Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti spálili české univerzity

Olomouc se stala centrem odboje proti politice ministerstva školství. V průvodu městem se sešlo několik set studentů, kteří nesouhlasí s tím, jak úředníci v Praze rozhodují o vysokých školách. Na protest mladí lidé spálili makety všech českých vysokých škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Noper

názor
A není náhodou 24 VŠ v ČR už trochu moc? Uznávám, že může fungovat Praha, Brno, Plzeň, možná Ostrava. Ale nějaká Olomouc, Č. Budějovice, Hradec, Pardubice, Ústí, Opava atd. Proboha, co to je? Mimochodem, teď jsem v rádiu slyšel, že vznikne nová VŠ v Berouně. Budou tam studovat Cestovní ruch.
Jinak souhlasím se zavedením školného, jakožto motivačního prvku. 100 procent vybraných prostředků byse studentům vracelo ve formě prospěchových stipendií.
0/0
2.12.2003 17:14

Bobulix

Re:
Nerač si plést vysokou školu a univerzitu !
0/0
3.12.2003 12:07

Chodovarka

Krasavice inteligentní Buzková
Buzkovou vytvořili novináři. Ve své rodné straně má nepatrnou podporu, Zeman ji hodnotil jakou línou a neschopnou. To se prokazuje dnes a denně. Nebýt novinářů, kterým se hodila do krámu jako odpůrkyně oposmlouvy a přítelkyně pravdy a lásky, pes by po ní neštěkl. Vytí žurnalistů ji vyneslo do ministerského křesla. Dnes to odnáší celé školství. P.S. A hezká také není!
0/0
2.12.2003 17:01

Bobulix

Re:
Nesmysl, základ dnešní bídné situace založily především pravicové vlády, které nezvětšovaly objem peněz ve školství ani trochu ...
0/0
3.12.2003 12:09

CuoreSportivo

Co čekáte
Který ministr školství pro školy něco udělal. Když tam byl Pilip, kupova si auta. Teď je tam Buzková a zajímají jenom její cecky. Takže co čekáte.
0/0
2.12.2003 15:36

Qocna

Co třeba kompromis?
Většinou se setkávám jen s krajnímy názory na řešení. Buďto školné, nebo zadarmo. Co to třeba udělat takto. Za sto procent považuji současný počet studentů. Z toho každý rok 10% nejlepších studium zdarma + slušné prospěchové stipendium. Dalších 40% studium zdarma. Zbylých 50% si holt studium zaplatí. Nad současný počet ať si školy přijmou koho chtějí, ale počet zdarma studujících "zmrazit", tedy žádné další extra náklady pro školy. Potom ať se každá škola ukáže, jak je dobrá, jaký o ni bude zájem. A studenti už nebudou moci naříkat na trému u přijímaček ani školné. Nechceš plati školné? Tak makej! Válíš se v hospodách? OK, tak si potom studium zaplať, myslíš-li si, že se ti to nakonec vyplatí. Nikoho to nediskriminuje, je to naopak velmi soutěživé prostředí. Na to navázat snahu udržet na škole jako učitele ty, co dlouhodobě patří k nejlepším nabídkou slušných podmínek. Co myslíte. Má to velké slabiny?
0/0
2.12.2003 14:38

Kazbunda

Re:
Ma to slabiny...v ceskem prostredi kamaradickovani a podfuku, dvanai zkousek to smrdi podvodama a podvudkama a mozna i uplatkama. A urcite se najdou ucitele, kteri je vezmou, vzhledem k jejich mizernym platum a tomu, ze hodne z nich je na VS z nouze, nebot by se nikde jinde neuplatnili.
0/0
2.12.2003 14:48

sam hawkins

Re:
:) jde jen o ton, aby stipendium nestacilo na uplatky a muze to fungovat :)
0/0
2.12.2003 14:53

sam hawkins

Re:
zadny "ton" tam nemel byt - nejsem prilis muzikalni.
0/0
2.12.2003 14:54

Qocna

Re:
Myslím, že by se to nevyplatilo. Těžko čekat, že mi někdo dá lepší hodnocení za pětistovku. A dávat tisícové částky několika profesorům se už nevyplatí. Navíc se tím zvyšuje riziko, že některej z nich bude poctivec (a nejspíš je takových naprostá většina) a práskne mě. A potom sbohem studium. Za ten risk to prostě nestojí.
0/0
2.12.2003 15:14

luminol

Re:
Jak poznáte "nejlepší" studenty? Podle známek ze zkoušek? To snad ne?
0/0
2.12.2003 14:57

Walter Sobchak

Re:
no tak každopádně to chce změnit systém zkoušek: ústní ne! (pokud chcete studenty naučit jak si obhájit vlastní názor tak jedině prezentace, diskuze...a furt do kola). Zkoušky jedině písemný, žádný memorování, knížky k dispozici, ale problém nastavit tak, že kdo rozumí vyřeší, kdo ne tak mu ani deset knížek a tisíc vzorců nepomůže. Navíc pouze 1 termín na zkoušku if fail - platíš. Zkoušky v jeden den, hodně předmětů najednou, udělat zasedací pořádek aby se nedalo opisovat. Písemky opravovat podle přesnýho klíče, a v rámci co nejvíce lidí (pak už je korupce složitá) uplatit jednoho lze, uplatit třeba 5 najednou je problém, a dalo by se toho vymyslet na korupci vic. Ten kdo ma dost penez si cestu asi najde, ale bude opravdu jen par procent studentu.
0/0
2.12.2003 15:07

luminol

Re:
To je ale nerealistické. Jak chcete podle stejného klíče hodnotit naprosto odlišné zkoušky. Uvažte, že jsou školy, kde na jednom oboru studuje jen několik jedinců. Jak je budete porovnávat s ostatními z jiných oborů? Pouze jeden termín na zkoušku dopadne tak, že se budou učitelé snažit, aby všichni opakovali - stejně jako dnes jsou vyučující tlačeni k tomu, aby všichni prošli - školy jsou placeny za počet studentů. Promiňte, ale nedokážu si představit v praxi to, co tu uvádíte.
0/0
2.12.2003 16:08

VIFU

Re:
ne každý student, který nemá dobrý prospěch, vysedává po hospodách.
0/0
4.12.2003 21:58

miki111

Školné se již někde platí... a jde to
Vážení, školné se již platí na soukrom. VŠ. A je vcelku dost zajímavé, že je tam velký zájem o dálkové (kombinované) studium. A co tvrdí většina těchto studentů?  "Úroveň této školy nejde porovnávat s normální (státní) VŠ".  Je to uplně jiné, nejste kus a vyučující se Vám věnuje, pokud něco chceš a látce nerozumíš, přijď na konzultaci.  A hodně - skoro většina dálkařů si na  toto studium vydělává sama. A ještě platí daně, jsou to většinou zaměstnanci. Takže platí i státní studenty.  A prodlužování studia si každý pořádně zváží........ 
0/0
2.12.2003 13:35

ctrlaltdel

Re:
Skutečně si mě rozesmál - vem si třeba ekonomické vzdělání. Nejprestižnější škola u nás, která toto vzdělání poskytuje (abstrahují od poboček amerických univerzit nabízející MBA), je Vysoká škola ekonomická (mimochodem, s UK a ČVUT jediná s mezinárodním auditem) sdružená v CEMS (v CEMS může být z každé země zastoupena pouze jedna  nejlepší vysoká škola s ekonomickým zaměřením, např. z Velké Británie je to London Business School). Na tuto školu je z ekomických vysokých škol u nás absolutně největší zájem. Ti co se tam nedostanou, zkouší ekonomicé obory na ostatních univerzitách v ČR. Jen ten, co se tam nedostane, si vysokou školu musí zaplatit (chudák). Jen tupec idiot by platil za něco, co může dostat zadarmo minimálně ve stejné kvalitě. Jdětě se např. podívat na Bankovní akademii nebo na Vysokou školu finační a správní. Z 99 % jde o lidi, kteří se nedostali na VŠE.
0/0
2.12.2003 13:49

iuos

Re:
Z 99 % jde o lidi, kteří se nedostali na VŠE. to ale neznamená, že ty školy jsou horší....
0/0
2.12.2003 14:07

iuos

Re:
ach jo. blbě sem si to přečet  takže správně by to mělo být takhle:
to ale neznamená, že ty školy jsou horší....
0/0
2.12.2003 14:10

ctrlaltdel

Re:
Tak to te ale moc moc moc pleteš.  VŠE zákonitě musí být lepší, protože má 100 násobně větší rozpočet než ostatní drobečkové (s ekonomickým zaměřením) a pouze na půdě takto veliké instituce lze vyvíjet vědeckou činnost. Pouze takto veliká instituce může nabídnout dostatečný počet odborníků (srovnej např. katedru finančního účetnictví nebo třeba katedru měnové poliky - jména členů těchto kateder jsou pojmy nejen u nás). Pouze takto veliká instituce může vytvářet určitý standard (podle učebnic a skript z této vysoké školy se učí téměř na všech ekonomických oborech u nás). VŠE nejen že musí být lepší, ona i je lepší než všechny ostatní škonomické školy nebo fakulty a moc dobře to vědí i v zahraničí. Možná to jednoho dne poznáš. Jako já, když jsem si na zahraničním oddělení Oxford University žádal o uznání diplomu z VŠE. Opakuji se, ale znají tam pouze tři české univerzity - VŠE, ČVUT a UK.
0/0
2.12.2003 14:32

Walter Sobchak

Re:
Nevím jestli tomu dobře rozumím, ale nezdá se mi, že by pouze VŠE, ČVUT a UK měli tento statut, jsem absolovent VŠCHT a problém z uznáním diplomu jsem v zahr. neměl. Každopádně chápu Vaši obhajobu VŠE, bohužel je to u nás snad jediná VŠ která "jede" (provázanost na zahraniční instituce, výuka v angl. j., stáže, dost odborníků..., konkurence mezi studenty, samostatnost studentů...), VŠE se dle mého názoru jako jedna z mála blíží západním standartům. Jenom jeden dodatek " pouze na půdě takto veliké instituce lze vyvíjet vědeckou činnost" pokud se jedná o ekonomii nemohu posoudit, ale existují velice efektivní a malé týmy v soukromém sektoru, které co do výsledků velké molochy válcují (mluvím za chemii).
0/0
2.12.2003 14:58

Kazbunda

Re:
No vidis ja ted po doktoratu ucim na univerzite zapadne od Chebu, kde se skolne neplati, ale je tu samozrejmy model chovani nad kterym se rozplyvaji lidi ze soukromych VS v CR. Dokud budou u nas VS okupovat starci, kteri maji jediny cil: Sedet tam tak dlouho, az tu profesuru dostanou, nic se nezmeni. U nas jsou 3 professori na katedru s 60 lidma vcetne doktorandu. Je jim 38, 42 a 56 let. Pak to ale taky vsechno frci jinym tempem.
0/0
2.12.2003 14:34

Walter Sobchak

Re:
to je trefa do černýho, jsem psg na škole severně od rostocku :) a u nás na depártmentu je taky cca. 60 lidí - 2 prof, 4 associate, 10 post doc., zbytek phd...
0/0
2.12.2003 15:32

Montaigne

dodatek
"Vysoké školy přestaly existovat a vláda ušetří mnoho miliard, které nutně potřebuje pro banky, železárny a baseballová hřiště."  ... a já dodávám, na karlštejnské golfové hřiště, které jsme všichni jak jsme tady společně pracháčům zafinancovali skrze ukradený úvěr a také třeba na monstrózní hokejovou halu , a také na  miliardové škody v metru, za které nikdo, podle posledních policejních zjištění ,nemůže
0/0
2.12.2003 13:35

Montaigne

Re:
a ovšem na 150 dobrodruhů v uniformě, letících přes půl zeměkoule údajně lovit někoho, koho ani neznají. Toho vola, co je tam poslal, bych poslal místo nich, aby osvědčil svoji loajalitu k americké zadnici.
0/0
2.12.2003 13:39

free24

at si plati studium
at si plati studium jak v usa,nac ma stat platit studenty,chces studovat?vydelej si nato a nebo si vem uver.konec se socialismem v CR
0/0
2.12.2003 13:10

___1

Re:
Ano, tohle je princip dobry. Ale urcite nemozny tady v CR, protoze ministerstvo urcuje jak maji skoly hospodarit. Sice by to tak nemelo byt, ale "zajmy" na ministerstvu jsou zistne. Diky politikum a silne korupcnimu prostredi tohle bohuzel neni mozne.
0/0
2.12.2003 13:24

Kazbunda

Re:
Fajn, ale v pripade placeni skolneho musi byt k dispozici moznost pujcky se statem garantovanym urokem. Pak at si klidne skolne zavedou. Ale jak jsi dobre zminil, v tom pripade by skolam uz nemohlo ministerstvo tolik kecat do toho jak a co delaj
0/0
2.12.2003 13:30

___1

Re:
A prave ministerstvo ma tendence kecat skolam do veci co jim nic neni. Dalsi, co se siri jako mor, je nezmerna korupce na ministerstvech (zadavani zakazek, rizeni investic) - viz namestek Buzkove Pycl a jeho korupcnictvi. Navic tento clovek ma na ministerstvu zelenou a vsichni se tehle osoby boji.
0/0
2.12.2003 13:42

Kazbunda

Re:
Bezplatne skolstvi neni zrovna jednoznacny znak socialismu. Pokud se podivas na zebricek nerozvinutejsich zemi a ekonomicky nejzdravejsich zemi tak na celnich mistech figuruji zeme, ktere take vydavaji nejvice penez na skolstvi, vedu a vyzkum. Ta zavislost je tam jasna a neodiskutovatelna. O to vic to plati pro zeme jako je Cesko, ktere nema zadne suroviny ci nejakou jinou zvlastni strategickou vyhodu. Jen zabednene bandasky ci zamindrakovani matlaci, co ne VS nemaj schopnosti se vyjadruji stejne jako ty
0/0
2.12.2003 13:28

Transalp

Re:
Tento fakt vsak  nic nemeni na tom, ze jde o sektoralni socialismus se vsemi negativnimi dusledky.
0/0
2.12.2003 15:01

ctrlaltdel

Re:
Buď free a nechtěj se dostat do situace, kdy třeba někoho tvého blízkého budě operovat někdo, kdo sice na medicíně nějak neprospíval, ale jeho rodiče naštěstí měli tolik pěněz, že mu tu prestižní školu prostě zaplatili... V systému o kterém mluvíš prostě zákonitě přijdeme o některé potenciálně vysokoškolsky vzdělané lidi prostře proto, že na studium nebudou mít a z jakýchkoliv důvodů nebudou chtít uvažovat jako ty, tedy zda se jim studium zaplatí za 10,15 nebo 20 let.
0/0
2.12.2003 13:32

Transalp

Re:
Hele, jestli chces obhajovat investici do vzdelani bez odhadu jeji navratnosti, tak doporucuju navstivit Kubu nebo KL. Prave proto, ze dnes nemaji studenti duvod, zamyslet se nad efektivnosti vynalozene investice, dochazi k tomu, ze na neperspektivnich oborech stale visi tisice budoucich nezamestnanych. Navc, vzhledem k tomu, ze neplatim, tak mi ani tak nezalezi na tom, zda je ci neni poskytovana maximalni kvalita. Mimochodem, vysokoskolak s uverem je pro banku velmi lukrativni klient a podle predbeznych jednani s bankami jsou tyto s radosti ochotny poskytovat zvyhodnene uvery. charakteristika úvěru Gaudeamus Úvěr Gaudeamus je úvěr pro studenty vysokých škol, vyšších odborných škol, studií MA a A v tuzemsku i zahraničí. Úvěr je poskytován jako hotovostní či bezhotovostní na úhradu školného (bezhotovostní čerpání je vyžadováno vždy u studia MA a A). Podmínkou pro poskytnutí úvěru je existence konta Gaudeamus nebo jiného nepodnikatelského běžného účtu vedeného u Komerční banky. výše úvěru < align=justify> Minimální výše úvěru je 50 000 Kč .   Maximální výše úvěru je limitována částkou 500 000 Kč v případě anuitního splácení zahájeného ihned po jednorázovém vyčerpání úvěru a částkou 150 000 Kč v případě odložené splátky jistiny během studia. zajištění úvěru < align=justify>U úvěru Gaudeamus banka vždy vyžaduje zajištění do celé výše poskytnutého úvěru. Úvěr lze zajistit:
  • ručitelským prohlášením fyzické osoby občana (nejlépe rodiči studenta),
  • zástavním právem k pohledávce,
  • formou vinkulace stavebního spoření u VSS K
    • čerpání úvěru
      • jednorázové nebo postupné - převod finančních prostředků na konto Gaudeamus nebo na jiný běžný nepodnikatelský účet klienta vedený u K, v případě bezhotovostního čerpání přímo na účet školy. Minimální částka pro jedno čerpání je 20 000 Kč (platí pro postupné čerpání).
0/0
2.12.2003 15:11

VIFU

Re:
 Do Evropy s lopatama!!!?
0/0
4.12.2003 22:05

pečlivý čtenář

Problém je jinde
A ti kreténi studentští se nechají zneužívat jako rukojmí VŠ kantorů. Proč? Protože bežný plat VŠ kantora s věkem nad 40 let je PŘES 20000Kč/měsíc. Avšak Odborný asisten či i absolvolent doktorského studia ve věku 28 let(čas založení rodiny, tudíž jediný rodinný příjem) je pouhých 9000Kč/měsíc? A proč? Protože ty profesorští zločinci drží kliku. Neboť jen akademický sbor si rozhoduje o platech. A jak by k tomu takový profesůrek přišel, když už má 50 let, aby neměl alespoň 2* tolik než mnohem mladší, ale taky chytřejší asistent!!!!! To je ten problém, nikoliv, že ministerstvo sype málo peněz, ale protože VŠ jsou jedny z nejefektivnějších tunelů. Nasypte do nich 600 miliard a slavné rektorium včele s Vilhemem je rozebere tak rychle, že budete valit očička. A budou řvát zase... A myslím, že tomu docela objektivně rozumím, protože mám tu "čest" sedět v akademickém senátu, takže to mám z první ruky. Bohužel kvůli idiocii některých mých předchůdců - studentů, je zastoupení studentstva v této instituci smešných 33%. Takže jsme jen do počtu. Jednoduché řešení je: platit VŠ kantory zvlášť tabulkově a trochu jim přidat a o penězích na provoz nechť si rozhoduje vedení školi pod dohledem senátu.
0/0
2.12.2003 12:58

___1

Re:
VS kantori myslim moc velky penize nemaji. Plat >20tisic nic moc neni. Pokud ma ale asistent 9tis., tak to je tedy blby. Jinak jak muzete vedet, ze nekdo je chytrejsi nez kantor a urcovat mu hodnoceni? A proc by nemel mit profesor 2*vetsi plat? Tomu nerozumim. 
P.S. asi jste studoval dost spatne, kdyz dovedete napsat "vedeni skoli". No to je neco strasneho. 
0/0
2.12.2003 13:18

Kazbunda

Re:
Nevim jake jsou platy asistentu dnes, ale v roce 1998 mi nabizeli 6750 Kc hrubeho mesicne
0/0
2.12.2003 13:22

___1

Re:
To je tedy ostuda. Jak asi pak vypada uroven vyuky? Skutecne tezke neco zacit s takovym platem.
0/0
2.12.2003 13:28

Kazbunda

Re:
To neni tezke, to je nemozne. Tak jsem vzal svych par svestek a odesel do zeme, kde se za vzdelani a praci na akademicke pude plati odpovidajicim zpusobem. Kdyz cas od casu prijedu zpet a podivam se na svou materskou fakultu, z mladych lidi tam zustavapar jedincu na urovni "B" a nejaka "Cecka". "Acka" a vetsina "Becek" je bud v prumyslu a nebo v zahranici.
0/0
2.12.2003 13:33

Walter Sobchak

Re:
Přesně tak, ten největší vodpad (ne vždy samozřejmě) zůstane na postgrad. Vesměs lidi co nevědí jak dál v kariéře. Znám jich pár a myslím, že by se s nima v praxi rychle rozloučili. Sám jsem postgrad. ale na škole mimo ČR, protože představa toho, že bych dělal psg na svý alma mater ve mě vyvolává záchvaty děsu s smíchu zároveň. Skutečně ve většině případů není o co stát: bolševický vedení nad Váma, přesně řízenej postup, jen aby nám mladej nepřerost přes hlavu, naprostá neochota komunikace, st stip. 6000, plus pokud jste anální horolezci tak třeba i 15000 táců na prémiích, ale to nejedete výzkum, ale pochybný kšeftíčky svejch nadřízenejch. Kterejm vo nic nejde ty maj svý místo do smrti jistý. Co by VŠ potřebovali je čistka: nemáš studenty, nemáš výsledky, nemáš kontakty, nemáš publikace v uznávaný nejlíp mezinárodní literatuře... tak si seber svejch pár švestek... myslim, že by ani soukromej sektor z takovejch nebyl na větvi. Napadá mě příměr s lampasákama. ale je pravda, že je taky pár těch dobrejch, který se to snažej udržet nad vodou, i když by ve firmách či cizině vydělali daleko víc.
0/0
2.12.2003 14:14

Kazbunda

Re:
Univerzity jsou zazdeny. Jedina skola o ktere vim ze "jede" je CVUT, protoze ma kontakty na prumysl a ten jim na univerzitni badani do supliku a publikace v "Kozich rozhledech" treti kategorie zvysoka kasle. Po navsteve materske VS v CR ci cteni podobnych zprav dekuji za moznost, ze jsem z toho bordelu mohl vypadnout.
0/0
2.12.2003 14:28

Walter Sobchak

Re:
no i sousedi přes ulici jsou zainteresovaní
0/0
2.12.2003 14:47

pečlivý čtenář

Re:
mno, mladý člověk má mnohem mladší mozek. Je obecně dokázáno, že fyzického vrcholu člověk dosáhne kolem 20 roku, intelektuálního kolem 30. Pak už to s ním jde z kopce... A za tu chybu: a) jsem technik b) jeste studuju c) jsem dyslektik a pokud si to po sobě nepřečtu, je můj výstup děsný
0/0
2.12.2003 13:34

luminol

Re:
Platy navrhuje vedení fakulty/školy a schvaluje je akademický senát, v němž jsou i studenti a asistenti. Profesoři a docenti mají tak vysoký průměrný plat (poměrně nevědecký parametr -aritmetický průměr) proto, že si mohou přilepšit z grantů a vědeckých záměrů.
Nikdo nemůže za neschopnost vašeho akademického senátu ....
0/0
2.12.2003 13:21

Walter Sobchak

Re:
no k těm platům, myslím, že plat docentů a profesorů se pohybuje v částkách kolem 40000, a osobně znám phd studenty s platem kolem 20000 (6000 stip + 14000 na premiích s ústavu). ale o tom neni spor liší se to dost škola od školy. Mám zkušenosti se školou technickýho směru. Myslím, že problém je v tom:1) hodně učitelů nemá na VŠ co dělat, nepublikují (už vůbec na mezinárodní úrovni), nedělaj výzkum, nedokážou "naučit", nemaj kontakty do praxe, nesledujou moderní trendy + plus neadekvátní počet učitelů vůči studentům. Tudíž berou peníze těm perspektivním, kteří logicky jinde vydělají více a odcházejí. Taky nedokážou podojit EU fondy. Nedokážou nabídnout projekt kterej by někdo zafinancoval. Čekaj s nataženou rukou, státe dej, ale sami se nedokážou postarat 2) školy nedokáží zúročit vlastní výzkum (někdo něco vymyslí, ale místo aby si kapsu namastil ústav, tak se to nechá skoro zadarmo soukromého sektoru) 3) spolupráce se soukromým sektorem ve světě naprosto běžná věc, VŠ dodá know-how, firma prachy, furt jí to vyjde levnějš než platit vlastní výzkum 4) studenti by v průběhu studia odpracovat třeba 1-2 roky v oboru, ve světě naprosto běžná praxe, získají tolik nutnou praxi a průmysl bude moci více ovlivňovat specializaci absoloventů 5) nějaká forma spoluúčasti studentů na studiu, školné je možnost, ale chce to tranparentní formu půjček pro ty sociálně slabší, osobně by se mi více líbilo to co je v dánsku - jeden pokus na zkoušku - neuspěješ platíš tučnou pokutu - motivace. Plus stipendia pro ty chytrý. Prostě zvýhodnit ty chytrý, před blbejma. Protože ti "hloupý" a neschopní vysokoškoláci žerou prachy, investovat do nějaký "bedny" se týhle společnosti bohatě vrátí, pokud teda neveme kramle...Toť vše.
0/0
2.12.2003 13:51

VIFU

Re:
jeden pokus na zkoušku- neuspěješ-platíš tučnou pokutu???   Otevři oči !
 
0/0
4.12.2003 22:22

KADO

Socialisticka ministrine ma svoje dite v drahe soukrome skole!
To mluvi za vse ne?!  
0/0
2.12.2003 12:57

___1

...
Velkym problemem je, ze ministerstvo nema vubec zadnou koncepci ohledne VS. Stejne jako na min. zdravotnictvi zde jsou zmatky a nesystemova rozhodnuti. Strasna korupce pri zadavani zakazek, jako na min. dopravy, obrany, vnitra. Chtelo by to vyhazet ty ksindly a dosadit rozhodne-cestne lidi, avsak to politici v CR nemohou byt.
0/0
2.12.2003 12:47

VIFU

Re:
 
0/0
4.12.2003 22:25

___1

hruza des nase "vlada" a "politici"
Fungovani ministerstva skolstvi je zcela v souladu s fungovanim vlady - zdravotnictvi, vnitro, min. prace, dopravy apod. Vsude hrozne prusvihy a rozklad. Politici odvadeji skutecne vynikajici praci v rozvraceni republiky!
0/0
2.12.2003 12:30

trotlX

dneska se smejeme
...pockejte az nam budou vladnout ti, co ted studuji. Treba se nechaji inspirovat a na duchody nam budou shanet penize se stejnym nasazenim, jakym my dnes shanime penize na jejich vzdelavani.
0/0
2.12.2003 12:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.