Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Týrané ženy volají o pomoc

"Ty krávo jedna, zase jsi mi uvařila rizoto?! Trest přišel okamžitě. Rána pěstí do zad." Hned po této úvodní větě čtení z deníků týraných žen v Činoherním klubu diváci ohromeně ztichli. A herečka Ivana Chýlková pokračovala: "Mami, co se ti stalo?! Co by jí bylo. Jdi se učit!"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dexempo-Crumplex

Násilí na LIDECH - nejen ženách
Nadpis začínající "Týrané ženy..." je pochopitelně podezřelý z feminismu agresívního typu. Vzhledem k tomu, že se o týraných mužích (anebo vůbec o týraní v rodině, včetně dětí a starých lídí) ví dost obecně, bylo by s podivem, že by byl gard "muž sadista - žena chudák" TAK specifický, že by se musel vyčlenit odo ostatních typů domácího sadismu. Spíš jde tedy opravdu o to horší z feminismu...
0/0
28.11.2003 14:01

petos

je tohle
chtěl bych se zeptat,je tohle opravdu momentalne největší problém tíhle země nebo to jen někoho dobře žíví a jiný si zvětšuje svou popularitu.Každé nasilí je hodno odsouzení ale ti alibisté co vystupují konkrétně v tomto ohledu si jen hřejí svou polívku.Každý jim dá zapravdu ,nikdo si nedovolí něco namítnout aby to neschytal a zítra vyrazí třeba bojovat práva dětí,lepší zdravotnictví, vyšší důchody,prostě za cokoliv na čem se většina obyvatelstva shodne, hlavně že budou vidět.Co čekat v zemi kde utratit psa nebo utopit kotáta je větší problém než se zbavit svého dítěte.
0/0
27.11.2003 23:07

Michalll

zejména tím, že si jako
partnery vybírají agresivní muže. Jistě v primitivním prostředí je takový instinkt důležitý a prý i bezpečné znásilnění je zážitek.
Evropané však již před tisíciletím objevili potřebu efektivnější kultury, kde násilník nemá místo ani v armádě, snad v kamenolomu, ještě, v okovech.
Ženy, obávám se, to neberou, a navíc se svým nyní již evolucí překonaným sklonem málo dělají. jistě se na atavismu dá pracovat v terapii včas, stejně jako na pokleslých sklonech.Např. agresivní muž bývá i ekonomicky úspěšnějí, riskuje, ubližuje - inu vzrušující. Žádná  nuda s ním nehrozí, ani televize není nutná.
Problém je celistvější, vytrhnout jen kus je jen další násilí na sobě a i druhých.
Michal, Libčeves, t. 603771186
0/0
27.11.2003 19:45

karoten

Změna je nutná
Manželství je dobrovolně uzavřená smlouva - obvykle v pominutí smyslů - na dobu neurčitou. Vstupní podmínky se nutně v závislosti na čase mění, jedinci vyzrávají, okolnosti doráží a vyvolávají do tý doby latentní obraz osobnosti. Rozvod na rozdíl od svatby je většinou přání jen 1 strany. To co mu predchází je pak opakem námluv - přesvědčování druhýho o nutnosti skončit vztah se děje přezíráním, bojkotem soužití, vyhladověním (i ekonomicky) apod. Násilím ale ne. To je skutečně speciální případ. Násilí totiž zůstane stejným vydíráním, omezovaním os.svob., znásilněním a dalším tr.č. jako mezi 2ma nesmluvními partnery-nemanželi. Jsem jednoznačně pro sejmutí nedotknutelnosti manželství z hlediska krytí/tolerování jinak trestnejch činů. Na to se bude asi zákon muset změnit. A už vůbec nejsou týraný jenom ženský, vydírání typu -jdi si, ale děti vidíš naposled- ovládaj mistrně právě ony.
0/0
27.11.2003 17:53

karkulizna

nove slovni spojelni
"vlékl ji do naha a terorizoval ji tak dlouho..",.. to je nove slovo pro znasilneni????????
0/0
27.11.2003 14:07

nussknecker

sbal prachy a vypdani
V dnešní době je pro týrané ženy nejlepší řešení utéct, protože zákona se nedovolá. Vzít děti, peníze, šperky a věci co mají cenu a zmizet. Ať si ten debil léčí své komplexy jinak.
0/0
27.11.2003 9:47

jardahorak

Re:
Dobrá rada. Až na to, že většina takto týraných nemá kam utéct. Navíc, pokud se budete o problematiku více zajímat, ve většině případů nejde jen o fyzické násilí, ale i psychické a ekonomické. Týrané ženy nemají ani prostředky na to, aby utekly, případně se odstěhovaly. A i kdyby vzaly peníze a šperky, za chvíli budou za mřížema, protože budou obviněny z krádeže. A aby toho nebylo málo. Pokud opustí dobrovolně byt nebo dům, ke kterému mají spoluvlastnické právo, po určité době (nevím přesně dobu) toto právo ztrácí. Takže svému trýzniteli navíc zadarmo přenechají byt či dům.
0/0
27.11.2003 15:10

Brblal

Domácí násilí
Každá třetí žena že má zlušenost s podobnou příhodou, jaká je na začátku článku? To ale není o násilí, ale o nadávkách a ty si velmi často vyslechnou i muži. Občas doma zaslechneme přes panelovou zeď, jak naše asi 30 letá sousedka řve a velmi sprostě nadává svému muži. Ženy jsou mistrině v psychickém teroru a dokážou být velmi vynalézavé, to však žádnou ROSu nezajímá. Co když si mnohé začnou domácí teror vymýšlet a tím naopak tak budou týrat a vydírat své muže? Nechci se ale zastávát těch grázlů, které bijí své ženy, ale spíše bych ale zaměřil pozornost na týrané děti (jako třeba tu holčičku, kterou její máma- žena, nechala 3 dny o hladu zamčenou doma). Děti se totiž na rozdíl od dospělých a svéprávných žen nemohou bránit.
Možná se pohybuji v nějakém nenormálním prosředí, ale já bych své ženě nedal ani facku ani bych jí nevynadal do krav  zrovna tak můj bratr, otec tchán .... Kdybych něco takového udělal, tak nedostanu ani to rizoto. Muž si k ženě totiž zpravidla dovolí jen to, co mu žena sama umožní (ne vždy, to je ovšem pravda).
0/0
27.11.2003 9:32

svobodny obcan

Re:
Ja znam nasili opacne: moje matka casto psychicky terorizovala otce a sproste mu nadavala. On si to nechal libit - mlcel nebo sel pryc a nikdy ji nebil.
0/0
27.11.2003 20:15

honcomp

Prvním krokem,
který by měl každý, kdo se dostane to téhle situace, udělat by měl být útěk. Jenže není - na http://www.kudlanka.cz  je pár těch začátků v poradně popsaných... Proč neutečou, těžko říct... Mimochodem kudlanka už to má dávno vyřešený!
0/0
27.11.2003 7:22

modry_karkul

Nikdo zatim neodpovedel na otazku,
proc mu ta krava udelala rizoto...
0/0
27.11.2003 0:51

annaskot

Re:
zřejme šlo o neschopnýho diletanta, kterej na bifteky z pravý svíčkový vydělat neumí!
0/0
27.11.2003 8:07

Utan

Re:
Myslím že jo, ale jinde.
0/0
27.11.2003 9:33

Karakul

Můj názor
Každý,kdo si neumí ve své rodině zajistit pořádek a rovné postavení je pro mě srab a slaboch (at je jakéhokoliv pohlaví) a já nevidím sebemenší důvod,PROČ BY ZÁKONY MĚLY CHRÁNIT SRABY A SLABOCHY.Přejímání amerického modelu práva,kde je možné,aby člověk který v restauraci objeví v polévce kondom,žaloval restauraci za psychickou újmu (a podobné případy) a získal díky tomu tučný bakšiš, je pro mě naprosto nepřijatelné a do budoucnosti škodlivé.Nechci žít ve společnosti,kde se dá nejvíc získat ufnukaností a brečením.
0/0
26.11.2003 19:15

Karkulák

Re:
Blbe. Potřebuješ pár let řezat, pak to do té tvojí slabomyslné šišky snad doleze.
0/0
26.11.2003 21:05

Karakul

Re:
Hezký příspěvek,pravděpodobně od takového typického požírače bulváru,který vše zblajzne,ale již nedomyslí souvislosti.Primární problém tady přece není ten,že někdo někoho řeže (což je samozřejmě odsouzeníhodné),hlavní věcí je zde samotný princip na kterém dnešní manželství stojí.Pro mě je manželství a založení rodiny důležitá věc,která zaslouží promyslet a ne se do něj ihned hrnout.Tzn.nejdřív si to s partnerem vyzkouším nanečisto (nejméně rok,ale lépe alespon tak tři-tak dlouho se nikdo přetvařovat nevydrží) , zeptám se na něj okolí a pak teprve si ho vezmu a pořídím si s ním dítě.Dnes je trend opačný a podle statistik až 60% manželství je uzavíráno po kratší než půlroční známosti.Lidé co tyto svazky uzavírají si pak za své problémy mohou z valné většiny sami a nevidím důvod,proč kvůli jejich hlouposti zatěžovat soudy.Navíc žádné manželství není vězení a vždy se z něj dá vystoupit (někdy je to s problémy,ale pokud je někdo nedokáže překonat,tak je to také jen jeho chyba)A k tomu,pokud si člověk takovým manželstvím s fyzickým násilím projde,příště už bude obezřetnější,pokud jeho problémy bude řešit soud,příště udělá tu samou chybu.O to tady jde.
0/0
26.11.2003 22:51

kokrhel

Re:
0/0
27.11.2003 0:52

usnicka

ženy otupí
Je chyba i žen, že si nechají ubližovat, za čas zvyku se s tím dá už dělat málo co. Když chlap ublíží poprvé, hned to razantně řešit, jinak nastanou muka!!!
0/0
26.11.2003 18:28

RCG

specialni tresny cin je blbost
Pokud by byla vule ty zlocince stihat, tak je lze odsoudit podle stavajicich zakonu. Je to i v oblastech jine kriminality, kdy se organy cinne v trestnim rizeni jen vymlouvaji na legislativu... Melo by se asi uvazovat spis o lepsi podpore zen, zejmena pokud jde o tajne azylove bydleni po dobusoudu apod.
0/0
26.11.2003 16:51

belgian chocolate

fyzické násilí
nejdůležitější je vychovat lidi tak, aby fyzické násilí bylo prostě nepřijatelné, aby pro ně neexistovala žádná omluva.  to je záležitost rodiny a škol, ale i soudů a policie.  tenhle způsob řešení problémů musí být viděn jako nemyslitelný a primitivní.  násilí na lidech, kteří jsou na pachateli závislí nebo jsou s ním v blízkém vztahu, je obzvlášť odsouzeníhodné, je to zneužití důvěry a výraz vrcholné neúcty.
týraný partner obvykle mívá problémy se sebevědomím a sebeúctou, má pocit, že si lepší zacházení nezaslouží, nebo dokonce že násilí sám vyprovokoval nebo jinak zavinil - to platí i pro psychické týrání.  člověk s normální sebeúctou si to samozřejmě dlouho llíbit nenechá a odejde.
0/0
26.11.2003 16:40

deveroux

Co takhle?
Přijde domů chlápek z restauračního zařízení, kde si dal pouze jedno malé pivo a bum! Hned u dveří jej dostihne váleček na nudle! "Ty ožralo!" řve na něj jeho saň s natáčkama na hlavě. "Takhle se chodí domů?" (Další rána válečkem) - TO JE TAKÉ DOMÁCÍ NÁSILÍ  Nebo:
"Naval výplatu, dědku, než ji zase prochlastáš!" Kam zase lezeš? Do hospody? Doma budeš!" - omezování osobní svobody - udělat to chlap, je na Nově na to tata a pizda hlasatelka se do něj strefuje! Takže měřte stejným metrem feministky!
0/0
26.11.2003 15:16

Karkulák

Re:
To co popisuješ se jmenuje semetrika a ne feministka. Jinak souhlas.
0/0
26.11.2003 21:06

pegaska

Re:
Víc se mluví o domácím násilí páchaném na ženách, neboť je prý dle statistik častější. Problém je, že prakticky neexistují poradny pro muže (pro ženy už nějaké specializované na domácí násilí jsou). Znám také případ domácího násilí páchaného na muži - jenže všude ti řeknou - pokud ON s tím nezačne něco dělat, nelze mu začít pomáhat. Jenže přesvědčit chlapa, který se snaží zachovat si na veřejnosti image CHLAPA, aby šel někomu vykládat, jak ho žena terorizuje, je prakticky nemožné. A on už se pokusit něco doma urovnat vzdal, protože po každém takovém pokusu následuje ještě horší týrání... Navíc má pocit, že je to jeho vina, že selhal jako hlava rodiny, že tuto roli musela převzít žena...
0/0
27.11.2003 10:09

KADO

Pro slusne lidi
http://svdp.webpark.cz/ 
0/0
26.11.2003 12:39

palanka

tady
se stále pindoší o špatných zákonech, ale pravda je to co řekl klasik: "Všechna pravidla již byl napsána, stačí je jen dodržovat"
0/0
26.11.2003 11:50

Delirium Tremens

Říká se: ženu když zmlátíš - jako když pole pohnojíš
No ale co je moc to je moc.
0/0
26.11.2003 11:17

flakac

Jak je to v islámských zemích
Hm..., měl jsem za to, že násilí na ženách se dopouštějí výhradně Arabové, zlí Talibánci, členové AlKaidy a jim podobní přisluhovači teroristů, nepřátelé demokracie a novodobí reakcionáři... Nebo že by tomu bylo jinak?
Nějaký sociologický průskum..., kde je více náslilí na ženách (pokud by se porovnávaly stejně bohaté oblasti..., by mohl přinést zajímavé výsledky...
Ono to souvisí i s bohatstvím a životní úrovní.., na Kysucách bude asi více násilí na ženách než ve vilových čtvrtích na Praze 4..
 
0/0
26.11.2003 10:50

real_goldie

Re:
No to je zajimava otazka. Ono to taky muze bejt uplne obracene, ono to muze vypadat asi takle: Na Kysucach :-) muze chlap prijit domu utahanej (fyzicky) s prace a je rad ze jeho zena je doma a udelal mu neco tepliho k veceri, pak s "cistou halvou" mrkne na TV Nova nebo TV JOJ a jde si lehnout. Kdezto v Praze 4 se hlapik vrati domu celej vystresovanej kdo se ho zase pokusit vokrast, kde  nevyhraje konkurz na zakazku a kdo na nej neco vi, co by nikdo vedet nemel. Tak si svuj stres vybije, radne posilnenej alkoholem, na svoji zene, protoze "ta stejne prd dela, akorat nesmyslne utraci prachy, co ja tak tezce vydelavam a uz me s tim s...re". (aby nedoslo k omylu, ta posledni veta v uvozovkach je uvazovani toho vystresovanyho a vozraliho chlapika)
0/0
26.11.2003 11:28

Blamik

Re:
Souhlasím. To je dost pravděpodobné. Nebudou to ale jen manažeři a spol. Bývají to ve většině případů odborně vzdělaní lidé. Takže nemusí jen být vystresovaní z ekonomických bojů ale stačí aby to byl třeba bankovní úředník kterého v práci utlačuje manager a on si to doma vybíjí na dětech a matce a ani k tomu nepotřebují alkohol. Znám ze své zkušenosti mnoho podobných případů. Na druhou stranu u nižší úrovně vzdělání je trošku jiný přístup k problému. Tam ve většině případů nedochází k rafinovanému nebo cílenému násilí ale prostě se naskytnou na špatném místě ve špatný čas kdy se podrážděný manžel vrací z hospody domů.
Čili roviny jsou dvě:
- Alkohol
-Uvědomělé násilí
Která z toho je horší nevím. Obě jsou špatné. Jedné se dá alespoň bránit. Před opilým manželem se dá třeba schovat. Před střízlivým a "uvědomělým" tyranem nemáte šanci.
0/0
26.11.2003 13:44

treskoun

vykázání?
Vykázání bude něco ve stylu vyluxuj nebo tě vyhodim z bytu, ne? V tom případě je podle mě koupě bytu pro chlapa hodně nejistá investice.
0/0
26.11.2003 9:28

ouagadougou

Re:
tady nejde o definitivní vyhození z bytu, ale o dočasné oddělení obou stran mnohdy velice vyhroceného sporu. jak chceš řešit násilí mezi manželi, když po celou dobu (většinou vleklého) soudního sporu může manžel/ka pokračovat v týrání svého partnera o zásadně ovlivňovat jeho výpověď? podle mě by vykázání mělo být cosi jako předběžné opatření, které buď potvrdí soud nebo najde jiné řešení.
0/0
26.11.2003 9:41

treskoun

Re:
celkem chápu, ale vždycky jeden ze dvou spolužijících osob se najednou ocitne bez přístřeší, kdo bude rozhodovat o tom, kdo z nich má odejít a kam?
0/0
26.11.2003 9:45

skajwolkr

Re:
chtelo by se rict at z domu tahne nasilnik a na svoje naklady, ale jak ho mnohdy "z fleku" poznat, vid.
0/0
26.11.2003 9:56

ouagadougou

Re: třeba takhle?
to je samozřejmě složitá záležitost. ale možná by to šlo řešit jako obdobu uvalení vazby - pokud kdokoliv z partnerů podá podobné trestní oznámení, soud/policie/někdo jiný  posoudí důkazy (sousedi, lékařský posudek atd.) a v případě opodstatněného podezření navrhne dočasné oddělení agresora od oběti - buď se odstěhuje na jinou adresu nebo mu bude zajištěno ubytování na státní útraty ve vazbě. myslím, že každý si rád sežene něco sám. vše samozřejmě dočasně, vlastnická práva samozřejmě nejsou nijak dotčena. mohlo by to fungovat - nejdříve ovšem musí zainteresované instituce přestat bagatelizovat domácí násilí a především MUSÍ KONAT VELICE RYCHLE.
0/0
26.11.2003 10:06

treskoun

Re:
Nereálné je podle mě to, že by o tom rychle rozhodly naše přetížené soudy, i když by to tak asi mělo být. Kdyby to soudy musely vyřizovat přednostně, tak by podle mě mohlo dojít k jejich naprostému zahlcení agendou, kdy se manželé navzájem takto žalují a soudy by řešili drobné manželské hádky. Jak by se trestaly bezdůvodné návrhy? Jinak vazba je naprosto nereálná - přeplněnost věznic, musí rozhodnout soud, spíš by musela být asi nějaká ?ubytovna. Ale něco se s tím dělat musí.
0/0
26.11.2003 10:51

belgian chocolate

Re: však hotelů je dost
0/0
26.11.2003 11:09

skajwolkr

Re:
treba se zvedne zajem o stany a spacaky do -10 stupnu Celsia. Nemate nekdo sici stroj na celty?
0/0
26.11.2003 9:43

ouagadougou

nikdo nepomůže
historka z blízkého okolí - žena se dvěmi dětmi, muž agresivní notorik, který přede všemi tajil psychiatrický posudek doporučující okamžitou hospitalizaci. muž šikanoval celou rodinu, bil ženu, sexuálně obtěžoval dospívají dceru, ale matka se ničeho nedovolala. když podala trestní oznámení, přišel policajt, skvěle si pokecal s manželem - dlouholetým kamarádem o bestiích ženských a z města přišla jen nějaká formální výtka. matka nakonec utekla i s dětmi, přičemž nechala tomu idiotovi byt plus veškeré zařízení. obtěžuje a psychicky je šikanuje dodnes, i když už to nemá někdejší sílu, když měl "rodinu" pod palcem.
 
0/0
26.11.2003 9:28

treskoun

Re:
Ale to podle mě není o špatných zákonech, ale nefungující policii.
0/0
26.11.2003 9:30

ouagadougou

Re:
v tomhle případě se sešlo oboje - nefungující policie plus neexistující zákony. pokud žena obviní svého muže z týrání, měl by existovat způsob, jak ženu účinně ochránit před jeho (mnohdy velice reálnou a bolestivou) mstou. po trestním oznámení se totiž situace nezlepšila, ale naopak ještě zhoršila... "tak ty mě budeš tahat po policajtech, ty krávo? tak tady máš ty krávo..." i posudek od lékaře s výčtem zranění měla, všechno marné. marnost nad marnost a nic než marnost, stát rezignoval na vymáhání zákonů a pokud se člověk nepostará sám, nikdo mu nepomůže. drsná představa.
0/0
26.11.2003 9:38

Hnuson

Re:
hmmmm...kdyby dlužil na odvodech do státní pokladny , to by s ním policie a soudy jinak zametli. Prostě aplikace některých zákonů v praxi moc nefunguje a když se k tomu připočítá nechuť policistů danou problematiku řešit tak nastane případ který popisujete. Asi by se tím měl zabývat populární Staník...ale pochybuju -  nejedná se o mediálně vděčné téma.
0/0
26.11.2003 11:03

skajwolkr

Re:
v klidu bych ho po odchodu vyhledal na jeho sluzebne a vyzadal si jeho cislo a stezoval si na nej. Mozna, ze by to mela tvrdsi, ale aspon by sebou nenechala vorat i tim blbocajtem.
0/0
26.11.2003 9:41

ouagadougou

Re:
malé město, všichni se znají, všichni se kryjí. neprůstřelná záležitost.
0/0
26.11.2003 9:42

treskoun

Re:
Vždyť tom vyřešila dobře, odstěhovala se a teď se můžou soudit o byt, jak jinak to chceš řešit - žít v bytě s člověkem, na kterýho podala trestní oznámení je nesmysl.
0/0
26.11.2003 9:47

ouagadougou

Re:
akorát, že byla ona i děti psychicky na dně a ten byt mu nechala v podstatě za hubičku, aby ho měla konečně z krku a nemusela s ním už v životě mluvit. bohužel ani to nestačilo, protože občas se staví nebo zavolá - ne že by ji chtěl vidět/slyšet, prostě ho baví její vystrašená a skoro hysterická reakce.
0/0
26.11.2003 10:15

Thrinie

Re:
nn, takhle to bohuzel nefunguje - nedavno jsem slysela o pripadu, kde takto zenska taky odesla a kdyz se pak chtela soudit o byt, dozvedela se, ze existuje zakon, podle ktereho, kdyz dobrovolne byt opustila na dobu delsi nez nejaka doba (myslim asi rok), pak na nej ztraci pravo :(( nedomohla se niceho
0/0
26.11.2003 10:34

skajwolkr

Re:
jsem taky z "maleho" mesta /15000 obyv./. kdo ten pripad zna jsi ty, takze tezko muzu usuzovat, ze jde spise o to aby si komunita zachovala tvar ze vse je ok. Bud jsou v tom meste vsichni pribuzni / a vime co takove incestni mnozeni dela s iq:->/ nebo je to jen zdani nebo tam svoje zeny mlati i policajti. Pokud jsou policajti z mesta neprustrelni, da se s tim preci neco delat, vzdyt pak by byla policie absolutnim panem nad mestem.
0/0
26.11.2003 9:49

ouagadougou

Re:
není to žádná sodoma, ale libovolní dva obyvatelé města najdou do deseti minut společného známého. plus trochu křupanská mentalita, která mlácení ženské nepovažuje za nic výjimečného ani morálně zvrhlého... "no jo, karel je trochu od rány, ale kdo se doma občas nechytne..." blablabla. když slyším lidi, kteří se chtějí odstěhovat z prahy někam ven, kde jsou "lepší mezilidský vztahy", tak se mi chce smát. 
 
0/0
26.11.2003 10:12

skajwolkr

Re:
to me taky, ale nejvetsi tma byva pod svicnem /hora Rip a okoli/
0/0
26.11.2003 10:32

bombak

Re:
Je smutné, že této ženě nepomůže ani policie ani zákony. Mě spíš zaráží, že s takovým člověkem zůstala a měla 2 děti. Na to, že je agresivní notorik nepotřebovala psychiatrický popsudek, to zcela jistě poznala sama. Přítrž měla udělat hned na začátku, anebo po neúspěšných pokusech ode něj prostě odejít. Mohla tak uchránit od psychického i fyzického týraní sebe i děti.
0/0
26.11.2003 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.