Není 12 jako 12
Město raději vydá plno peněz za karty, kterými se jednou dvakrát za rok zaplatím vstup do ZOO, nebo občas divadlo a kino. Ale to by museli provozovatelům kin a divadel koupit pěkně čtečky. Prostě za 12 korun měl být přestupný tarif. Cca 10% lidí si kupuje jízdenku, 10% jezdí na černo a zbytek má lítačku. Takže co budeme šachovat u nějakého strojku s čipovkou, když jsem si s lítačkou prostě nastoupil a bylo to. To se to kvůli 10% cestujících vyplatí? A přitom by stačilo při přestupu označit jízdenku na opačném konci. A jednosměrná jízda by zůstala za 8 Kč. Konšelé si snad myslí, že ten kdo musí do práce přestoupit, takže dá za denní jízdné 48 Kč. - to přece jasně navádí na čtyřkolku. Anebo ať zavedou jeden tarif 12 Kč, ale přestupný a co se týče značkování - v tu chvíli může být ve všech vozidlech MHD pro ten den stejný kód - ono na nějaké vychcávky je těch kombinací opravdu hodně. Návrh města chce jen zaplatit od cestujících tu megalomanii s novými mašinkami a čipovkami - nechci kartu tzv. zadarmo. Ať se podívají do jiných měst, kde se nějak tisknou lístky po nějaké formě placení - to se můžou klidně vrátit průvodčí. Anebo ať vybaví revizory čtečkou, která ukáže, kdy jsem naposled platil - ale to může vyvolávat konflikty - muselo by se to dotáhnout. Každopádně nic rychlejšího než nástup se stávající lítačkou se asi nedá vymyslet. Je to jen zdržování lidí a pak je vcelku buřt, že se zkrátí intervaly - tramvaje se budou štosovat za sebou.