Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bez dětí bude stárnoucím Čechům krušno

Na prosperitu může Česko zapomenout, pokud stát více nepodpoří lidi, kteří chtějí mít děti. Češi se totiž s počtem dětí, které se jim rodí, ocitli až na chvostu evropských zemí. Zatímco k pouhé obnově populace by měla mít žena 2,1 dítěte, na jednu Češku připadá podle statistik jen 1,16 dítěte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Horrido

děti, dětičky
Z biologického a rodového hlediska je největším úspěchem v životě; je mít skvélé a zase uspěšné děti a ne jen finace.  Tak se zařidme a vykašlem se na vlády a politiky.
0/0
2.12.2003 0:11

Thyronx

Na to ted Spidla kasle..
0/0
1.12.2003 23:34

Blackshield

Kdy
už někoho konečně napadne vyřešit to metodou a la Kennedy? Zbavili bychom se hodně problémů. Na druhou stranu je to asi neřešitelný úkol. Když onen potenciální atentátník uvidí Špidlu, Škromacha, Sobotku, Součkovou, Svobodu, Buzkovou, Grosse, Tvrdíka a spol., tak se nebude schopen rozhodnout, který z výše uvedených je větší idiot a kterého teda odstranit jako prvního... Nastává patová situace... Ledaže by se to vyřešilo něčím s plošnou účinností, co takhle povolat Al Kájdu???  A teď se do mně můžete pustit, vy pseudohumanisté
0/0
1.12.2003 19:23

vitamin C

Špatná politika státu
Kdyby stát netvořil tak špatný podmínky pro rodiny s dětmi, situace by byla daleko lepší. O peníze jde vždycky až v první řadě...
0/0
1.12.2003 18:53

krysa66

V čem je problém - tak češi vymřou.
Možná za vším nestojí ekonomika a schopnost získat bydlení. U české populace jde o pořadí hodnot. Je zajímavé, že v zemích kde je životní úroveň nižší nejsou problémy s rozením dětí, ale ve vyspělých zemích ano. Ono to souvisí asi s tím co je prioritou pruměrného člověka - rodina nebo si užít.
 
V čechách je to zřejmé ženy si pořizují děti buď proto aby si zajistily hmotné zázemí a pojistily vlastnictví partnera nebo proto aby si dokázaly, že jsou normální (či pod nátlakem příbuzných). Většině žen pak takové děti překáží a snaží se je někam umístit. Dávají nevědomky vzor pro své potomky dítě = obtíž, kterou je lepší nemít. Tento proces je nastartován a pouze noví obyvatelé české kotliny ho možná zvrátí (ale nebudou to potomci současných čechů).
 
Každopádně lze říc, že neexistuje jakokoliv pobídka, která by současný trend změnila. Neboť co je silnější pár stovek na přídavcích nebo touha se bavit a žít nezávisle. A už vidím dva lidi jak si řeknou pojď uzavřeme manželství a budem mít dítě protože je to pro nás ekonomicky výhodné - blbost ti co po dítěti touží si ho pořídí bez ohledu ne ekonomickou situaci a rizika a ti druzí budou jen hledat důvody proč ne.
0/0
1.12.2003 17:50

svobodny obcan

Re:
Mas velkou pravdu, ale jen castecne. To, ze pro lidi neni priorita mit deti neni dana vysi pridavku, ale obrovskym moralnim upadkem ceske spolecnosti v poslednich 60 letech. Upadkem zavinenym hlavne komunistickym rezimem, ale v soucasne dobe se exponencialne prohlubujicim. Uplatkar a zlodej neni pro dnesni mlade neco jako dalbel, ale sympaticky chytrak, ktery umi vyzrat na ostatni.
Z druhe strany .... touha po detech neni dana vysi detskych pridavku (neplati pro ciganskou populaci), ale hodne ji asi ovlivnuje to, ze mladi nemaji kde bydlet, nebo nemaji slusne bydleni vhodne pro rodinu a ani nadeji ho ziskat. Ja jsem do svych 30 let tvrdil, ze deti chci mit, ale az budu mit pro ne slusne bydleni (nebo alespon nadeji na nej). Pak jsem odjel vydelavat do Nemecka. Mam zde  velice pekne bydleni pro mne, manzelku a dite a velikou nadeji, ze si rychle nasporime na domek v Cesku.
0/0
1.12.2003 22:42

karoten

Re:
Určitě jde o pořadí hodnot. Po dítěti každá normální ženská dřív nebo pozděj zatouží a to ne proto že jí chybí do sbírky úspěchů, ale prostě proto že je ženská....tak jako chlap touží dostat do postele tu krysavici odvedle...To je program, pevně danej, zadrátovanej a je jenom otázka času kdy se prosadí. Jenže to pořadí "hodnot" je daný společenským klimatem, znemožnit a vyřadit se chce jenom exhibouš, tak proto ta realita dneška. Myslíme si že jednáme rozumově - vůbec ne. Jsme pod vlivem stádnosti, hledáme tu správnou značku a úroveň, toužíme někam patřit a užívat si tu náležitou hladinu. Bohužel, zatím se nenašla celebrita která by zažadila do výčtu poznávacích znaků mít děti. Ale ono se to stane, a pak se změní i politická poptávka. Zatím ta vyspělost jako např.ve Švédsku tu není. Potřebujem zředit přistěhovalcema, nedá se nic dělat.
0/0
2.12.2003 10:59

mechanický pomeranč

hhhhhhhhh
už teď je nezaměstnanost 10 procent a bude hůř...a pak, že nejsou lidi,... málo dětí znamená úspory ve zdravotnictví, školství a ve vyplácení všelikých roztodivných dávek...a ještě něco: 1 vzdělaný vydělá na víc důchodců než 5 nevzdělaných => nerozhoduje počet ale kvalita
0/0
1.12.2003 15:41

ples

Re:
Velice zcestný názor. Když budeme všichni VŠ, kdo nám bude vyvážet popelnice, kdo nám bude prodávat rohlíky, kdo bude spravovat boty...atd. Nemůže mít každý vzdělání.  Snižuješ tím hodnotu člověka a lidi s menším vzděláním odepisuješ....
0/0
1.12.2003 17:00

Karkulák

Re:
Bereš iluze popelářovi. Styď se.
0/0
1.12.2003 17:04

mechanický pomeranč

Re:
vzdělaný obyvatelstvo => bohatá země => mnoho gastarbeiterů na "horší" práci
0/0
1.12.2003 17:07

ples

Re:
No..něco na tom asi bude. Ale není přímá úměra mezi vzdělaností a bohatstvím. Země složená se samých VŠ? Plno Ukrajinců a jiné agresivní pakáže? No nevím, nevím...
0/0
1.12.2003 20:13

Horolezec-29

Bydlení, atd...
Až budou mít mladí lidé bydlení na dosah ruky, tak budou mít i děti... Počínání tohoto státu mne bohužel vůbec nemotivuje rodinu si založit...
Mít dnes děti je totiž dosti velký luxus. Vždyť kdo dnes může 100% říci, že bude mít zítra např. práci?   
0/0
1.12.2003 15:37

belgian chocolate

Re: stoprocentních jistot se ti zachtělo?
člověk nikdy neví, jestli ho zítra nepřejede autobus, a dneska je těch jistot podstatně víc, než kdy bylo, třeba máme poměrně velkou jistotu, že nedostaneme mor nebo lepru, nebo že nám nespálí úrodu procházející armáda.  v době, kdy lidé tyto jistoty neměli, množili se jako králíci.
0/0
1.12.2003 15:57

Horolezec-29

Re:
Ale kdež 100% :-) stačí tak 25%.  Ale jinak s tebou doopravdy nesouhlasím. Také nemůžeš mít jistotu, že tě zítra neodvedou v poutech, že se s tebou manželka nerozvede, atp... Chce toho člověk opravdu moc?
Základní otázka je: je tu občan pro stát ebo stát pro občana? :-) Tak teď co z tebe vypadne moudrého...
A pečlivě přemýšlej, kdo že to ten "stát" vlastně je... :-)
0/0
1.12.2003 16:05

huhu007

Nežít ve lži, nebát se a nekrást
pak Vás ani neodvedou v poutech, ani se  s Vámi nerozvede Vaše žena. Pokud pácháte trestnou činnost, jste nevěrný manželce, a vše vyjde najevo, může být ze dne na den všechno tak, jak říkáte. Každý si můžeme zvolit a to je na dnešní době to nejkrásnější. Ze svého okolí znám lidi, kteří by klidně uživili 1-2 děti ale děti nechtějí - oni by totiž nemohli v létě k moři a v zimě na lyže. A to jsou pro ně daleko podstatnější hodnoty než nějaké děti.
Já si myslím, že nejlepší podpora mateřství je velmi jednoduchá: na každé dítě 200 000 sleva na daních, je to lepší než všelijaké sociální dávky a podpory bydlení. (Mohlo by to být třeba jen do 5 let věku a pak se může odečitatelná částka postupně snižovat).
0/0
1.12.2003 17:50

hovnival-

Re:
musis se snazit sam neco delat, nemel bys jenom ocekavat, ze ti porad nekdo  bude neco davat.. 
0/0
1.12.2003 16:53

annien

bordel
no hlavně že se furt něco sype důchodcům...
 
kdo volíte levici, jděte se bodnout, tupci
0/0
1.12.2003 14:27

terezaxxx

Nejde jen o mateřskou..
ale co dál? Všechny dobře víme, jaké to je, když chce jít ženská po tom do práce, Kdybych řekla zaměstnavateli, že mám např. 4 děti, tak nevím, kdo by mě zaměstnal..  
0/0
1.12.2003 11:15

Apdull

Střední vrstva už vymřela...
Takže se množí jen členové horních deseti tisíc a bezpříjmové příspěvkové skupiny. :-() Možná ke svým příspěkům připisujme kolik má kdo dětí. Já jedno, manželku na mateřské, plat dvojnásobný oproti celostátnímu průměru a nárok na sociální přídavky.
0/0
1.12.2003 11:01

Ftipnejj

Italie
Prave vysla zprava z Italie: Itálie vytáhla do boje s klesající porodností. Rodiny, které přivedou na svět více než jedno dítě, dostanou větší dětské přídavky - při druhém nebo třetím dítěti zhruba tisíc eur navíc.
Tomu se rika rodinna politika a ne to co u nas predvadi vlada - fuj
0/0
1.12.2003 10:55

Jano_S

Re:
Len to skuste zaviest. Do roka su vsetci cigani zo Slovenska u vas, to ti garantujem.
0/0
1.12.2003 18:17

Blackshield

Re:
Samozřejmě s výjimkou cikánů  To by se ale všichni naši "humanisté" v čele s Havlem a spol. asi pos*ali  Holt oni asi nemají pod okny cikánský bordel...
0/0
1.12.2003 19:14

-Sandstorm-

Můj názor
Než začít uvažovat o doplňování stavu přistěhovalci, měli bychom se pokusit řešit problém vlastními zdroji.
Problém české porodnosti není problém potence českých mužů nebo schopnosti českých žen mít děti.
Je to problém ekonomický a problém nedůvěry v ekonomiku. Dítě patří do oblasti dlouhodobějších plánů, nicméně díky Špidlovi netušíme, co bude za půl roku.
Přitom to je tak jednoduché - nevolit Špidlu a komanče (obě strany nám to ukázaly dost jasně), vybudovat ekonomické prostředí, ve kterém se dá žít s důvěrou v dlouhodobý vývoj a pak bude zase dětí jako smetí.
0/0
1.12.2003 10:08

@mike@

100% souhlas
Pro zajímavost: http://svdp.webpark.cz - Pojdťe si promluvit o budoucnosti. 
0/0
1.12.2003 10:22

karoten

Re: Dobrej slogan
Je třeba vytvořit, budujme...bla bla bla blááá. Chcete snad říci pane kolego že máme zvolit CO? Která že to strana nevybíravě tlačí ekonomii a tržní chování jako evangelium? Která strana zavedla tak nízký dětský přídavky že jejich vyplácení se těžce nevyplácí? Která strana tvrdí že dítě je osobní rozhodnutí každýho jedince a od státu nemá nikdo nic očekávat? Povedlo se. Máme společnost která se modlí k finančnímu úspěchu, a to jakoukoli metodou dosaženému.
0/0
1.12.2003 10:42

Vaclav Hanus

Re: onluva
Karoten...docela rozumne nazory. Tak jsem se zatydel, ze jsem te onehda na jinem foru urazel.
0/0
1.12.2003 11:05

-Sandstorm-

Re:
No bla bla blááá. Tak buď máme tržní společnost, kde se stará každý sám o sebe, pak ale stát nemá opruzovat daněmi a odvody a blokovat trh. Anebo máme sociální stát, a pak by ten stát z vybraných daní měl podporovat rodiny s dětmi a ne asociály.
Ale tahle vláda socialisticky bere a kapitalisticky (ne)dává. V tom je problém.
0/0
1.12.2003 11:32

karoten

Re: neuhýbat!
Tagže KOHO? Losnu nebo Mažňáka? Já myslím že jedině "třetího", lepší zahodit hlas tzv.nevolitelný straně než nevolit vůbec, donutit tak 2 důležitý a nepostradatelný rivaly ke spolupráci se skutečným oponentem. Už jednou takhle Losna Modřenec vyobcoval s portfoliem hlasů a smluvně-opozičně podporoval Mažňáka ve stejnejch sviňárnárnách jaký ctí sám. Nevěřím mu. Je to lhář a podvodník. Špidla si aspoň nehraje na to co dělat ve skutečnosti vůbec nechce, tlačí svoji vizi a nezastírá. Příště nevyhraje, resp.nebude mít ve vládě hlavní slovo. Jenže daně nesníží NIKDO. Ani ODS ne. Na to vemte jed. Odevzdáváme je a musíme chtít aby se s nima zacházelo aspoň trochu slušně. Volit musíme, řekl bych že lidi který už primárně majetek netěší tolik jako pragmatiky bez ideálů a bez vychování. On se totiž ten třídní původ setsakra projevuje a prosazuje. Nejhorší je právě ten kdo by ho nejradši smazal. Nemáme prostě hrdý lidi, nemáme šlechtu v tom dobrým slova smyslu. Velkorysost a státnickej rozhled se nezíská mandátem do sněmovny. To nefunguje. Tenhle stav ale pomalu končí, nedá se donekonečna ždímat důvěra lidí a nemyslet na budoucnost. Import cizinců tu změnu nakonec jedině urychlí.
0/0
1.12.2003 12:38

-Sandstorm-

Re:
Hm, import cizinců. Ale většina těch tvých cizinců volí kulkou do hlavy. Protože kromě slovenských cikánů, Rusů a Ukrajinců sem nepůjde nikdo.
Když mluvíš o tom "uhýbání", tak budu volit ODS. A Špidla že si na nic nehraje? Takže jeho předvolební sliby, byly "zasazeny do ekonomické reality"? Sám přiznal, že tomu tak nebylo (eufemisticky se přiznal ke lži).
0/0
1.12.2003 13:03

karoten

Re: Ale jo
Půjde. Už teď tu zůstavaj lidi chytrý a vzdělaný, za pár měsíců už nebudou potřebovat převést přes rašeliniště do Bavor. A zločinecký gangy jsou tu dávno dávno. Mě se to taky moc nelíbí, preferoval bych ředění radši evropou než asií, jenže vybírat si asi nemůžem. Tahle vláda ani ty co jí předcházely na vlastní národ nic nedává, to je pomalu tradice, pozvat cizího, zaplatit mu víc než chtěl člověk ze sousedství....hlavně aby nás někdo nepřevýšil, neohrozil v těžce dobytý malosti - to od cizinců bezprostředně nehrozí. Vol si ODS, řadíš se tím názorově k hodnotám který tahle strana preferuje skutky - nenávidí elitářství protože po něm sama nezřízeně touží.
0/0
1.12.2003 15:29

FrNedobrota

Genocida národa
BRAVÓ SOCANI ! Geniální socanská politika, kdy jsou slušní a pracovití lidé potrestáni za to, že mají děti chudobou mi neco připomíná ! A to FAŠISTICKÝ PROTEKTORÁT  Tehdy  se taky rapidně snížila porodnost. Holt na nás socialistická vláda pořádá tajnou genocidu a  těch 50 000 dětí, co se nenarodí zkončí většinou popraveno železnými kyretami gynekologů ! Jó a tupý dav si dál a dál přeje "sociální stát" . Jenže jim nedochází, že sociální stát je jen pro SOCKY ! - nefachčenky, pobírače dávek, feťáky a kriminální živly !
0/0
1.12.2003 10:04

martika

zlepšení situace
Je sice pravda, ze ted po novem roce si bude zena ci muz na materske moci vydelat neomezeny vydelek, ale ktera zena bude moci neustale nechavat sve deti nekomu na hlidani? Sice to neni zadny problem, ale moje stanovisko je takove, ze by konecne ti nahore meli zacit neco delat s vysi rodicovskeho prispevku a pridavků na deti. Tu smesnou castku kterou stat poskytuje je opravdu neprijatelna. Hodne mych kamaradek by chtelo dalsi deti, zrovna tak jako ja. Mam uz dve skolou povinne a vim co obnaseji vydaje na ne, at uz je to skolne, obleceni, jidlo, zajmove krouzky, taky chci co nejdrive dalsi dite. Dobre , zena si muze privydelat, ale pri dnesni soucasne situaci a moznosti byt nekde zamestnan, kdyz prace neni? To by si meli nasi slavni politici jasne uvedomit, ale je to banda lemplu, co nic pro normalni lidi nedelaj. Jen mysli na to , jak si nahrabat pro sebe. Pryc s takovou vladou a politikou.
0/0
1.12.2003 8:47

Karkulák

Re:
A jak chceš řešit cikány ? Víš, kolik cikánek živí ze sociálních dávek nepracující příbuzné ?
0/0
1.12.2003 9:40

martika

Re:
Nemyslela jsem tim cikani, ty nesnasim, a mel by byt na ne prisnejsi metr. Uz vubec nesouhlasim s prispevky typu pristehovalectvi, neresi to totiz problem ceske populace. Souhlasim s nekterymi, kteri toto odsuzuji. Myslim, ze pokud se ma zahovat cesky narod, tak je potreba Cechu, ne cikagu, asiatu ci jinych narodnosti . Cikany by meli vice znevyhodnit, vzdyt se to jen flaka, krade a neni to nase etnicka nesnasenlivost , ale realita, ze cikan se ma dobre a cesi, kteri vydelavaji a presto musi zit na hranici bidy.
0/0
1.12.2003 10:46

ZZZZZZZZ

Dovoz
Ja to nevidim jako nejakou tragedii. Na svete je tolik mist, kde je bida a ziji tam inteligentni a schopni lide s malymi detmi nebo zatim bez nich, kteri by se radi do Evropy dostali a zalozili nove zivobyti. Takze se muze udelat kvota presne kolik nam chybi. Tzn. tento rok chybi napr. (nevim rpesne) 50,000 deti - sup je tady kvota na 50,000 pristehovalcu. To by nasi Ceske xenofobni a vcelku uzavrene spolecnosti jen a jen pomohlo...
0/0
1.12.2003 8:40

Ftipnejj

Re:
S timto nazorem asi narazis :-(. Zkus ho rict nekde v hospode.
0/0
1.12.2003 8:43

belgian chocolate

Re: ten člověk mi mluví z duše
lidí je dost, akorát je potřeba je předistribuovat.  jo, ale vykládejte to švejkům - schválně si počkám na ty reakce.
0/0
1.12.2003 9:36

johoho

Re:
Jenomze potreba jsou deti, ktery se zacleni do spolecnosti, tzn. udelaji si nejakou kvalifikaci a hlavne, budou pracovat... A ne, ze my jeste budeme platit dane na dalsi pristehovalce.
 
0/0
1.12.2003 9:44

belgian chocolate

Re: omyl!
kvalifikovaný přistěhovalec (a od toho jsou kvóty a výběrová řízení, aby se právo přistěhovat dalo pouze těm kvalifikovaným) se během několika měsíců naučí jazyk a začne platit daně, na rozdíl od novorozence, který stojí mnohem víc, než začne produkovat.  proto je přistěhovalectví levnější způsob, jak řešit současný populační problém.
0/0
1.12.2003 10:08

-Sandstorm-

Re:
Super. Asi se ti líbí vize muslimských čtvrtí, kde se budou megafonem svolávat k modlitbám, nebo takový malý český Bronx, kam rozumný běloch nepáchne. (Jakoby nám nestačili cikáni.)
A doufám, že netrpíš iluzí, že sem přijde 50.000 slušných asiatů a Indů, co rozumí počítačům, nebo pracovitých a usměvavých dělníků z Východu. Tihle přistěhovalci si tu založí s.r.o. a jednou za rok si s krvavýma rukama přijdou prodloužit vízum.
Multikulturní a multirasová společnost jsou utopie, které nemají ve světě reálný fungující příklad. (V USA tvoří negři, hispánci, asiaté atd. svoje ghetta a jejich gangy se nesnáší i mezi sebou.)
To si radši uříznu kus svobody a nějaké to dítě na svět přivedu. Přestože Špidlova vláda dělá všechno pro pravý opak.
A ještě k těm tvým super kvótám - co až se porodnost v ČR zvedne? To ty usazené rodiny zase vyhodíš? Nemel nesmysly.
0/0
1.12.2003 9:52

belgian chocolate

Re: už je¨to tady
však jsem vám to povídala
0/0
1.12.2003 10:10

ManInTheShadow

Re:
neboj ... jsou lide co to vidi podobne jako ty. pocitram se mezi ne.
0/0
1.12.2003 10:56

martika

zlepšení situace
0/0
1.12.2003 8:38

martika

zvýhodnění rodiny
0/0
1.12.2003 8:37

jeen

Re:
Vzato do důsledků, nejlépe by se pak měly rodiny sociálně nepřizpůsobivé romské etnické menšiny, případně mentálně zaostalé páry, které se nestarají, nebo je nezajímají důsledky ("Děcek nelúbím, iba ich výroba sa mi páčí!).
Porodnost, resp. natalita tohoto póvlu je taková, že se za pár desetiletí budeme divit IQ obyvatel tohoto státu (nechce se mi psát Čechů, neb je za Čechy nemám).
Myslíte, že jsem rasista ?
0/0
1.12.2003 8:49

ples

Re:
Nejsi rasista. Jsi realista. Ale i to je dneska spoustě lidem  nepříjemné.
0/0
1.12.2003 8:52

bezdomova

.
Pokud stat podporuje duchodce regulovanym najemnym a diskrimunuje tak mlade generace, neni co resit www.bezdomova.net
0/0
1.12.2003 8:37

ples

Kdysi tady...
...zazněl názor, že kdo chce děti mít, bude je mít i v této době. To je ale pěkná blbost. Mám dva kluky a líbilo by se mi ještě mít aspoň dva přírustky. Ale jak to udělat? Příjem rodiny je teď kolem 30000. Když půjde moje na mateřskou, bude o 10000 méně. To je tedy opravdu velice motivující. Velcí kluci se budou muset sakra uskromnit. Během několika let si člověk vytvoří určitý standart, který by měl najednou opustit? Proč? Touha po dítěti je sice velká, ale "chudoby" už si člověk užil dost  při předešlých mateřských. Opravdu nemám chuť dostat se opět do situací, kdy musím synům vysvětlovat, že mu nemůžu koupit jogurt za devět, ale jenom za sedm. Že nemůže mít kvalitní boty na fotbal, ale jenom ty od Vietnamce. Že do kina může jenom jednou za rok. Že do ZOO už nepojedeme, protože jsme museli prodat auto. Jasně, vím, že mnoho rodin je na tom mnohem hůř než my. A přežívají. Ale o to jde. Už nechci jenom přežívat. Nechci se mít dobře až za dvacet let, kdy děti vyletí z hnízda...
0/0
1.12.2003 8:25

martika

Re:
Souhlasim zcela s Vasim nazorem na vec, ostatne jeden prispevek jsem zaslala prec chvili. Rada bych mela dalsi dite mozna i dve, ale za teto ekonomicke situaci je to zcela nemozne.
0/0
1.12.2003 9:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.