Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byli jsme zbyteční?

Bývalý prezident Václav Havel reaguje ve svém článku v MF DNES na slova Václava Klause o roli disidentů v listopadové revoluci, který vyvolal velké spory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nomen O

Poděkování
Ne, nebyli jste zbyteční pane exprezidente Václave Havle. Jsme Vám vděčni, že došlo k těmto událostem.Lidé, kteří reptají , budou vždy reptat a nic jiného nevymyslí. Jsme šťastni, že se vracíme do dob už dávno minulých, kdy pravda i láska ještě nebyla tak otřepaná a znevažována, jako dnes.
S vděčností nezapomeneme na listopad 1989 na Václavák a tu nádheru, kterou jsme před Melantrichem prožívali, a před "koněm" zpívali spolu s Olympikem.Na Karla Kryla, který vystihoval ve svých písních všechno to trápení i radost s odehrávající se skutečností.
Vřelé díky!!!
0/0
23.11.2003 15:10

Byznysmeen

celý článek
0/0
22.11.2003 22:35

Byznysmeen

jo
13.09.2003 - - MILAN KNÍŽÁK, generální ředitel Národní galerie v Praze - str. 06
Havlova nenávist zvítězila
Konec Havlova prezidentování, nástup Václava Klause, Havlovy postprezidentské aktivity a nepřátelský vztah médií k novému prezidentovi - to všechno mne vyburcovalo k tomu, abych se pokusil (alespoň sám pro sebe) analyzovat Havlovu prezidentskou roli a jeho vliv na české prostředí. Dospěl jsem tak k názoru, že Václav Havel je tou nejtemnější stránkou naší polistopadové historie a že především vlivem jeho působení se Česká republika nachází v současném marasmu. Havlův vliv na českou společnost začátku 90. let byl velmi silný a podstatná část společnosti mu téměř bezmezně důvěřovala. (Je to jeden z paradoxů, které jsou pro nás asi typické. Před rokem 1989 zajímal Havel jen mizivou část naší společnosti, zbytek ho buď neznal, nebo se od něj distancoval. Touha po nějakém mesiáši, možná i stále živý tatíčkomasarykovský kult zapříčinily nadšené přijetí Havlova prezidentství a nekritické přijímání jeho názorů a postojů.)
0/0
22.11.2003 22:19

Loner

Ale obecne,
se chartisti zaslouzili prece jen vic (at uz to bylo libovolne malo :) ), nez nejakej zaprdenej Klaus ze sedy zony. To bude asi to co ho trapi a tak se snazi Havla znemoznit. O formatu VK svedci i to, ze ho maji po jeho obrovskem uspechu ekonomicke reformy spise za hnupa, narozdil od Hlava o jehoz oblibenosti mezi zapadnimi politiky netreba hovorit. A prezident by mel predevsim prinosem pro stat a to i v reprezentaci. A tady Havel valcuje Klause nejmin o dve tridy. O duvod vic, proc ho nema VK rad :)
0/0
22.11.2003 18:46

ctrlaltdel

Jste připravení podívat se pravdě do očí?
Sukovicí bych vás nahnal do Klementina, abyste sami zjistili, že "navrácení" Lucerny bylo vůbec první prolomení Benešových dekretů. Sežrat bych vás nechal protektorátní noviny, ve kterých se na titulní stránce promenáduje Havel senior s říšským protektorem po Václavském náměstí...
0/0
21.11.2003 17:10

Kleki Petra

Re:
Opakování - matka moudrosti. Nebo už počínající skleróza? Pak doporučuji kontaktovat Vendulu (Marusju, Dusju), strana takové vyspělé jedince vítá!
0/0
21.11.2003 17:12

Haaja

Disidenti
trpeli (nekteri trpi) utkvelou predstavou ze mohli ten socialismus reformovat. Nikdo nepracoval na scenari kdyby to ruplo tak jak to nakonec ruplo. Jedine co je na nich zajimave je jejich ciste svedomi.
0/0
21.11.2003 15:46

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Jinými slovy - to, že se Strna udržela tak dlouho u moci je vlastně zásluhou disidentů
0/0
21.11.2003 15:56

Marusja @ Dusja

Vendula
Evilmane z Toroly kohos tam tenkrát vůbec chtěl? Chápej, že aspoň ten prezident se musel vyměnit! Přeci tam nemoch zustat Husák...
0/0
21.11.2003 15:34

Kleki Petra

Re:
... když byl tak nemocnej!
0/0
21.11.2003 15:40

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
0/0
21.11.2003 16:16

malinak

Národní sport
Národní sport odstartoval prezident Klaus svým hloupým komentářem totalitních let .A náhle se všichni (a vtéto diskuzi obzvlášť) snaží zasvěceně komentovat to, co neprožili a čemu ani za mák nerozumí. S Havlem v jeho hodnocení souhlasím.
0/0
21.11.2003 14:57

karoten

Re: Naprosto
Pro někoho je nadávkou "intelektuál" a pro někoho holt zase "podnikatel". Lidi si dosazujou významy každej dle gusta a vyznání.
0/0
21.11.2003 15:22

josemb

Re:
Souhlasim e e....Ka..r..rro tene
0/0
21.11.2003 15:58

Zdeněk Čermák

Smutná bilance, smutný osud....
Při čtení příspěvků na téhle stránce je mi velmi smutno. Jsem přesvědčen, že tato diskuse, pohled zpátky na historii od listopadu 1989 do dneška, vývoj sympatií s Václavem Havlem, výsledky posledních voleb, prezidentování Václava Klause, výsledky referenda o přistoupení k EU, že všechny tyto aspekty dohromady skutečně vytvářejí pravdivý (bohužel, dvakrát bída!!!) obraz našeho národního charakteru. Prvotní nelíčená radost z toho že "už jde Rudoch od válu" a vděčnost Havlovi (skoro 90% sympatií) za tehdy zcela čitelné zásluhy a jejich postupná změna v pohrdání, kritiku a nevážnost  - to vše vytváří obraz průměrně zbabělého, průměrně hloupého, líného a nezodpovědného jedince. To jsme my. Když někdo za nás něco udělá - jsem schopni mu obrazně řečeno "líbat nohy". Ale jakmile se v nové situaci zabydlíme, je nám ten "zasloužilý čímdál nepohodlnější. A že jsme byli kdysi ochotni mu ty nohy líbat - to mu už nikdy nezapomeneme! A objeví-li se pak později - když už o nic nejde, kdy není třeba riskovat - někdo v našem čele - první mezi hloupými a zbabělými - půjdeme za ním s radostí, protože nás zbaví břemene vděčnosti: Oč lépe je nám s Klausem, kolaborujícím s komunismem průměrně stejně jako my všichni, prolhaným průměrně jako my všichni (viz jeho odpověď na otázku v interview: "samozřejmě že občas lžu - a kdo nelže?" - to říká PREZIDENT ZEMĚ!!!!!) než s Havlem, který mluvil pravdu, i když se to nehodilo i tam kde se to nehodilo a byl až nepříjemně odvážný v době, kdy se všichni krčili! Havel je naším španým svědomím, Klaus je naším chlácholivým opiem. Když jsem byl zapálit svíčku na Národní třídě, měl jsem chuť vyhodit Klausův věnec do kontejneru protože člověk s jeho názory nemá právo se k těmto událostem takto "lísat".  Přiznávám se, že jsem to zbaběle neudělal. Měl jsem ho ale vyhodit. Je mi za to stydno- za moji zbabělost. Každý má takový osud, jaký si zaslouží. Myslím, že to bude v blízké budoucnosti platit i o Češích. Zaím máme výrazně lepší osud, než si
0/0
21.11.2003 14:51

Arazim

Re: Manipulace
Proč tak zhurta - říká Vám něco pojem "manipulace". Já bych spíš Čechům vyčítal, že jsou lehce manipulovatelní přes emoce, viz v děčnost Čechů za osvobození 1945, víra ve vládu lidu 1948, víra v socialismu s lidskou t váří, víra ve vítězství p ravdy a lásky . Není toho nějak moc na tak krátkou dobu? Možná, že už nám to přece jenom začíná docházet, pozdě, ale přece jenom.
0/0
21.11.2003 15:03

Kleki Petra

Re:
... sice ti tam chybí poslední slovo, ale i tak toho bylo až dost. Teprve teď se stydím, jak jsem mohl být tak slepý a v průběhu zvonění klíči jako jeden z mála nevolat "Havel na Hrááád", a jakou obrovskou měrou nepochopení jsem našeho novodobého Tatíčka dlouhá léta obdařoval! Teprve nyní jsem prohlédl, když jsem se dozvěděl, že prot, že jsem si celou dobu (na rozdíl od Tatíčka) nedovedl představit naši zemi bez fungujících politických stran, z mého pohledu zejména těch pravicových! Jak jsem mohl myslet, že dělá špatně, když je všechny zcela veřejně shazuje, jak má plná ústa občanské společnosti a blbých nálad, jak stále kafrá do všeho a před každým slovem "pravda" opomene záměrně uvést slovo "moje"... Jak jsem mohl nevidět člověka tak skromného a bezelstného, který jen z donucení amnestoval své osobní přátele - lumpy, protežoval jiné z nich do nejrůznějších funkcí, uzavíral neprůhledné kšefty, nezabránil zavření jednoho z poslanců parlamentu jen proto, že při jeho přítonosti by nebyl zvolen prezidentem a celou dobu jen s krajním odporem objíždí nejrůznější instituce soukromé i veřejné a sbírá čestné doktoráty a ocenění... Příteli, jak vypadá takle jednostranné hodnocení, jež jsi nám v obdobném duchu předvedl výše ohledně Klause a celé české společnosti? Ještě se ti to zdá tak pěkné a objektivní?
0/0
21.11.2003 15:05

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Nic se nebojej pane Čermák - Strana už se o lid postará! Nestrašte je! I k vám budem schovívavý - vidím to maximálně na 18 let
0/0
21.11.2003 15:06

Evilman

Re:
když jsem poprve viděl mluvit havla ve svetru, rozcuchaného, roztěkaného tak jsem si říkal - a proč se tenhle člověk najednou dere do role jakéhosi lídra. Pak se měl stát prezidenem. To jsem schvaloval, chápal jsem že pokud je už šaškovi nasazena aureola: tak ať si svoji roli odehraje a pak: tradá. Navíc sám říkal, že chce být prezidentem do svobodných voleb - což mě uklidňovalo.
Havel skončil bohužel až loni. Asi plno věcí zamýšlel jinak než jaké nakonec byly. Zcela určitě jeho ideje byly idejemi prázdnými, falešnými a jednoznačně nezvládl tíhu své funkce a sklouzl k narkomanii svým postavením.
Už by si měl odpočinout.
Spiteful Evilman
 
0/0
21.11.2003 15:24

Daňový soumar

Re:
On už odpočívá. Ale u některých jiných by to bylo potřeba mnohem víc. Výhrady k jeho prezidentování má asi každý, ale je aspoň osobnost a nevidím nikoho, kdo ho kdy dřív mohl nahradit. Podívej se, co tam sedí teď!
0/0
21.11.2003 15:45

Kleki Petra

Re:
Že by... vitální šedesátník? Navíc s lidskými vlastnostmi? No fuj!
0/0
21.11.2003 15:48

Daňový soumar

Re:
         To potom radši budu preferovet "nelidský vlastnosti"...
0/0
21.11.2003 16:31

Kleki Petra

Re:
Pak ovšem doporučuji hledat kandidáta na prezidenta v knize roku s názvem Zvíře. Žádejte u svých knihkupců.
0/0
21.11.2003 16:43

Loner

Re:
Odpoved je prosta: Havel neudelal to co mel, tj. neskoncoval s bolsevismem u nas a nedoslo k potrestani clenu KSC. A tak tady mame spoustu byvalych bolseviku ve vysokych funkcich, kteri samozrejmne tvrdi, ze disidenti byli ti spatni a komunisti vlastne dobri. Havel jen sklizi to co zasel(spolecne s temi kteri ho do funkce dostali).
0/0
22.11.2003 18:36

Evilman

Odpovím ti Havle jednoduše
Pokud máš na mysli sebe a svoje kamarádíčky typu: Dienstbier, Čalfa, Čarnogurský, Pehe, Mathé, Dobrovský, Ruml, apod.
tak jste byli, jste a budete zbyteční. Bohužel pro nás jste stačili napáchat tolik svinstev, že na vás nebudeme moci dost dlouho zapomenout.
Spiteful Evilman
P.O.Box 142
Phinney Ave.North
Road Town, Tortola
BVI
0/0
21.11.2003 14:32

JirkaVanek

Klaus pokracovani
Naše životy se nikdy nevrací kdo má paměť možná se pozvrací jako jepice a jako blesky hromů už se vznáší světla mezi stíny stromů strašidelné stíny hazardního hráče nezaženou už žádné vypínače už se nesou výkřiky a tleskání už se hráč svým hostům uklání jsou tu i Ransdorf a Grebeníček hezky se k nim chová nechybí ani Železný a Jana Dědečková je to úmysl a trochu zlá náhoda stát se prezidentem svého národa sportovcem jenž předběhne lepší všecky pradlenou co ostatním ukradla necky šťastným začátečníkem hráčem rulety co vyhrál stát a dvě televizní planety Tisíc jablek spadlo na nos zeměkoule a jen Newton doved těžit ze své boule tisíc hluchých lidí bloudí beze jména a jen v jednom z nich jsme našli Beethovena tisíc hráčů si chtělo zahrát jen jeden dotáhl to až na Hrad Naše životy jsou těšivé jak smích jednou v noci sedě nad kupou hráčových knih uviděl jsem náhle v čirém zoufalství tona prezidenta lyže a Bobošíkovou vážně to byla ona bylo to po půlnoci v pozdním únoru zastihl jsem sama s sebou v hovoru bylo to jako bych se opil silným vínem hovořil jsem s sebou s tichým splínem jako refrén zněl tu stále jeden tón šel jsem po špičkách až k dveřím na balkón přede mnou se chvělo moře světel v dáli pod ním lidé ve svých lůžkách dávno spali bylo tu však něco krásného co nedrtí možnost jít si lehnout a poslat hráče do řiti
0/0
21.11.2003 13:25

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
... cool, že Venca líže Bobošíkovou jsem nevěděla
0/0
21.11.2003 13:31

qoknu

Re:
Vaňku ty jsi jasný.
0/0
21.11.2003 13:56

Kirken

Re:
Bombaaaa... Nebudeš vydávat básnickou sbírku? Hned bych se šel postavit do fronty u knihkupectví...
0/0
21.11.2003 14:40

JirkaVanek

Klaus
  VÍTĚZSLAV NEZVAL: KLAUS Naše životy jsou truchlivé jak pláč jednou k večeru šel z tělocvičny mladý hráč venku sněžilo nad monstrancemi barů vzduch byl vlhký neboť chýlilo se k jaru bylo tu však něco těžkého co drtí ctižádost ješitnost a ambice až k smrti Naše životy jsou bludné jako kruh měsíce roky letí roste dluh hráč stárne v bance pak v prognostickém ústavu jezdí do ciziny přednáší udržuje si postavu je tu však něco těžkého co drtí ctižádost ješitnost a ambice až k smrti Naše životy jsou strmé jako horská dráha v listopadu povstala celá Praha hráč zalit potem probudí se ze sna bude mu padesát nic nepodepsal nikdo ho nezná honí se zoufale od schůze ke schůzi dovnitř vzali by ho leda soudruzi je tu cos těžkého co drtí ctižádost ješitnost a ambice až k smrti Jednoho večera na něj kdosi volá nechceš přijít na schůzi Občanského fóra filozofů máme dost ekonomů málo to byl ten zlom tak se to stalo za tlustou čárou není pout ni želez hráč je ministrem špinavých peněz je v tom něco krásného co drtí odvaha drzost a radost z života i smrti Brzy však jásot kamsi utek hráč je zas neklidný cítí smutek jako matka která porodila dítě jako rybář který vytáh plné sítě jako Bůh jenž touží stvořit nová slova jako Bůh jenž musí tvořit vždycky znova uhněte obratně pravého ptáka je krásně modrý pravicově kráká pro sebe uplácá vždy nové posty spojí se i s čertem když k nim staví mosty pravda je falešná větička přátelství ztráta času a vy jste kdo neznám vás táhněte k ďasu alchymista funkcí technolog moci vstává brzo pracuje v noci piják všeho co nás štve a drtí piják trapnosti života i smrti Naše životy se nikdy nevrací kdo má paměť možná se pozvrací jako jepice a jako blesky hromů
0/0
21.11.2003 13:23

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
 to muselo dát dost práce
0/0
21.11.2003 13:28

osvetitel

_:))))))))
Nakonec ta "sametovka" byla hlavne "revoluci" studentu  akdo mohl vetsinou v Komunistickem Ceskoslovensku studovat nezli jejich deti i kdyz tim neminim nijak znevazovat jejich uslechtile umysli jako tak neminim cinit u vetsiny  hercu a zpevaku kteri  take spredcasem museli pomyslet na zadni "kolecka" krome tech par "neosvycenych kteri se "bali" presto ze uz byli v mensine a mohli slyset jak "Milous" lamentuje tu vetsinu jak se krasne meli a red ho hazi prez palubu!  Takze chtit vycitat Mr.Havlovi ze to vse dopadlo tak jak to dopadlo je malicherne hledani obetniho beranka!
0/0
21.11.2003 13:13

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Jsme, tak ňák, prostě všichni soudruzi
0/0
21.11.2003 13:17

osvetitel

Re:
Ja to nerek
0/0
21.11.2003 13:23

maret

Kalau a KSČ
 
 Neví někdo přesně jstli ten Klaus byl kandidátem do KSČ ?
0/0
21.11.2003 13:12

svobodny obcan

Havel versus Pan president
To co rekne Pan president Klaus ma vzdy hlavu a patu.
To co rekne Havel je vzdy nejaka kravina. Havel je totiz blb, hlupak a snilek, ktery nechape souvislosti a kteremu chybi technokraticky (cti: realisticky) pohled na veci.
 
0/0
21.11.2003 12:44

Víťa Jakoubek

Re:
Blb jsi ty. Nic jsi nepochopil a asi nikdy nepochopíš. Ta Klausova realita, kterou se snaží připsat zásluhy lidem, kteří  zvolili bezproblémový život ve lži, hlavně s plnou ledničkou v králíkárně zato bez lidské důstojnosti je opravdu jemně řečeno podivuhodná.  
0/0
21.11.2003 13:29

Evilman

Re:
pěkná kravina,
Zatímco můj otec na vysokou školu nemohl, tak Dienstbierův ji vystudoval ve Vídni.
Pěknej disent - ožírat se a fetovat to uměli - já jim to za zlé nemám, ale ať teď ze sebe nedělají hrdiny.
Bylo plno mániček a kluků co podepsali Chartu ale protože o nich nikdo nevěděl, tak to schytali šeredně. Havel a podobní byli smetánka a také s tímto kalkulovali.
A kdyby každej z nás v roce 88 a 89 nepřispěl svým malým vzdorem vůči režimu tak to socialistický teploučko (smrádeček) padne o pár měsíců dýl.
Spiteful Evilman
 
0/0
21.11.2003 14:38

Evilman

Re:
oprava: vypadlo mi slovo syn. Správně je že Dienstbierův syn ji studoval ve Vídni.
0/0
21.11.2003 14:39

dekovo

Re: chjo
Nerozumím Tvému pohledu...nazvat člověka,který na úkor svého pohodlí,s vidinou jasných nevýhod a persekucí, bojoval za Pravdu a to ne za pravdu svou, ale pravdu nás všecho.....nazvat takového člověka blbem.........lidi, lidi...co jste zač..skutečně tomu nerozumím.....
0/0
21.11.2003 13:39

Kleki Petra

Re:
Brrr...! Jakmile někdo napíše slovo pravda s velkým P, otřesu se hrůzou, neboť právě tací, kteří bojovali za Pravdu způsobili v historii nejeden masakr! To jsme ještě dopadli dost dobře, naši borci jen zmákli príma dohodu s komoušema u jednoho stolu. Závěr této dohody? Vy nás nechte na pokoji a tady za to máte ten bordel, se kterým si už nevíme rady. Vidíš tam někde Pravdu? Já tam vidím bandu ožralů, kteří dojednali s bandou vychcánků přesně to, co se od bandy ožralů dá očekávat, napsat to ovšem nemůžu, protože by to idnes cenzurovala.
0/0
21.11.2003 14:46

cheos

Příspěvky
Chodím na iDNES už jen kvůli příspěvkům Venduly. Je to sečtělý člověk (či člověčice) s fantastickým smyslem pro humor, širokou slovní zásobou a bleskovou reakcí. Způsob jakým si dělá legraci z komunistů, ale i jiných fanatiků nemá na internetu obdoby. Jen tak dál.
0/0
21.11.2003 12:40

qoknu

Re: cheos
Šplhoune.
0/0
21.11.2003 12:49

ewl

Re:
no nemuzu nez s tebou souhlasit. prispevky vendulaka jsou zajimave a i zabavne.
0/0
21.11.2003 15:08

Arazim

Děkuji p. Havlovi za upřímnost - asi nechtěnou
Za jádro sdělení p. Havla považuji: "V žádné zemi komunistického bloku by například v rozhodující chvíli nebylo zřetelného, známého a důvěryhodného partnera, s nímž by vládnoucí moc mohla jednat. Co by to znamenalo? Zřejmě jen chaos a možná i nejedno krveprolití." Tím se mi vysvětlila "velká sametová" a vše co pak následovalo (beztrestnost, zachování pozic, soudružské tunelování....). Ano, komunisti nebyli blbí, i ten svůj konec si připravili ve svůj prospěch.
0/0
21.11.2003 12:37

qoknu

Re:
Jasně, že to parádně připravili. Viz údajná smrt studenta Šmída - to byl popud k vytočení lidí. Nebýt této finty tak ta demonstrace proběhla jako spousta jiných. je pravda, že později by to stejně buchlo, protože kolem se to sypalo, NDR, Polsko, Maďarsko, Rumunsko a bylo by to horší. Takhle lidé ,naštvaní ze smrti studenta ,sežrali vše co se jim předložilo. A Havel se vždy rád poslouchal, nepamatuji si žádný z jeho projevů, který by dával smysl.
0/0
21.11.2003 12:46

Zdeněk Čermák

Re:
Milý qokne, je mi tě dvakrát líto - pokud jsi byl býval k tomu aby ses "hnul" potřeboval něčí smrt, pak jsi stejně nemravný, jako většina těch komunistických kolaborantů zde...Ani v jedné zemi kolem nás mrtvé nepotřebovali. Jsou odvážnější a mají větší lásku k pravdě, než my Češi? Asi ano. A jestliže ti Havlovy projevy nedávají smysl, pak to rovněž spíš než o jeho neschopnosti psát projevy vypovídá o tvé neschopnosti něčemu smysluplnému porozumět.
0/0
21.11.2003 14:55

qoknu

Re: Zdeňku Čermáku
Bohužel, ale tak to bylo. Mimochodem v jakési zaslepenosti nečteš pořádně na jaký příspěvek jsem reagovala a kdo začal roztrušovat, že zemřel student. Říká ti něco Zifčák? Takže kdo to mazaně připravil, kdo potřeboval, aby vytočil lidi? Přemýšlej .
0/0
21.11.2003 15:08

DedecekHribecek

Každá liška chválí svůj ocas
To, že náš bývalý president napíše toto " to, co vykonala například jen Charta 77, významně ovlivnilo spád věcí, i když možná nepřímo, tedy způsobem, který technokratický posuzovač není schopen exaktně změřit, a tudíž připustit jako myslitelný." je klasická ukázka zveličování svých zásluh. V tom je krásně vidět jak si jsou podoní náš bývalý a dnešní prezident.
+ Hlavním důvodem byl Gorbačov. Kdyby Gornačov nebyl se svojí pjerestrojkou tak jsme tady měly stejný scénár jako v roce 68. Berte slovo Gorbačov jako situaci v SSSR. + Druhým důvodem byla nespokojenost lidí s bolševickou klikou u nás a to jak se KSČ zdiskreditovala. + Štvavé vysílačky které nám byly chopny dodávat věrohodné informace ze zahraničí a řispět k naštvání na rudovládu.
Bez uvedených + by nám vše bylo na nic. Jestliže budu brát vliv Chartistů a vliv celé nálady v národě tak jednoznačn vyhrává v mocnosti celý národ. Podle mne daleko více ovlivnilo smýšlení národa to co se dělo s politickýnmi vězni mnohem dříve v době Černých baronů, násilné kolektivizace, znárodňování a podobně.
Můj děda byl řezník. Vše co měl mu zabavil bolševik. Druhý děda zemědělec dopadl stejně. Setra se přivdala do zemědělské rodiny kde jejich děda se údajně oběsil ovšem za pomocí bolševika a o majetek přišli také. Nechtěl jsem bolševizmus. To byly ty hlavní důvody a nebyla v tom žádná charta. Když jsme se na těch náměstích sešli byl jsem vděčen každému kdo nalezl tu odvahi a zvonil.
Jak nás mohla Charta oslovit. Kopírky - pod zámkem, počítače málo a drahé, ... Jeden Chartista se zasloužili o pád komunizmu mnohem více než já nebo Vy. Použít ale slovo významě ve spojitostí s Chartou je zveličování. Nebyli jsme Polsko.
Ze slov našeho bývalého prezidenta mi zní. Charta se zasložila podstatnou měrou. Já jsem chartista. Samozřejmě jsem se zasloužil víc!
0/0
21.11.2003 12:35

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Nebejt toho Gorbačeva tak tě mohli pověsit už jenom za to odvážné vyzvánění klíčema 
0/0
21.11.2003 12:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.