Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zabil mou dceru. Ať se mi podívá do očí

Alena Drobná má za sebou měsíce plné utrpení. Při březnové havárii autobusu smrti u Nažidel jí zemřela sedmnáctiletá dcera Štěpánka. Protože ztratila dítě, nedokázala se pak v práci až do června postavit do třídy plné dětí. Je ředitelkou mateřské školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

Hlavně, že zbylo více
sourozenců a zejména žádný z nich nebyl uměle potracen. potom je tento hlas plně oprávněný.
pokud však je dětí v té rodině málo málo či dokonce se nějak víceméně násilně regulují, potom je to o něčem jiném.
jistě to může být i žal nemocných rodičů, kteří širší rodinu mít nemohli, to však je vzácné
Michal, Libčeves, t. 6032771186
0/0
24.11.2003 20:13

tyrkysova

Řidič -jak to vidím
1.Jednoznačně zavinil nehodu.(hlavně neuměl řídit dvoupatrák)
2.Má svědomí podvádět i lhát(osvědčení+viz bod4)
3.V minulosti měl na dva roky sebraný řidičák za alkohol za volantem 
4.Zašil se hlavně z důvodů taktických,protože u soudu by nemohl lhát,že nepadělal osvědčení,že nejel 118,že ztratil během cesty originál osvědčení atp.,což prohlašuje a vzhledem k tomu že má postoj chudáčka oběti,kde viník je jen neposlušný a vadný autobus,nikoho by svými výroky nevzal za srdce,spíš by se u soudu poškodil.
5.Neomluvil se pozůstalým.Naopak měl tolik drzosti a sebelítosti,aby podal dvě žaloby na nešťastného otce jedné z obětí
6.Co se týče slůvka vrah-je to blbina neustále rozčilovat z nespravedlnosti a rozdávat rozumy o tom,jak řidič není vrah.
Jde o to,že každý definici slova  VRAH dobře zná a prostě jen se některým jako vrah JEVÍ,když takový masakr zavinil.
7.Jak moc bude trpět do konce života? Že bude po polovině trestu venku tj. za 4 roky je víc než jisté
8.Vždycky ho někdo zaměstná.
9Najde se dost lidí,co ho budou podporovat a utěšovat
Každé vánoce,narozeniny a svátky bude šťastně prožívat  se svými živými příbuznými,kdežto pozůstalí budou prožívat převážně v tyhle dny s hlubokou  depresí. Atd.    
0/0
24.11.2003 19:39

bow

Relativita
Pro rodiče hrozná tragedie, pro společnost smutná událost, pro lidstvo naprosto nevýznamný incident.
0/0
24.11.2003 14:46

palam

je to bezcitný VRAH
Nerozumím tomu, že někdo dovede ještě  omlouvat  toho řidiče - vraha. Ten kdo to dělá, ať se vžije do situace, že mu někdo např ZABIJE 2 nevinné děti, manželku, otce atd. Na to žádná omluva není. A svědomí - jak se říká : čas vše léčí. S tím se člověk naučí žít. Ale životy to nevrátí.
A že se chce řidič zabít : kdyby moc chtěl, tak už to udělal.
Rozsudek 8 let je MOC a MOC málo. Co ty lidi mohli pro tuto společnost udělat dobrého. A nejaký ..... je zabije.
0/0
24.11.2003 13:16

zlý fořt Emil

Re:
Vidím, že některým jedincům dělají problém základní pojmy - řidič prostě žádný VRAH není, to co provedl nebyla VRAŽDA.
 
A 8 let není MOC a MOC málo, ale PŘIMĚŘENĚ a PŘIMĚŘENĚ a skoro se to rovná trestům udělovaným za vraždy, což je trochu paradox ...
0/0
24.11.2003 14:56

ples

Re:
Jo..není vrah. Určitě nezabil úmyslně. Ale 19 lidí je děsivé číslo. 8 let je akorát. To, že za vraždy je totéž, je chyba našeho sazebníku. Na řidiče i na vrahy bych mnohem přitvrdil. Hlavně na ty řidiče, kteří nehodu způsobí svoji nedbalostí. Mají falešné papíry , pijou, spí, jedou rychle, nedají přednost. A názor, žeby se to mohlo stát každému ( jak tady taky zaznělo ) neberu. Já nepiju, za volantem nespím, chodce pouštím, papíry mám jenom na auto, tak se do autobusu nepohrnu.  Ano..můžu zabít...ale ne svojí nedbalostí. Když ti někde na dálnici vleze do cesty opilec, při 130 asi nic nenaděláš. Ale to není nedbalost...to je blbost opilce..
0/0
24.11.2003 15:06

logar

Re:
Nerouhej se.
 Jezdim 2  mil. km, zatim bez prusvihu, 60 tis. ročně, s velmi rychlym autem. To co pises ty bych se bal vyslovit, ja, zaprisahly ateista. Taky se mi nezda spravne, michat vyznam poruseni predpisu s nasledkem. Ovlivnis totiz pouze to poruseni, nasledek je nahoda. Ten autobus u Nazidel mohly chytit svodidla, mohl zustat na boku a nikomu se nic nemuselo stat. Zavineni ridice by bylo stejne. menil by se pouze nasledek.
0/0
24.11.2003 16:59

corner

Re:
Souhlasim s Tebou
0/0
25.11.2003 19:02

huhu007

Ať se radši ostatní
páni soudcové podívají do očí všem obětem opilců na silnicích, které nechali jen tak bez trestu. Soudcům se na jedné straně nechce makat, na straně druhé jsou pod tlakem veřejnosti. Tak to většinou odnese nějaký blbec, ze kterého udělají exemplární příklad. Člověk samozřejmě nemůže vědět všechno, ale bylo by dobré zvážit odpovědnost pořadatelů zájezdu (ti přece autobus vybírali a dělali kontrakt s řidičem nebo firmou, ti museli mít taky představu, který člověk jim sedá za volant). Místo toho si vyberou obětního beránka aby nakrmili krvelačnost příbuzných obětí. Za neúmyslný trestný čin, u kterého se 100% zavinění de facto nedá prokázat je 8 let poměrně dost.
0/0
24.11.2003 13:08

logar

mejte rozum
Naprosto odsuzuji kazdeho, kdo oznacuje ridice autobusu za vraha. Je jasne, ze udelal skolackou ridicskou chybu. Ridicak mel, mozna nevyhovel nejakym novym byrokratickym pozadavkum, ale byla to jen lidska chyba, ted velmi draze zaplacena. Mnoha ozralum-zabijakum dal Havel milost. Jsou mezi nami a jezdi dal. Tohoto ridice zrejmne zadna milost neceka. Pozustali se chovaji z lidskeho hlediska hure nez ridic sam. Riziko je ve vsem a kazdy z nas ho nejakou mirou prebira, to plati i v jizde hromadnym dopravnim prostredkem. Kdyby byli cestujici o pul hodiny doma driv, tak byl ridic "pašák".
0/0
24.11.2003 12:06

jardahorak

Re:
Neodsuzuji řidiče jako vraha, ale požaduji pro něj trest. Ne podmínku, protože už je potrestán tím, že zabil tolik lidí a sám přežil, jak argumentují někteří čtenáři. Udělal chybu, nevěnoval se řízení, padělal osvědčení. Není to projev necitelnosti a krvelačnosti. Divíme se, jak to na našich silnicích vypadá, alkohol, bezohlednost a smrt je na denním pořádku. A proč ne, když za smrtelnou nehodu řidič dostane podmínku a naše slavná justice mu ani není schopna zabránit řídit dopravní prostředek a dále tak ohrožovat ostatní??? Je jen smutné, že z tohoto řidiče se udělal exemplární odstrašující příklad, ačkoli podobné tresty by si zasloužilo více lidí...
0/0
24.11.2003 12:37

Omen666

Re:
Jak si ale mohl dovolit jet takovou rychlosti? Dobre mu tak
0/0
24.11.2003 18:22

Havirov Devils ! ! !

EU
Je to hrozna tragedie a kazdy clovek by byl asi uplne na dne ... to ale neznamena ze se to musi zverejnovat    Prijde mi to ze novinari nemaji o cem psat
0/0
24.11.2003 10:45

jardahorak

Re:
No jo, přikážeme novinářům jen o krásných a veselých věcech. A televize bude vysílat jen hrající si štěňátka...
0/0
24.11.2003 10:52

Rochtychrocht

tragedie
Je to tragédie, ale bohužel se to může tak či tak stát každému. Mrzí mne, že bulvární média včetně MF Dnes podporují vášně typu "soudce Lynch".
Na všech stranách by to sneslo trochu křesťanského odpuštění. Život to rozhodně nikomu nevrátí.
0/0
24.11.2003 10:11

sunka007

Re:
Po zlocinu musi prijit trest. Dopravni nehody se stavaji ale jestlize je nekdo za volantem opily, nevyspaly a nebo nema na rizeni papiry, tak si odpusteni behem par mesicu nezaslouzi. Tento ridic papiry nemel a za volantem usinal. Trest co dostal byl na ceske pomery tvrdy, ale dobrovolne porusil zakony a pravidla zdraveho rozumu, necitim k nemu litost. Je mi lito jeho rodiny a pozustalym obeti havarie.
0/0
24.11.2003 10:28

Axlboy

Re:
papíry měl, pravidla porušil zlynčovanej byl ........... v Plzni se frajer ožral, zabil 5 lidí a u soudu to uhrál na to, že byl opilej tak že nemohl vnímat, jezdí dál a v base taky nebyl ......... není to paradox, z p. Krbce udělali exemplární případ  a akce nažidla 2003, je to ubohý, bože jestli se mi někdy něco takového stane, ať mě moji rodiče nechaj spokojeně hnít a nestavěj mi takovéhle pseudopomníky, chtěl bych aby žily dál a nemysleli na to co se stalo mě
0/0
24.11.2003 11:04

MaryN

Re:
Já bych hlavně nechtěla, aby moje střeva ukazovali mí rodiče na netu na pokoukání celýmu národu, proboha ať se mi stane cokoliv, ať  tohle nikoho nenapadne.
Myslel někdo na to, co by tomu asi řekl syn pana Harta, kdyby se na tom netu viděl, vážně myslíte, že by nad tím zaplesal?
0/0
24.11.2003 11:44

jardahorak

Re:
Vážně si myslíte, že by ten syn zaplesal, kdyby se viděl mrtvý??? Sedl do autobusu a důvěřoval řidiči. Měl před sebou celý život, chtěl randit s holkama, sportovat, založit rodinu, žít. A nežije jen díky cizí nezodpovědnosti...
0/0
24.11.2003 12:28

MaryN

Re:
Ne, neplesal by nad tím být mrtvý, ale nevím komu z nás by se líbilo, kdyby národ očumoval naše vnitřnosti a četl pitevní protokol....prostě úcta k mrtvému.
Já říkám sama za sebe, ať tohle nikdo z mých bližních nikdy neudělá, ať se mi stane cokoli...
0/0
24.11.2003 13:58

jardahorak

Re:
Držím Vám palce, abyste nikdy nemusela jet identifikovat své dítě a viděla osobu, kterou jste milovala rozervanou na kusy. Ono se to pěkně kecá, pokud se člověk do té situace nedostane sám. Troufnu si tvrdit, že nedokážete odhadnout chování své ani svých rodičů v podobné situaci...
0/0
24.11.2003 14:07

2Mac7

Re:
P. Krbce nikdo nezlynčoval a opilec z Plzně zabil 3 lidí a soud s ním ještě neskončil. Je hezké , že byste si přál,když Vás někdo zabije , aby Vaši rodiče nemysleli na to , co se stalo, ale je to přání z oblasti snů. Mají-li Vás rodiče rádi ( jako že asi ano),tak to nejde a pokud by Vás viděli podobně "rozbitého" věřte tomu, že ten pohled by v nich hodně dlouho byl. Bohužel.
0/0
24.11.2003 12:59

ples

Re:
Papíry měl, ale nepravé. V autobuse neměl co dělat. A že dostal 8 let? Co bys dal za zabití 19 lidí? Podmínku? Běžte někam s humanismem. Nezodpovědnost na českých silnicích je děsivá. Všichni nadáváte, ale jak přijde tvrdší trest, hned máte plnou hubu keců o lynčování...
Ten soud v Plzni ještě neskončil..měl by ses lépe informovat
0/0
24.11.2003 14:58

jardahorak

Re:
Když se oháníte křesťanským odpuštěním, jistě víte, že odpuštění není poviností. K tomu, aby pozůstalí řidiči odpustili stačí málo. Lítost a prosba o odpuštění toho, kdo tragédii způsobil. Mýlím-li se, opravte mne, ale nevšiml jsem si, že by řidič o odpuštění pozůstalých požádal...
0/0
24.11.2003 10:55

Malgil

nestačím se divit
Všechny vaše příspěvky jsou rozbory, rady a studie lidí, co z nudy brouzdají na netu a z ještě větší nudy reagují na přečtený článek. Nepopírám, že jsem také jeden z nich, ale aspoň se vyvaruji podobným reakcím na tak tragický příběh, když jsem sám v pozici někoho, jehož největší tragédií dnešního rána bylo to, že mu doma namazali k snídani rohlík se sýrem místo s marmeládou. A co strašného jste prožili vy, že tak mudrujete a soudíte???
0/0
24.11.2003 8:11

ples

Re:
Určitě kritizuješ politiky...a nejsi politik. Nadáváš na fotbal...a nejsi fotbalový odborník. Kapiš? Diskuze je tady od toho, aby se vyjádřil názor. A to i takový, který nemusí být fundovaný a správný. Nemusíš něco prožít, abys o tom mohl diskutovat. 
0/0
24.11.2003 8:43

Malgil

Re:
O politice můžeme diskutovat z pozice lidí, jež prožívají její dopad na vlastní kůži, neboť žijeme ve společnosti, kterou politika formuje. O fotbale vedeme diskuse z pozice fotbalových fanoušků, kvůli nimž se fotbal hraje a rozvíjí. O neštěstí a tragédiích druhých můžeme samozřejmě také veřejně diskutovat, ale nic to nemění na faktu, že je to, narozdíl od předešlých variant, plkání člověka, který je absolutně mimo mísu. Zvláště, když tu někdo píše, co by udělal a neudělal on sám a co má nebo nemá udělat ta, která tuto tragédii prožívá na vlastní kůži. Tím ale ani tak nereaguji na Tvůj příspěvek, jako spíž na příspěvky typu "ta žena je psychopat", kapišto??
0/0
24.11.2003 9:44

ples

Re:
Jasan. Kapimto. Taky jsem ten tvůj příspěvek tak pochopil. Ale ty pochop ten můj. Kdybychom měli mluvit jenom o tom, co jsme prožili a v čem se vyznáme...90% lidí by nemělo o čem mluvit.  I to plkání fanoušků je vlastně o ničem. Taky to jsou jenom laici. Taky říkají, žeby teh gol dali nebo by postavili toho hráče. Taky jenom teorie...
0/0
24.11.2003 14:51

logar

Re:
Jo!
0/0
24.11.2003 12:08

ples

Nejsem takový ...
...odborník, jako někteří dole. Nedokážu posoudit, jak se chová člověk, který cítí vinu. Který svou neuvěřitelnou nezodpovědností zavinil smrt několika mnoha lidí.  Nedovolil bych si tvrdit, že paní drobná je nemocná psychopatka. Ale jako otec dvou super čertíků vím jedno. Toho člověka bych nejraději viděl pod gilotinou. Ideální by bylo, kdybych ji mohl sám spustit. No..trošku přeháním..chci jenom říct, že člověk se po strátě dítěte MUSÍ chvilku chovat trošku jinak.  A nadávat mu do psychopatů? Mistr Spolsky asi neví, kdo to opravdu je a asi ani nemá děti. Koukal by se na to jinak.
 Ale je pravda, že bych se netrápil prohlížením stránek, na kterých jsou detaily nehody a neustále tak prohluboval bolest.
0/0
24.11.2003 7:49

logar

Re:
Jo! a to "Jo" vyse patri taky tobe.
0/0
24.11.2003 12:10

MaryN

Vzpruha?
Opravdu si nedokážu představit, co může být paní na stránkách sdružení vzpruhou? Neustále si prohlížet obrázky rozbitého autobusu, tváře mrtvých, neustále si číst co se stalo? Vždyť to je sebemrskačství...bojím se, že si pozůstalí jen jitří rány a nedovolí času vykonat svou povinnost....na zesnulé nezapomenout, ale zahojit rány osudu a dojít k vyrovnání se se skutečností, byť to byla tragédie. Bojím se, že když se budou donekonečna nimrat v tom proč, zač, kdy, kdo a prohlížet si obrázky z nehody, bolest v jejich srdcích bude neoblomně setrvávat.
Ještě taková poznámka...člověk, jenž necítí vinu a nemá svědomí se Vám, paní Drobná, do očí klidně podívá a dívat bude. Člověk, který vinu cítí a má svědomí udělá přesně nejpravděpodobněji to, co udělal pan Krbec....uchýlí se do samoty a bude se snažit žít se svou bolestí nad tím, že zavinil smrt 19 lidí.
 
 
0/0
24.11.2003 7:05

dykl

Re: ASI
0/0
24.11.2003 10:27

2Mac7

Re:
Člověk , kterému se přihodí něco tak šíleného jako je smrt dítětě  nebo dokonce dětí , se chová jinak než ten kdo na to pohlíží z venku a v podstatě se ho to netýká. A to, že se může dát dohromady s lidmi , které potkalo něco podobného a mluvit s nimi , mít s nimi nějakou společnou činnost - to mu opravdu pomáhá. Časem se můžete vyrovnat se smrtí dítěte, které bylo těžce nemocné , ale nikdy se nevyrovnáte s takovouhle smrtí zdravého dítěte , naučíte se ( snad, někdo to nedokáže celý zbytek života) s tím žít , ale nevyrovnáte se s tím . Člověk, který cítí vinu a má svědomí, vinu přizná , pokusí se omluvit pozůstalým a poprosí o odpuštění , v chování p. Krbce jsem nic takového nenalezla
0/0
24.11.2003 13:31

palam

Re:
Chtěl bych vidět tebe siláku jakk by jsi  se choval, kdyby ti někdo moc blízký zemřel. To už by jsi takový GEROJ nebyl. Stalo se mi něco podobného a plně chápu jednání pozůstalých. Dělal jsem úplně to stejné. A i po 5-ti letech mi toto chování zůstalo.
Pokud opravdu danou osobu miluješ, jednání v takové situaci nelze jen tak pochopit aniž by jsi to prožil.
0/0
24.11.2003 13:31

Jintaj

Vážení.....
Nejhorší, co může člověka potkat, je pohřbívat svoje dítě. Sami nemáte ani tušení, co byste dělali, kdyby vám ho zabil nějaký arogantní hazardér. Tak se přestaňte laskavě navážet do nebohých obětí jako ten krkavčí advokát u soudu v Krumlově......
0/0
24.11.2003 6:32

Malgil

Re:
Přesně tak. Někteří lidé nemají úctu před ničím. Ani neví, co se děje. Prostě jen píšou a píšou a píšou ...
0/0
24.11.2003 8:15

folpy

.........
.....u nekterych clanku bych snad i diskusi zakazal......
0/0
24.11.2003 5:41

Spolsky

Paní Drobná
je vážně nemocná psychopatka. To by bylo k politování, kdyby ovšem neměla potřebu se s tím mediálně předvádět.
0/0
24.11.2003 1:21

Warťan

Re:
Nezdá se mi, že by paní Drobná byla nějak psychopatická, jen jsem se otřásl po přečtení, že ruší veškeré vzpomínky na dceru, na to mám poněkud jiný názor, ale to je každého věc jak si to zařídí!
0/0
24.11.2003 1:52

Kinski

Re:
...ona sice předělává byt, ale chodí se dívat na www stránky. se picnu...
0/0
24.11.2003 1:54

kukmák okázalý

Re:
Ona veskere vzpominky urcite nerusi, i kdyz je mozne, ze toho dnes zlikviduje vic, nez ji jednou v budoucnu bude milo; ale to jen odpovida soucasne situaci a ta reakce je naprosto prirozena. Je taky otazka, co a jakym zpusobem se do clanku z jejich skutecnych vyroku dostalo. Jsem taky toho nazoru, ze udrzovat z jakesi svym zpusobem falesne ci prehnane piety byt tak, jako by se tam dcera mela kdykoliv vratit, by urcite neprispelo k prekonani toho traumatu.
0/0
24.11.2003 2:46

ppaul

Re:
Ty hajzle, kdyby ti někdo zabil dceru v nejlepších letech, taky bys neměl potřebu to dát vědět??? Zvlášť, když víš, kvůli jaký osobě????!!!!!
0/0
24.11.2003 7:22

Axlboy

Re:
troubo, kdyby se něco takového stalo tobě chtěl bys aby se rodiče sami dál trápily , já bych to opravdu nechtěl, už kvůli nim
0/0
24.11.2003 11:11

konsul

Re:
Psychopat jsi ty! Netušil jsem že chovanci v Bohnicích
mají přístup k internetu.
0/0
24.11.2003 7:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.