Neveřejné fakty
Pražský magistrát zatajuje ve zveřejňovaných názorech či plánovaných změnách, které se týkají významných staveb v pražské dopravě, spousty negativních skutečností. Přesně ve stylu přísloví, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Uvedu jeden příklad z oblasti veřejné dopravy, kde pracuji. Letos v červnu bude otevřen nový úsek metra C z Holešovic do Bohnic. Zároveň s touto změnou dojde ke zkrácení návazných autobusových linek 102,144,152 a 200 k nové stanici Kobylisy. Potud je vše v naprostém pořádku. Cestování metrem na místo autobusy bude pohodlnější, rychlejší, v holešovickém údolí se cestující vyhnou každodenním zácpám. Nicméně je překvapující, že městská organizace ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy) připravuje ve zbývajících úsecích, na výše uvedených linkách, omezení spojů až o 50 procent. (metro nepojede až do oblasti Čimic či Bohnic, proto přepravní poptávka zůstane mezi těmito sídlišti a novou stanicí v Kobylisích stejná). Přitom již dnes jsou období, kdy autobusy jezdí přeplněny. Místní vědí. Argument Ropidu je, že bude možné využít i linky 127,177 a 186, které pojedou z nadále Proseka, kolem nové stanice metra Kobylisy. Tyto linky ale dnes snad nikoho nevozí? Do Čimic jezdí jen autobus 152, proč má i ten omezen? Budou lidé muset jezdit auty, protože se do autobusů nevejdou? Možná by zdejším obyvatelům pomohlo, když by proti tomuto připravovanému omezení mohli protestovat, ale mají snad šanci se toto dozvědět? Nemají, protože pak by pražský magistrát musel přiznat, že podpora MHD je jen papírový úkol, který se neplní.
Milan Dyml