Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komise: Pro Česko jsou nejlepší gripeny

Čeští piloti se přiblížili ke kokpitům švédských gripenů. Odborná komise po měsíci analýz doporučila vládě, aby pronajala 14 švédských strojů Jas-39 Gripen. Švédové Česku nabízejí nové stíhačky. Dostaly přednost před staršími F-16.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martixy

Škoda
Škoda, že nejsme součástí Německa nebo jiné bohaté země. Češi mnohokrát dokázali, že si vládnout neumí a že tudíž moc vyspělý národ nejsou. V roce 1946 vyhráli komunisti volby. 40 let jsme žil v komunismu. Dneska chce 25 % lidí opět komunismus. To v jiné vyspělé zemi není. Měli by jsme jít někam s přihlouplým náboženstvím českého národaa pro vlastní blaho se snažit splynout s bohatším a prověřeným celkem, který by zaostalejší Čechy držel na uzdě. Stíhačky tudíž nepotřebujeme. Ochrání nás NATO, pokud budeme meho pevnou součástí a co nejdříve se pro vlastní dobro asimilujeme s bohatším světem. Nedovedu si navíc předtavit bojové použití českých stíhaček, když Češi statečností nikdy neoplývali (viz mlčení v komunismu, na rozdíl od silnějšího odporu např. v Polsku; vzdání se bez boje Hitlerovi; nářky, že naši vojáci mohou v Iráku přijít k úhoně atd) Nechápu náš nacionalismus, co lepšího než ostatní národy Češi světu přinesli? Spíš je to nacionalismus rozvojových zemí tak běžný např. v Afghánistánu, Iráku, některých africkýh zaemích apod.
0/0
3.12.2003 11:06

Ryunin

Vy jim to ještě baštíte?
Nezdá se vám, že tahle otázka nákupu stíhaček už je v mediích pár let a mezitím už z armady odešli snad všichni piloti?
Nezdá se vám, že si z nás media a politici spíš dělaj srandu?
 
0/0
3.12.2003 11:03

Mirek Bushín

výňatky z tisku
 
„ Připlatil bych si, abych viděl ministryni Součkovou, jak posuzuje parametry nadzvukových bitevníků "
 
Škromach bude nadzvuková letadla potřebovat pro rychlý a zároveň bezpečný přesun mezi mosteckými a ostravskými horníky“
 
„ Ministr Ambrozek je proti – tryskáče dělají kravál, žerou kyslík a zamořují životní prostředí. Z tohoto titulu Ambrozek podporuje výhradně vznik letky bojových větroňů!
0/0
2.12.2003 15:38

bass007

a
ceska armada bys mela zalozit, nejakou tu stihaci perut na konich a obnovit pluky lukostrelcu
na nic jineho asi ani nema :)
0/0
2.12.2003 10:32

Haaja

Češi, hlupáci k pohledání
Kdo nás za vzduchu napadne? Okolní státy, které jsou všechny v EU? Ten útočník k nám vůbec nedoletí!
0/0
2.12.2003 10:21

ashtar

chripken?
a co kdyz nam sem ty svedi zavlecou na tech svejch letadlech chripku? ne nadarmo se to asi menuje Grippen !
(kdo sy misli, ze to je uplna blbost todle, nezapominejte, ze na kazdem sprochu je pravdy trochu!)
0/0
2.12.2003 10:21

briza

Re:
Grippen je ve svedstine je to nejaka mytologicka postava (tusim nejaky ptak, ale jisty si tim nejsem).
0/0
2.12.2003 10:59

djdave3

120?
120 naboju ??? neni to nejak malo na 1200ran za minutu ????????
0/0
2.12.2003 9:32

ashtar

Re:
jo, taky me to zarazilo. ale je to takova nesrovnalost, ze sem si rek, ze to tam maj asi chibu. tak sem to nekomentoval.
0/0
2.12.2003 10:22

briza

Re:
Nemaji tam chibu, dokonce ani chybu. Vysokou rychlost strelby ty letecke kanony potrebuji kvuli vysokym vzajemnym rychlostem pri souboji a tudiz kratkemu okamziku kdy je mozne udrzet cil zamereny. Na druhou stranu soucasne letouny opravdu nosi do 200 naboju na zbran a pocet vystrelenych projektilu na davku se da nastavit. Proste to jsou zbrane pro strelce a ne pro kropice.
0/0
2.12.2003 10:56

___1

Re:
Navic se poziva ke strileni dost komplikovany system, ktery se umi postarat o to, aby byl cil s co nejvetsi moznou pravdepodobnosti zasazen. Pouziva se k tomu dost vykony HW, ktery musi zvladnout dost propoctu v omezenem case.
0/0
2.12.2003 12:54

golfk

na co armáda....
Vážení příspěvkáři, je sice chválihodné, že všichni hodnotíte, jestli Gripy nebo F16. Zamysleli jste však nad tím, že naše úžasná armáda nikdy nebojovala, nebude bojovat a ten kdo byl na vojně ví proč. Je to jen žumpa na peníze nás všech, kdyby se za ty peníze opravily mosty a silnice byla by rozumná investice. Ta parta šašků v zeleném by vzala do zaječích první, pokud by se cokoli dělo, od dob Žižky tady naše armáda nikdy nic nepředvedla. Kdyby nebylo pár statečných lidí za druhé světové na východě i na západě - ale to nebyla naše armáda to byli jednotlivci ze své vůle- tak jsme jako vždy neuděli nic.....takže na co letadla....kupte jim dřevěné kačery ať je tahaj po runwayi a dělají hééééénhééééén.
0/0
2.12.2003 7:33

OldFaker

Ve druhé světové válce...
...to nebylo pár jednotlivců, byly to tisíce... Jinak máš pravdu, že se armáda skládá z poserů a těch, kteří by bojovali - uvědom si ale, že politikům, kter´é jsi volil, vyhovují vojáci právě toho druhu poserů - předsedové stranických organisací, kontráši, udavači , agenti KGB... Pošli do kelu své termity a armáda se začne měnit...
0/0
2.12.2003 9:24

djdave3

Re:
pujcis jim sveho kacera
0/0
2.12.2003 9:31

Guppy

Taktické větroně
Nabízím nové taktické větroně za desetinu ceny Gripenů
0/0
2.12.2003 3:58

mishiczka

Gripen versus F16
Podle meho nazoru to bylo velice dobre rozhodnuti.  Myslim, ze je daleko lepsi pro Ceskou armadu koupit (ci si zapujcit) Gripeny - letadla nejnovejsi technologie (treti generace) nez nejake tricetilete polorozpadavajici se kraksny.  Porovnat Gripena s F16 je jako porovnat stareho Forda s novym Ferrari... Takze tak. 
Plus, jsem tak trosku zlomyslne rada, ze to Amikum nevyslo;)). Ghe... Ti si porad mysli, ze muzou vydelat na vsem, hovadka bozi....
0/0
2.12.2003 2:37

CuoreSportivo

Re:
Souhlasím, ale Grippen je letadlo 4. generace. F 16 je skutečně dobrý stroj. Je povedený, ale opravdu je už starý a své nejlepší má za sebou. Navíc švédové svůj Grippen vyvíjeli s ohledem na své potřeby, tedy potřeby obrany v terénu, který se svým profilem pdobá našemu.  
0/0
2.12.2003 15:42

Guderian

Re:
Jezera a roviny na jihu, několikasetkilometrové členité horské pásmo na severovýchodě, baltské moře kolem...hodně podobný profil...tohle nebyl dobrý argument.
0/0
2.12.2003 16:16

Guderian

Re:
Notabene když Norsko má F-16 a Finsko F- 18...
0/0
2.12.2003 16:17

briza

Re:
S krajinou to nema moc spolecneho. Sympaticke na Gripenu je, ze byl od pocatku navrhovan tak aby nevyzadoval superkvalifikovany pozemni personal a udrzba mohla byt provadena v polnich pominkach. Dalsi rys te svedske koncepce - vetsi pocet mensich rozptylenych letist moc nevyuzijeme. Po vzoru NATO budujeme velke zakladny. Zato doufam, ze se Gripen nerozpadne pri pripadnem vyjeti z betonove drahy do travy. Z F16 se v tehle situaci musi pilot vystrelit. Jednou to tady predvedla holandska (nebo belgicka ?) pilotka na leteckem dnu v Hradci Kralove.
0/0
3.12.2003 11:04

Imagikon

Jako vždy
Už mám dost české republiky se všemi debily a idioty ve vedení. Já už na to nemám poslouchat a číst ty Vaše debilní připomínky a debilní pro a proti. Jedno je jasné jsme hujerové EU, ať už chceme nebo ne. Doufám, že tu ještě existuje pár lidí, kteří mají podobný názor jako já a ten je: Že ať je nabídka výhodná či nikoli nerozhoduje věc kvality a zkušeností, ale jen politicky nastavený výběr, viz Gripeny. To je jen politická objednávka VŠE PROTI USA to jsou slova většiny debilních Evropanů, kteří si nevidí ani na špičku nosu. Mraky národů na malém prostoru, kteří si pořád zavdávají příčin k válce ať už je politická nebo jiná. Já jsem osobně pro USA, tedy pro F16, jsem pro jejich strategii ve světě, jsem na straně Bushe, Blaira a prostě proti všem sebestředným  zemím v čele s Německem a Francií, kteří jsou sice v EU ale jejich závazky jsou pro ně jaksi nedůležité, počkejme si sami na to, až nás bude zase jako za rakouska-uherska peskovat cetrální moc odněkud ... Jen doufám, že nebude přibývat mrtvých chudáků Američanů v Iráku, v tom strašlivém nábožensky založeném místě, kde zabití soka znamená vstup do nebe. USA jen do toho, dejte EU na prdel, stejně vznikla jen kvůli tomu, aby Vám dokázala konkurovat, ale máte výhodu stejně jako u nás padla x-koalice, kvůli hádkám uvnitř, Vy dokážete být jednotní, protože víte co je to být vlastenec. Američané máte být na co hrdí. Ja občan státu nejsem na hrdý, protože nemám na co. Děkuji za pozornost a pokud jste to dočetli až sem, tak jste fakt dobří.BYE.
0/0
1.12.2003 23:59

OldFaker

No, přezdívka nevystihuje....
...co kolega Imagikon je, ale buran, bullshit, či podobná by kolegu vystihla... Ale to amerikanofil nemůže pochopit...
0/0
2.12.2003 9:19

vomy

Re:
 je mi tě líto
0/0
2.12.2003 10:37

skajwolkr

Proboha
nevim, jak moc se vyznas v letadlech, ale kdyby nam amici nabizeli jeste treba Mustangy, tak by's je bral taky, co?? Pro tvou informaci, F-16 je asi priblizne stejne stara jako letadla rady Mig-23/27. Jak mi vysvetlis, ze jednoho "srotu" se armada zbavila a druhy by si mela koupit?? Jiste, nikdo nepochybuje, ze s f-16 jsi schopen i dneska v klidu vest valku a vzdusny boj, ale to je stejna argumentace jako "naco si kupovat oktavku, kdyz muzes dost dobre jezdit i ve skodovce 120ce?". Chapes snad, kdyz mas moznost koupit si relativni "novinku" za pekny penize, asi se vykasles na starsi auto...
Jinak se nenech zmast treba staty jako je izrael, kteri je bojove pouzivaji dnes a denne. Ti nikdy jina nez americka eramit nebudou /a ani nemeli az na ruzna obdobi vreleho pratelstvi s cssr - s199, francii -mirage iii, atd/, protoze americani do nich budou pumpovat zbrane zajakekoliv valky a nebudou se ptat na prachy. Jenze my nejsme izrael, uz podle toho, co a za jakou cenu nam americane nabidli...
 
0/0
2.12.2003 14:09

Delirium Tremens

ad " ... jsem na straně Bushe, Blaira ... "
No tak si jejich fotografie spolu s americkou vlajkou pověs na zeď, abys měl u čeho onanovat.
0/0
2.12.2003 15:05

Southernik

Re: Mýlíš se
Nevím nic o tom, jaká letadla jsou lepší, takže to nebudu komentovat. Nicméně tvrdit, že musíme něco koupit, abychom si někoho zavázali, je hovadina. Možná, že na to nejsi hrdý, ale Čech jsi, takže by ti mělo záležet především na prospěchu ČR, ne USA. A abychom měli to nejvýhodnější a nejlepší, ať už je to cokoliv. Sorry, ale i přes všechna spojenectví a koalice a závazky je pro mě blaho USA až druhořadá záležitost. Taky BYE.  
0/0
2.12.2003 15:21

CuoreSportivo

Re:
Pro redakci idnes. Hele jsem zásadně proti cenzuře, ale příspěvek jakéhosi "Imagikona" je tak přiblbý, že bych se fakt přimlouval za jeho zrušení
0/0
2.12.2003 15:46

OldFaker

ě by nikdo nechtěl...
...koupit naše termity... Protože uvěřit, že se koupit nedali, je nemožné....nebo...?
0/0
1.12.2003 23:39

baronfonlempl

I nákup těhto pár letadel oslabí dále pozici USA.
A vo, vo, vo to de...
0/0
1.12.2003 22:24

KADO

Re: Tvuj nick mluvi za vse!
Ani ti nemusi clovek nadavat zvladnul jsi to sam  
0/0
2.12.2003 12:45

baronfonlempl

Re:
Jakékoliv, byť i nicotné, oslabení pozice USA je dobrá věc. Nad tím nickem je potřeba se zamyslet, toho však nejsi schopen, chlapče...
0/0
2.12.2003 22:39

baronfonlempl

Jsme součástí Evropy.
Pokud rozhodnutí o nákupu gripenů nebude zvráceno zákulisním jednáním, bude to jedno z mála správných rozhodnutí této vlády. Patříme do Evropy, což není můj nápad, nýbrž je to možné poznat kouknutím do mapy. USA jsou na ústupu ze svého celosvětového mocenského vlivu. Bylo by tedy velice nerozumné kupovat jejich šrotová letadla. Nejsem protiami, jsem realista, každý, kdo je schopen se dívat, musí vidět, že vliv USA ve světě slábne. Na protiami se shoduje stále větší část lidstva. Jsem vypočítavý, nikdy jsem ani nebyl jiný...
0/0
1.12.2003 22:22

qsubt

hura
uprimne sem se obaval ze nase slavna vlada podlehne americkym tlakum a koupi ty stare zgarby jmenem F16. Ta cena za ktere ziskame ty Gipeny je gut a Madari kteri je koupili za hotove a draz si museji rvat vlasy. Dotazy proc CR potrebuje armadu a letada? Nejsem naivni a nemyslim si ze nas 12 letadel zachrani, ale lepci nez nic.]
0/0
1.12.2003 22:06

KADO

Socani se dohodli!
Nic jineho za tim neni. F-16 by jsme mohli mit nove ale mene kusu a to by stacilo. Ve svedskych letadlech je vse co je vysoka technologie made in USA. Jsou naprosto zavisli na USA co se tyce dilu. A ze nejlepsi jsou americka letadla vyzkousena v praxi to snad nikdo nezpochybnuje?! A nejlepsi by bylo koupit od USA rakety Patriot coz by bylo levne proti letadlum a daleko ucinejsi ale ti co rozhoduji o politickych kseftech ti to neplati tak je jim to fuk!  
0/0
1.12.2003 20:57

baronfonlempl

Re:
Vole.
0/0
1.12.2003 22:25

hordubal

Na rozdíl od většiny
zdejších příspěvku si myslím, že Gripeny jsou dobrá volba, jestliže máme stíhačky mít. Jak praví článek, "Více než sto gripenů létá ve švédském vojenském letectvu".
Jelikož švédi asi chtějí používat letadla k obraně a ne na výlety, tak by si asi nezvolili špatná letadla. Švédská kvalita je známa, takže o letadla se nějak nebojím. O peníze (na rozdíl od nás) nouzi nemají, takže nikdo nemůže předpokládat, že na F-něco neměli korunky.
V komisi sedí zcela jistě větší odborníci než my tady (politické složení komise neznám, ale když odborníci, tak je to jedno), to je asi taky jasné. Hlasování bylo JEDNOMYSLNÉ - to je co říct, když se v 99,99% u nás nikdo na ničem neshodne. Že opozice výběr hlídá je zřejmé (aspoň v to doufám), nějaké protesty ohledně složení komise jsem nezaznamenal. Dokonce byly před pár měsíci hlasy, že je rozhodnuto, bude to z USA atd., atd. A když je to jinak, tak budou protesty zase. Bez protestů by se neobešel asi jakýkoliv výběr, dokonce ani volba, že teda stíhači budou lítat na Čmelácích - jsou to levné stroje a máme jich dost... Blaník by taky nebyl špatný...
Ruská letadla jsou asi lepší, ale dražší, ovšem co je důležité: Rusko už NIKDY nechci, byli bychom z Kremlu snadno vydíratelní. Prostě jim nevěřím. Dasvidánja.
Taky nepředpokládám, že by nás někdo napadnul a bránili bychom se sami. NATO by nám přece pomohlo a navíc, kdo tady?!
Jde jen o základní pokrytí vzdušného prostoru, na válku to není, to je jasné.
Švédsko má letadel sto. I Slovensko má větší letectvo než my, a že by byli bohatší... no...asi ne.
Jinak letadla mají i nejchudobnější země světa, tak proč ne my? Stojí to šílené prachy, to je fakt, ale nedělejme ze sebe zase úplné žebráky a neskuhrejme pořád. Jsme nějak ukňučení...
Na závěr připomínám, že nejsem příznivec ČSSD, ovšem toto byla (dle mne), rozumná volba mezi chtěným a možným. Jedna z mála. To je můj názor.
0/0
1.12.2003 20:31

hordubal

Re: Opravuji švédy
na Švédy.
0/0
1.12.2003 20:33

baronfonlempl

Re:
Ano, pane.
0/0
1.12.2003 22:28

Blackshield

Špidla
potřebuje zalézt ještě hlouběji do unijní zadnice, když se mu to tady hroutí pod rukama... Nebo jste někdo myslel, že by výsledek mohl být jiný?
0/0
1.12.2003 18:47

Thyronx

Kdyz na ne mate...
Kdyz na Grippeny mate,kupte si je treba pozlacene.... To je zakladni hledisko.To ostatni neni dulezite, ostatne za nakupem Grippenu je toiho mnohem vic,Svedove budou vyzadovat aby se od nich kupoval kompletni service,nahradni dily, modernizace a obmena stroju a to bez ohledu jestli na to Cesko ma nebo ne.Od Svedeu je to chytry tah, ale bude Vas stat mnoho a nejedna se jen o ty nove stroje.Na to ze je to nevyhodna koupe se prijde za rok az za dva.Ale jako vzdy: Komu neni rady.....
0/0
1.12.2003 17:59

WildBoy

Re:
A v čem by byl nákup F16 jiný? Podle mě jen v tom, že u 20-30 let starého šrotu by byly náklady na servis podstatně vyšší.
0/0
1.12.2003 20:18

baronfonlempl

Re:
Ano, pane. Nejhorší by bylo koupit USA šrot. Jakákoliv jiná varianta je nesporně lepší...
0/0
1.12.2003 22:35

backorka

podívej se
na www.odlety.cz je to ještě zajímavější
0/0
1.12.2003 17:26

backorka

odlety
na www.odlety.cz je to ještě zajímavější!
0/0
1.12.2003 17:25

backorka

odlety
na www.odletry.cz je to ještě zajímavější!
0/0
1.12.2003 17:24

cocino

Na co?
Mohl by mi někdo rozumný vysvětlit, na co ČR potřebuje stíhačky? Ale prosím o fakta a bez emocí. Podle mne, je to např. z letiště v Brně do Temelína po cestě asi 200km, vzduchem tak 120, než se zjistí únos letadla a odklon od trasy do Prahy tak budou potencionální teroristé skoro na místě. A naše slavná armáda nestačí ani vystrčit nos z hospody. Ale asi tomu nerozumím, tak se ptám. Dík za odpověď
0/0
1.12.2003 16:09

Hoaker

Re:
Tady jde vic nez o cokoliv jineho, predevsim o prestiz nasi armady. Z jedne strany je to jista zatez z minulosti, kdy proste bylo zvykem, ze kazda armada ma "kompletni" armadu. To uz dnes neplati, protoze bychom si to proste nemohli dovolit, ale je pravda, ze letectvo je i dnes povazovano za jakesi "rodinne stribro" a proto se kazda vlada snazi, aby jeji stat byl vybaven touto moderni (a drahou) technikou. Na druhe strane je to i otazka nasi pozice (respektive pozice nasi armady) v ramci NATO, kdy se kazdy clen aliance zavazuje, ze bude hlidat svuj vzdysny prostor. Pokud bychom to nebyli schopni zvladnout vlastnimi silami, museli bychom si tuto ochranu "najmout" a to by nas pochopitelne prislo na nemale prostredky.
tech duvodu je asi jeste vic, ale tyhle jsou ty hlavni, co se objevuji...
0/0
1.12.2003 16:16

Dr No

Re:
Tady jde o víc než cokoliv jiného o úplatky, provize a všimné pro spousty lidí, kteří se kolem toho motají. Když se rozhazují desítky miliard, i ty nejmenší drobečky ze stolu mají hodnotu milionů. A pro to už stojí za to udělat cokoliv!
0/0
1.12.2003 20:04

borilon

Re:
Nase vlada potrebuje letadla k ochrane sve suverenity, take zde jde o hrdost. Neletec to asi tezko pochopi proc...Skoda, ze nekteri schopni velitele(tim nemyslim jen piloty) odchazeji, kvuli spatne koncepci armady. Dokud budou sedet nahore "dute hlavy", ktere budou porad natahovat dlane pro uplatek, nepomuze armade ani svecena voda. Viz treba L-159. Podzvukovy letoun tezko muze nahradit stihacku. Vubec nechapu, pro si nase vlada objednavala CELYCH 72 radoby bitevniku(spise cvicnych letadel, ktera nemohou uspet v zahranicnich tendrech - mluvim o poruchovosti adalsich okolnostech), kdyz by modernizovana L-39 byla daleko levnejsi a ucelnejsi nez L-159...Dodnes jsem take nepochopil tendry se spatnymi padaky (a slovaci se nam pritom smeji..)nebo tanky....Chtel jsi nazor bez emoci... 
0/0
1.12.2003 16:21

Dr No

Re:
Pokud vlláda potřebuje letadla pro ochranu své suverenity, tak ať se Špidlík se svými ministry složí z vlastích kapes. Normáním lidem může být nějaká "suverenita" (co to je?) ukradená.
0/0
1.12.2003 20:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.