Diskuze

Studenti spálili české univerzity

Olomouc se stala centrem odboje proti politice ministerstva školství. V průvodu městem se sešlo několik set studentů, kteří nesouhlasí s tím, jak úředníci v Praze rozhodují o vysokých školách. Na protest mladí lidé spálili makety všech českých vysokých škol.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Noper

2. 12. 2003 17:14
názor
A není náhodou 24 VŠ v ČR už trochu moc? Uznávám, že může fungovat Praha, Brno, Plzeň, možná Ostrava. Ale nějaká Olomouc, Č. Budějovice, Hradec, Pardubice, Ústí, Opava atd. Proboha, co to je? Mimochodem, teď jsem v rádiu slyšel, že vznikne nová VŠ v Berouně. Budou tam studovat Cestovní ruch.
Jinak souhlasím se zavedením školného, jakožto motivačního prvku. 100 procent vybraných prostředků byse studentům vracelo ve formě prospěchových stipendií.
0 0
možnosti

Bobulix

3. 12. 2003 12:07
Re:
Nerač si plést vysokou školu a univerzitu !
0 0
možnosti

Chodovarka

2. 12. 2003 17:01
Krasavice inteligentní Buzková
Buzkovou vytvořili novináři. Ve své rodné straně má nepatrnou podporu, Zeman ji hodnotil jakou línou a neschopnou. To se prokazuje dnes a denně. Nebýt novinářů, kterým se hodila do krámu jako odpůrkyně oposmlouvy a přítelkyně pravdy a lásky, pes by po ní neštěkl. Vytí žurnalistů ji vyneslo do ministerského křesla. Dnes to odnáší celé školství. P.S. A hezká také není!
0 0
možnosti

Bobulix

3. 12. 2003 12:09
Re:
Nesmysl, základ dnešní bídné situace založily především pravicové vlády, které nezvětšovaly objem peněz ve školství ani trochu ...
0 0
možnosti

CuoreSportivo

2. 12. 2003 15:36
Co čekáte
Který ministr školství pro školy něco udělal. Když tam byl Pilip, kupova si auta. Teď je tam Buzková a zajímají jenom její cecky. Takže co čekáte.
0 0
možnosti

Qocna

2. 12. 2003 14:38
Co třeba kompromis?
Většinou se setkávám jen s krajnímy názory na řešení. Buďto školné, nebo zadarmo. Co to třeba udělat takto. Za sto procent považuji současný počet studentů. Z toho každý rok 10% nejlepších studium zdarma + slušné prospěchové stipendium. Dalších 40% studium zdarma. Zbylých 50% si holt studium zaplatí. Nad současný počet ať si školy přijmou koho chtějí, ale počet zdarma studujících "zmrazit", tedy žádné další extra náklady pro školy. Potom ať se každá škola ukáže, jak je dobrá, jaký o ni bude zájem. A studenti už nebudou moci naříkat na trému u přijímaček ani školné. Nechceš plati školné? Tak makej! Válíš se v hospodách? OK, tak si potom studium zaplať, myslíš-li si, že se ti to nakonec vyplatí. Nikoho to nediskriminuje, je to naopak velmi soutěživé prostředí. Na to navázat snahu udržet na škole jako učitele ty, co dlouhodobě patří k nejlepším nabídkou slušných podmínek. Co myslíte. Má to velké slabiny?
0 0
možnosti

Kazbunda

2. 12. 2003 14:48
Re:
Ma to slabiny...v ceskem prostredi kamaradickovani a podfuku, dvanai zkousek to smrdi podvodama a podvudkama a mozna i uplatkama. A urcite se najdou ucitele, kteri je vezmou, vzhledem k jejich mizernym platum a tomu, ze hodne z nich je na VS z nouze, nebot by se nikde jinde neuplatnili.
0 0
možnosti

miki111

2. 12. 2003 13:35
Školné se již někde platí... a jde to
Vážení, školné se již platí na soukrom. VŠ. A je vcelku dost zajímavé, že je tam velký zájem o dálkové (kombinované) studium. A co tvrdí většina těchto studentů?  "Úroveň této školy nejde porovnávat s normální (státní) VŠ".  Je to uplně jiné, nejste kus a vyučující se Vám věnuje, pokud něco chceš a látce nerozumíš, přijď na konzultaci.  A hodně - skoro většina dálkařů si na  toto studium vydělává sama. A ještě platí daně, jsou to většinou zaměstnanci. Takže platí i státní studenty.  A prodlužování studia si každý pořádně zváží........ 
0 0
možnosti

ctrlaltdel

2. 12. 2003 13:49
Re:
Skutečně si mě rozesmál - vem si třeba ekonomické vzdělání. Nejprestižnější škola u nás, která toto vzdělání poskytuje (abstrahují od poboček amerických univerzit nabízející MBA), je Vysoká škola ekonomická (mimochodem, s UK a ČVUT jediná s mezinárodním auditem) sdružená v CEMS (v CEMS může být z každé země zastoupena pouze jedna  nejlepší vysoká škola s ekonomickým zaměřením, např. z Velké Británie je to London Business School). Na tuto školu je z ekomických vysokých škol u nás absolutně největší zájem. Ti co se tam nedostanou, zkouší ekonomicé obory na ostatních univerzitách v ČR. Jen ten, co se tam nedostane, si vysokou školu musí zaplatit (chudák). Jen tupec idiot by platil za něco, co může dostat zadarmo minimálně ve stejné kvalitě. Jdětě se např. podívat na Bankovní akademii nebo na Vysokou školu finační a správní. Z 99 % jde o lidi, kteří se nedostali na VŠE.
0 0
možnosti

Montaigne

2. 12. 2003 13:35
dodatek
"Vysoké školy přestaly existovat a vláda ušetří mnoho miliard, které nutně potřebuje pro banky, železárny a baseballová hřiště."  ... a já dodávám, na karlštejnské golfové hřiště, které jsme všichni jak jsme tady společně pracháčům zafinancovali skrze ukradený úvěr a také třeba na monstrózní hokejovou halu , a také na  miliardové škody v metru, za které nikdo, podle posledních policejních zjištění ,nemůže
0 0
možnosti

Montaigne

2. 12. 2003 13:39
Re:
a ovšem na 150 dobrodruhů v uniformě, letících přes půl zeměkoule údajně lovit někoho, koho ani neznají. Toho vola, co je tam poslal, bych poslal místo nich, aby osvědčil svoji loajalitu k americké zadnici.
0 0
možnosti

free24

2. 12. 2003 13:10
at si plati studium
at si plati studium jak v usa,nac ma stat platit studenty,chces studovat?vydelej si nato a nebo si vem uver.konec se socialismem v CR
0 0
možnosti

___1

2. 12. 2003 13:24
Re:
Ano, tohle je princip dobry. Ale urcite nemozny tady v CR, protoze ministerstvo urcuje jak maji skoly hospodarit. Sice by to tak nemelo byt, ale "zajmy" na ministerstvu jsou zistne. Diky politikum a silne korupcnimu prostredi tohle bohuzel neni mozne.
0 0
možnosti

pečlivý čtenář

2. 12. 2003 12:58
Problém je jinde
A ti kreténi studentští se nechají zneužívat jako rukojmí VŠ kantorů. Proč? Protože bežný plat VŠ kantora s věkem nad 40 let je PŘES 20000Kč/měsíc. Avšak Odborný asisten či i absolvolent doktorského studia ve věku 28 let(čas založení rodiny, tudíž jediný rodinný příjem) je pouhých 9000Kč/měsíc? A proč? Protože ty profesorští zločinci drží kliku. Neboť jen akademický sbor si rozhoduje o platech. A jak by k tomu takový profesůrek přišel, když už má 50 let, aby neměl alespoň 2* tolik než mnohem mladší, ale taky chytřejší asistent!!!!! To je ten problém, nikoliv, že ministerstvo sype málo peněz, ale protože VŠ jsou jedny z nejefektivnějších tunelů. Nasypte do nich 600 miliard a slavné rektorium včele s Vilhemem je rozebere tak rychle, že budete valit očička. A budou řvát zase... A myslím, že tomu docela objektivně rozumím, protože mám tu "čest" sedět v akademickém senátu, takže to mám z první ruky. Bohužel kvůli idiocii některých mých předchůdců - studentů, je zastoupení studentstva v této instituci smešných 33%. Takže jsme jen do počtu. Jednoduché řešení je: platit VŠ kantory zvlášť tabulkově a trochu jim přidat a o penězích na provoz nechť si rozhoduje vedení školi pod dohledem senátu.
0 0
možnosti

___1

2. 12. 2003 13:18
Re:
VS kantori myslim moc velky penize nemaji. Plat >20tisic nic moc neni. Pokud ma ale asistent 9tis., tak to je tedy blby. Jinak jak muzete vedet, ze nekdo je chytrejsi nez kantor a urcovat mu hodnoceni? A proc by nemel mit profesor 2*vetsi plat? Tomu nerozumim. 
P.S. asi jste studoval dost spatne, kdyz dovedete napsat "vedeni skoli". No to je neco strasneho. 
0 0
možnosti

KADO

2. 12. 2003 12:57
Socialisticka ministrine ma svoje dite v drahe soukrome skole!
To mluvi za vse ne?!  
0 0
možnosti

___1

2. 12. 2003 12:47
...
Velkym problemem je, ze ministerstvo nema vubec zadnou koncepci ohledne VS. Stejne jako na min. zdravotnictvi zde jsou zmatky a nesystemova rozhodnuti. Strasna korupce pri zadavani zakazek, jako na min. dopravy, obrany, vnitra. Chtelo by to vyhazet ty ksindly a dosadit rozhodne-cestne lidi, avsak to politici v CR nemohou byt.
0 0
možnosti

VIFU

4. 12. 2003 22:25
Re:
 
0 0
možnosti