Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr chce dostat opilé řidiče do vězení

Opilý řidič patří k soudu, případně i za mříže. Taková je podstata nového paragrafu, který chce ministr dopravy Milan Šimonovský narychlo dostat do nového trestního zákona. Ten je už téměř hotový a původně s postihy opilých řidičů vůbec nepočítal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

pokud to vězení bude fungovat
á la 21 století.
Jinak se vrátí frustrovaný šílenec s rozpadlou rodinou fetujícími dětmi. Místo lihu zabuduje do auta horší munici. Navíc narkomany to nespostihne.
Přitom by stačila prostá nulová tolerance, před soudce by byl postaven každý, kdo udělá čin soudce přiměřený.Trestem je potom i propadnutí věci - auta, veřejné práce atd. I domácí vězení a milionovou kaucí za opuštění domu je docela fajn.
Pokud se opilec plíží krokem, popř. vypadne za jízdy, soudce i tomu rozumí.
Michal, Libčeves
0/0
27.11.2003 19:52

Aiki75

Alkohol = basa
Za alkohol do basy to beru, ale tak od 0,5 promile nahoru. Jen by mě zajímalo kolik zemře lidí diky nedání přednosti v jízdě, vysokou rychlosti atd.
 
Ja osobně si myslím, že 1 pivko by mělo být tolerováno tzn. do 0,3 promile.
0/0
25.11.2003 18:36

!!!

exoti
zatimco okolo v Evrope se muze jezdit misty az s 0,8promile, u nas po odchytu pudem do bane i po pripitku. Ale vetsi perla je ta jizda bez ridicaku. Co je horsi? Kdyz zapomenu doma papiry nebo kdyz zapomenu blikat, koukat do zrcatka a zrusim nekolik aut okolo. Za ty papiry me chce ministr zavrit a za ty nehody si to necham proplatit od pojistovny a jezdim vesele dal. Jen tak dal panove bezmozci, vase zakony tady vsichni taaaaak potrebujem.
0/0
25.11.2003 15:31

MICN

Re:
Ty seš exot,alkohol prostě za volant nepatří a dokud to lidi tady nepochopí,budou mrtví dále přibívat.A s těma řidičákama si to asi nepochopil,jde o ty,co si ještě řidičák neudělali nebo o něj přišli a ne když ho zapomeneš.
0/0
25.11.2003 15:49

rosco

Re:
jinde v Evropě taky když uděláš havárku tak se ti ten alkohol přičte a jdeš sedět.Co se týka ŘP, tak když ho zapomeneš tak tě nikdo nezavře,ale těch snědých frajerů co neumí čítať a písať a bez ŘP v klidu jezdí je čím dál víc .V rukách těch co nemají ŘP nebo jezdí pod vlivem alkoholu je auto vražedná zbraň a je potřeba to trestat
0/0
25.11.2003 16:08

Althea

už včera bylo pozdě
0/0
25.11.2003 14:22

lukinoo

hmmmm
Ta naše hospoda od zhora do spoda to je pěkný zařízení........
0/0
25.11.2003 10:51

Kleki Petra

Pokud to prosadí,
pak by mne zajímalo, jak dalece se bude taková úprava vztahovat také na ožralé Kavany a spol. Tak co, ministránku, jak to bude?
0/0
25.11.2003 10:09

RCG

Re:
No tak to mu trosku krivdis  On sam pan ministr prohlasil, ze skutecnost, ze z nej byl citit alkohol plynula z faktu, ze si namazal zada francofkou  Pry ho bolela zada a ja mu to verim
0/0
25.11.2003 10:14

pinguinone

Re:
jo namazanej byl,mozna Frankovkou, chybycka se vloudi...
0/0
25.11.2003 10:46

Chip_1

Re:
Svatá pravda, třeba bychom měli pak ohodně menší vládu.....ikdyž v dnešní době se dají z basy řídit jakékoliv věci. Viz naše neúplatná vězenská služba, psychologové apod. :o))).
0/0
25.11.2003 18:09

RCG

alkohol vs. unava
Z vlastni zkusenosti vim, ze jedno az dve piva se na me projevuji zvysenim soustredenosti a rychlosti. Hraju pravidelne turnaje ve stolnim fotbale a prave uvedena mala davka alkoholu znatelne zvysi muj vykon oproti stavu zcela strizlivemu... Jsem si vedom, ze to na kazdeho muze pusobit jinak a zejmena vysoka davka alkoholu je naprosty hazard. Ve vetsine civilizovanych zemi se male mnozstvi alkoholu toleruje,proto nechapu proc tomu tak neni v CR, kde si snad jenom barbar neda k dobremu obedu sklenici piva. Za mnohem, mnohem zavaznejsi problem povazuju ridice unavene...reknu vam,kdyz se nekdy vracim z prace sem obcas tak ztahanej, ze bych si za volant teda nesednul. No a pak tu mame ty ridice kamionu,co jezdi v kuse do aleluja  Jejich nehody jsou  pak dle nasledku ty vubec nejhorsi
0/0
25.11.2003 9:46

mikejmaus

Re:
Já to znám ten pocit že mi to jde a že mám přehled, jenže je to jen pohled z mý strany. Rád bych si ty reakční doby vyzkoušel. Alkohol bych si kidně koupil sám
0/0
25.11.2003 10:37

Gorgar

Re:
Fuj, jak nečestné a nesportovní! Malá dávka alkoholu přirozeně působí jako stimulant, tj. v tvém případě jde de facto o doping.
0/0
25.11.2003 11:40

Jirmat

Re: VOLE !!!
0/0
25.11.2003 11:45

barbudo

Re:
Jsou jedinci, u nichž uvedená hladina etanolu skutečně vede ke zvýšení rychlosti reakce. Ovšem jejich diagnóza vylučuje, aby řídili motorová vozidla.
0/0
25.11.2003 15:43

hermik

Re:
Taky hraju fotbalek, kamosi huli stylem jedna hra jeden joint a vetsinou se zacnem chytat az tak kolem 8 hry, jenomze to uz je prohrany.
0/0
25.11.2003 15:44

OndraTM

Zase špatně...
Netvrdím, že řízení v opilosti se má tolerovat, ale to co navrhuje ministr dopravy je jen dalším ubohým výkřikem do tmy ještě ubožejší vlády ubožáků... bohužel vzorku našeho národa. Opět a jen represe, prostě návrat tuhému policejnímu režimu. Opilý řidič, pokud nezpůsobí dopravní nehodu by měl být pokutován a jeho přestupek zanamenán v kartě řidiče. Při překročení max. povoleného počtu bodů, odebrán řidičský průkaz a vrácen v okamžiku přezkoušení a uplynutí určité doby, řekněme trestu. Následovat by mělo pravidelné roční přezkoušení po uřitou stanovenou dobu. V případě, že řidič v opilosti způsobí dopravní nehodu, měl by být postihován s přihlédnutím k této okolnosti, tedy velmi přísně.To co navrhuje pan ministr povede jen ke zvýšení úplatků u naší už tak dost zkorumpované policie. Co by mělo hlavně přijít, tak důrazná kampaň proti požívaní alkoholu a preventivní akce policie... nikoliv však ve smyslu "čekáme schovaní a pak vás chytnem" Naopak policie by měla působit tam, kde je velká pravděpodobnost, že podnapilý řidič za volat usedne... u diskoték, hospod, v době konání poslaneckých schůzí!
0/0
25.11.2003 9:16

RCG

Re:
Naprosto souhlasim! To same by se delo v pripade, kdyby policie mohla na miste zabavovat ridicske prukazy...Dopravni policie je sand jeste vic zkorumpovana nez ti nasi rozhodci. 
0/0
25.11.2003 9:39

mikejmaus

Re:
Důrazná kampaň proti alkoholu: Někde jsem četl, že ministr Dostál prohlásil, že 3 minutové šoty o bezepečnosti provozu v televizi jsou pro ní přepych. K čemu pak ta ČT je? Chápu že tenhle zákon bude lidem v diskuzi vadit, vždyť dát si pivo k obědu, člověk se málem nemůže udržet, že?
0/0
25.11.2003 10:03

KarelMarx

Re:
Chtěl bych Tě vidět za volantem, neomylný Supermane!
0/0
25.11.2003 10:55

JfV

Pro
Jsem pro. Nad zhruba 0,5 promile veřejně prospěšné práce, nad 1 celou - sedět. To samé + zabavení vozidla, jako nástroje použitého k trest. činu, při zavinění havárie pod vlivem. A rozmezí 0,2 - 0,5 prom. bez kolize, jen za přistižení, sebrat papíry na tolik měsíců, co desetin promile. A teď mě trhejte, vy neomylní, co dokáží jezdit líp nalití než střízliví. A vůbec, proč se u nás nezabavují auta nebo jiné prostředky použité k trestné činnosti ? Většina lidí je tolerantních, ale jen do chvíle, kdy to zabolí je samé...
0/0
25.11.2003 9:14

MBr

Hloupost
S návrhem zákona více méně souhlasím, ale s jednou velkou výhradou. Toto nelze aplikovat současně se zachováním nulové hranice alkoholu v krvi. To je přece absurdní. Pokud si dám k obědu třetinku piva a pojedu někam vozem, budu zastaven a nadýchám +/-  0.15 promile, tak jsem automaticky zločinec, který patří do vezění mezi vrahy a zloděje?  V celé civilizované Evropě je limit pro hladinu alkoholu v krvi povolen, řekněme obecně 0,2-0,5 (0,8) promile. A stává se v těchto zemích více nehod? Samozřejmě, že ne. Naše situace povede pouze a jen k dalšímu rozvoji úplatkářství. "Hm, pane, vy jste na mol, máte v krvi 0,2 promile, jste zločinec a patříte za mříže, nebo snad máte jiné řešení?"  O toto mi jde, ano trestat, ale za podmínek, že bude zároveň upraveno i výše uvedené.
 
 
0/0
25.11.2003 9:06

KarelMarx

Re:
Za totáče bývalo: do 1 promile - přestupek, nad jedno promile trestný čin (opilství).
0/0
25.11.2003 10:53

2Mac7

Re:
V celé civilizované Evropě se jezdí jinak než v Čechách, proto těžko můžete srovnávat. A také jsou tam jiné tresty za ublížení na zdraví či dokonce smrt při dopravní nehodě.
0/0
25.11.2003 17:31

Jintaj

Můj soused jezdí bez papírů.....
...už hezkou řádku let. Jezdí zcela suverénně v rozmlácené škodovce a mě by docela zajímalo, co by mu mohli oplicajti udělat, kdyby ho zastavili, např. v akci Kryštof - zatím měl vždy kliku a nepřipletl se ani k žádné bouračce - jenže člověk nikdy neví.....
0/0
25.11.2003 8:43

vandor

Re:
až porazí tím autem tebe nebo někoho z tvé rodiny, tak pak to bude rychlý, viď?
0/0
25.11.2003 8:49

Jintaj

Re:
Nevim, proč by měl porážet zrovna mě, já nemůžu za to, že se tak chová....
0/0
25.11.2003 9:02

pinguinone

Re:
tim,ze to vis a trpis,jses spolupachatelem  ..
0/0
25.11.2003 10:49

KarelMarx

Re:
Tak ho práskni! Já bych to udělal.
0/0
25.11.2003 10:50

Jintaj

Re:
To jsem zkusil - a oplicie mi řekla, že ho nemůžou sebrat, dokud ho nepřistihnou za volantem.... ale má tak strašnou šunku, že ho brzy chytí kvůli technickému stavu auta.... a bude to
0/0
25.11.2003 11:03

Thyronx

Zakon plati pro kazdeho.
Opilec nema na verejnosti co delat ani kdyz neridi vozidlo. Ja sice chapu ze v Cechach,Polsku a Rusku se chlasta jako sport...ze si nikdo nepripousti ze zivot opilce konci o nekolik desitek let driv nez lidi kteri nepiji.. ale pod koly aut a pri nehodach u Vas umira podstatne vic lidi nez jinde na svete. Jsem v Cechach kazde leto a vidim jak se u Vas jezdi a vim ze tak jezdi skoro kazdy.Mam najeto 300 000 km behem poslednich 5ti let tady v USA a verte ze umim porovnavat. Jeste hodne mrtvych a zmrzacenych lidi se bude v bolestech trapit, nez se tomu udela pritrz. Prozatim zakonodarci i Policie toho prilis mnoho nezmuzou.Mozna prave vase dite prijde brzy nekde na silnici o zivot. Vam neni zatim pomoci,zijete v primitivnich podminkach v zajeti neschopnosti myslet logicky a zodpovedne.
0/0
25.11.2003 8:37

Janovan

Re:
Díky za porvovnání jak to chodí jinde,  v USA. Místo zlostných výlevů na adresu ČR bych, ale uvítal více konkrétních informací. Příspěvky ze zahraničí se dají velmi často rozlišovat na dvojí. Jedni nabízejí pomocnou ruku-ideu jak to chodí v prostředí, kde žijí a za to jim dík. Příspvěky od druzích spíše vypadají jako duševní striptýz v němž postupně odhazují šat ze vzácných rad a dobrý úmyslů. V plné nahotě pak často zbývá jen jakási nadutost přecházející v nenávist a tupou obhajobu svého současného stylu života.     
0/0
25.11.2003 9:39

Janovan

Re:
druzích-druhých
0/0
25.11.2003 9:44

Thyronx

Konecne dostali rozum????
Zachytka na co ze to je? Zarizeni pro opilce kteri vysrizlivi pod dohledem lekare??? Pokud vim opilce se do stavu opilosti dostal sam a patri samozrejme do vezeni.Pokud ridil tedy do vezeni + neco na co se nezapomina. Tim myslim pokutu,uhradu pobytu ve vezeni,odtazeni vozidla, a soudni vylohy - dohromady rekneme 2-4 tydenni plat. Pokud nekdo usedne za volant bez papiru: Policie tim padem nevi o koho jde a to znamena vezeni az do doby kdy se zjisti jeho totoznost,+odtazeni vozidla a pokuta za zbytecnou praci policie a pod...
K tomu vyrok jednoho namestka policejniho prezidenta v Praze: "...prece nebudu zatykat opile ridice do vezeni?"...... Co k tomu dodat? Ze by pan namestek mel treba delat krmice dobytka a ne namestka neceho co ma chranit bezpecost verejnosti a deti na prechodech pro chodce...
Dostavate na vasich TV stanicich i tisku hodne info ze zahranici, same blbosti,novinarske kachny, pomluvy ale solidni info o tom jak se to dela a resi jinde ve svete Vam ty vase "takynoviny" neinformuji. Novinarina klesla na pouhe preklady a vytahy z clanku ze zahranici a vytrzeni vet a slov z kontextu. Vase informovanost neodpovida ani totalitnim novinam.Je podstatne horsi.Ostatne Vas tisk je v rukou cizich firem.Jen pismenka v nich jsou ceska.
0/0
25.11.2003 8:31

zberanek

Souhlas
Je určitě dobré, když se takový zákon udělá. Ale měl by platit pro všechny, tedy i pro poslance (Kavan a další).
0/0
25.11.2003 8:19

Majkyho_pupik

snad to projde
Snad ten zakon opravdu projde.Je to spravedlivy, pokud nekde nekoho zrani nebo zabije, ma jit do lochu, o tom neni diskuze..
0/0
25.11.2003 8:01

Ellowyn

Kde se bude testovat?
hlasim se jako dobrovolnik, po celou dobu testu budu mit urcite 0,5 promile v krvi, neni problem..... POJĎME MĚ OPÍT
0/0
25.11.2003 7:39

Ulrich

To chce klid.
Ministr i "odborníci" evidentně nemají pravdu, když tvrdí, že třeba 0,2 promile je zásadně nebezpečné množství. Všimněte si, že pokud opilý řidič způsobí vážnou nehodu, nemá prakticky nikdy 0,2 nebo 0,5 promile, nýbrž dost přes 1 celé, někdy i přes 2. Tvrdím, že třeba začátečníci jsou nepoměrně nebezpečnější než zkušení řidiči s jednou desítkou. Chce to prostě rozum, rozum, rozum. Uvědomte si, že řízení s větším množstvím alkoholu v krvi je už dnes trestné jako trestný čin ohrožení pod vlivem návykové látky, případně opilství. A to určitě stačí.
0/0
25.11.2003 0:41

kafy

Re:
A já myslel, že hňupové už na idnes nekecaj ...
0/0
25.11.2003 7:37

vandor

Re: ten na koho
reaguješ, ten opravdu není hňup ....
0/0
25.11.2003 8:23

Libor76

Re:
Jenže začátečník jednou byl každý a nic s tím neuděláš, jak bys to chtěl řešit? Jo, souhlasím, mám řidičák pár týdnů a jsem rád, že jsem rád, když jedu. Ale naučím se. Ovšem kvůli tomu snad nebudeš hlásat povolení chlastu za volantem, ne? :-(
0/0
25.11.2003 8:47

fido7787

Re:
to je trochu mimo misu. alkohol zpomaluje reakce a zpusobuje nesoudnost ridice. Ten pak neni schopen odhadnout rychlost, stav vozovky atd.  Mozna az Te nekdy zmrzaci nejakej ozrala, budes mluvit jinak (i kdyz bych Ti to nepral).  Alkohol pri rizeni nepovolit, pokud ho povolime, dostaneme si na debatu jake mnozstvi povolit a to uz si zahravame se zivoty.
0/0
25.11.2003 9:37

phdr.

Re:
nestaci - rizeni pod vlivem je trestne POUZE pokud zpusobis skodu urcite vyse (alespon 50.000) nebo ublizeni na zdravi jineho. tedy samo rizeni v opilosti, kdy nic nezpusobis, podle tr.z. postihnout nelze.
0/0
25.11.2003 9:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.