace, nebo ne?
0/0
8.12.2003 16:53

huhu007

Re:
Záleží na skutečném relativním riziku. Pokud je riziko komplikací malé, pak dotyčné zařízení nemusí mít veškeré vybavení, ale jen to nejnutnější k nezbytné stabilizaci pacienta - například: pokud se zkomplikuje relativně banální zákrok na okresní chirurgii a pacient dostane například po operaci infarkt - pak tvrdím, že zařízení na PTCA (koronární angioplastiku) nemusí být přítomno v této nemocnici ale pacient může být převezen. V případě soukromého sanatoria je záležitost o to pikantnější, že tyto komplikace jdou na vrub špitálu vyššího typu. Tam se dřou, zatímco smetanu v podobě financí slíznou na soukromé klinice...
0/0
8.12.2003 17:58

ScipioAfricanus

No vzato ciste pragmaticky
ted zalezi jak se k tomu postavi znalecka komise a asi take kriminalka. Ten clovek co ji na to dal tech 60 tacu ted asi tluce hlavou o zed.
0/0
8.12.2003 18:12

ScipioAfricanus

A jen tak naokraj
ze pri neprime srdecni masazi praskaji zebra a stehy operacni rany je celkem bezne - ale ze by praskla jatra? To po ni snad museli skakat.
0/0
8.12.2003 20:10

Luxy

:o(
Kdyby holka nevymýšlela hlouposti......
0/0
8.12.2003 15:44

Ninja Turtle

Re:
Jo, tak to je velmi smutny pribeh...ale snad to aspon bude dostatecne odstrasujici priklad pro dalsi podobne slepice, ktere potrebuji implantaty pro zvyseni sebevedomi :-(
0/0
8.12.2003 15:48

martas123

Re:
a doktoři nebyli kreténi ...
0/0
8.12.2003 18:44

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Když má někdo místo mozku silikon, musí počítat s tím, že může takto skončit ...
0/0
8.12.2003 15:32

Smil

Re:
Jsem tady na idnes cetl, ze cim vetsi prsa, tim vetsi inteligence. No smula.....
0/0
8.12.2003 16:55

Flat Vamp

Re:
Tak to má fořt nulky.
0/0
8.12.2003 17:08

MartinBBB

KDO CHCE VÍC, NEMÁ NIC.
0/0
8.12.2003 15:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.