Diskuze

Prý to byla doba strašné buzerace

Ptát se patnáctileté Martiny Topinkové z pražského Gymnázia Budějovická na to, proč v úterý přišla na koncert do pražského Karlína, nemělo příliš smysl. "S komunisty se přece nemluví, né?! Proto jsem tady," odpovídala dívka s nechápavým výrazem ve tváři.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mirek Bushín

20. 11. 2003 13:16
dali byste si, že?
Jaké buzerace?  Zkuste se dneska dostat na týdenní letecký zájezd do Ruska za 200 Kč s plnou penzí - ať žije SSM
0 0
možnosti

pinguinone

20. 11. 2003 13:52
Re:
to jsi byl na skoleni Mladych ochrancu hranic ?
0 0
možnosti

Vaclav Hanus

19. 11. 2003 15:24
jablka a hrusky
Jak to tady ctu, uvedomuji si, ze spousta prispevatelu plete jablka s hruskama. A to jak "antibolsevici", tak "nekriticti nostalgici". A'propos, dam krk na to, ze obe skupiny zastavaji sve utilitarni stanoviska: kdybychom si mohli vukazat statistiku "antibolseviku", zjistili bychom ze maji prijem minimalne 2x vyssi prumeru, a uz tch druchych by se nejspis prokazalo, ze patrili do rodu tzv. nomeklaturnich kadru. Ty jablka s huskama spocivaji v tom, ze byvaly system byl dlouhodobe neudrzitelny, a ze nmel vubec mandat k politicke moci, protoze komuniste nedokazali navrhnout zadou alternativu ke svobodnym volbam. To, ze byl prospikovan kriminalnim podhoubim byl pak uz jenom dusledek chybejicicho mandatu k moci. ALE! Na druhe strane, musim konstatovat, ze pro radoveho, natvrdo: drobneho cloveka, kteremu jsou tyto uvahy ukradeny zabazpecoval vetsi jistotu a dustojnost. Mene pozlacenych cetek a barvicek, ale jistotu k zalozeni rodiny a potomku. To, ze by byly buzerovani drobni bezvyznamni lide je blbost. Ano, byly pod tlakem chaosu a neporadku, ale nemyslim, ze by to byla cilena buzerace. Ti co byly skutcne perzekvovani byly ti, kteri vycuhovali, natoz, kdyz se nedali do sluzeb systemu. Jenomze, politicky mandat vychazi spise od drobneho volice, nez od elity, ...pokud predpokladame, ze elita neridi parlament prostrednictvim lobby...Resume: mam dojem, ze soucasny system porad jeste nenabidl alternativu pro onoho radoveho obcana. Zatim se kymaci na hlinnych nohou prostrednictvim lakani volice na prisliby materialniho dostatku systemem "mrkve povessene pred osla"....a ono to funguje (??) Pridal barevne cetky, ale ubral (relativni) jistoty. Rozpoutal mezigeneraci pnuti...Resume rsume: je to vlastne stary problem. Jak se vyporadat s existenci "osviceneho" absolutismu. Riskovat? Neriskovat? A byl to vubec von?
0 0
možnosti

pinquinone

20. 11. 2003 15:20
Re:
tak ,budto se mi okamzite omluvis ,anebo sem nepis
0 0
možnosti

hariprasad

19. 11. 2003 13:48
Buzerace byla
Pamatuju se na mnoho událostí. Přečtěte si článek o těch Miss v číně viz titulní strana, nemohli ste se ani uprdnout, aby to někde někdo někam nehlásil. Pokud jte nesoudruhovali, nepucovali kliky a nebyli aktivní při vyvolávání hesel, tak jste byli nápadní. Pokud bych měl tuhle dobu klasifikovat podle marxistické taxonomie, tak bych řekl, že to byla absolutistická monarchie s některými fašizujícími prvky. Abyste se dostali na školu, tak jste museli mít čistý kádrový posudek a vyvíjet nějakou pro ně libou činnost, například být aktivní v SSM, účastnit se nějakých přiblblých soutěží typu "Sovětský svaz, země, kde včera bylo již zítra" a podobných hovadin. Pamatuju se, jak mě na zkoušce z MDH (Mezinárodní dělnické hnutí) týral profesor narážkama typu, že se doslechl, že jsem pacifista a že s pacifisty rázně zatočíme. Stačí, nebo mám pokračovat?
0 0
možnosti

aliven

19. 11. 2003 14:25
Re: to hariprasad
Na skolu jsem se za komousu dostala aniz bych byla v SSM a zucastnovala se priblblych soutezi, otazka je, jakou skolu mas na mysli Ty (vzhledem k podivne zkousce z MHD ??) Nejvetsim paradoxem , co jsem zazila ja bylo, ze chteli na stredni skole komousi do svych rad moji nejlepsi kamaradku ,jejiho otce totiz vyhodili v 68 }byla nejlepsi studentka)Toho z toho malem trefil slak :-))). Delate to same co komousi ,pokud tvrdite, ze to co je , je to nejlepsi co muze byt, podivejte se kolem sebe, v cele evrope se konaji demonstrace proti globalizaci atd..... Jsem docela zvedava, jak to tu bude vypadat za par let, viz katastroficke filmy z budoucnosti, sama krev strileni , prachaci v opevnenych osadach....Dalsi vec , je jak se vracely knizky KSC, to jsem taky zazila a dneska jsou titez lidi co delali funkcionare v KSC zase na svych mistech v jinych politickych stranach... Tak jakapak zmena, pouze nam chteji zalepit hubu pseudosvobodou.(absolutni svoboda pro ty kteri maji prachy a pro ostatni takova, na jakou maji) :-)))))))))
0 0
možnosti

_m-

19. 11. 2003 13:41
zaujalo mě, že
když se přečtu tuhle debatu, najdu tu minimum argumentů (jakýhkoli), ale zato velké množství sarkazmu, urážek a nadávek, Zvláštní, vždycky jsem si myslela, že ten, kdo má pravdu, nebo si myslí, že má pravdu, nepotřebuje nadávat, ale snaží se svého protívníka přesvědčit právě silou svých argumentů. Madla
0 0
možnosti

pinguinone

19. 11. 2003 15:00
Re:
0 0
možnosti

Flat Vamp

19. 11. 2003 12:00
*)
Haló voloviny.
0 0
možnosti

iveta80

19. 11. 2003 10:25
Jaká buzerace?
Proč dnes krmíme mladé lidi a děti takovými bludy? Pro člověka, který pracoval dříve i nyní jako zaměstnanec nějakého podniku se nic nezměnilo. Snad jen to, že dřív měl práci jistou a dnes ne. Navíc dnes si musí dát ještě víc pozor, co řekne, jinak letí a je nezaměstnaný. Jsou plné obchody, smí se do zahraničí - ale musí na to být peníze, kdo je nemá, tak mu to není nic platné. Takže jaká změna k lepšímu? Ani se nedivím, že preference komunistů stoupají.
0 0
možnosti

skajwolkr

19. 11. 2003 10:36
Re:
no nevim, asi se vam moc nezavdecim, ale z vypraveni rodicu:
kvuli kazdemu blbemu vyletu prislib.
zajezdy do velke zeme /sssr/ skoro nemozne nebo zhusta organizovane /otec tam jel v roce 78 s kamosema autem, museli se hlasit na kazdem orientacnim bode, neodchylovat se z trati atd/
sortiment jakehokoliv zbozi v kramech dost ubohy, vetsina toho "lepsiho" sla koupit "podpultovou" metodou.
volby vyhravala porad jedna strana a volebni ucast byla povinna /coz uz samo o sobe je dost legracni/
a jine.
Mate pravdu, ze spousta veci dnes neni k mani, protoze lidi nemaji penize, ale treba blbe ovoce. Drive se stala fronta na banany, ted si je muze koupit kazdej /to mi fakt netvrdte, ze nemate na kilo bananu:)))/. Kdyz se vam nelibi soucasna vlada, nebo vubec cele fungovani spolecnosti /treba jste anarchista:))), co ja vim.../ tak stejne mate stejne sance jako ti, kteri treba primo zboznuji "velkeho" spidlu nebo "poloboha" klause. Dokonce i kdyz vam nesedi ani jeden z nich /jako treba me/ nikdo vas za to neperzekuuje.
0 0
možnosti

hop54

19. 11. 2003 9:08
Jako malé děti
na pískovišti, kdy jeden nebude mluvit s tím druhým, protože mu onen pošlapal pracně vystavený hrad nebo ukradl lopatičku. Pan Ruml tam opravdu patřil, ani mě to nepřekvapilo. Je to úsměvné a ke zralému a pevnému politickému názoru, opřeného o jednoznačné a konkrétní činy, nikoliv kecy, nesplněné volební sliby, rozkradenou ekonomiku, apod., kdy druhou stranu utluču argumenty, že si ani nepípne, to má moc a moc daleko. Ono je pohodlnější strčit hlavu do písku a tvářit se, že problém není. Nebo že by ty argumenty nebyly zas tak přesvědčivé, jak to některé pomazané hlavy naší slovutné politické scény, vytrubují do světa? Kdo ví????  Jen, aby nedošlo k nedorozumění - komunisty jsem zatím nevolil, ale z těch jiných stran, také nejsem zrovna na větvi. Jinak ale přeji hezký den. 
0 0
možnosti

jarda1

19. 11. 2003 8:37
Nesouhlas
Nesouhlasím. S komunisty by se mělo mluvit. Jednou jsou parlamentní strana a je třeba s nimi komunikovat. Je to asi pro někoho paradox, ale každý pragmatický politik by s nimi mluvil. Jednou dostali důvěru voličů. A pokud se s nimi nebude nikdo jiný bavit a bude se na ně plivat, budou mít gloriolu mučedníků a trpitelů a půjdou s preferencemi nahoru. Mě by to nevadilo, já jsem se za nich konečně zle neměl. Vystudoval jsem VŠ (a rodiče byli bezpartijní),  pracoval jsem a pracuji i teď. Nestěžuji si ani teď. A teď buďme objektivní - ti političtí vězni nebyli taky žádná jehňátka - viz sudeťák Drobný, jejich předseda. A disidenti byli většinou ožralové a povaleči (až na výjimky). A např. kauza F.O.Kinského - s tím by byli komunisté brzo hotoví. Ani by si tu neškrtl.
0 0
možnosti

Morkon

19. 11. 2003 8:43
Re: Super názor
Kup si prosím provaz nebo letenky na Kubu. Ulevilo by se nám.
0 0
možnosti

skajwolkr

19. 11. 2003 8:36
"super" clanek:->>
Na zminenem konzertu jsem nebyl, ale dozvedel jsem se o nem vcera vecer prostrednicvim bbc, kde to probirali spolu s onou petici. Jenze po precteni tohohle clankusi nemuzu pomoct, ale tak jak je napsan mi podsouva, ze to byla akce pro zmatene pubertaky nebo prestarle politiky touzici se zviditelnit, kde se da. Nevim, jestli to byla pravda ale tenhle pisateluv zamer podle mne cloveku treba jako ja, ktery tam nebyl / a kdybych nemel jine zdroje/ a nemuze si udelat jiny obrazek nez podle tohohle clanku, ktery tuhle akci dost zlehcuje, jako by rikal >>mlady se vyblbnou a bude klid<<. Pokud jste tam nekdo byl, tak mi do odpovedi napiste, jestli se pisatel clanku splet nebo ne, diky. 
0 0
možnosti

sonokark

19. 11. 2003 6:39
tak Havel zase prebiral cenu
tak ted to uz chapu , proc je Dasa Ves krnova s dedkem  co  uz nemuze vykonavat ani manzelsky povinnosti , proto to respirator pro nej a vybrator pro ni , voni sou ty cigosky mulatovy na cinkrlatka dedicne zatizeny a Vasek zvoni uz jak klenotnictvi .
0 0
možnosti

quetzal

19. 11. 2003 15:01
Re: to sonokark
Asi nemáte příliš argumentů když se uchylujete k takovým primitivismům. Anebo je to i váš případ a chcete odvádět pozornost ?
0 0
možnosti