Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus neposlušnou diplomatku odvolal

Mise Jany Hybáškové v Kuvajtu definitivně končí. Českou velvyslankyni na návrh vlády odvolal prezident Václav Klaus. Hybášková kritizovala vládu za to, že stáhla nemocnici z Iráku. Ambasadorka skončí zřejmě v únoru. Hrad její odvolání nijak nekomentoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ufounek

Je to mozna smutne, ale spravne
Mozna to nevypada jako spravne, ale jeji odvolani bylo naprosto na miste. Diplomati zastupuji svou zemi a vladu. Post velvyslance je velice prestizni - da se rict ze je to jedna z nejprestiznejsich funkci kterou muze zamestnanec ministerstva zahranicnich veci zastavat - a pokud clovek ktery ho zastava kritizuje vladu !!!V NOVINACH!!! tak tam nema co delat. Velvyslanec ma ze sveho titulu moc velkou odpovednost na to aby si mohl dovolit poustet si hubu na spacir v internetovejch novinach. Pokud nesouhlasi s postojem nebo jednanim MZV nebo MO, ma se obratit na jeho zastupce pomoci prislusnych vnitrnich postupu a ne kritikou v tisku.
0/0
12.12.2003 4:53

monstrum

Dobře že ji vykopli.
Ještě že tu diplomatku vykopli. Celá armáda je banda darmošlapů s polní nemocnicí v čele ! Místo aby vláda zachraňovala kolaps ve vlastním zdravotnictví, léčí irácké teroristy zadarmo. Nemocnice měla už odjet dávno.
0/0
5.12.2003 19:29

Templ

Paní Hybášková
se v průběhu konfliktu projevovala jako jediný chlap v diplomacii. Za to zaslouží potrestání . Podle itineráře MZV by měl vyletět i Svoboda - pomluva prezidenta. Co je to proti výroku paní H. Ostatně - jako vždycky - na znamení díků kopanec do zadku. Tak alespoň za sebe: Děkuji paní Hybášková za Vaši odvahu a reprezentaci ČR.
0/0
5.12.2003 17:01

Tesik

chudinky vojensky
Hmm, stáhnout VOJENSKOU nemocnici mimo jine kvuli tomu, ze se stupnuje napeti, no to je sila...  Chudacci vojacci, jeste by jim mohl nekdo ublizit.. proc jsme proboha takovy poseroutky. Nerikam, ze bych tam sel rad, ale kurna vojak by snad mel bejt na takoveto situace vycvicen, ne?!??!? A jinak naprosto souhlasim s byvalou velvyslankyni, prectete si jeji puvodni clanek do MF Dnes..  taky nechapu,  proc stahujou nemocnici s takovym vehlasem, kterou pred par tydny za stamiliony dodelali...
0/0
5.12.2003 9:48

lemax

Poslete vsechny nase vojaky zpet a investujte do nasich nemocnic
Predevsim pan Klaus nema co oznamovat, ze to co udelal (odvolani diplomatky) by udelala kazda vlada na svete. Pan Klaus nikdy neudelal to co delali pani politici a vlady. vzdy udelal opak byt unikatni a najednou chce byt stejny. Dale kdo je presvedcen ze to nebude na dlouhou dobu a pokud USA nezmeni taktiku tak nema sanci vyhrat tak je blahovy. Take kdo usadil tak drahou polni nemocnici, ze se stava najednou nevyhodnou (tam bych hledal vinika i toho kdo to schvalil. Nebyl to nahodou pan Svoboda? Problemen neni diplomatka ale penize na drahou nemocnici. A to nebylo veci pani diplomatky. Poslat policisty do Iraku? Proc? Tak budou vystaveni na odsrtreleni jako ko USA vojaci jsou doposud. Cemu je budou ucit a koho presne. Stahnete to tam vsechno, USA vam nic neda stejne uz ani trhy v Evrope neovlada. Pouzijme tyhle draze investovane penize do nasich nemocnic na zlepseni podminek lekaru a pacientu. Nebo at to plati ti politici, kterych se to tyka. Tam jsme vubec nemuseli byt! Rosta - Adelaide
0/0
5.12.2003 0:06

prehnalv

Za kritiku vyhazov
Hmm, ze se u nas vyhazuje uz i za vysloveni nazoru nebo kritiky, tak to uz je sila........co je tohle za stat?
0/0
4.12.2003 19:44

hovnival-

Re:
Jenomze diplomati nemaji vyslovovat svoje vlastni nazory. Maji obhajovat politiku daneho statu, jejich soukromy nazor muze byt jiny, ale nesmeji ho rikat verejne jako nazor oficialni. Bohuzel nekdy je ale tezke obhajovat ceskou politiku.......
0/0
4.12.2003 22:41

michallll

Pozdě, na takové pozici v
situaci invaze, měla být paní odvolána již při prvním kolapsu, když doprovázela konvoj do Iráku.
Bylo to neprofesionální, selhat za těchto okolností není  ale vina. Nejde to nacvičit, příprava diplomatů naše s tím nepočítá. Snad jejich výuka, výcvik však kulhá.
 Proto se bojím, že bych pani za čas našel na jiném podobném místě. Docela rád bych využil její sociální a lidské cítění, empatii vzorovou. To je ale spíše profese terapeuta, než diplomata ve válce. Ona další ambasáda by mohla být stejně vratkou jako její šéf, to by bylo nebezpečné. Na politické ztráty jsme zvyklí, ztráty životů, které snadno mohou v emocionální atmosféře nastat, by naším zvykem být neměly.
Michal, Libčeves, t. 603771186
0/0
4.12.2003 19:42

fleret

Re:
musime si nejprve upresnit,co je v tomto state povazovano za profesionalitu.kdyby si mohl uvest nejaky priklad,i kdyz sem si vedom toho,ze za profesionala se tu povazuje kdekdo.asi proto jsme tam kde jsme.
0/0
4.12.2003 22:20

dallascowboys

-
 konecne tu mrchu vykopli ...
0/0
4.12.2003 18:51

Monika 2

Re:
Vykopli ji,protoze mela jiny nazor,jak za starych casu,ze ano soudruhu.
0/0
4.12.2003 19:43

hovnival-

Re:
Jenomze diplomati nemaji vyslovovat svoje vlastni nazory. Maji obhajovat politiku daneho statu, jejich soukromy nazor muze byt jiny, ale nesmeji ho rikat verejne jako nazor oficialni. Bohuzel nekdy je ale tezke obhajovat ceskou politiku.......
0/0
4.12.2003 22:41

MEFLL

Měla pravdu...
Když už se ČR rozhodla tam tu nemocnici vyslat, tak by měla mít i na její financování. Projektů, do nichž se peníze bezedně sypou je nepočítaně... Nemocnici ČR stahovat  neměla a velvyslankyně Hybášková měla víc než pravdu.
0/0
4.12.2003 18:45

Nantes

Kompliment
Vazim si lidi, kteri stavi moralni hodnoty pred svuj vlastni karovy profil. Pani velvyslankyne se nebala rict svuj nazor, i kdyz presne vedela, co ji postihne.
0/0
4.12.2003 18:22

polarniliska

Re:
Asi už se jí chtělo domů.
0/0
5.12.2003 13:19

martixy

Zatuchlý Klaus
Vsadím se, že to Klaus udělal rád protože od začátku byl proti angažmá v Iráku. Český národ by si podle Klause měl hrát jen na svém zatuchlém písečku.  Ptám se, na co nám budou stíhačky? Zaplatíme obrovské peníze za to, aby si ekonomicky zaostalý národ (na evropské poměry) hrál na hrdost a podobné věci? Většinou si sebevědomí takto dodávají ti,co nemají být na co moc hrdí. Největší nacionalismus je v rozvojových zemích viz např. Irák, Afghánistán apod. Rád bych počkal, až nebudu brát 6x menší platy než u sousedů v Německu a v Rakousku a až nebudou sníženy volební preference komunistů (25 %, v jiných vyspělých zemích neskutečná věc). Aby se k moci nedostali komunisti a my jsme se nestali novou KLDR disponující nebezpečnými zbraněmi.  Západ nám podle mne moc věří.
0/0
4.12.2003 17:30

Danuška Herianová

¨dd
zahranični politika a česká diplomacie naší vlády jsou dosti zvláštní co říkáte tomuto http://www.idt.cz/view.php?cisloclanku=2003120402
0/0
4.12.2003 17:14

Cynyc

Re:
Co tomu rikam? Ze celej "informacni portal" IDT je hlasna trouba ODS, kde se bez argumentu napadaji vsichni ostatni. Jejich clanky jsou naprosto bezcenne, pokud se ovsem nechcete za kazdou cenu nastvat nad parodii na novinarskou praci a hrdou rezignaci na objektivitu.
0/0
4.12.2003 18:02

Danuška Herianová

Re:
teda hlásná trouba ODS to skutečně není , co vůbec víš o životě ?????
0/0
4.12.2003 18:59

Zahledeny

Re:
co víme o životě?.....hmm, to je tedy argument. Článek na www.IDT.cz  jsem přečečetl a svojí úrovní spadá tak někam do předvolebního letáku nějaké extremistické pidistrany (že by ODS?, ne vlastně ne, ta ještě není pidi)
0/0
5.12.2003 13:32

Nantes

Re:
Co to zvanis, ty magore?
0/0
4.12.2003 19:12

Arnold_Rimmer

svině
svině
0/0
4.12.2003 17:08

Milkman_Dan

Vsichni
bucou tancovat, jak Hrad se Strakovou Akademii piskaj
0/0
4.12.2003 16:46

Andrew_cz

nasi politici jsou lameri
-smajlik pro zvraceni-
0/0
4.12.2003 16:40

Monika 2

KLAUS = KLAUN
Libi se mi nazor pani velvyslankyne a hlavne si u ni vazim ,ze se ho neboji prosadit at uz se to ostatnim na hradecku libi nebo ne. Spoustu lidi ve vlade(i ctenari na iDNES) by ji za to nejradeji ztloukli tak jako se to provadelo za komunistu. Proc jsme do Iraku vubec lezli, kdyz praci nedokazeme dotahnout do konce? Cesi tam nebojovali,ale pomahali nemocnym iracanum a ani toho nejsme schopni.Ja si nekdy nedovedu predstavit kdyby se v Cr neco stalo,protoze nase armada si hned na*ere do kalhot.Potom by jste jeste byli radi,kdyby nam v te situaci nekdo prisel na pomoc a na slova jako "na nasem uzemi nemate co delat" byste uplne zapomeli,nebylo by to totiz poprve.
0/0
4.12.2003 16:38

barnabas_666

pro místní "všehokritiky"
Tak jsem si přečetl, že paní velvyslankyně by byla odvolána v každé zemi. S jejím odvoláním souhlasí vláda i prezident.
Ještěže máme na diskusích tolik rádoby politiků, kteří se jí zastanou. Když to tak dobře umíte, zkuste si to sami
PS: rozhořčené reakce si nechte pro někoho jiného, za chvíli jdu do školy a pak se zkárovat
0/0
4.12.2003 16:27

fotoarchiv

0/0
4.12.2003 16:08

TedLapidus

Odvolání je správným krokem.
Odvolání je bezpochyby správným krokem , paní diplomatka má prosazovat postoje a názory ČESKÉ VLÁDY a ne SVÉ, politování hodné je jen to že se z ní stane hrdinka pouze z důvodu alibismu a "kritiky poměrů v armádě ČR"...   nehledejme hrdinost za nesprávnými dveřmi .. a také nevtělujme své naděje do imaginárních vzorů ,myslet si že paní velvyslankyni slo o poměry v armádě ,místo o trochu pofidérního uznání na svém bydélku v kuvajtě je úsměvné.. pouze netušila že se její pokus o zviditelnění nepotrestá ...
Z mého názoru nemají vojáci mé země v Iráku co pohledávat ,mají bojovat za spravedlnost... a ne za strategické zájmy USA .. a je úplně jedno jestli jsou lékaři nebo vojenská policie.V případě humanitární katastrofy ,kterou můžem Irák nazvat, tak dejme tomu ,, jejich pobyt at však platí ten,kdo onu katastrofu způsobil ... USA .. je mi na blití z toho že vybombardují vodárny a elektrárny ..a pak ještě chtějí -stejně jako naše chrabrá velvyslankyně- aby jim byl někdo vděčný za vodu 2X týdně.
0/0
4.12.2003 15:56

ManInTheShadow

Re:
mne je na bliti z hloupejch lidi ... vodarny a elektrarny bombardovany nebyly.
0/0
4.12.2003 16:27

Cynyc

Re:
Podle meho nazoru je vojaku me zeme v Iraku malo, predevsim kvuli zbabelosti politiku, v prvni rade pak "prezidenta". Velvyslankyne mela naprostou pravdu, ovsem diplomat holt musi poslouchat nadrizene, nebo odejit - coz pani velvyslankyne v zajmu zachovani rovne patere udelala. Nejvetsi skodu jako obvykle utrpela CR.
0/0
4.12.2003 18:00

blba-holka

s tim ale musela pocitat
Jak uz rikal Svejk, nejak subordinance musi byt - takze, kdyz je ve sluzbach statu, tak musi, i kdyz s ni treba nesouhlasi, dodrzovat jakous takous politiku vlady. Pokud nesouhlasi, tak muze jit. A taky jde.
At se vrhne do politiky, ted uz ji lidi znaji, v pristich volbach se dostane treba do parlamentu a tam muze sve nazory, se kterymi souhlasim, prezentovat a protlacovat.
0/0
4.12.2003 15:32

Honza05

Odvolat! A přiznat pravdu?
Proti odvolání nic nemám, diplomatický  protokol se musí dodržovat. Ale to, že nikdo v této republice ani nenaznačil, že má pravud či nemá, to je smutné a o něčem vypovídá. Takže změníme nápis na prezidentské vlajce na "Pravda u nás málokdy zvítězí".
0/0
4.12.2003 15:32

Montaigne

Mě povznesená pí. Hybášková zaujala
výrokem, že si Iráčané neváží toho, že jim teče voda 2x (sic!) týdně, a ovšem také dalším výrokem, že by do Iráku poslal 10.000 britských koloniálních policistů. Naprosto zjevně se svým datem narození sekla o 200 let později. Jí by to slušelo v Indii r. 1800 jako zástupkyni britského koloniálního impéria
0/0
4.12.2003 14:59

azorRK

cha cha
jesli to klaus podepíše tak ať jde do prdele!!
0/0
1.12.2003 10:46

ashtar

Re:
ale kdo ma jit do prdele, azorku? prezident a nebo velvyslankyne?
0/0
4.12.2003 15:16

Antiperle

Stay cool
Názorově jsem zcela na straně paní velvyslankyně. Nicméně já i ona souhlasíme, že její neloajalita je důvodem k odvolání. Protože kdyby tomu tak nebylo, tak bude těžký v opačným případě odvolat kdejakýho kryptokomunistickýho nebo zkorumpovanýho diplomata...Srandovní je, že teď se spolu mohou společně notovaqt"valečníci" i "antiválečníci", "antiklausovci" i "antisvobodovci/antihavlovci" .... Svrhnout vládu, Klause, supr ale ať se taky kouknou do zrcadla!
0/0
29.11.2003 0:29

Josef14

Je smutné,
že amatérismus, neschopnost chovat se státnicky a naopak schopnost čehokoliv pro svůj osobní prospěch velké části našich politiků, vede diplomaty k tomu, že kritizují vedoucí představitele vlastní země, přestože vědí, že to znamená jejich profesní konec. Hloubka krize naší společnosti je větší, než se na první pohled může zdát :-(
0/0
28.11.2003 23:22

topazz

Mne je zle....
Mne je z tyhle vlady spatne od zaludku.... Tyjo pojdte tenhle vladni hnus svrhnout... to prece neni mozny dal snaset... Nebo budem jen sedet a nadavat ????
0/0
28.11.2003 22:04

Atim

Odvahu tady má jen paní Hybášková
pohybovala se v ohrožených oblastech, do kterých se našim hrdinným ozbrojeným obráncům vlasti nechce. Ach jo. Děkuji paní Hybáškové za všechno, co pro nás udělala a stydím se za vládu. Promiňte, paní velvyslankyně, v ČR se příkladné činy pro vlast odjakživa trestají, v minulých dobách i smrtí!
0/0
28.11.2003 14:49

Travasi

Re:
to jistě, ale vaše vlast je Irák? Tak tady nežvaňte a bežte pomáhat.
Naše vláda stojí za prd, ale velvyslanci evidentně také. Nebo si myslí, že oni jsou ve vládě?
Balkán hadr.
0/0
28.11.2003 21:03

modry_karkul

Re: TRAVASI,
ty stojis za prd taky, zasrany lampasaku.
0/0
28.11.2003 21:19

Travasi

Re:
kdes přišel na to, že jsem lampasák?
0/0
28.11.2003 22:18

modry_karkul

Re: Odvolavam
lampasaka
0/0
29.11.2003 10:27

hordubal

Musel jsem se podivat
do PC, kalendare a objednavek, zda nejsem mimo cas. Dival jsem se hlavne na ROK, den a mesic mne celkem nezajimal.
Skutecne, zadny z ukazatelu mi neukazal, ze by melo byt 28.11.1989.
Tak je vsechno v poradku...
0/0
28.11.2003 12:02

gorythc

ceska vlada
Nerad to rikam, ale z ceskejch politiku je mi posledni dobou na zvraceni. Je to banda zlodeju, ktery koukaj jenom na to, jak si prilepsit, ale pro nasi zemi nedelaj vubec nic. I kdyz nic by bylo lepsi nez tohle.
0/0
28.11.2003 10:37

barbudo

Repetitio est mater studiorum - Opakování matka moudrosti (a úspěšného přežívání v Čechách).
Salus patriae - suprema lex. Blaho vlasti - nejvyšší zákon. Tohle se vždycky trestalo (a nejen u nás). Je třeba stále si připomínat, že diplomat je slouhou Vlády, že voják je žoldákem Vlády. Je třeba stále si připomínat, že Vláda vládne Stádu. Nemám pravdu Cyrile, Stando, Mařeno?
0/0
28.11.2003 10:14

hordubal

Re: Tady Cyril, Standa a Marena:
O cem to mluvite, my nerozumime te cizi reci. Ihned to prelozte nebo vymyslime nejake straaaaaslive pokuty proti pouzivani netermitich vyrazu!!!
0/0
28.11.2003 12:05

Qocna

Článek
Ten článek byl podle mě naprosto přesný a výstižný. Naše amáda, to je opravdová tragédie. Naši hrdinní vojáci se sypou jen při pomyšlení na účast v ostré akci, vojenští lékaři odmítají jít do rizika. Naše armáda je prostě výhradně do pohody, do míru. Na pár doktorů plno hlavounů, co si tam jeli jen dobře vydělat a nechají se bránit Brity. Je mi z toho ksindlu, co si říká armáda zle. A z toho jak reagoval Svoboda? Tak z toho přímo na blití.
0/0
28.11.2003 9:58

bow

Re:
Vojna není kojná ( někdy se na to zapomíná ) a rozkazy se musí plnit. To ale neznamená, že se u toho taky musí jásat, tak co se to děvče diví. Jiná věc je, že dala někomu dobrý důvod, aby jí mohl vyšoupnout z místa a dosadit tam svýho kamaráda.
0/0
28.11.2003 14:58

@mike@

At zije svoboda projevu
Za chvili nas budou zase cenzurovat. Zapojte se do diskuze na http://svdp.webpark.cz
0/0
28.11.2003 9:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.